Yhteisön kaffepöytäkeskustelut


  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Tässä ketjussa heittäydytään vapaalla ja keskustellaan milloin mistäkin, jaetaan kuulumisia ja vaikka päivän polttavia uutisia tai ihan mistä kulloinkin haluat milloinkin muiden kanssa jutella. Sana on vapaa mutta sovitaan että jätetään uskonto ja politiikkakeskustelut muualle 😁

 

Muokkaus TeroRe: muokkasin ketjusta Yhteisön vapaamuotoisen kaffepöytäkeskustelun 🙂


572 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Netistä napattua :  Mikrotukea savoks :)


 


Mitteepä tiet, jos tietokonneesj alakkaa renkata? Ossootko korjata ite vae maksakko isot rahnat huoltovirman kojjoottiloille? Jos et ossoo, nii luveppa tämä. Alakkaa mutkikkaammattii pelit kölökkästä.


 


Jos tietokone kuatuu. Nosta se ylös. Vastasen varalle oes hyvä hommata asijalline atk-tuki, parrunpätkä käyp hyvin.


 


Jos käättöjärjestelmä jummii. Käätä sitä noppeesti kiehuvassa veessä ja sitte pakastimessa. Näätä sille, miten paljon huonomminnii sen asijat voes olla. Eeköhän tokene.


 


Jos ohjelma katkijaa. Vaeha kanavvoo. Jos out alaikäne, tarkista jotta ohjelma ei ou kielletty alta 16-vuotijaelta. Jos ee aata, nii soeta televisijon ohjelmapäevystyksee.


 


Jos sähköposti ee kule. Uhkoo, että lopetat tykkännään konttuurissa käännin ja määt kyläkaapan asijakkaaksi.


 


Jos rosesorj takkuvvaa. Se on kuitennii aena liijan vanaha ja aljtehone, nii että osta uusj.


 


Jos hiiri ee liiku. Pistä kissa vierreen yöksj. Eeköhän ala vaahti maestuu.


 


Jos näättö pimennöö. Sammuta valot ja sano, että osattaan sitä täällännii. Ja mää kalalle.

Tänään oli ihanaa fillaroida. En yritä painoa alentaa,  vaan parannan hengitystekniikkaa. Minun painoindeksini on 21 ja se on ihan riittävä ja normaali. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Poistettu käyttäjä kirjoitti:

Tänään oli ihanaa fillaroida. En yritä painoa alentaa,  vaan parannan hengitystekniikkaa. Minun painoindeksini on 21 ja se on ihan riittävä ja normaali. 




Heh, meillä oli tänään polkupyörien kevät"huolto", eli ketjujen rasvaus ja jarrujen säätö 🙂> Minulla olisi suunnitelmissa tuo painon alennus ja lähtisi liikkeelle sillä että pyöräilisin työmatkat, siinä tulisi "huomaamatta" päivittäin 40min hyötyliikuntaa. Tekisi terää kyllä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tänään tulee legendaarinen leffa, Snakes on a plane.


 


Leffahan itsessään on aika kuraa, mutta leffan lähes ääliömäinen teema, käärmeitä lentokoneessa tekee leffasta kuitenkin katsomisen arvoisen.


 


Ja tämä kuolematon lausahdus: "I have had it with these god damn snakes on this god damn plane!"


 


Legendaarista :)

Minäkin fillaroinut työmatkat joka päivä.  Aamuisin on monta ylämäkeä ja iltapäivällä ruuhkaa.  Tosin työmatkat päivisin on yhteensä 10km, mutta aamuisin on hieman rankempaa.  Minulla on ihan tavallinen fillarilla,  jossa on 3 vaihdetta vain ja 2 käytän ihan missä vain. 

Viikonloppuisin käyn kaupassa. 

En kyllä ala katsomaan sitä käärme elokuvaa,  sillä inhoon käärmeitä. 

 

Jopa tämä rantakäärme alkoi hirvittää. Lapsena totuin kyllä kyykäärmeihin,  mutta aikuisena en enää. 

 

Viime syksynä tuli minua vastaan ja  Samsung Mini4 kännykällä otin kuvan. 

 

Kunniamerkki +14

@TeroRe kirjoitti:

Poistettu käyttäjä kirjoitti:

Tänään oli ihanaa fillaroida. En yritä painoa alentaa,  vaan parannan hengitystekniikkaa. Minun painoindeksini on 21 ja se on ihan riittävä ja normaali. 




Heh, meillä oli tänään polkupyörien kevät"huolto", eli ketjujen rasvaus ja jarrujen säätö 🙂> Minulla olisi suunnitelmissa tuo painon alennus ja lähtisi liikkeelle sillä että pyöräilisin työmatkat, siinä tulisi "huomaamatta" päivittäin 40min hyötyliikuntaa. Tekisi terää kyllä.




 


Mun on kanssa pitäny alkaa kesäisin fillaroimaan duuniin, mutta matkan ollessa tommosen reilu 12 km on jäänyt tekemättä koska siihen menis suihkuineen ja vaatteiden vaihtamisineen niin paljon enemmän aikaa kuin hurauttaa 10 minuuttia autolla moottoritietä. Oon sitte tyytynyt ajelemaan ihan tarkoituksella lenkkiä iltaisin kun aikatauluun sopii.

Mulla olis kans fillarin osto tiedossa. Pitäs hankkia vähän parempi vehje, kun työmatkaa kulkisin. Päältä 10km per suunta. Nykynen fillari on niin huono, ettei sillä tuota matkaa usein tohdi ajella. 

Käärmeistä, mun mielestä käärmeet on ihan kivoja. Omistankin yhden, Ritva on jo iäkäs rouva, 15 vuotta tulee pian mittariin. 


On tosiaan ollut melko hiljaista verrattuna vanhaan keskustelufoorumiin. Voisiko osittain johtua, siitä että enää ei saa ns. henkilökohtaista apua vaan ohjataan suoraan muihin kanaviin? En tiedä kuvittelenko, mutta aspa vaikuttaa 'kaukaisemmalta' vrt. vanhaan vaikka onkin blogeja ja muuta. Enitenhän täällä kuhistaan kun on kilpailuita :smileywink:

 

No kaffepöytäkeskustelut on hyvä lisä!

 

Edellisiin liittyen, fillarointi on kyllä mukava kulkumuoto. Keväisin vain ongelma on katupöly ja siitepölyt, hetken kun polkee niin on jo silmät ja suu täynnä katupölyä. Siitepöly vetää muutenkin ihan tukkoon. Tupakointi ei myöskään helpota tilannetta 😃 Kesäisin/syksyisin sitten ne pikkuöttiäiset jotka tuntuu aina löytävän tiensä suoraan silmään, aiheuttaa helposti vaaratilanteita kun sellanen lentää simmuun niin kiinnihän ne menee.

Minun kaunokainen avautui. 

 

Edit: muokkasin vahingossa viime syksyn kaunokaisen kuvan,  mutta  nyt on taas uusi kaunokainen auki ihan oikeasti. 

 

Kunniamerkki +14

@TeroRe kirjoitti:

Tänään tulee legendaarinen leffa, Snakes on a plane.

 


On tuo joskus nähty, eikä mielestäni ollut mikään erityinen.

 

Muutenkaan en viitsi mainoskanavilta leffoja enään katsella, kun ne katkot niin ikävästi keskeyttää sen leffanautinnon. Tallentaminen ainut vaihtoehto tai sitten maksukanavat.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19
Poistettu käyttäjä kirjoitti:

Minun kaunokainen avautui. 


 


Edit: muokkasin vahingossa viime syksyn kaunokaisen kuvan,  mutta  nyt on taas uusi kaunokainen auki ihan oikeasti. 


 





Ei vitsit miten upee! Mun viherpeukalolla ei kyllä tollasia saatais kasvamaan millään ilveellä. Arvostan niitä joilla tuo taito on hyppysissä. Taannoin (lue 13 vuotta sitten) istutin kukkasipuleita penkkiin, ykskään ei tainnu nousta. Revin ne sitten parin vuoden päästä pois maasta ja laitoin kiviä kyseisen penkin täyteen. Nyt sieltä kivien välistä kasvaa joka vuosi yksi krookus LOL-hymiö

Ai kivien välistä.  :smileyvery-happy: :smileyvery-happy:

 

Tiiätkö,  että tuolla on vain yksi n. 30cm varsi ja alhaalla pikkanen oksa. Ei anna leikata,  vaan kukkii ja kukkii.  

Lisää nuppuja näkyvissä,  vaikka on niin lyhyt varsi.

Kukka on todella iso ja ilmeisesti ihan ulos näkyy,  kun  ihmiset ihmeissään katsoo minun ikkunaan. 

 

Minä olen siemenestä kasvattanut pelargonit ja niitä on hieman alle 20.  Eri värisiä ja F1 arvoisia. Pari olen ostanut Robin Hoodista ja maksoi pari €uroa.

Viime vuoden pelargoni  poikaset. 

 

Siis viime vuonna otettu kuva. 

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +8

Hieno kiinanruusu. Mä en ole saanut ite siemenestä kasvattamaani verihibiscusta (Hibiscus acetosella) vielä kukkimaan. Sain sen pidettyä hengissä pimeän talven yli.  Siihen pitäisi kans tulla joko vaaleanpunaisia tai tummanpunaisia kukkia (ehkä joskus).

 

Mä siirsin just tänään pelargonin pistokkaat ulkoruokintaan lasitetulle partsille. Säädän sitten ovella lämpöä kylmimpien öiden aikana. 

Minulla oli Pink Hibiscus siemeniä ja kyllä sain kasvamaan.  Tuntui ettei se lopeta kasvua ja jouduin leikkaamaan ihan runsaasti. Lopussa heitin pois. 

 

On täällä 2 kiinanruusua ja toiseen(vanha)  tulee paksu ruusu joka kestää vain yhden päivän. Onneksi tuo kaunokainen kestää ainakin 3 päivää. 

 

Minullakin on lasitettu parveke ja siellä odottaa viiniköynnökset. Tilasin ulkomailta 4 pistokasta ja kasvoivat hyvin.  Saa nähdä onko elossa. 

 

Edit: En tarkoita tuota kaunokaista Pink Hibiscusta,   vaan se oli sukulainen. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Ootte te melkosia viherpeukaloita :smileyhappy: Toiset osaa, toiset ei 🙂 Oikein "paniikki" iskee joskus kun joku tuo kukkia ja sit ajattelee että vitsit jos se tulee parin päivän päästä käymään ja kattoo et sen tuoma kukka on jo heittänyt henkensä ;)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

kirjoitti:

On tosiaan ollut melko hiljaista verrattuna vanhaan keskustelufoorumiin. Voisiko osittain johtua, siitä että enää ei saa ns. henkilökohtaista apua vaan ohjataan suoraan muihin kanaviin? En tiedä kuvittelenko, mutta aspa vaikuttaa 'kaukaisemmalta' vrt. vanhaan vaikka onkin blogeja ja muuta. Enitenhän täällä kuhistaan kun on kilpailuita :smileywink:


 


No kaffepöytäkeskustelut on hyvä lisä!




Ihan varmasti liittyy ja onhan se iso muutos kun Klaani ei toimi henkilökohtaisena asiakaspalvelukanavana niinkuin wanha palsta oli. Mutta, on täällä silti enemmän elämää kuin mitä wanhalla palstalla oli ja täällä on tehty paljon sellaisia juttuja mitä wanhan palstan aikana ei välttämättä edes osattu haaveilla :)


 


Mitä tarkoitat tuolla etäisemmällä, avaatko vähän lisää ja mitä meillä olisi sille tehtävissä?

Karseesti  on muurahaisia taas herännyt. Kävelytiellä oli oikein ruuhkaa ja varmaan joku jäi minun kenkien alle. 

Mä en oo kyllä myöskään ollenkaan viherpeukalo. 
Jostain mystisestä syystä Chilejä saan kasvatettua, mut kaikki muu on kyllä hepreaa. 


 


Takapiha näyttää lähinnä perunapellolta, kukkapenkitkään ei kyllä kukkapenkeiltä näytä. 
Joku vois sinne tulla jotain tekemään. xD


Mulla on sitäpaitsi eräänlainen fobia, joten en koske ulkona kyllä multahommiin pitkällä tikullakaan. 


Nurmikkoa voin leikata, siihen se sitten jää. :D


 


 


 


@TeroRe kirjoitti:

Ihan varmasti liittyy ja onhan se iso muutos kun Klaani ei toimi henkilökohtaisena asiakaspalvelukanavana niinkuin wanha palsta oli. Mutta, on täällä silti enemmän elämää kuin mitä wanhalla palstalla oli ja täällä on tehty paljon sellaisia juttuja mitä wanhan palstan aikana ei välttämättä edes osattu haaveilla :)

 

Mitä tarkoitat tuolla etäisemmällä, avaatko vähän lisää ja mitä meillä olisi sille tehtävissä?


Etäisyys liittynee juurikin siihen, että henkilökohtaisuus putosi pois. Aikaisemmin ongelmia hoidettaessa pystyi esittämään pyynnön että viitsisikö joku tarkistaa/korjata asian ja usein asiat hoitui hyvin sekä asian eteneminen jäi näkyville josta muutkin saattoivat saada apua/uutta tietoa. Nykyään voidaan antaa vain 'perusohjeet' jotka monesti löytyy myös tuki-sivuilta ja sen jälkeen ohjata hoitamaan asiaa muuta kautta. Eli ikäänkuin Klaaniin vain eksyttäisiin vahingossa ja täällä oltaisiin kertomassa toinen reitti perille. Sen jälkeen harva tulee kertomaan miten tilanne eteni, ellei tullut oikein negatiivinen kokemus.

 

Tilannetta voisi parantaa lisäämällä henkilökohtaisuutta. En väheksy muita kanavia, olen itsekin hoitanut asioita Twitterin kautta, mutta edes se että asian saisi vireille tätä kautta jos tänne sattuu eksymään olisi varmaan omiaan lisäämään aktiivisuutta.

 

Näitä asioitakin on varmaan jo aiemmin käsitelty, mutta nämä nyt juolahti mieleen :)


@Merja_J kirjoitti:

Ootte te melkosia viherpeukaloita :smileyhappy: Toiset osaa, toiset ei 🙂 Oikein "paniikki" iskee joskus kun joku tuo kukkia ja sit ajattelee että vitsit jos se tulee parin päivän päästä käymään ja kattoo et sen tuoma kukka on jo heittänyt henkensä ;)


Heh, sama vika. Muovikukatkin kuolee minun hoidossa :p

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Tulevaisuuden autot ovat isoja liikkuvia älymobiililaitteita ;)


 


http://teknavi.fi/autot/liikummeko-30-vuoden-kuluttua-pyorat-alleen-saaneilla-alypuhelimilla

Eilen vasta  huomasin,  että tässä tabletilla on joulu aiheen taustakuva. :smileyvery-happy:  Heti vaihdoin tuttuun vihreän lehtien taustakuvaan. :smileyhappy: ja helpotti. 

Kunniamerkki +14
Poistettu käyttäjä kirjoitti:

Eilen vasta  huomasin,  että tässä tabletilla on joulu aiheen taustakuva. Hymiö Erittäin onnellinen  Heti vaihdoin tuttuun vihreän lehtien taustakuvaan. Hymiö Onnellinen ja helpotti. 




Onhan se mukavampi jo katsella kesäisiä kuvia 🙂>

Vastaa