peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
52569 Jäsentä
151314 Kirjoitusta
Katso mitä kaikkea voit tehdä Yhteisössä
^

Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.

ETSI JA LUE

Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.

HAKUUN

JÄSENET AUTTAVAT TOISIAAN

Yhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.

TUTUSTU

OSALLISTU JA KEHU

Osallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.

LUE LISÄÄ

Jäsenet esittäytyvät

Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 2 980
1/99

Jäsenet esittäytyvät

Tässä ketjussa jokainen jäsen voi esitellä itsensä. Tyyli vapaa mutta pakollinen Hymiö Onnellinen

98 vastausta
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
2/99

Vs: Klaanilaiset esittäytyvät

IMG_2388.jpg

Morjesta,

Minun nimeni on Tero Revonmäki ja olen pitkän linjan soneralainen. Olen kotoisin Posiolta, pienestä kunnasta Etelä-Lapista. Asumme Vaasassa, muutimme tänne pohjoisesta nelisen vuotta sitten. Voi olla, että olet törmännyt minuun aikaisemmin jollain keskustelufoorumilla - olen se sama Tero kuin SoneraPartion Tero. Nykyään olen Klaanipäällikkö, tutumpi termi on yhteisömanageri tai yhteisön isäntä Hymiö Onnellinen

Olen ollut kännykkäfriikki, nykyään vähän vähemmän mutta kännykät ja tabletit sekä kaikki härpäkkeet ovat lähellä sydäntäni edelleen. Hankin ensimmäisen puhelimeni vuonna 94, se oli muuten Nokian 101 NMT900-puhelin ja minulla on se edelleen tallessa:

Nokia 101.jpg

Siitä se sitten lähti, olen käyttänyt ehkä satoja erilaisia puhelimia tähän päivään mennessä ja koukussa olen edelleen. Ensimmäinen työpaikkani alalta oli oululaisessa matkapuhelinliikkeessä jossa työskentelin 90-luvun loppupuolella matkapuhelin- ja liittymämyyjänä. Myymälässä oli myös Ericssonin pikahuolto ja näin pääsin myös korjaamaan puhelimia. Vaihtelin näyttöjä, näppiksiä, pohjaliittimiä, kuoria ja tein softauksia yms. yms. Tykkäsin, se oli mukava lisä myyntityön yhteyteen. Sonera tuli tutuksi jo silloin koska möimme Soneran palveluita ja tuotteita.

Ajan myötä siirryin Soneralle töihin ja nyt olen työskennellyt talossa erilaisissa tehtävissä yli kymmenen vuoden ajan. SoneraPartion lisäksi olen tehnyt töitä sosiaalisen median parissa muutenkin, mm. vuonna 2011 olin mukana perustamassa sosiaalisen median asiakaspalvelutiimiä ja työskentelin myös sen tiimin esimiehenä. Käy kurkkaamassa profiilini LinkedIn:ssä niin näet millaisissa eri tehtävissä olenkaan Sonerassa ollut.

Olen pesunkestävä somelainen, vietän aikaani mm. Twitterissä ja Instagramissa sekä lukuisilla keskustelufoorumeilla. Muita mielenkiinnon kohteita minulla on esimerkiksi tähtitiede ja kuulunkin paikalliseen tähtitieteenharrastajien yhdistykseen, elokuvat sekä harrastan (vaihtelevasti) myös autojen rakentelua ja valokuvaamista. Perheeseen syntyi lokakuun alussa maailman kaunein tyttö joka laittoi samalla prioriteetit uusiksi mutta se on elämää se. Perheeseeni kuuluu pienen tytön ja vaimon lisäksi myös sekarotuinen koira.

Lempileffojani ovat  esimerkiksi useat scifileffat, varsinkin kunnon visuaalisilla (3D-) efekteillä varustetut leffat kuten esim. Gravity, Avatar ja kaikki Transformerit. Interstellar on minulla vielä näkemättä! Kauhu uppoaa myöskin, tyyliin Paranormal Activity (ensimmäinen osa on paras). En osaa nimetä yhtä lempileffaani mutta mainitsen em. lisäksi vielä trilogiat Taru Sormusten herrasta sekä tottakai Hobitit, toimii. Spotifystä kuuntelen dancea/discoa/poppia, tänä vuonna yhteensä 28 300 minuutin verran. Musiikissa pätee se että mitä isommalla kuuntelee sen parempi biisi.

Nimi: --> Tero Revonmäki

Titteli: --> Klaanipäällikkö

Kahvia vai teetä? Vaiko energiajuomaa? --> Kaikki hyviä! (energiajuoma ei piristä mutta tykkään niiden mausta)

Lasi puoliksi tyhjä vai täysi? --> Riippuu mitä siellä on

Millaisia digilaitteita sinulta löytyy? --> mm. iPhone 6 Plus ja iPad Air 2 sekä nykyään useita testilaitteita

Kerro jokin hauska fakta itsestäsi? --> Muistan ulkoa useimpia tv-mainoksia Hymiö Onnellinen

Harrastuksesi? --> Lukee tuossa ylhäällä

Jos olisit puhelin, mikä puhelin olisit? --> Selkeästi olisin joku älyluuri. Joku vaikeakäyttöinen?

Aikaisempi työkokemus? --> Lukee tuolla ylhäällä

Miksi liityit Klaaniin? --> Tämä on luonnollinen jatkumo kaikelle mitä olen tehnyt aikaisemmin

Missä näet itsesi parin vuoden päästä? --> Esimerkiksi Balilla, somettamassa rannalla aurinkovarjon alla? Ja sit mä heräsin...

Mitä muuta haluat kertoa itsestäsi? --> Minulla on kieroutunut huumorintaju

EDIT: vaihdoin Nokia 101:n kuvan uuteen ja korjasin kirotusvirheitä Hymiö Onnellinen

Ex-telialainen
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 346
3/99

Heippa!

Mä oon Maria ja mä oon vähä tämmönen jokapaikanhöylä. Kotoosin oon Kauhajoelta, eli syrämmeltäni oon ehta Etelä-pohojalaanen. 
 IMG_0201.JPG
Soneralle löysin tieni 2012 suoraan Somen pariin, ja täällähän mä oon edelleen, eikä musta välttämättä aiva heti eroonkaan päästä. Hymiö Silmänisku

Somemaailman lisäksi mut saattaa löytää juoksemasta pitkin metsiä pyssyn kera, metsästäen kaikkea linnuista hirvieläimiin.

IMG_0233.JPG

Toisinaan mut tapaa työkalupakki kourassa säätämässä kaikkea auton ja oven saranoiden väliltä. Tykkään tehä sitä sun tätä ja vielä vähän enemmänkin. Tokihan se sohvakin kutsuu leffojen pariin ajoittain, suosin kaikenlaisia action- sekä fantasiapläjäyksiä.

En oo kauheen tyttömäinen, kuten noista mun harrastuksista voi päätellä(Vaikka niitä korkkareita ja mekkoja löytyykin kaapista kasapäin).

Mun perheeseen pojan lisäksi kuuluu aikamoinen eläintarha. Löytyy 2 koiraa, 3 kissaa, 2 lintua sekä ylikasvanut viljakäärme nimeltä Ritva.

IMG_0232.JPG
Ritvasta ei taida kyllä tykätä kukaan muu kuin minä.

Kiitos ja samma på svenska. Hymiö Onnellinen

Nimi--> Maria Råstedt

Titteli--> Neuvonantaja

Kahvia vai teetä? Vaiko energiajuomaa?--> Riippuu mielentilasta!

Lasi puoliksi tyhjä vai täysi?--> Jos se on vajaa, niin se täytetään.

Millaisia digilaitteita sinulta löytyy--> Kaikkea maan ja taivaan väliltä, on 3D-telkkaria, täbiä, läppäriä, äänentoistolaitteita, pelikonsolia...........

Harrastuksesi--> Metsästyksen lisäksi salilla riehun. Näiden vastapainona luen, sekä ahmin ajoittain aikamoisia määriä historiajuttuja sekä tekniikkauutisia.

Jos olisit puhelin, mikä puhelin olisit--> Olisin varmaan joku iskunkestävä pötkö.

Aikaisempi työkokemus?--> Kaikkea on tullut tehtyä, mansikkojen poiminnasta kaupan kassatäteilyyn.

Miksi liityit Klaaniin?--> Täähän on tosi makee juttu, haluun olla mukana kaikessa uudessa.

Missä näet itsesi parin vuoden päästä?--> Vaikee kysymys, haluun olla kaikkialla ja tehä kaikkea mahdollista.

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!

Ex-telialainen
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎16-12-2014
Kirjoituksia: 734
4/99

Päivää Taloon!

klaanikuva.png

Nimeni on Mia, Soneralla olen Asiakaspalveluhommissa ollut jo reilut kymmenen vuotta.

Ekat vuodet työskentelin puhelinasiakaspalvelussa, auttelin asiakkaita lankapuhelin, laajakaista- ja kännykkäasioissa. Viime vuodet on asiakkaitten kanssa jutusteltu Facebookissa, Twitterissä ja Palstalla.

Paljon tulee näperreltyä puhelimen ja tabletin kanssa, henkilökohtaisessa elämässä taidan kärsiä lievästä Face-addiktiosta, tulee siellä käytyä kyllä useampi kerta päivässä...

Vapaa-aikana tykkään heittäytyä aina tilaisuuden tullen sohvaperunaksi, ja katsoa leffoja. Lemppareita ovat Kummisetä-leffat, henk.kohtaisesti pidän eniten siitä Kummisetä kolmosesta vaikka alan asiantuntijat ovat sitä tupanneet moittimaan. TV-sarjoista ehdottomat ykköset on Sopranos ja Moderni Perhe.

Spotifyssa mulla soi useimmin Led Zeppelin, Metallica, The Hollies ja Kinks. Meikäläiselle toi Spotify on ihan ehdoton juttu!

Mulla on sellainen periaate, että ainakin kerran vuodessa on tehtävä jotain, mitä ei olisi ikinä uskonut tekevänsä. Tänä vuonna osallistuin Suosählyn SM-kisoihin, ja kävin maanpuolustuskurssin.

suosähly.png

Ensi vuonna olisi tarkoitus lähteä Hankikonttauksen SM-kisoihin Hymiö Onnellinen

Nimi -> Mia

Titteli -> Neuvonantaja

Kahvia vai teetä? Vaiko energiajuomaa? -> Ehdottomasti kahvia, ja paljon!

Lasi puoliksi tyhjä vai täysi? -> Parempi täysi Hymiö Erittäin onnellinen

Millaisia digilaitteita sinulta löytyy? -> Useampi puhelin, läppäri, pöytäkone ja tabletti.

Kerro jokin hauska fakta itsestäsi? -> Suuntavaisto puuttuu täysin! Olen saanut tästä syystä lempinimen ”Nahkainen navigaattori”

Harrastuksesi? -> Leffat, kirjat, musiikki.

Jos olisit puhelin, mikä puhelin olisit? -> Lankapuhelin, ehdottomasti!

Aikaisempi työkokemus? -> Kaikenlaista metallitehtaasta mainosteippaukseen.

Miksi liityit Klaaniin? -> Epäilen, että Klaanissa tulee olemaan hauskaa!

Missä näet itsesi parin vuoden päästä? -> Toivottavasti samoissa hommissa edelleen, mä tykkään tästä.

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7

Moderaattori
Moderaattori
Kirjoituksia: 1 096
5/99

Tervehdys!

Olen Niko Norisalo, 30-vuotias lahtelainen. Täällä seudulla olen asustellut koko ikäni.1533813_10152282681754336_297538422_n.jpg

Soneralla olen työskennellyt jo 7 vuoden ajan. Työtehtäväni on aina ollut asiakaspalvelussa ja asiakkaiden parissa toimimista. Aiemmin olin asiakaspalvelussa vastailemassa puhelimeen ja nyt viimeiset kuukaudet olen ollut mukana SoMetiimissä (#somejengi). Jatkossa työtehtäväni on melko samanlainen, mutta pääpaino siirtyy kuitenkin Klaanin puolelle.

Olen myös vapaa-ajalla aktiivinen somen käyttäjä ja tykkään touhuta monissa eri kanavissa. Tällä hetkellä oma suosikkini on kuitenkin Twitter, joka on äärettömän nopea ja mahdollistaa antoisia keskusteluja.

Niko muualla somessa:

Twitter https://twitter.com/NikoNorisalo
Facebook https://facebook.com/niko.norisalo

Instagram http://instagram.com/nikonorisalo

Nimi -> Niko Norisalo

Titteli -> Neuvonantaja

Kahvia vai teetä? Vaiko energiajuomaa? -> Kahvi ja joskus harvoin energiajuoma

Lasi puoliksi tyhjä vai täysi? -> Puoliksi täysi kuulostaa positiivisemmalta

Millaisia digilaitteita sinulta löytyy? -> iPhone, tabletti, läppäri, pöytäkone ja jotain pienempiä härpäkkeitä

Kerro jokin hauska fakta itsestäsi? -> Vapaa-ajalla olen aktiivinen järjestötoimija (Lyhytkasvuiset ry)

Harrastuksesi? -> Musiikki, elokuvat, järjestöaktiivina toimiminen ja kaverit

Jos olisit puhelin, mikä puhelin olisit? -> iPhone varmasti, pyrin aina olemaan yhtä looginen ja edistyksellinen

Aikaisempi työkokemus? -> Lukee ylempänä

Miksi liityit Klaaniin? -> Kaikki uusi ja uuden kehittäminen kiinnostaa ja erilaiset nettiyhteisöt on jo ennestään tuttuja itsellekin

Missä näet itsesi parin vuoden päästä? -> Toivottavasti Soneralla edelleen, mutta kenties uusissa tehtävissä. Maailma muuttuu niin nopeasti, että haluan olla aina ajan hermolla.

paras yhteisö.jpgeSIM.jpgliiga.jpg
Vakiokalustoa ☆☆
Kirjoituksia: 349
6/99

28 vuotias syntyperänen Turkulainen, jolla on pohjalaista verta suonissa. Kotona itseopiskellut seminörtti kuka säätää ja tweakkaa kaikkea mahdollista mahdollisen turvallisesti.

Olen luonteeltani muiden ihmisten auttaja, ja myös foorumien moderaattori ja ominaisuuksien ehdottelija, joskus myös bugien korjaaja.

Tällä hetkellä kuntouttavassa työtoiminnassa jonka jälkeen palkkatuella töihin.

Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
7/99

Ex-telialainen
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎16-12-2014
Kirjoituksia: 139
8/99

Morjesta pöytään!

Nimi on Joonas ja ikä lähentelee nyt varttisatasta. Olen kotoisin Raahesta, Oulun eteläpuolelta ja asemapaikkana toimii nykyisin Rovaniemi. Koulutukseltani olen viittä vaille Insinööri, eiköhän ne paperit sieltä vielä ulos saada.

Soneralla aloitin työt vikapalvelussa vajaa pari vuotta sitten ja some hommat varsinaisen vikapalvelutyön lisäksi noin puolivuotta sitten.

Vapaa aika menee erilaisten samoilu ja tekniikka harrastusten parissa. Tietotekniikkaromua onkin kertynyt parin vuoden aikana enemmän nurkkiin kuin sinne sitä mahtuu. Yhtenä harrastuksena esille voisi nostaa pelikehityksen, jota on tullut touhuttua nyt parisen vuotta. Muutama pieni projektikin on saatu tehtyä demo asteelle.

Nimi -> Joonas

Titteli -> Asiantuntija, olisin halunnu olla Gandalffi

Kahvia vai teetä? Vaiko energiajuomaa? -> Kahvi! Mustana! Paljon!

Lasi puoliksi tyhjä vai täysi? -> Kaadetaan loputkin pois

Millaisia digilaitteita sinulta löytyy? -> Samsung puhelimia, iPhone(sökönä), Lumia 630, Järkkäri, muutama pöytäkone, rasberry jne.

Kerro jokin hauska fakta itsestäsi? ???

Jos olisit puhelin, mikä puhelin olisit? -> Nokia 3310

Aikaisempi työkokemus? -> Kaikkea tukkutyöstä armeijaan.

Miksi liityit Klaaniin? -> Uuden yhteysön rakentaminen on kivaa.

Missä näet itsesi parin vuoden päästä? -> Toivottavasti valmistuneena ja Soneralla.

Mitä muuta haluat kertoa itsestäsi? -> Työskentelen kiinteän verkon teknisessä asiakaspalvelussa.

Jos löysit hyvän viestin, paina tykkää. Jos sait apua, voit merkata viestin ratkaisuksi.
Asiantuntija
Asiantuntija
Kirjoituksia: 347
9/99

Nimi: --> Pia      

Titteli: Asiantuntija

Kahvia vai teetä? Vaiko energiajuomaa? --> kaffe

Lasi puoliksi tyhjä vai täysi? Täysi, tietty.

Millaisia digilaitteita sinulta löytyy? --> iPhone 6+, iPhone 5, iPhone 5S, iPhone 4, tabletti (Samsung), mobiilikannettavaa, 3D telkku ja tietty MARSHALL

Kerro jokin hauska fakta itsestäsi? --> muistan puhelinnumeroita ulkoa vaikka kuinka paljon ja en tunne käsitettä lepo; aina sata lasissa

Harrastuksesi? --> suunnistus ja koirien kanssa lenkkeily

Jos olisit puhelin, mikä puhelin olisit? --> veikkaan vahvasti, että olisin joku Applen tuote

Aikaisempi työkokemus? --> onhan sitä vaikka mistä, tätä työsarkaa teknisenä asiakasneuvojana reilu 16 vuotta

Miksi liityit Klaaniin? --> noh, se nyt oli päivänselvää pässinlihaa tulla tänne tietysti

Missä näet itsesi parin vuoden päästä? --> tässä samassa paikassa, toivottavasti

Mitä muuta haluat kertoa itsestäsi? --> Soneralla olen ollut töissä teknisellä puolella vuodesta 1998. Tehnyt töitä NMT, ARP ja Kaukohaku-vika-asioiden parissa. 2G-, 3G- ja 4G-tekniikat ja näihin liittyvät palvelut ovat hallussa ja niiden eri versiot vikatilanteista.

Ex-telialainen
Ex-telialainen
Kirjoituksia: 45
10/99

Moi!

Soneralle tulin töihin viime vuosituhannella, tarkalleen kuukausi ennen milleniumia. Koko ajan olen työskennellyt asiakkaiden parissa. Ensimmäinen puolikas meni yritysasiakkaita palvellen vikojen ja toimituksen puolella. Nyt työskentelen kuluttaja-asiakkaita palvellen Teknisessä asiakaspalvelussa. Vapaa-aikani kuluu perheen, koirien, ulkoilun, liikunnan ja musiikin parissa.

Nimi -> Satu

Titteli -> Asiantuntija

Kahvia vai teetä? Vaiko energiajuomaa? -> Vesi vanhin voitehista ja kahvi hyvänä kakkosena.

Lasi puoliksi tyhjä vai täysi? -> Täyteen vaan kiitos!

Millaisia digilaitteita sinulta löytyy? -> Puhelin, läppäri, tabletti ja mitä näitä nyt on.

Kerro jokin hauska fakta itsestäsi? -> Kyllä lähtee! 

Harrastuksesi? -> Musiikki ja mieluiten livenä ja kovaa, koirat, retkeily, melominen, kalastus, ja erilaiset ryhmäliikuntatunnit täyttävät kalenteriani.

Jos olisit puhelin, mikä puhelin olisit? -> Omppu

Aikaisempi työkokemus? -> Ennen Soneraa mm. toimisto- ja vientisihteerin työt.

Miksi liityit Klaaniin? -> Käsky kävi. Ja totta kai olisin liittynyt muutenkin.

Missä näet itsesi parin vuoden päästä? -> Soneralla totta kai ja harrastukset edelleen musiikin ja monipuolisen liikunnan parissa.

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Kehu"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7