Yhteisön kaffepöytäkeskustelut


  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Tässä ketjussa heittäydytään vapaalla ja keskustellaan milloin mistäkin, jaetaan kuulumisia ja vaikka päivän polttavia uutisia tai ihan mistä kulloinkin haluat milloinkin muiden kanssa jutella. Sana on vapaa mutta sovitaan että jätetään uskonto ja politiikkakeskustelut muualle 😁

 

Muokkaus TeroRe: muokkasin ketjusta Yhteisön vapaamuotoisen kaffepöytäkeskustelun 🙂


572 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@TeroRe kirjoitti:

Hyvää itsenäisyyspäivää ?? ?




Kiitos samoin kaikille!


Kunniamerkki +14

@Sekunti kirjoitti:


@tilasto kirjoitti:

@TeroRe mobiili safarilla ei muuten onnistu enään tykkääminen kommenteista.. Painike kyllä näkyy ja se käy liilana kun sitä painaa mutta ei rekisteröi tykkäystä platta..




@tilasto, ethän käytä yksityisen selaamisen tilaa? Tuolloin ko. painikkeet eivät toimi :smileyhappy:




En käytä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Kaivanpa esille oman iPhonen ja testaan tykkää-nappia itsekin. Hetki.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kyselin Googlesta noin kuukausi sitten säätietoja painamalla mikrofoni kuvaketta ja sanomalla : sää. Lausuin ehkä jotenkin epäselvästi, koska Googlen vastaus kysymykseeni oli tämä :smileyvery-happy:


 



 


Onko teille sattunut jotain vastaavaa tai oletteko itse kuulleet esim. laulun sanat väärin :smileywink:


@kiisseli67 kirjoitti:

Kyselin Googlesta noin kuukausi sitten säätietoja painamalla mikrofoni kuvaketta ja sanomalla : sää. Lausuin ehkä jotenkin epäselvästi, koska Googlen vastaus kysymykseeni oli tämä :smileyvery-happy:


 



 


Onko teille sattunut jotain vastaavaa tai oletteko itse kuulleet esim. laulun sanat väärin :smileywink:




Ei nyt samanlaista, mutta Nuori ja kaunis biisissä lauletaan granadannahkapenkeistä, jotka polttivat reittä. Joskus myöhemmin tajusin, kun olin aikani ihmetellyt, mikä v-tun gradannahka, että kyseessä olikin (Ford) Granadan nahkapenkit...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@PasiS kirjoitti:


@kiisseli67 kirjoitti:

Kyselin Googlesta noin kuukausi sitten säätietoja painamalla mikrofoni kuvaketta ja sanomalla : sää. Lausuin ehkä jotenkin epäselvästi, koska Googlen vastaus kysymykseeni oli tämä :smileyvery-happy:


 



 


Onko teille sattunut jotain vastaavaa tai oletteko itse kuulleet esim. laulun sanat väärin :smileywink:




Ei nyt samanlaista, mutta Nuori ja kaunis biisissä lauletaan granadannahkapenkeistä, jotka polttivat reittä. Joskus myöhemmin tajusin, kun olin aikani ihmetellyt, mikä v-tun gradannahka, että kyseessä olikin (Ford) Granadan nahkapenkit...




Minulla on ollut joskus Ford Granada, mutta siinä ei ollut nahkapenkkejä ??

Kunniamerkki +14

@kiisseli67 kirjoitti:


@PasiS kirjoitti:


@kiisseli67 kirjoitti:

Kyselin Googlesta noin kuukausi sitten säätietoja painamalla mikrofoni kuvaketta ja sanomalla : sää. Lausuin ehkä jotenkin epäselvästi, koska Googlen vastaus kysymykseeni oli tämä :smileyvery-happy:


 



 


Onko teille sattunut jotain vastaavaa tai oletteko itse kuulleet esim. laulun sanat väärin :smileywink:




Ei nyt samanlaista, mutta Nuori ja kaunis biisissä lauletaan granadannahkapenkeistä, jotka polttivat reittä. Joskus myöhemmin tajusin, kun olin aikani ihmetellyt, mikä v-tun gradannahka, että kyseessä olikin (Ford) Granadan nahkapenkit...




Minulla on ollut joskus Ford Granada, mutta siinä ei ollut nahkapenkkejä ??




Itse tajusin tuon sanaleikin samantien ja naureskelinkin sille :D On tullut ajettua Granadalla ilman nahkapenkkejä ja kyydissä oltua myös useamman kerran, johtuneisko siitä :D

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Oikein hyvää joulua kaikille!


 


Kunniamerkki +14

@kiisseli67 kirjoitti:

Oikein hyvää joulua kaikille!


 


 




Samoin minunkin puolestani!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hyvää joulua minunkin puolestani :)


 



 


 


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hyvää uutta vuotta ja olkaa varovaisia rakettien kanssa :)


 



 


 


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hyvää uutta vuotta 2018 kaikille!


 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Olikos täällä muita Star Wars -faneja? Nelonen näyttää taas kaikki leffat vuoroviikoin, tänään klo 21 on ensimmäisen leffan vuoro.


 


En ole vielä katsonut Last Jedia, odottelen että se tulee vuokralle. Sille ei tosin ole minulla isoja odotuksia, en pitänyt kovinkaan paljoa Force Awakenista enkä myöskään Rogue Onesta. Tuntuu, että SW-saagan teemat käsiteltiin "tyhjentävästi" alkuperäisissä episodeissa ja nämä uudet ovat vain tekohengitystä.


 


Mutta nautitaan nyt näistä aidoista ja oikeista episodeista :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Täällä oli varhain aamulla - 31,5°C, nyt paistaa aurinko ja pakkanen lauhtunut reilu 10 astetta.


Eikä asuta edes Lapissa vaan Oulun seutuvilla ;)


Mitenkä teilläpäin? Onko kylmä ja paistaako aurinko? Onko lunta?


 


Aamusella Kauhajoen nurkilla mittari näytti -22, yöllä jonkin verran korkeampi. Vaasan seutuvilla sellanen about -12. Kovin on eroa reippaan 100km matkalla. :) 

Tosi kaunis päivä ollut kyllä, aurinko on paistanut ja luntakin on. 
Itse oon ihan täysin talvi-ihmisiä, olispa aina talvi. <3

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

kirjoitti:

Aamusella Kauhajoen nurkilla mittari näytti -22, yöllä jonkin verran korkeampi. Vaasan seutuvilla sellanen about -12. Kovin on eroa reippaan 100km matkalla. :) 

Tosi kaunis päivä ollut kyllä, aurinko on paistanut ja luntakin on. 
Itse oon ihan täysin talvi-ihmisiä, olispa aina talvi. <3




Sama täällä Kainuussa. Harmi ettei nykyisin nähdä kunnon paukkupakkasia. Nyt aletaan menemään kesää kohden hissun kissun :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Olikos täällä muita avaruudesta kiinnostuneita?


 


Tänä iltana tehdään historiaa, ensimmäistä kertaa 45 vuoteen ihmiskunta kokeilee laukaista avaruuteen ”vähän” tavallista isomman kantoraketin. SpaceX-yhtiön Falcon Heavy -kantoraketti pystyy kuljettamaan kiertoradalle 64t hyötykuorman. Verrokkina avaruussukkula, joka pystyi kuljettamaan vain 24t hyötykuorman.


 


Raketin rahtina on muuten avomallin Tesla :)


 


Koelennon pitäisi olla tänä iltana, saas nähdä miten käy. Lähtöä on siirretty jo ainakin kerran.


 


https://www.hs.fi/tiede/art-2000005554528.html


https://m.youtube.com/watch?v=wbSwFU6tY1c

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Sekunti kirjoitti:

 


Nyt aletaan menemään kesää kohden hissun kissun :)

Kyllä, päivä on pidentynyt jo ihan kivasti koska neljän jälkeen on vielä valoisaa. Ihan jees, valoa kohti :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

kirjoitti:

Olikos täällä muita avaruudesta kiinnostuneita?


 


Tänä iltana tehdään historiaa, ensimmäistä kertaa 45 vuoteen ihmiskunta kokeilee laukaista avaruuteen ”vähän” tavallista isomman kantoraketin. SpaceX-yhtiön Falcon Heavy -kantoraketti pystyy kuljettamaan kiertoradalle 64t hyötykuorman. Verrokkina avaruussukkula, joka pystyi kuljettamaan vain 24t hyötykuorman.


 


Raketin rahtina on muuten avomallin Tesla :)


 


Koelennon pitäisi olla tänä iltana, saas nähdä miten käy. Lähtöä on siirretty jo ainakin kerran.


 


https://www.hs.fi/tiede/art-2000005554528.html


https://m.youtube.com/watch?v=wbSwFU6tY1c




Käykää ihmeessä kattomassa tuo tubesta löytyvä video! Siellä oli jengillä tunnelma katossa 🙂 Ja hätäisimmille vinkkinä niin kannattaa kelata sinne 29 minuutin kohdalle, siellä alkaa kamerakin täristä!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Pakko hehkuttaa vielä asiaa. Falcon Heavy on Saturn 5 -kantoraketin jälkeen maailman tehokkain raketti. Ja Saturn 5 vei ihmisen aikoinaan kuuhun. Kaksi kantoraketeista laskeutui suunnitellusti alustoilleen, kolmas raketti laskeutui kuulemma mereen.


 


Raketin hyötykuormana oli tosiaan Teslan avoauto, kyydissään #Spaceman eli Teslan avaruuspuvulla varustettu nukke. Auto oli suunniteltu kiertämään aurinkoa suunnilleen Marsin kiertoradan etäisyydelle auringosta, mutta poltot onnistuivat niin hyvin, että Tesla päätyy jopa asteroidivyöhykkeelle asti.


 


Huh huh. Ja tämä kaikki nähtiin livenä. Streamia katsoessa tuli vahva fiilis siitä, että Musk vie ihmisen oikeasti vielä Marsiin. Tämä ei ole vain haihattelua. Hieno aika ihmisen elää.


 



 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20
@TeroRe kirjoitti:

Pakko hehkuttaa vielä asiaa. Falcon Heavy on Saturn 5 -kantoraketin jälkeen maailman tehokkain raketti. Ja Saturn 5 vei ihmisen aikoinaan kuuhun. Kaksi kantoraketeista laskeutui suunnitellusti alustoilleen, kolmas raketti laskeutui kuulemma mereen.


 


Raketin hyötykuormana oli tosiaan Teslan avoauto, kyydissään #Spaceman eli Teslan avaruuspuvulla varustettu nukke. Auto oli suunniteltu kiertämään aurinkoa suunnilleen Marsin kiertoradan etäisyydelle auringosta, mutta poltot onnistuivat niin hyvin, että Tesla päätyy jopa asteroidivyöhykkeelle asti.


 


Huh huh. Ja tämä kaikki nähtiin livenä. Streamia katsoessa tuli vahva fiilis siitä, että Musk vie ihmisen oikeasti vielä Marsiin. Tämä ei ole vain haihattelua. Hieno aika ihmisen elää.


 



 





Eikä sovi unohtaa David Bowie myös mukana musiikillisesti : https://youtu.be/C_i843Owka0

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hieno animaatio äsköisestä asiasta ?


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Kantorakettien paluu maahan ja tassuilleen laskeutuminen on jotenkin uskomattoman coolia ja hienoa ?


 


Nyt sitten vain odotellaan seuraavaa siirtoa. Uskoisin, että testilentoja tulee vielä useampia ennen kuin ihminen laitetaan hyötykuormaksi. Mielenkiintoista seurata Muskin ja kumppaneiden "matkaa" Marsiin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Suosittelualgoritmi on intenetin "uusi musta"


 


Yksi tämän päivän uutisista näyttää olevan suosittelualgoritmi. Netflix, Spotify ja moni muu palvelu osaavat suositella juuri sinulle sopivia leffoja tai rakentaa juuri sinun makuusi sopivia soittolistoja. Musiikin ja leffojen suurkuluttajana ainakin itse tykkään että joku etsii puolestani uusia sopivia kappaleita tai leffoja ja listaa ne eteeni katsottavaksi tai kuunneltavaksi.

Miten Spotifyn listat rakentuvat, siitä on kirjoitettu tämän päivän uutisessa joka löytyy täältä. Toisessa samansisältöisessä artikkelissa pureudutaan aiheeseen vähän tarkemmin, ainakin Netflixin osalta. Suosittelen tutustumaan jos taustat suinkin kiinnostavat. Itse jäin jo pohtimaan mihin kaikkialle tätä suosittelualgoritmiä voisikaan käyttää :smileyhappy:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hyvää ystävänpäivää Yhteisön jäsenille :)


 



via GIPHY

Vastaa