Yhteisön kaffepöytäkeskustelut


  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Tässä ketjussa heittäydytään vapaalla ja keskustellaan milloin mistäkin, jaetaan kuulumisia ja vaikka päivän polttavia uutisia tai ihan mistä kulloinkin haluat milloinkin muiden kanssa jutella. Sana on vapaa mutta sovitaan että jätetään uskonto ja politiikkakeskustelut muualle 😁

 

Muokkaus TeroRe: muokkasin ketjusta Yhteisön vapaamuotoisen kaffepöytäkeskustelun 🙂


573 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Aijai, alkaa erilaiset kopterisovellukset nostamaan päätään. Nyt on kehitetty selfiekamera joka leijailee ilmassa 🙂  https://www.facebook.com/mashable/videos/10154132524494705/


 


Vitsi mä haluaisin dronen, olis niin mukava kuvailla auto- ja maisemafilkkoja!!

Tänään onkin sateinen päivä täällä Helsingissä. 

 

Kävin tässä muutama päivä sitten Seurasaaressa ja olipas muuten vähän ihmisiä paikalla, mutta muutama turisti siellä oli. 

 

Tässä kuva jonka otin iphone 5s sovelluksena: Pixel+ camera

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Tänään on vähän satanut, mutta nyt on ollut hyvä sää illasta. Ostimme kaasugrillin ja pitihän sitä kokeilla ;)


Kaverimme oli muuten ostanut itselleen yhdeksi käyttöautokseen Datsun 1200 Deluxe, helmi ikäisekseen ja vähän ajettu :smileyhappy:


 



 



 


Kunniamerkki +2

Ikinä en osta enää punasta autoa! :smileymad:

Aurinko haalisti värin, sai punaisella värivahalla "paikkailla" kattoa ja konepeltiä.... :smileyfrustrated:

Punainen väripigmentti ei kestä suoraa auringonvaloa. :smileytongue:

Minulla oli 10 vuotta sitten käytössä punainen Datsun Cherry. Väri ei ollut haalistunut ollenkaan.

Vein autoni maalle ja en ole ajanut autoa enää sen jälkeen. Halvemmaksi tulee. :smileyhappy:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@vanOs kirjoitti:

Ikinä en osta enää punasta autoa! :smileymad:


Aurinko haalisti värin, sai punaisella värivahalla "paikkailla" kattoa ja konepeltiä.... :smileyfrustrated:


Punainen väripigmentti ei kestä suoraa auringonvaloa. :smileytongue:




Myllyttämällä saa punaisen esiin ja kauniin kiillon ;)


@vanOs kirjoitti:

Ikinä en osta enää punasta autoa! :smileymad:


Aurinko haalisti värin, sai punaisella värivahalla "paikkailla" kattoa ja konepeltiä.... :smileyfrustrated:


Punainen väripigmentti ei kestä suoraa auringonvaloa. :smileytongue:




Meillä on kakkosautona -96 mallinen punainen Corolla, joka pestään ja vahataan kerran vuodessa. Onhan se ihan matta ennen vahausta, mutta kyllä sen vielä kiiltäväksi saa. Kulkee tosin ihan samalla tavalla mattana, joten voisi senkin hinkkaamisen lopettaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Punainen väri autossa on kyllä haastava, ja riippuen autovalmistajasta niin maali joko kestää auringonvaloa tai sitten ei. Naapurilla on joku pieni Toyota ja maali ihan kuoriutuu pellistä kuten kesinyt nahka konsanaan. 90-luvun Ooppeleissa oli samaa ongelmaa.


 


Punainen auto on kyllä komea mutta se vaatii työtä että pysyy hyvänä.

Selailin viestejä taaksepäin ja huomasin,  että minun kuvia  on häipynyt tästä ketjusta. 

 

Ei kai se voi johtua siitä, kun siirtelen tai poistan muokatut kuvat tabletilta? 

 

Edit: Johan jotakin,  nyt se ilmestyi näkyviin.  Aiemmin päivitin sivua,  mutta ei vain tullut esille.

Jokin häiriö kai oli. 

Tässä mä käyn asetuksiani lävitse ja muutama kysymys. 

 

Miksi en saa lisättyä Avainsanoja, ei siis anna minun kirjoittaa esim "IOS, Helsinki, Android" jne. Ainoastaa jää "helsinki," eikä sen jälkeen voi lisätä enempää.

 

Ja viestipohjat, mitä nämä oikeastaan on? Mihin käyttöön?

Tiiättekö mitä,  minä yritin pari kuukautta sitten tutustua Tele Finland foorumille,  kun kaipasin lisää tietoja.

Rekisteröin sinne,  mutta koskaan ei tullut sähköpostiini vahvistusta,  joten päätin jäädä heidän pomon foorumille eli tänne. :smileytongue:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Täällä on klaanipäällikön ohjeita : http://klaani.sonera.fi/t5/Yhteison-saannot-ja/Klaanin-ominaisuuksien-esittelyketju/m-p/97801#U97801


 


Viestipohjat ovat kaiketi omaan käyttöön, samanlaisia juttuja on ollut esim. puhelimen tekstiviesteissä. Ei ole ollut itsellä käyttöä ;)


Voi toki joku käyttääkin, tuohon voi ensin laittaa otsakkeen/aiheen ja sitten aiheen alkuun sopivia aloituksia esim. iPhone & iPad, Android & Windows Phone (Makro 1 nimi) , Windows Phonelle ei saa enää niin paljon sovelluksia....(Makro 1).


Eli voi sitten varsinaista viestiä kirjoittaessa kirjoittaa lyhyemmin, kun on tallentanut etukäteen viestipohjan :)

Aaaah. Okei, kiitos selvennyksestä. 😛
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@kenuu90 kirjoitti:

Tässä mä käyn asetuksiani lävitse ja muutama kysymys. 


 


Miksi en saa lisättyä Avainsanoja, ei siis anna minun kirjoittaa esim "IOS, Helsinki, Android" jne. Ainoastaa jää "helsinki," eikä sen jälkeen voi lisätä enempää.


 




Tarkoitat siis viestieditorin vieressä olevaa "Tunnisteet" -laatikkoa? Testasin noita samoja sanoja ja antaa kyllä lisätä kaikki nuo, ainakin kun nyt olen iPadilla sisässä. Tuleeko mitään herjaa?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Poistettu käyttäjä kirjoitti:

Tiiättekö mitä,  minä yritin pari kuukautta sitten tutustua Tele Finland foorumille,  kun kaipasin lisää tietoja.


Rekisteröin sinne,  mutta koskaan ei tullut sähköpostiini vahvistusta,  joten päätin jäädä heidän pomon foorumille eli tänne. Hymiö Kieli




Haluatko että ilmoitan tästä Telen puolelle? Pitäähän toi kuntoon saada 🙂>


@TeroRe kirjoitti:

Punainen väri autossa on kyllä haastava, ja riippuen autovalmistajasta niin maali joko kestää auringonvaloa tai sitten ei. Naapurilla on joku pieni Toyota ja maali ihan kuoriutuu pellistä kuten kesinyt nahka konsanaan. 90-luvun Ooppeleissa oli samaa ongelmaa.


 


Punainen auto on kyllä komea mutta se vaatii työtä että pysyy hyvänä.




Voi myös johtua epäonnistuneesta paikka- tai ylimaalauksesta. No Opelin tapauksessa terveisiä tehtaalta. Kaikista autoistahan tulee vanhana Opeleita. :smileywink:

Kiitos,  mutta älä ilmoita sillä päätin jäädä tänne. :smileyhappy:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@PasiS kirjoitti:


@TeroRe kirjoitti:

Punainen väri autossa on kyllä haastava, ja riippuen autovalmistajasta niin maali joko kestää auringonvaloa tai sitten ei. Naapurilla on joku pieni Toyota ja maali ihan kuoriutuu pellistä kuten kesinyt nahka konsanaan. 90-luvun Ooppeleissa oli samaa ongelmaa.


 


Punainen auto on kyllä komea mutta se vaatii työtä että pysyy hyvänä.




Voi myös johtua epäonnistuneesta paikka- tai ylimaalauksesta. No Opelin tapauksessa terveisiä tehtaalta. Kaikista autoistahan tulee vanhana Opeleita. :smileywink:




Tätä voisi vielä jatkaa: "Opel saa muovinkin ruostumaan" :)


 


Kaikille samalla tiedoksi että en oikeasti dissaa Opelia, mulla on ollut elämäni aikana niitä vissiin 5-6.

Tuossa näkyy, en voi tuon enempää kirjoittaa tuonne avainsanoja. 😮 Kokeilin samaa välilyönnin kanssa, mutta ei auttanut.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@kenuu90 kirjoitti:

Tuossa näkyy, en voi tuon enempää kirjoittaa tuonne avainsanoja. 😮 Kokeilin samaa välilyönnin kanssa, mutta ei auttanut.




Okei, kiitos kuvasta. Eli tuossa kohdassa käsittääkseni määrittelet vain sen että millä merkillä erottelet tagit kun lisäät ne postaukseesi. Ja tagit lisätään tosiaan viestieditorin Tunnisteet-kenttään, ei tuonne profiilin Tagit-asetuksiin. Kieltämättä vähän hämäävä.


 


Tageista sen verran, että ne on tällä hetkellä piilotettuna täällä foorumin puolella, blogiartikkelista ne löytyy. Joten niiden lisääminen postaukseen ei tällä hetkellä ainakaan oikein hyödytä mitään. Toki jos otamme ne joskus käyttöön niin siellähän ne olisi sitten valmiina :)


 


(pitäiskö meillä ottaa tagit käyttöön?)

Luulen että olisi muuten helpompaa löytää samankaltaisia artikkeleita ym jos olisi #testi tai jotain vastaavaa, 😉

 

Olin kävelemässä Kannelmäen Prismaan ja päätin ottaa kuvan antinniityn kohdalla tämän hienon auringon laskun. :) 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kylläpä sää nyt hellii täällä Oulun seudullakin, ainakin +23 °C näyttää mittari varjossakin :)


Lentokone jätti jälkensä äsken taivaalle, pientä pilven hattaraa näkyy myös ;)


 



 


Jostain kumman syystä olen alkanut kuvailemaan melkeinpä jokaista puuta, pensasta ja niittyä jossa on jonkin asteen kukkia. 🙂 Tämäkin oli otettu hetki sitten kun kävin ulkoilemassa Kaarelassa.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Se oli sitten siinä:


http://m.taloussanomat.fi/porssi/2016/05/25/microsoft-vahentaa-1350-tyontekijaa-suomesta/20165622/170


 


It's all over but the crying...


Vastaa