Yhteisön kaffepöytäkeskustelut


  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Tässä ketjussa heittäydytään vapaalla ja keskustellaan milloin mistäkin, jaetaan kuulumisia ja vaikka päivän polttavia uutisia tai ihan mistä kulloinkin haluat milloinkin muiden kanssa jutella. Sana on vapaa mutta sovitaan että jätetään uskonto ja politiikkakeskustelut muualle 😁

 

Muokkaus TeroRe: muokkasin ketjusta Yhteisön vapaamuotoisen kaffepöytäkeskustelun 🙂


572 kommenttia

Hyvää uutta vuotta! Myrskystä selvitty ja lumityöt odottaa :smileyvery-happy:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Katselitteko aamulla kuunpimennystä? Meillä katsottiin ja oli kyllä komea, komeampi paljain silmin kuin kuvissa :)


 


Vaikka oli kylmä niin virittelin järjestelmäkameran ja sain kohtalaisen kuvan parvekelasien läpi:


 


Kunniamerkki +14

@TeroRe@  kirjoitti:

Katselitteko aamulla kuunpimennystä? Meillä katsottiin ja oli kyllä komea, komeampi paljain silmin kuin kuvissa :)


 


Vaikka oli kylmä niin virittelin järjestelmäkameran ja sain kohtalaisen kuvan parvekelasien läpi:


 





Eipä tullu katseltua, kun tänää heräilin vasta vähän ennen ysiä 😃 Onpas kyllä mahtava sävy kuussa :) 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@TeroRe@  kirjoitti:

Katselitteko aamulla kuunpimennystä? Meillä katsottiin ja oli kyllä komea, komeampi paljain silmin kuin kuvissa :)


 


Vaikka oli kylmä niin virittelin järjestelmäkameran ja sain kohtalaisen kuvan parvekelasien läpi:


 





Tuli katsottua ja täällä Oulun seutuvilla näkyikin tosi hyvin. Muutaman kuvan näpsäsin iPhone SE:llä, mutta paljain silmin katsottuna oli niin monin verroin upeampaa ettei sitä puhelimella saanut ikuistettua ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Paljain silmin oli tosiaan komian näköistä. Kuvaus vähän haastavaa, Kuun alueet jotka olivat auringossa paloivat puhki jos mieli saada kuvaan alueita jotka oli varjon puolella :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hyvää aprillipäivää ?


 


Miten sinua on jekutettu tai miten sinä olet jekuttanut kavereitasi? :)

Nopea haku hammasklinikoista Helsingistä tässä hakemistossa https://hammastieto.fi


 


Edit: siirretty osuvampaan ketjuun ja muokattu otsikko ketjuun sopivaksi

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

 


Pongasin eilen illalla sattumalta, että minulla on ollut puhelimessa ajanotto päällä vahingossa ja aika kauan 😃>


 


2050 tuntia eli 84 vuorokautta?


 



Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Aika pitkä kierros on ollut 😂>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Toukokuu alkaa pikkuhiljaa olla lopuillaan ja kesäkuu saapuu ensiviikolla.

Luontokin vihertää jo mukavasti. Yhtenä iltana meidän takapihalla kuljeskeli kauriita rannan tuntumassa, olimme saunomassa niin en ehtinyt ottaa kuvia niistä.

Mutta muuten olen ottanut aika paljon kuvia OnePlus 9 Pro puhelimella ja testissä olevalla Xiaomi Mi 11 Lite puhelimella. 

 

 Makrokuva Xiaomin suojakuoresta 😉>

Empä ole tainnut tänne koskaan mitään kirjoitella, vaikka oonkin tätä käynyt aina silloin tällöin kurkkimassa. Kauhean hiljaista ollut viime aikoina. Olisi hauska kuulla lisää Yhteisöläisten kuulumisia 🙂> Miten on teillä kesä lähtenyt käyntin? 🌼>


 


Aivan ihania kuvia @kiisseli67 , varsinkin hauvelikuvat! 🙂> 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kiireitä on kesälläkin, ei ole vielä loma-aika meidän perheellä. Maalla kun asutaan niin on kyntöhommia, heinän- ja riistapellonviljelyä. Vettäkään ei ole satanut moneen päivään, niin pitää pihaa kastella ja vähän tietäkin ettei pölise niin pahasti. Tiesuolaa varmaan kaipaa 🤔>

Arkisin minulla on muutama kauppa- ja asiontireissu isän kanssa. Toimin epävirallisena omaishoitajana, täällä Oulussa kun on niin tiukat kriteerit omaishoidolle ja kuljetuspalvelulle 🙄>

 

Mutta ihanasti kesä näkyy jo kaikkialla :

 

Laitetaans vielä meidän kissastakin kuva 😅>

 

Maalla, kun oon ittekkin asustellut niin kuulostaa niin tutuilta hommilta kyllä! 😁> Töiden ohessa päässyt ittekkin vähän puuhailemaan ulkona ja nauttinut, kun vihdoin on kesä! Fillaroinnin oon alottanu pitkästä aikaa uudella pyörällä 🙂> Mukavaa, kun helteelläkin tuulenvire pitää viileänä. 


 


Taasen, aivan ihania kuvia! 🐱> Olispas mullakin kissa 🙂> 


 


Ja pitäähän sitä ittekkin laittaa kuva ihanalta kesäillalta parin viikon takaa 😁> Komeita on kyllä kesän auringonlaskut


 


Onko muuten millaista tuo omaishoitajana oleminen? 🤔> 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@SalliJf@  kirjoitti:

Onko muuten millaista tuo omaishoitajana oleminen? 🤔> 


Teen tosiaan isän kanssa yhdessä kauppa- ja asiontireissut mm. lääkäriin omalla autolla, jaan lääkkeet valmiiksi dosetteihin ja välillä teen lääkkeistä inventaarion jos pitää käydä apteekissa, tarkistan jääkaapin, että ruuat ovat vielä syömäkelpoisia (haemme valmiin lounasruuan välillä grilliltä), maksan isän laskut (ja hoidan veroilmoituksen), viikoittain teen isälle jalkahoidon (jalkakylpy ja tarvittaessa kynnenleikkuu ja hionta), välillä mittaan verenpaineen ja verensokerin, tarkistan isän puhelimen onko sinne tullut tekstiviestejä ja pidän huolen että televisio toimii. Isä ei saa enää ajaa omalla autolla n. 20km:ä lähimpään kauppaan ja tuo lääkkeitten annostelukin oli retuperällä viime syksynä, kun hän sen itse hoiti silloin.

Marraskuussa tapahtuneen sairauskohtauksen ja sairaalassaolon jälkeen aloin hoitaa isän asioita enemmän omaishoitajan vinkkelistä. Toki olin isän raha-asioita hoitanut jo monta vuotta.

No siinä on kieltämättä aikalailla hommaa kerrakseen. Pohjosessa tuntuu maaseudun välimatkat olevan vielä hurjempia kun vähän etelämpänä. Saa omasta rauhasta nauttia toki, mutta 20km matka lähikauppaan on aikamoinen! 


 


Voi ompa ikävä kuulla tuosta sairauskohtauksesta! Onko hänellä nyt kuitenkin kaikki sillälailla tasapainossa, ettei tarvi toisesta tuollaisesta huolia?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

On kyllä tasapainossa nyt ja kaikki niin hyvin kuin vain voi olla. Molemmat koronarokotuksetkin jo saatu.

No ompas kiva kuulla! 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Olikos täällä Lego-harrastajia? 🙂> Minä en ole varsinainen harrastaja, tykkään toki ja erityisesti Technic-legoista.


 


Olen vuosikausia "etsinyt" Darth Vader -legoja ja nyt viikonloppuna sattumalta törmäsin sellaiseen Kärkkäisen Lego-osastolla. Ulkomailta olisi toki saanut tilattua mutta halusin ostaa Suomesta ja kivijalasta. No lopultakin onnistui 🙂>


 


Kasaus on jo aloitettu, pitää tehdä osissa niin voi vähän enempi fiilistellä 🙂>


 



Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tällainen siitä tuli:


 






Voisi ostaa myöhemmin myös muita, ainakin Storm Trooperin olen nähnyt 🙂>

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

Olen osittain jäänyt menneisiin aikoihin. Laitanpa tähän muutamia esimerkkejä.


80-luvun suosituin kotimikro oli Commodore 64. Siihen oli eniten pelejä. Laitanpa


tähän linkin yhteen 🙂> 


 


Kuusnelosen äänipiiri SID oli aikaansa edellä. Tässä linkki minun suosikkiin


 



 


Muokkaus Tero: upotin videon kommenttiin


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@aikuishuvitus  kirjoitti:

Olen osittain jäänyt menneisiin aikoihin. Laitanpa tähän muutamia esimerkkejä.


80-luvun suosituin kotimikro oli Commodore 64. Siihen oli eniten pelejä. Laitanpa


tähän linkin yhteen 🙂> 


 


Kuusnelosen äänipiiri SID oli aikaansa edellä. Tässä linkki minun suosikkiin




Tuliko ekan videon linkki oikein, poistin sen näkyvistä? 🙂>


 


Minulla itsellä ei ollut Commodorea mutta kaverilla ja serkulla oli. Kyllähän niillä tuli tahkottua pelejä ja paljon! Olin ekaluokalla tai jotain ja muistan, kun olin jossain "ohjelmointikerhossa". Muistan, kuinka ihmettelin että mitä ihmettä tällaisella aparaatilla voi tehdä ja kuka tätä käyttää muuhun kuin pelaamiseen 😁>

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

peli oli todella huvittava, mutta sisältö ei ihan lapsille sopivaa, joten parempi kun poistit.


 


Ohessa luuriarsenaalini. Ei yllätyksiä eikä kk-maksua näissä prepaid-liittymissä. Tällä
hetkellä 3 teliaa ja yksi dna. "Valehtelijoiden clubi"-firman liittymää ei koskaan tule.

aina voi pyytää toista soittamaan. hyvin oon pärjänny.


On uutisoitu notta järjettömiin älylaitteisiin voi tulla pöpö joka aiheuttaa melkoisen laskun.


Auttaakohan edes saldoraja kun tollanen iskee? 


 



 


edit Merja_J: kuva upotettu tekstiin

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

upo jääkaappi lopetti toimintansa. Onneksi eteinen on nyt jääkaappi. Nykyään upo-pesukoneetkin on täyttä rihkamaa.


Parasta laatua on Siemens. sen oon todennut.


Kun tämä on kahvittelupalsta, haluan jakaa vinkit, joilla tulee aina hyvä kahvi:


Tietysti raikas vesi, ja kahvipurkki pitää olla ilmatiivis kuten kuvassa. Keittimen kanavaan jää aina hiukan kosteutta,


jolloin se ummehtuu ja kahviin tulee paha maku. Erillisvälineet on helppo pitää puhtaana. Saviruukku sopii hyvin


suodatinpussin pidikkeeksi. siitä ei liukene mitään kahviin. ja vedenkeitin tietysti metallia. Kokeilin kerran


melittan s-pussia. siitä menee vesi liian nopeasti läpi. Halvimmilla pusseilla pärjää. Ja kuten näkyy, pidän eniten 


tuosta perinteisestä Kultakatriinasta.


 



 


Edit HannaMarikaL: Upotettu kuva tekstiin

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

unohdin mainita että käytän kahvin kuumanapitoon tietenkin keittimen lämpölevyä

Vastaa