Yhteisön kaffepöytäkeskustelut


  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Tässä ketjussa heittäydytään vapaalla ja keskustellaan milloin mistäkin, jaetaan kuulumisia ja vaikka päivän polttavia uutisia tai ihan mistä kulloinkin haluat milloinkin muiden kanssa jutella. Sana on vapaa mutta sovitaan että jätetään uskonto ja politiikkakeskustelut muualle 😁

 

Muokkaus TeroRe: muokkasin ketjusta Yhteisön vapaamuotoisen kaffepöytäkeskustelun 🙂


573 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille! ❤️


 



 


Hieman talvisesta ilmasta huolimatta, jäätelö maistuu ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hyvää äitienpäivää myös täältä :) 



 


 


 


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Jokos olette ostaneet/poimineet talveksi marjat pakkaseen?


 


Me ollaan ostettu mansikkaa ja vadelmaa, harmi vaan että pieni pakastin (jääkaappi/pakastin-yhdistelmä), enempää ei sovi.


 


Ostettiin tuossa pieni laatikko mansikkaa ihan vaan naposteluun. Vähän jännitti ostaa, vaikka pitäisi olla kotimaista niin marja näyttää ihan kuin olisi jollain vahalla tai torjunta-aineilla päällystetty marja? Onko tuo joku erikoisempi lajike? Ei tullut myyjältä kysyttyä. Maku oli kuitenkin todella hyvä ja hyvä niin :)



 


 


 


 

Kunniamerkki +14

Itsellä kanssa niin pieni pakastin ettei sinne mahdu talven varalle valitettavasti marjoja. Kaupasta on kyllä tullut ostettua samantien käytettäväksi vadelmia ja mustikoita pääasiassa. Mustikkapiirakka on mielestäni hyvää ja helppo valmistaa.

 

Lakat on kanssa hyviä ihan sellaisenaan syödä, niitä tulee ostettua pienempiä määriä kun ainakin täälläpäin ovat kalliita verrattuna vaikka mansikoihin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Mustikka on lapsuudesta tuttu marja mutta nykyään tarjotaan myös pensasmustikkaa joka on koonsa puolesta helpompaa syötävää kuin perinteinen.


 


Ai että, olisi hienoa jos saisi syödä tuoreita marjoja ympäri vuoden :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Herkkusuu kävi torilta hakemassa pientä täydennystä. Vielä kun näitä saa.


 



 


 


 


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Vähän kevennystä sunnuntai-iltaan ??


 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Haha, loistava @kiisseli67 ???


 


---


 


Asiasta kuudenteen, onkos täällä valkosipulin ystäviä? Minä tykkään ja isosti, voisin laittaa murskaa mihin ruokaan vain. Ostin kokeiluun tällaista Poppamiehen nestemäistä valkosipulia ja petyin valjuun makuun. Tässä ei ole yhtään potkua. Olisiko suosituksia jostain toisesta vastaavasta tuotteesta?


 


Kunniamerkki +14

Noissa litkuissa on aina se että maku on heikko ja yleensä jopa etikka maistuu läpi.

Parasta on murskaa itse ja laittaa habaneroja lisäksi sinne jos tulisesta tykkää . Nekin tuoreita eikä litkua.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Olen vähän laiska mutta voisihan tuollaista terästettyä murskaa joskus kokeillakin :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Laiskalle vinkkiä helpompaan valkosipulimurskaan ?


http://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000000933209.html

Kunniamerkki +14

Suosittelen kokeilemaan, tulee paljon parempaa kuin litkut. Itselläni joka ruokaan kuuluu habanerot tai nagat. Valkosipulia myös, murskana.

Uutta puhelinta vailla ja nyt tasapainoilen honorin ja samsungin välillä,en osaa päättää,kumpi olisi parempi vaihtoehto? Entäpä koulun aloittaneelle junnulle puhelin,pää hajoaa kun näitä miettii. mikä olisi se ensimmäinen puhelin joka on helppo käyttää ja eikä menis rikki kun ekan kerran tipahtaa lattialle.

Kunniamerkki +14

Ensimmäiseksi puhelimeksi varmaan joku mahdollisimman edullinen mutta kuitenkin ajanmukainen esim https://kauppa.telia.fi/yksityisille/tuotteet/puhelin.aspx?PhoneName=Huawei+Honor+7+lite tuo. Mitkään laitteet ei oikein kestä iskuja ja pudotteluja, ellei niitä erikseen ole valmistettu sellaiseen käyttöön. (esim jotkin caterpillar mallit) Suojalasi näyttöön ja kotelo lisäksi, niin kyllä se suojaa aika hyvin.

No ei muaka varsinaisesti sukulaiset ilmeisesti pidä viherpeukalona,koska toivat kukkasen,saatesanoin
en oo saanu tätä hengiltä,vaikka kuinka oon yrittäny. Mutta sultahan se käy käden käänteessä. Totta,vaihdoin mullat ja kahden viikon päästä *puff*  aivan kuihtunut keltainen lehtiläjä jäljellä xD 

Mä osaan suunnitella ja tehdä kukkapenkkejä,istutuksia jne jne mut en saa piettyy niitä hengissä hittolainen
tai nyt oon saanu muutaman pysymään yllättävän pitkään elossa *ylpee*  mä voisin hyvin lähtee tekee maisemointi yms sellasia hommia , mieli rentoutuu ja se on kiinnostavaa ja tiettty kun näkee lopputuloksen :)

Ja meillä neuvolan täti 6kk tarkastuksessa väitti että pituutta on lähtenyt pois =O eipä se ollu huumori ihmisiä kun totesin "mie oon varmaa liikaa kylvettäny ni on laps päässy kutistuu"  minuu nauratti,tätiä ei :)

Joo joku helppo käyttönen ja pitää suojakuoret hommata kun vaan pääsis mielipiteitä kumpi kannattaa hankkia honor? vaiko samsung? jokseenkin vaan ehkä vähän enemmän kiehtoo toi honor 8 tai 9 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Yllättävän pitkään näitä näköjään saa. Ei taida mennä pakkaseen vaan parempiin suihin :)



 


 


 


 

Kunniamerkki +14

Marjoista tykkää kaikki, tai ainakin melkein kaikki mutta onkos täällä kalakukon ystäviä?


Itse tapaan silloin tällöin ostaa Joensuun herkkuleipomon muikkukukon kun sattuu kaupassa olemaan. Niitä Apetit kukkoja on lähi Alepassakin, mutta ne nyt ei ole mistään kotoisin kyllä mielestäni.. Nyt ei ole vähään aikaan näkynyt taas näissä kaupoissa, niin ajattelin että jos kokeilisi tehdä itse. Oiskohan kuinka vaikee? Ohjeita löytää juu googlella, mutta sattusko jollain olee kokemusta?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Onkos jengiä joka on tehnyt timelapseja?


 


Minun pitäisi tehdä ihka ensimmäinen timelapse, ehkä yhteensä noin 40 tunnin kuvaussessiosta ja mietin, millaista intervallia laittaisin kameran raksuttamaan?


 


Harrastan mm. autojen/osien teippaamista, ja nyt teippaan autoni uusiksi ja siitä operaatiosta olisi mukava tehdä video. Kuvassa ei tarvitse niinkään näkyä itse mies työn touhussa mutta työn edistyminen olisi hyvä näkyä videolla. Kesto kaikenkaikkiaan ehkä 2-3 minuuttia (jos sillä on merkitystä asiassa).


 


Help anyone :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hyvää itsenäisyyspäivää ?? ?

Kunniamerkki +14

@TeroRe kirjoitti:

Hyvää itsenäisyyspäivää ?? ?




Samoin, ja tietenkin tasapuolisesti ?

Kunniamerkki +14

@TeroRe mobiili safarilla ei muuten onnistu enään tykkääminen kommenteista.. Painike kyllä näkyy ja se käy liilana kun sitä painaa mutta ei rekisteröi tykkäystä platta..

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@tilasto kirjoitti:

@TeroRe mobiili safarilla ei muuten onnistu enään tykkääminen kommenteista.. Painike kyllä näkyy ja se käy liilana kun sitä painaa mutta ei rekisteröi tykkäystä platta..




@tilasto, ethän käytä yksityisen selaamisen tilaa? Tuolloin ko. painikkeet eivät toimi :smileyhappy:

Vastaa