Yhteisön kaffepöytäkeskustelut


  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Tässä ketjussa heittäydytään vapaalla ja keskustellaan milloin mistäkin, jaetaan kuulumisia ja vaikka päivän polttavia uutisia tai ihan mistä kulloinkin haluat milloinkin muiden kanssa jutella. Sana on vapaa mutta sovitaan että jätetään uskonto ja politiikkakeskustelut muualle 😁

 

Muokkaus TeroRe: muokkasin ketjusta Yhteisön vapaamuotoisen kaffepöytäkeskustelun 🙂


572 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin taitaa vielä ne selkäkivut olla sellaisia että vaikeita korjata ja leikkuuta on hyvä välttää viimeiseen asti?

Kunniamerkki +14

@TeroRe kirjoitti:

Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin taitaa vielä ne selkäkivut olla sellaisia että vaikeita korjata ja leikkuuta on hyvä välttää viimeiseen asti?


Kyllä, näin se valitettavasti on. Ymmärrän kyllä miksi se leikkaus on viimeinen keino ja sitä halutaan välttää nykytietämyksen mukaan. Lääkkeiden voimalla töissä käydään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@tilasto kirjoitti:


@TeroRe kirjoitti:

Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin taitaa vielä ne selkäkivut olla sellaisia että vaikeita korjata ja leikkuuta on hyvä välttää viimeiseen asti?




Kyllä, näin se valitettavasti on. Ymmärrän kyllä miksi se leikkaus on viimeinen keino ja sitä halutaan välttää nykytietämyksen mukaan. Lääkkeiden voimalla töissä käydään.




Joskus leikkauksesta on hyötyä.


Miehellä oli ollut pitkään välilevynpullistuma ja iskiashermo niin puristuksissa viime vuonna, ettei mitkään särkylääkkeet tehonneet. Oli maksimi annostus buranaa ja panacodia sekä kipulaastari.


Pääsi sitten vuoden lopulla leikkaukseen ja sinne ne kivut jäivät leikkauspöydälle. Sanoi että oli ihanaa viimeinkin saada nukkua kivuttomasti.

Kunniamerkki +14

kiisseli67 kirjoitti

Joskus leikkauksesta on hyötyä.

Miehellä oli ollut pitkään välilevynpullistuma ja iskiashermo niin puristuksissa viime vuonna, ettei mitkään särkylääkkeet tehonneet. Oli maksimi annostus buranaa ja panacodia sekä kipulaastari.

Pääsi sitten vuoden lopulla leikkaukseen ja sinne ne kivut jäivät leikkauspöydälle. Sanoi että oli ihanaa viimeinkin saada nukkua kivuttomasti.


Tuo on hieno asia 🙂 Panacod ei auta ollenkaan mulla, tramalia vedetty pitkän aikaa.

Lääkkeet eivät auta minuakaan. Selkä nytkin ihan jumissa etten saa suoraksi.  Täytyy miettiä pääsenkö maanantaina töihin. Minulla on seisomatyö,  mutta joudun myös kävelemään usein. Tietokoneen edessäkin aina seison,  jos on mahdollista. 

 

Onneksi kotona ei tarvitse tietokonetta avata,  kun tabletti toimii. Olen yrittänyt siivota, mutta ei kovin pysty. 

 

Eilen fillarointi  oli vaikeaa,  kun kävin kaupassa. En meinannut jaksaa nostaa kauppakassia tarakalle,  mutta sinnittelin. Polkeminen oli raskasta, kun se aiemmin oli ihan mahdollista. Lääkäri varoitti, että kaikkia kuoppia täytyy varoa. Nostan kyllä peffan  ylös aina,  kun kuoppia tulee eteeni. 

Tabletti on kyllä kevyempi kantaa kuin tietokone, mutta ei se ainakaan "ergonomisempi" ole käyttää.

Riippuu hieman miten pitää tablettia sylissä tai pöydällä.  Saa toki tabletin pystyin pöydälle tai syliin,  mutta kirjoittaminen voi olla hankalaa. 

Minulla on järeä pöytäkone,  mutta olen tottunut käyttämään tablettia. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Nyt vähän toisenlaisesta sairaudesta puhetta :smileysurprised:


 


Vaikka on monenlaista ja monimuotoista some -kanavaa nykyään olemassa, niin tuntuu että ihmisten "perussairaus" ei ole kadonnut mihinkään. Nimittäin kateus, ei kait someraivoa tai vihapuhetta voi muuten tulkita.


 


http://www.stoori.fi/eeva-kaisa-rouhiainen/someviha-vai-vihapuhe-somessa/

Liäkäri antoi Vimovo 500mg/20mg kuurin. Eli tuo 20mg on massun suoja siinä lääkkeen sisällä. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hups heijaa, Vaasaan iski takatalvi 😕 Taisi tulla etäpäivä, kesärenkailla ei asiaa liikenteeseen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Oulun seutuvilla pärjää jo kesärenkailla, vettä ja osin räntää kyllä satanut :smileysurprised:

Täällä on sadellut vettä ja mittari näyttää +8°C

Voi voi poikaa,  laitoin kissanminttua tohon ja poika meni ihan sekaisin. :smileyvery-happy: Tyttö katseli vierestä mitä veljelle tapahtuu. 

 

 

Kunniamerkki +14
Poistettu käyttäjä kirjoitti:

Voi voi poikaa,  laitoin kissanminttua tohon ja poika meni ihan sekaisin. Hymiö Erittäin onnellinen Tyttö katseli vierestä mitä veljelle tapahtuu.


 




Onpas mukava kuva 🙂> Kyllä kissat on kivoja. 🙂>

Välillä ei voi muuta kuin nauraa niille mitä kaikkia ne keksii. No tuo oli minun vika. :smileyvery-happy:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Mukavasti kyllä köllöttellee :)


 


Mikähän siinä on että kissanminttu saa kissat sekaisin? :)

Kunniamerkki +14

@TeroRe kirjoitti:

Mukavasti kyllä köllöttellee :)

 

Mikähän siinä on että kissanminttu saa kissat sekaisin? :)


Se on jännä miten toiset kissat siitä villiintyy 😃 Mun kisut ei juurikaan kissanmintusta välitä.

Kiitos teille.  :smileyhappy:

 

Kissat rakastaa kissanminttua.  Olen miettinyt monta kertaa pitäisiköhän itse kasvattaa kissanminttua,  sillä minulla on kuivattuja kissanminttua joita olen ostanut. 

 

Nyt en muista mikä muu kasvi pistää kissat sekaisin. Työkaveri kertoi,  että hänen pihalla on joku kasvi, mistä kissat sekoilee. 

 

Pojan siskokin meni haistelemaan sitä paikkaa ja tietty silläkin meni pää sekaisin. :smileyvery-happy:

 

Wiki

Aitokissanmintun haihtuva öljy sisältää mm. karvakrolia, tymolia, nepetalaktonia ja nepetahappoa. Nepetalaktoni vaikuttaa kissojen käyttäytymiseen. Aitokissanmintun kukinnot ovat valkoiset ja se on kasvustoltaan harvempi kuin sukulaisensamirrinminttu (Nepeta x faassenii), jolla on vaaleansiniset kukinnot.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Meillä ovat kissat tunteneet jotain kummaa himoa myös oliiveihin, kun oliivipurkin on aukaissut niin heti on oltu kerjäämässä. En ole kumminkaan paria enempää antanut ;)

Tämmöset kelit oli täällä tänään :D

Kunniamerkki +14

Siinä kisut viettää iltapäivää yhdessä lempipaikallaan :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Joskus on ikävä lankapuhelin aikoja 🙂 eihän tämä nyt ihan sama asia ole, mutta...


 



@kiisseli67 kirjoitti:

Joskus on ikävä lankapuhelin aikoja 🙂 eihän tämä nyt ihan sama asia ole, mutta...


 


 




Eikös tuo ole ihan laillinen handsfree, luuriahan saa pitää kädessä, muttei koko puhelinta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@PasiS kirjoitti:


@kiisseli67 kirjoitti:

Joskus on ikävä lankapuhelin aikoja 🙂 eihän tämä nyt ihan sama asia ole, mutta...


 


 




Eikös tuo ole ihan laillinen handsfree, luuriahan saa pitää kädessä, muttei koko puhelinta.




Olisi hauskaa tietää, mitä poliisi tuumaisi handsfreestä 😉 ei kyllä pokka pidä kokeilla :)

Toi luurihan on jo vanha keksintö.  Työpaikalla eräällä henkilöllä oli joku vuosi sitten musta luuri ja minä ihmettelin, että mihin hän on tökännyt  sen luurin. Kuulemma ärsytti pitää kännykkää korvassa ja nyt hän taitaa käyttää sitä kevyempää luuria korvassa. :smileyvery-happy:

Vastaa