peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
54732 Jäsentä
155591 Kirjoitusta
Uusi käyttäjä, aloita täältä
^

Keskustele. Kerro kokemuksistasi. Ratko ongelmia. Testaile uusia makeita juttuja.

ALOITA HAUSTA

Etsimästäsi aiheesta voi löytyä jo valmiita keskusteluita tai artikkeleita. Jos ei, aloita uusi keskustelu.

HAKUUN

VERTAISTUKI

Yhteisössämme jäsenet ovat tähtiä. Törmäät nopeasti VIP-jäseniimme. Mukana on ajoittain myös telialaisia.

TUTUSTU

OLE AVULIAS

Paina peukkua hyville kommenteille. Merkitse ratkaisuksi vastaus, joka ratkaisi ongelmasi. Neuvo muita.

YHTEISÖN SÄÄNNÖT

Yleistä keskustelua ajankohtaisista uutisista ja tapahtumista

Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 2 910
11/13

Vs: Yleistä keskustelua ajankohtaisista uutisista ja tapahtumista

@tilasto kirjoitti:

Lääkkeitä on vaihdettu apteekeissa halvempiin 15 vuotta – kuluttajat säästäneet jo satoja miljoonia euroja

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005587857.html

Olihan tuo lääkevaihto hyvä kun se aikanaan tuli, säästi potilas ja yhteiskunta harmi vaan että halvalla ei saa hyvää, tai itse uskon ainakin sen pätevän lääkkeissäkin siinä missä olen tekniikan kanssa sen todennut. Alkuperäinen valmiste tuleekin aina valittua apteekissa, joissakin on sitten ihan huomattava hinta ero, toisissa muutama sentti

Joo ja nykyään kun on se alkuomavastuu reseptilääkkeiden ostossa 50€/kalenterivuosi ennenkuin niistä saa KELA korvauksia, niin lääkkeet ovat entistä kalliimpia eikä juuri ole eroja alkuperäiseen valmisteeseen. Huolestuttavaa tässä on ollut monet vähävaraiset ihmiset ovat jättäneet ostamatta lääkkeet kokonaan kun raha ei riitä niihin ja ruokaan yhtä aikaan Hymiö Surullinen

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
SIM-guru
SIM-guru
Rekisteröitynyt: ‎21-02-2015
Kirjoituksia: 1 360
12/13

@kiisseli67 kirjoitti:

Joo ja nykyään kun on se alkuomavastuu reseptilääkkeiden ostossa 50€/kalenterivuosi ennenkuin niistä saa KELA korvauksia, niin lääkkeet ovat entistä kalliimpia eikä juuri ole eroja alkuperäiseen valmisteeseen. Huolestuttavaa tässä on ollut monet vähävaraiset ihmiset ovat jättäneet ostamatta lääkkeet kokonaan kun raha ei riitä niihin ja ruokaan yhtä aikaan Hymiö Surullinen

Juu, sen jälkeen sitten vasta tosiaan maksetaan se omavastuu. Itselläni se on täynnä jo ekalla ostokerralla. Kyllä eroja on, riippuen lääkkeistä. Tai itse vaikuttava-aine pitää sen toleranssin sisällä olla, mutta sitten muissa aineissa on eroja jotka myös voi vaikuttaa lääkkeen tehoon. Mulla on pari lääkettä joissa lääkäri on suositellut ettei niitä just tehon takia vaihdetttas halvempaan, ja kysyinkin häneltä puoliks huumorilla että meneekö provikat muuten, niin tuumas ettei me semmosia saada Hymiö Erittäin onnellinen

Tuo on kyllä totta mitä vanhusten osalta olen lukenut, olen kuitenkin ymmärtänyt että jokainen jolla ei oikeasti ole rahaa esim. juuri lääkkeisiin niin on oikeutettu toimeentulotukeen joka kattaa lääkeostot..

Kaikki oikeudet pidätetään
All rights reserved
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 2 910
13/13

Laitan tämän uutisen tänne, sillä tämä on aina ajankohtainen ja tärkeä jotta opittaisiin olemaan vähän tarkempia minne luottokorttitietoja jätetään/syötetään : https://m.iltalehti.fi/digiuutiset/201803082200796282_dx.shtml

Toki vastuuta saisi olla myös vastapuolella, että tarkistaisivat ostajan iän ja maksukelpoisuuden.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
0 tykkäystä