Valokuvia


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Varmasti jokainen on räpsinyt elämänsä aikana jos jonkinlaisia valokuvia niin järkkäreillä, pokkareilla, filmikameroilla ja kännyköillä. Ajattelin, että Yhteisössä voisi olla ketju, jossa jokainen voi esitellä ottamiaan kuviaan. Kynnys on matala - kuvien ei todellakaan tarvitse olla loppuun asti editoituja tai viimeisen päälle sommiteltuja. Jokainen tuokoon kuvillaan esille itselleen tärkeitä asioita, joita haluaa jakaa muiden yhteisöläisten kanssa. Kuvaamisesta ja sen tekniikasta saa vaihtaa myös sanoja, mutta pääpaino olkoot kuvilla ja niiden tarinoilla.


 


Tässä muutama ottamani kuva. Koen, että kuvissa tulee vahvasti esille suhteeni luontoon. Olen aina asunut maaseudulla, ja luonto on ollut aina tärkeä osa elämääni.


Enismmäinen kuva on otettu 808:lla, lumikiteiden ja auringon luoma ilmiö. 


 


 


Toinen kuva, ohrapelto auringonlaskussa. Otettu Lumia 1020:llä.



 


Ja kolmas, ryhdikkäitä pystysuoria muotoja. Otettu muistaakseni 1020:llä.



 


Muokkaus Tero: Vaihdoin nimen Klaani -> Yhteisö 🙂>


236 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Olen toisaalla lupaillut tekeväni joskus älypuhelinkameroista vertailun, kun satun omistamaan mm. kummatkin Nokian PureView Pro -kameralla varustetut puhelimet (1020 ja 808). Mutta aika on kortilla. Tässä nyt joku väliräpsy. :)


 


Tässä kuitenkin kevään kukkia, kotipihalta. Sommittelusta en niin tiedä, kun olen vain sunnutairäpsijä. Hieman eri kulmasta tuli kuitenkin otettua. Kummatkin laitteet automaattiasetuksilla.


 


Ensin Samsung S6 Edge+



 


Sitten Nokia 1020 Pureview


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Stairway to heaven.


 


Mulla tosin jalat pysyy tiukasti maanpinnalla, vaikka siin tikkaat olisikin. Näitä teräsrakentamisen ihmeitä on turvallisinta ihailla ihan maan tasalta.


 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Tälläistä säätä tänään Oulussa. Kuvattu Samsung Galaxy Tab S 8.4:llä ja automaatti asetuksella.


 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kevään eka leppäkerttu. Kuvattu S7 Edgellä.


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Todella hieno kuva ! Otitko automaatilla, vai esim. manuaalitarkennuksella?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@TeroRe kirjoitti:

Todella hieno kuva @Purnipsi! Otitko automaatilla, vai esim. manuaalitarkennuksella?




Kiitos kiitos, automaatilla, automaatilla. Pikaräpsy. Nyt jälkeenpäin ajattelee, että olisi voinut olla hieman eri kuvakulma. ja croppasin puhelimen omalla muokkaussoftalla. Tarkennus myös automaatilla, tosin näpäytin kohtaa, johon halusin tarkentaa. 


 


En tiedä, huomasitko sinä S7 Edgen kanssa, että tarkennus saattaa joskus hakea aika pitkään tai epäonnistua lähikuvauksessa. Joskus tuntuu olevan jopa S6 varmempi tarkentamaan. Vaikka Samsung ilmoittaa S7 kamerasensorin olevan vaihetarkennusta tukeva, ei se tunnu olevan kuitenkaan niin tarkka, kuin esim. harrastelijajärkkäreiden (mulla Nikon D3100 ja 95% kuvista tarkentuneet oikein).

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Purnipsi kirjoitti:

En tiedä, huomasitko sinä S7 Edgen kanssa, että tarkennus saattaa joskus hakea aika pitkään tai epäonnistua lähikuvauksessa. Joskus tuntuu olevan jopa S6 varmempi tarkentamaan. Vaikka Samsung ilmoittaa S7 kamerasensorin olevan vaihetarkennusta tukeva, ei se tunnu olevan kuitenkaan niin tarkka, kuin esim. harrastelijajärkkäreiden (mulla Nikon D3100 ja 95% kuvista tarkentuneet oikein).




 


Itseasiassa on koskaan lähi/macrokuvausta sen kummemmin kokkeillut joten en ossaa sannoo.


 


Mulla on työn puolesta ja siviilissäkin Nikon D5500 ja tuntuu että lähes poikkeuksetta tarkennus ampuu ohi. Runkojahan pystyu säätämään jollekin obiskalle sopivaksi, en vain ole saanut aikaiseksi lähettää Rajalaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Tänään sain käyttööni testilaitteen : Huawei P9. Automaattiasetuksilla näppäsin tuosta Kiiminkijoen rannasta pari kuvaa, toinen tarkennettuna virtaavan veden pinnan alla olevaan kiveen :)


 



 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Aika hyvin valottaa toi P9  näköjään 🙂 Noissakin on tummaa ja kirkasta samassa kuvassa mutta hyvin kamera löytää noista sen keskiarvon. Very good.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@TeroRe kirjoitti:

Aika hyvin valottaa toi P9 @kiisseli67 näköjään 🙂 Noissakin on tummaa ja kirkasta samassa kuvassa mutta hyvin kamera löytää noista sen keskiarvon. Very good.




No nuo oli vaan pikaräpsyt, mutta hyvin toimi ;)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Sisätiloissa mustavalkokuva ja värikuva meidän kissasta Huawei P9:llä kuvattuna, käytössä automaattiasetukset ;)


 



 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

American Car Show Oulu ja kuva otettu Huawei P9 puhelimella. Äitien kyyditys kyseessä :)


 



 


Ps. Lisää kuvia American Car Show Oulu löytyy tuolta http://klaani.sonera.fi/t5/iPhone-iPad-Android-Windows/Huawei-P9-kayttokokemuksia/td-p/125671/page/2

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Ainakin kuvien perusteella vaikuttaa siltä, että tuolla oli itse amerikanraudat pääsosassa. Tuntui tuolla Helsingissä pääsiäisenä olleessa American Car Showssa, että oli entistä vähemmän kunnon autoja näytillä. Harmi, että Oulu turhan kaukana näin etelässä asuvan näkökulmasta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Purnipsi kirjoitti:

Ainakin kuvien perusteella vaikuttaa siltä, että tuolla oli itse amerikanraudat pääsosassa. Tuntui tuolla Helsingissä pääsiäisenä olleessa American Car Showssa, että oli entistä vähemmän kunnon autoja näytillä. Harmi, että Oulu turhan kaukana näin etelässä asuvan näkökulmasta.




Kyllä, täytyy sanoa että tänä vuonna oli harvinaisen paljon amerikanrautoja näytillä täällä Oulussa. Myös moottoripyöriä olisi ollut, mutta en ehtinyt perehtyä niihin. Meitä oli useampi henkilö liikenteessä kolmen amerikanraudan voimin tuonne näyttelyyn ;)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@kiisseli67 kirjoitti:


@Purnipsi kirjoitti:

Ainakin kuvien perusteella vaikuttaa siltä, että tuolla oli itse amerikanraudat pääsosassa. Tuntui tuolla Helsingissä pääsiäisenä olleessa American Car Showssa, että oli entistä vähemmän kunnon autoja näytillä. Harmi, että Oulu turhan kaukana näin etelässä asuvan näkökulmasta.




Kyllä, täytyy sanoa että tänä vuonna oli harvinaisen paljon amerikanrautoja näytillä täällä Oulussa. Myös moottoripyöriä olisi ollut, mutta en ehtinyt perehtyä niihin. Meitä oli useampi henkilö liikenteessä kolmen amerikanraudan voimin tuonne näyttelyyn ;)




Okei, sitten oli varmaankin jokin VIP/Harrastelijaparkkikin? Niissä usein todella mielenkiintoisia autoja ollut näytillä. Tänä vuonna ei Messukeskuksessa tuntunut olevan paljoakaan noita harrasteautoja...


 


Ettei aivan OT mene, tässä taas kevään kukkaloistoa. P9 kuvattu, kokeiltu bokeh-tehostetta. Mielestäni Huawei sai aika hyvin säilytettyä keltaisen eri sävyt, eikä mikään oikeastaan mennyt tukkoon.


Kävin tässä Seurasaaressa ja kamera kävi kuumana! Mutta olen okein tyytyväinen iPhone 5s kuvan laatuun, etenkien värit ovat tärkeitä. Tässä panoraamakuva seurasaaresta:

Tänä vuonna on tulossa paljon omenia :) 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

 Oi miten kaunis kuva! Todella hyvät värit.

Pitihän sitä itsekin alkaa kaiveleen puhelimen kätköistä kuvaa. Mulla iPhone 6S ja tässä tammikuun ulkomaanreissulta napsastu kuva. Tässä luurissa pidän erityisesti tästä kamerasta. Aivan huippu!


 


Kyllä Iphonella saa kivan värikkäitä kuvia 🙂 Kamerasta tykkään myös vaikka ei ole niitä kuuluisia "jätti kameroita".
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kävin taas koiran kanssa pelloilla lenkillä ja innostuin napsimaan kuvia Huawei P9:llä siinä sivussa ;)


 



 



 



 



 



 



 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Pyörähdin takapihalla makroilemassa Huawei P9:n kanssa. Suoraan kuvia puhelimesta :)


 



 



 



 



 



 


Nämä pari viimeistä joutui rajaamaan, jotta sain ladattua tänne ne ;)


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kuvasarja kimalaisesta pörräämässä valkoapilan kimpussa ;)


 






 


Kuvattu Huawei P9:llä :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tykkään autoista ja tuunaamisesta. Käytiin pari kolme viikkoa sitten Oulussa HTS-tapahtumassa ja sieltä pari kuvaa. Mazda siksi koska siinä on komea teippaus ja BMW koska se vaan on niin komea 🙂 Kuvat otettu Galaxy S6 Edgellä.


 



 


 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Syksy on kaunista aikaa. Samsung Galaxy S6 Edge.


 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kyllä, olen samaa mieltä :)


 


Samsung Galaxy Tab S 8.4


 



 


Sony Xperia Z1 Compact


 



 


Huawei P9


 


Vastaa