tupakoinnin lopettaminen


 

elikkä oon nyt tässä jo yrittänyt lopettaa aika kauvan tupakoinnin. Oon koittanu kaikkia mahollisia nikotiinituotteita ja kaikkee, mutta mikään ei tunnu auttavan! onko kukaan koittanut lopettaa sähkötupakan avulla? Onko siitä ollut apua kellekkään?? Ja miten niissä kun on ne kaikki nesteet ja eri osat, eri vahvuset nesteet ja kaikki, onko se hirveen hankala vempele? katsoin ite netistä näitä: www.siu.fi tai www.paulsaar.com?

T: todella halukas lopettamaan!!


25 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei  ja tervetuloa Klaaniin!


 


Ensiksi sanon kokemuksesta, että pitää olla oma tahto lopettaa tupakointi ja kova ;)


Minä lopetin tupakoinnin reilu 3 vuotta sitten ja käytin sähkötupakkaa apuna alussa n. 2 viikon ajan. Minulla ei ollut nikotiinia sisältäviä nesteitä ollenkaan siinä, mutta kyllä se silti auttoi alkuun.


Lisäksi käytin apuna xylitol purukumia ja sisu pastelleja sekä reilusti omaa tahtoa. Ennen lopetuksen alkua vähensin tupakointia reilusti eli venyttelin tupakkapaussien välejä mahdollisimman pitkään ja polttelin viimeisenä töpöjä (puolikkaita tupakkeja).


Ei muuta kuin onnea matkaan kohti savutonta elämää :)


 


Tässä vielä hyödyllinen linkki ;) http://www.e-savuke.com

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@kiisseli67 kirjoitti:

Hei @sinivirta124 ja tervetuloa Klaaniin!


 


Ensiksi sanon kokemuksesta, että pitää olla oma tahto lopettaa tupakointi ja kova ;)


Minä lopetin tupakoinnin reilu 3 vuotta sitten ja käytin sähkötupakkaa apuna alussa n. 2 viikon ajan. Minulla ei ollut nikotiinia sisältäviä nesteitä ollenkaan siinä, mutta kyllä se silti auttoi alkuun.


Lisäksi käytin apuna xylitol purukumia ja sisu pastelleja sekä reilusti omaa tahtoa. Ennen lopetuksen alkua vähensin tupakointia reilusti eli venyttelin tupakkapaussien välejä mahdollisimman pitkään ja polttelin viimeisenä töpöjä (puolikkaita tupakkeja).


Ei muuta kuin onnea matkaan kohti savutonta elämää :)


 


Tässä vielä hyödyllinen linkki ;) http://www.e-savuke.com




Tämän lisäksi plussana voidaan pitää oma terveyden koheneminen eli käytännössä esim. kurkun limaisuus ja hengästyminen vähenee - ja tottakai tuo samalla säästöä monelta eri saralta :smileyvery-happy:


 


Pitää vain löytää oma juttu ja tahto. Oli se sitten purukumi, pastilli, kahvi, tee tai suklaa :)

Itse olen nyt juuri tupakanvieroitus ryhmässä sairaalassa, alussa näimme useammin, ja pikkuhiljaa käynnit sitten vähenevät, tällä tavalla olen ollut ilman nyt 2kk ja käyttämällä korvausvalmisteita ja omalla tahdolla. Sähkötupakasta ei ole mitään tietoa, onko haitallisempaa kuin jopa tupakka, koska tutkimustuloksia ei ole, joten sitä en kannata. 

Oma tahtosi ei ole vielä tarpeeksi vahva, jos et edes korvausvalmisteilla ole päässyt irti, itselläkin todella vaikeeta välillä, mutta ryhmästä saaduilla tiedoilla olen pärjännyt hyvin, korvausvalmisteiden käytöstä sen verran, että niitä pitää käyttää tarpeeksi, että vaikuttavat, itselläni 24/7 laastari ja lisäksi imeskelytabletit.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@JJP63 kirjoitti:

Itse olen nyt juuri tupakanvieroitus ryhmässä sairaalassa, alussa näimme useammin, ja pikkuhiljaa käynnit sitten vähenevät, tällä tavalla olen ollut ilman nyt 2kk ja käyttämällä korvausvalmisteita ja omalla tahdolla. Sähkötupakasta ei ole mitään tietoa, onko haitallisempaa kuin jopa tupakka, koska tutkimustuloksia ei ole, joten sitä en kannata. 


Oma tahtosi ei ole vielä tarpeeksi vahva, jos et edes korvausvalmisteilla ole päässyt irti, itselläkin todella vaikeeta välillä, mutta ryhmästä saaduilla tiedoilla olen pärjännyt hyvin, korvausvalmisteiden käytöstä sen verran, että niitä pitää käyttää tarpeeksi, että vaikuttavat, itselläni 24/7 laastari ja lisäksi imeskelytabletit.




Yritys oli hyvä lapsena, mutta se jäi vain muutamaan tupakkaan minulla. Jokaisella ihmisellä on erilainen riippuvuus asioihin ja irrottautuminen voi olla todella haasteellista etenkin jos siihen ei ole omaa motivaatiota ja tahtoa tehdä.

Kunniamerkki +4

Mitä tähän osaa sanoa? Täytän seuraavaksi 60, aloitin tupakoinnin varmasti alta 10n vanhana. Tällä hetkellä olen ollut polttamatta reilut 7 vuotta. Kun poltin, niin meni 2 askia päivässä, kun otin, niin kenties enemmän.

Ostin tupakat venäjältä, ja viimeinen satsi oli 10 kartonkia. Päätin että ne poltan ja lopetan..näin kävi. En ottanut nicoretta, en sisua, en purukumia..päätin vaan että lopetan. Näin pitää sinunkin tehdä, se ei ole edes vaikeaa.

Jos minä voin lopettaa, kun olen polttanut kymmeniä vuosia ja lopussa pari askia päivässä, niin voit sinäkin.

Tee se.

 

 

Moro

Tulee hieman myöhään vastaus ketjuun. Mene terveyskeskukseen ja kerro päivystäjälle halusi lopettaa tupakanpoltto. Pääset varmaan jonkun terveydenhoitajan haastatteluun. Hän kartoittaa tilanteen ja luultavasti pyytää lääkärin määräämään champix nimistä lääkettä. Itsellä kuuri takana ja reilu 5kk polttamatta. Yksi haittapuoli lääkkeessä on, maksaa hieman alle 200 euroo.

Todella kalliita ne tabletit ja luinpas haittavaikutuksia ( itsemurha ajatukset kasvaa) 
ei kuulosta hyvältä. vaihda ensin sähkötupakkaan ja vähitellen laimennat seosta ja sekin auttaa kun syöt samalla jotain tosi vahvaa salmiakkia niin se saa tupakan maistumaan tosi pahalta,ei hetkeen tee mieli polttaa. itse tässä olen lopettamassa,länttäsin vissiin vahvimman laastarin ja voi helkutti että tuli paha olo,oksetti ja tuskahiki puski päästä ku niagaran putous :D 

Kunniamerkki +14

@KosovonMamma81 kirjoitti:

Todella kalliita ne tabletit ja luinpas haittavaikutuksia ( itsemurha ajatukset kasvaa) 
ei kuulosta hyvältä. vaihda ensin sähkötupakkaan ja vähitellen laimennat seosta ja sekin auttaa kun syöt samalla jotain tosi vahvaa salmiakkia niin se saa tupakan maistumaan tosi pahalta,ei hetkeen tee mieli polttaa. itse tässä olen lopettamassa,länttäsin vissiin vahvimman laastarin ja voi helkutti että tuli paha olo,oksetti ja tuskahiki puski päästä ku niagaran putous :D 




Juu, niin se bupropionihydrokloridi on aika kallis kyllä, kauppanimellä Zyban tuota ainakin myydään.


Itse olen noita 4mg Nicotinell purukumeja käyttänyt nyt parisen viikkoa, niitä menee se paketti päivässä. Tuotahan on tarkoitus pikkuhiljaa sitten vähentää, ja pidentää ottoväliä.


 


Sähköröökiä kokeilin joskus vuosia sit, mut ei oikein napannu. Samoin nuuskalla pystyy toki lopettaa, mutta sitten saattaa se riippuvuus tulla siihen. Kokemusta on :D

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Tai sitten yksinkertaisesti vähentämällä tupakointia ensin venyttäen tupakkitaukojen väliä, sitten puolikkaita "töpöjä" eikä osta enää uutta askia/toppaa. Kun tupakit on loppu niin loppuu tupakointi, sitten joutuu vähän aikaa käyttämään korvaustuotteita (purkkaa, suihketta, laastaria, imeskeltäviä tabletteja tai sähkösavuketta) kunnes pääsee irti tavasta.


Itse onnistuin 4 vuotta sitten vähentämällä ja 2 viikkoa sähkötupakkaa "tupruttelemalla"(ei sisältänyt nikotiinia ollenkaan, ainoastaan oli full flavour maku muistaakseni ja ihan kotimaisesta marketista tuotteen ostin) lopettamaan tupakinpolton kokonaan ?

Oon kokeillu purkkaa,mutta sen ohjeen mukaan niin niitähän saa jauhaa paketti tolkulla,ja minun leuat ei moista purukumin syöntiä kestä,ja pahaakin se oli joku "trooppiset hetelmät" joopati joo. Entäs se suihke? ne on ainaki juoksemassa maratonia ja suihkii sitä nikotiini suihketta 
mitäs muuta,no ei ikinä nuuskaa,mun mielestä se oli niin huvittavan näköstä teininä,mistä tunnet lätkän pelaajan,aina se nuuskaklöntti ylähuulen alla. 
Ja jotkut vaan lopettaa,nyt en polta enää ja viskaa askin roskiin ja sinne jää ( minä tein myös niin mutta noin kolmen tunnin päästä oli jo pinna niin kireällä että kävin kaivaa sen sieltä pois..huh ettei ollu menny mitää möhnää,eikä kukaa ollu ehtiny viemää ulos ):smileylol:

Varmaan eniten siinä lopettamisessa on siinä kun se on tapa,joka on vaan jäänyt,aamukahvin kanssa,ruuan jälkeen,päiväkahvin kera jne jne jne sitten pitäs keksiä jotain korvaavaa siihen tilalle  

mulla ainakin tökkii eniten siinä,että se on vaan pinttynyt tapa,ja huomaamatta ruuan jälkeen hipsii tupakalle

Kunniamerkki +14

@KosovonMamma81 kirjoitti:

Entäs se suihke? ne on ainaki juoksemassa maratonia ja suihkii sitä nikotiini suihketta 




Ennen nuo suihki Ventolinea, kuten hiihtäjätkin :smileyvery-happy:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@tilasto kirjoitti:


@KosovonMamma81 kirjoitti:

Entäs se suihke? ne on ainaki juoksemassa maratonia ja suihkii sitä nikotiini suihketta 




Ennen nuo suihki Ventolinea, kuten hiihtäjätkin :smileyvery-happy:




tai miten olisi pastillit, joita voi imeskellä päivät pitkät :smileyvery-happy:


 


Lähde: http://www.zonnic.fi/zonnic-tuotteet/zonnic-imeskelytabletti/


 

Onhan vaikka mitä,mutta luulen että suurin lopettamiseen tarvittava lähtee ihan omasta itsestä,kuinka paljon haluaa eroon ja kuinka motivoitunut on lopettamaan
mulla on ainakin vaikeaa,jo vaan sen takia kun se on PAHA tapa,johon on vaan niin tottunut.
kyllä tässä itse myös pitää lopettaa kun hintakin vaan nousee ja nousee,eikä loppua näy. Normaali askin hinta pitäisi nyt nousta 7,00€  hui helkkari että hirvittää :smileysurprised: no ainakin oon onnistunu vähentämään jo
ja se on iso askel mulle koska alotin 6-7 kesälomalla ja oon nyt 36 ..eli muutama vuosi on tullut kärtsättyy 😃 onnea vaan! ja äläkä anna periksi kukaan ei oo täydellinen,ja aina tulee vähän takapakkia ( ainakin itsellä kun pinna kiristyy niin hermo sauhut auttaa kummasti ) ei tarvi olla pinna kireellä ja pärrätä joka asiaan. Salmiakkia ja purkkaa sekä pirusti motivaatiota sekä luottoa itseen että onnistuu !!

Kunniamerkki +14

Marlboro maksasa 7,7e/ iso aski, ja varmaan tosiaan nousee taas niiden hinnat. Kalliiksi tämmönen harrastus tulee, että suosittelen kyllä kaikkia lopettamaan. Itse olen niitä purukumeja tosiaan käyttänyt, ja välillä kyllä röökinkin vetänyt rehellisyyden nimissä. Pikkuhiljaa.. Harva sitä kai ns. kerrasta poikki menetelmällä onnistuukaan lopettamaan, ainakaan pysyvästi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@tilasto kirjoitti:

Marlboro maksasa 7,7e/ iso aski, ja varmaan tosiaan nousee taas niiden hinnat. Kalliiksi tämmönen harrastus tulee, että suosittelen kyllä kaikkia lopettamaan. Itse olen niitä purukumeja tosiaan käyttänyt, ja välillä kyllä röökinkin vetänyt rehellisyyden nimissä. Pikkuhiljaa.. Harva sitä kai ns. kerrasta poikki menetelmällä onnistuukaan lopettamaan, ainakaan pysyvästi.




Muistaakseni hallituksen tavoitteena on nostaa noin 18 prosenttia (eli noin eurolla) lisää tupakkaveroa heinäkuuhun 2019 mennessä :smileyembarrassed:

kyllä mulla vaatii työtä ja paljon,yksi tuttu päätti että nyt loppuu ja loppu. hitto mikä itsekuri ja päättäväisyys saa olla ku pystyy noin lopettaa :)

Itselleni huomattavasti Zonniccia parempi vaihtoehto on ollut nikotiinipussit, niitä löytyy nykyään verkkokaupoista ja voi tilata huoletta Suomeen. Zonnicin omiin tuotteisiin verrattuna maut ovat paljon parempia, olen ollut tupakoimatta jo 2 vuotta näiden avulla.

Apua tupakoinnin lopetukseen


 


Viitisen vuotta sitten onnistuin lopettamaan tupakoinnin pariksi vuodeksi sähkötupakalla. Sitten siitäkin tehtiin turhan vaikeaa ja tuli palattua tupakoinnin pariin. 


 


Nyt on taas vuosi tupruteltu ja olisi intoa lopettaa. Ilman apua se ei itselläni onnistu ja veljen vinkistä laitoin nikotiinipussit testiin. Tilasin nikotiinipussit nikotiinipussit.comilta. Tämä vaikutti suurimmalta ja luotettavimmalta puljulta. 


 


Mitä kokemuksia teillä on nikotiinipusseista ja mitä lähtisit suosittelemaan? Nyt otin alkuun testiin Dope freezen ja Nyytti tervalakun. Todella vahva suositus näille kahdelle! 


 


Nyt on kaksi päivää mennyt aamuröökillä ja muuten nikotiinipusseilla! Vaikuttaa erittäin toimivalta tuotteelta


 


 


edit katjane: siirretty tähän ketjuun


 

Itse en tuota sähkötupakkaa ikinä kokeillut tupakoinnista eroon pääsemiseen, hetken käytin R42 nuuskaa ennenkuin siirryin nikotiinipusseihin. Nuo sähkötupakat polttimoineen vaikuttivat melkoiselta sähläämiseltä itselleni. Nuo pussitkin kannattaa valita tarkkaan, jotkin sivut myyvät vahvuudeltaan sellaisia tuotteita että niistä saa sakot jos niitä tilaa. Omaan makuuni parhaat nikotiinipussit ovat noita Dopen ja Icen valmistamia.

Ääni nikotiinipusseille meikältäkin. Nikotiinipussit ovat olleet paras apu tupakoinnin lopetukseen, mitä itellä vastaan on tullu. Purkat sunmuut närästää ja nikotuttaa niin paljon että ei oikein pysty niitä käyttämään. Niksapusseilla ei mitään haittavaikutuksia ja vaikka en nuuskaa ikinä ole käyttänyt niin nopeaa näihin tottu.

Tiedän itse varsin hyvin kuinka vaikeaa tupakoinnin lopettaminen on. Poltin tupakkaa lähes taukoamatta yli 5 vuotta, kunnes vastasyntynyt esikoiseni laittoi touhulle stopin. Minua tupakoinnin lopettamisessa auttoi CBD ja sen on todettu tutkitusti auttamaan tupakoinnista eroon pääsemisessä. Toiset löytävät avun tupakoinnin lopettamiseen nikotiinituotteista, mutta itse en halunnut korvata yhtä addiktoivaa tuotetta toisella. 

Noita sähkötupakoita tuli pitkään käytettyä ja niillä pysyin hyvin erossa tupakasta. Suosikkiliikkeeni Finnvape meni konkurssiin ja tuli hätä käteen. Nyt ostanut erilaisia nikotiinipusseja ja näillä kyllä tuntuisi pystyvän olemaan ilman tupakkaa myös. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

Kyllä ihan niinku uurestisynnyyn ku pääsin eroon 2018. Naisystävänikin huomasi tuntuvan parannuksen 🙂>

ensin kuulin vinkin että kuivattu nokkonen palaa puhtaasti. näin on. siitä ei piippu tervaantunu ollenkaan ja vointi

koheni jo siinä vaiheessa huomattavasti. nokkosta piippuun tai sätkään ja nikotiininappi kielen alle.

seuraava vaihe oli sähkötupakka jota kiskon edelleen, mutta siinä on pelkkää pohjanestettä eli pääsin

nikotiiniriippuvuudesta eroon. 

Chia de Gracia on eläinravinteiden verkkokauppa

myös puuilosta tämän firman nokkosta saa ja se ei ole liian hienoa, vaan sopivaa.

Kunniamerkki +4

Pikkuhiljaa analogisesta sähköiseen ja kun watit ja höyryn määrä kasvoi, niin nikotiinin määrä laski.

Jossain vaiheessa vain vg/pg+makuja. Kun kerran jos toisenkin jäi työpäiväksi kotiin, niin huomasi, ettei sitä tarvitse ja pistin laitteet ja litkut kiertoon.

Vastaa