Yhteisön kaffepöytäkeskustelut


  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Tässä ketjussa heittäydytään vapaalla ja keskustellaan milloin mistäkin, jaetaan kuulumisia ja vaikka päivän polttavia uutisia tai ihan mistä kulloinkin haluat milloinkin muiden kanssa jutella. Sana on vapaa mutta sovitaan että jätetään uskonto ja politiikkakeskustelut muualle 😁

 

Muokkaus TeroRe: muokkasin ketjusta Yhteisön vapaamuotoisen kaffepöytäkeskustelun 🙂


573 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Poistettu käyttäjä kirjoitti:
Olisit muokannut hieman tuota minun viestiä mitä kohtaa tarkoitin.

Miksi? Kävin vain vähän hitaalla, uskon että muut kyllä hoksaa heti.

Hei haloo! Kun kirjautuu foorumille,  niin siinä ylhäällä roikku tuo aihe. Ei tietenkään näy, jos ei ole kirjautunut.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Poistettu käyttäjä kirjoitti:

Hei haloo! Kun kirjautuu foorumille,  niin siinä ylhäällä roikku tuo aihe. Ei tietenkään näy, jos ei ole kirjautunut.




En saa tuota toistettua, en kirjautuneena enkä ei_kirjautuneena. Ja tosiaan osioiden järjestys on myös alustan asetuksissa kuten pitää.


 


Oletko kokeillut useilla eri selaimilla? Auttaneeko välimuistin tyhjennys?


 


Mielelläni kuulisin jos tämä ongelma ilmenee myös muilla käyttäjillä.

Kunniamerkki +14

@TeroRe kirjoitti:


Mielelläni kuulisin jos tämä ongelma ilmenee myös muilla käyttäjillä.




 


Mulla näkyy kanssa normaalisti.


 


Voisko välimuistin tyhjennys auttaa tuohon asiaan? Jos vaikka ensin kokeilis CTRL + F5 painamista sivulla ja jos ei auta niin selaimen asetuksien kautta kaikki klaaniin viittaavat tallennetut tiedot pois niin josko se tokenis.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@TeroRe kirjoitti:

Poistettu käyttäjä kirjoitti:

Hei haloo! Kun kirjautuu foorumille,  niin siinä ylhäällä roikku tuo aihe. Ei tietenkään näy, jos ei ole kirjautunut.




En saa tuota toistettua, en kirjautuneena enkä ei_kirjautuneena. Ja tosiaan osioiden järjestys on myös alustan asetuksissa kuten pitää.


 


Oletko kokeillut useilla eri selaimilla? Auttaneeko välimuistin tyhjennys?


 


Mielelläni kuulisin jos tämä ongelma ilmenee myös muilla käyttäjillä.




Normaali näkymä on oli sitten kirjaunut tai ei ( mulla siis Samsungin tabletti yleensä käytössä ). 


Kannattaa tosiaan välimuisti tyhjätä ja vaikka poistaa klaani kirjanmerkeistä, jos on siellä ja hakea sitten uusiksi. Itsellä ainakin on auttanut, jos klaani näkymä on ollut kummallinen jostain syystä.

Minulla on aina tapana tyhjehtää välimuisti ja selaimen historia joka kerta, kun olen käyttänyt tablettia tai kännykkää. Niin tein aamullakin, mutta vieläkin roikkuu. 

 

Minä käytän Samsung tablettia ja käytössä on Chrome selain. 

 

En ole sentään eilisen teerenpoika.

Vaihdoin selaimen, mutta vieläkin tuo aihe roikkuu ylhäällä.

 

Muistaako Tero, kun joku aikaa sitten kerroin, että alhaalla oli ihme juttuja. Meni jonkun aikaan ja se ihme poistui kokonaan.  Nyt sitten yläpuolella roikkuu tuo.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Poistettu käyttäjä kirjoitti:

Vaihdoin selaimen, mutta vieläkin tuo aihe roikkuu ylhäällä.


 


Muistaako Tero, kun joku aikaa sitten kerroin, että alhaalla oli ihme juttuja. Meni jonkun aikaan ja se ihme poistui kokonaan.  Nyt sitten yläpuolella roikkuu tuo.




En äkkiseltään muista mutta entistä mystisemmältä kuulostaa kun kukaan muu ei saa probleemaa toistettua. Ei tässä kukaan luulekaan eirisen teeren pojaksi mutta ongelmatilanteissa on aina se tietty proseduuri joka vaan on pakko aina käydä läpi ja näin sulkea muuttujat pois.


 


Viimeinen testi olisi sellainen että voitko testata toisella tabletilla tai puhelimella/tietokoneella? Näin voidaaan rajata ongelmaa lisää. Jos osio näkyy sielläkin oudosti niin silloin vika on Klaanin päässä mutta en kyllä tiedä heti sanoa että missä.

Äsken kirjauduin kännykällä ja kyllä vain tuo roikkuu vieläkin. 

 

Nyt kirjoitan tabletilla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19
Poistettu käyttäjä kirjoitti:

Äsken kirjauduin kännykällä ja kyllä vain tuo roikkuu vieläkin. 


 


Nyt kirjoitan tabletilla.




@TeroRe varmaankin vilasee tätä kunhan on maisemissa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Poistettu käyttäjä kirjoitti:

Äsken kirjauduin kännykällä ja kyllä vain tuo roikkuu vieläkin. 


 


Nyt kirjoitan tabletilla.




Nyt löytyi mahdollinen syy. Kokeilepa näin:


 


Mene tuohon ko osioon joka on siellä ylinnä, klikkaa "Keskustelualueen työkalut" ja valitse sieltä  "Poista tämän palstan kelluvuus".


 


Jos nyt näkyy ihan oikein niin probleema johtui siitä että olet joskus asettanut tuon osion ns. kelluvaksi.


 


Kerrohan miten kävi 🙂>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Minä kokeilin laittaa äsken tuon palstan kelluvaksi ja kävi täsmälleen kuten Poistettu käyttäjä. Sitten poistin sen kellumasta ja norminäkymä palasi 🙂>


Eli kyllä tuo Teron ohje pitäisi tepsiä 😉>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kalevassa Jarin piirros on nyt taas ajankohtainen aihe monella keskustelupalstalla ja uutisissa. Lapset jäävät vaille huomiota kun vanhemmat räpläävät älylaitteitaan.


 



Vanhemmat voisivat asettaa itselleenkin rajoja älylaitteiden käyttöön ja harrastaa vaikka ulkoilua lasten kanssa luonnon helmassa.

Terolle iso kiitos!

 

En ole ollenkaan laittanut sitä kellumaan. Voi olla mahdollista, että olen vahingossa kynällä klikannut sitä. 

Huomasin muutes, että se kynä kirjoittaa aina väärin, mutta se ei ole enää käytössä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Pakko mainostaa pikkasen, olen siis paikallisen tähtitieteenharrastajien yhdistyksen (Vaasan Andromeda) jäsen ja hallituksen jäsen myös. Tein pienen esittely- ja fiilistelyvideon meidän observatoriosta joka sijaitsee kuusikilometrisen meteorikraaterin keskellä Söderfjärdenillä. Drone-pätkä on yhdistyksen toisen jäsenen kuvaama.


 


Löytyykös muita tähtitieteenharrastajia? Jos ei niin tsekkaa kuitenkin video :)


 


Onko tähti- ja lintuharrastajat pysyneet sovussa, kun molemmat harrastavat samassa paikassa ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@PasiS kirjoitti:

Onko tähti- ja lintuharrastajat pysyneet sovussa, kun molemmat harrastavat samassa paikassa ?




On joo ja tuolla riittää tilaa kun tosiaan kraaterin halkaisija on 6 kilometriä :)

Minä niin rakastan tiedettä ja historiaa. Myös luonto on lähellä sydäntäni.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tämä on jotain todella huikeaa. Valo liikkuu todella nopeasti, niin nopeasti että arkielämässä koemme sen olevan äärettömän nopea. Nyt on kehitetty kamera joka kuvaa niin nopeasti että voimme nähdä valon liikkuvan. Huh huh :)


 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Huumori kukkii noissa Jarin piirroksissa, tosin löytyy niistä hiven todellisuuttakin ;)


 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Huomenta kaikille kaffepöytään!


Tämä aamu täällä Oulun seutuvilla alkoikin sumuisesti ;)


 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Huomenta huomenta vaan sinnekin ja terkkuja täältä Vaasasta. Onpa siellä sumuista. Täällä muuten vain harmaata. Pakko laittaa tähän hauska uutinen alkuviikosta. Täällä ei sumua näy, todistettu on  :smileyvery-happy: http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maakunta/ilmatieteen-laitos-turhaan-ei-vaasaa-mainosteta-suomen-aurinkoisimpana-paikkana-1.2140841

Se on vaan mainos....


 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Huomenta Klaanilaisille täältä Oulun seutuvilta. Vaikka etelään ilmeisesti ja muualle Suomeen on tuota lunta kenties satanut/sataa enemmänkin, niin kyllä täälläkin maa valakiaksi saatiin ;)


 



 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Huomenta Kuusamosta, tultiin tänne viikonloppulomalle :)


 


Vastaa