Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 60868
Kirjoituksia 167286

Jäsenet esittäytyvät

Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 699
61/101

Vs: Klaanilaiset esittäytyvät

Morjesta @vappua ja tervetuloa Klaaniin minunkin puolestani Hymiö Onnellinen

olkitu tuossa jo vastaili, minun näkemys asiaan on se että vähän riippuu mitä tekisit ulkomailla puhelimen netillä. Jos luet nopsaan kavereiden Facebook-päivitykset ja lataat itse sinne pari kuvaa, luet vähän uutisia jne, niin tuo päivähinta kolmisen euroa/pv on ihan ok hinta ja se riittää siihen. Rankempaan käyttöön tuo päiväkaton mahdollistama datamäärä ei riitä ja siinä tilanteessa ottaisin itsekin olkitun mainitseman eri paikkojen wlan-yhteydet käyttöön.

Kirjoitin taannoin blogikirjoituksen aiheesta, avasin siinä mm. sitä että minkä verran nettailu ulkomailla maksaa ja mitä sillä rahalla saa. Se blogi on täällä -> http://klaani.sonera.fi/t5/Uutiset-ja-Klaanipaallikon-jutut/Tiedatko-miten-netinkaytto-hinnoitellaan...
0 tykkäystä
Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎04-09-2015
Kirjoituksia: 35
62/101

Tässä esittäytyy teknisistä asioista kiinnostunut täti, joka muutti pk-seudulta Ahvenanmaalle. Nikki kertoo jo jotain minusta, samoin kai sekin että tärisen innposta saadakseni Marshall Londonin hyppysiini koekäyttöön. Vielä en kuitenkaan osta sitä, Applen tuoteperhe kattaa nykyisin tarpeet hyvin mutta kai se on se uutuuden viehätys....

Olisko ok perustaa Marshalille oma ketju?

Highlighted
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎26-12-2013
Kirjoituksia: 4 400
63/101

@gixxeri1000cc kirjoitti:

Tässä esittäytyy teknisistä asioista kiinnostunut täti, joka muutti pk-seudulta Ahvenanmaalle. Nikki kertoo jo jotain minusta, samoin kai sekin että tärisen innposta saadakseni Marshall Londonin hyppysiini koekäyttöön. Vielä en kuitenkaan osta sitä, Applen tuoteperhe kattaa nykyisin tarpeet hyvin mutta kai se on se uutuuden viehätys....

Olisko ok perustaa Marshalille oma ketju?

Tervetuloa Sonera klaaniin @gixxeri1000cc.

Onhan Marshall Londonissa esittelyketju: https://klaani.sonera.fi/t5/Uutiset-ja-Klaanipaallikon-jutut/Ensikokemukset-Marshall-Londonista/bc-p...

Mutta tokihan voi laittaa uusia ketjujakin... Kuitenkin niin että ei olisi samasta aiheesta kymmeniä ketjuja Hymiö Onnellinen

0 tykkäystä
Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎04-09-2015
Kirjoituksia: 35
64/101

Kiitti olkitu. Koin vain klaanipäällikön esittelyn vähän yksipuolisesti vain kaiutin ja musan kuulumisjuttuja kertovaksi, en löytänyt mainintaa laitteen muista ominaisuuksista ja niiden toimivuuksista. Kauanko kestää esim. akku jne...
0 tykkäystä
Highlighted
Yhteisömanageri
65/101

Tervetuloa minunkin puolestani @gixxeri1000cc Hymiö Onnellinen

Jep, toin esille musahommia koska London on ensisijaisesti musapuhelin Hymiö Onnellinen Ilman muuta toki avataan oma ketju tuohon blogiesittelyn rinnalle, jos minä en kerkeä sitä avata niin kuka tahansa muu voi sen toki tehdä. Londoneita on varmasti jengillä jo käytössä Hymiö Onnellinen

0 tykkäystä
Highlighted
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 277
66/101

@gixxeri1000cc Heippa! Tervetuloa klaaniin. Kaivelin netin syövereistä tietoa Marshall Londonista ja löysin seuraavaa tietoa akusta : akku 2500 mAh irrotettava, 55 tuntia MP3 kuulokkeilla kuultuna ja 30 tuntia kaiuttimista. Tässä linkki : http://www.cnet.com/products/marshall-london/

Highlighted
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 277
67/101

Lisäystä edelliseen : 450 tuntia valmiusaikaa, 12 tuntia puheaikaa ja n. 7 tuntia videontoistoa. Linkki : http://neuerdings.com/2015/07/20/marshall-london-smartphone-marshall-dna/

Highlighted
Yhteisömanageri
68/101

Perustin oman Marshall London käyttökokemukset -ketjun --> linkki.

0 tykkäystä
Highlighted
Velho
Velho
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 2 247
69/101

Pitää tässä hieman esittäytyä Xcover 3 -laitetestin kynnyksellä...

Olen parikymppinen (himpun päälle), koko ikäni erilaisten teknisten vempeleiden parissa harrastanut nuori mies Itä-Uudenmaan maalaispitäjästä. Opiskelun ohella hoidan maatilani metsiä, joten luonnossa liikkuminen on eräs mieliharrastuksistani. Muita puuhiani ovat mm. kasari- ja ysärihittien soittelu koskettimilla, "väitän" harrastavani valokuvausta, ja vietän aikaa kavereitten kanssa.

Ensimmäisen tietokoneen sain noin 2-vuotiaana (pelkkä näppis) ja oikean, 266MHz ylikellotetulla Pentiumilla varustetun tehomyllyn 3-vuotiaana. Sen jälkeen laitteet ovat uusiutuneet tasaiseen tahtiin. Nykyinen kone on ollut jo viisi vuotta käytössä pieniä modauksia lukuunottamatta (SSD, jäähdytys, tallennustila, keskusmuisti). Täällä Klaanissa olen uusi tapaus, mutta muilla palstoilla ja foorumeilla olen seikkaillut useampia vuosia eri nimimerkeillä.

Kännykkäpuolella tahti on ollut tiuhempaa. Ensimmäinen puhelimeni oli Panasonic EB-G500, joita perheessäni oli käytössä yhteensä kolme kappaletta. Laitteet ovat yhä tallella toimivina, mutta valitettavasti nykyaikaiset SIM-kortit eivät toimi niissä. NiCd akutkin ovat parhaat päivänsä nähneet. Sen jälkeen on ollut Nokialaisia, niin S30 ja S40, Symbiania, Windows Phonea ja Androidia. Juuri nyt odottelen Xcover 3:sta, jota mielenkiinnolla odottelen testaukseen. Suurin mielenkiinto kohdistuu siihen, onko laitteessa vain ajateltu kestävyyttä mm. tuntuman ja toimivuuden kustannuksella. Tietenkin laitteen sulava toiminta on myös avainasemassa. Olen tottunut Honor 6:sen 3Gt RAM-muistin tuomaan sulavuuteen, joten saa nähdä miten käy...

Tableteista tuttuja ovat kummatkin Nexus 7-laitteet sekä Verkkiksen valmistuttama halppis Windows -tabletti.

Tutuksi ovat siis tulleet monet eri käyttikset ja laitteet. Viime aikoina olen ollut kiinnostunut LTE-verkkojen laajentumisesta Suomessa, ja sen tiimoilta avustanut lähiseudulla tuttuja ihmisiä mm. kuuluvuusongelmien selvittelyssä.

Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎12-08-2015
Kirjoituksia: 54
70/101

Päätinpä minäkin esittäytyä Hymiö Onnellinen

Olen jo aika pitkän linjan IT- säätäjä. Tietotekniikaan parissa olen toiminut jo yli 30 vuotta. Ensimmäinen kone jonka kanssa pääsin säätämään oli ZX Spectrun. Sitten tuli Spectravideo jota seurasi ensimmäiset PC:t (oikeas IBM PC). Myös isokoneita tuli 14v ikäisenä käytettyä (VAX/VMS). Lähes kaikki "tietokoneet" ja käyttöjärjestelmä on tultu käytyä läpi mm. IBM OS/2, DOSit, OSX, kaikki Windowsit ja Linux.

Myös tietoliikenteen kanssa olen puuhannut teinistä lähtien. Ensimmäinen modeemi oli lankapuhelimen luurin laitettava (vaahtomuovi tyyneillä varustettu) 300bps modeemi. Viimeinen analogisen puhelinjan modeemi oli Supra 28800.  Tätä on seurannut sellaisia tekniikoita kuten kantataajuusmodeemi, ISDN, ISDL, SDSL, ADSL ja nyt viimeisenä FTTH. Tässä ohessa olen puuhannut myös yritysverkkotekniikoiden parissa.

Myös puhelimia on ollut paljon kaikenlaisia. Ensimmäinen omassa käytössä oleva taisi olla Mototolan Startag- tyylinen. Tätä seurasi luikaisat Nokian eri mallit, joista viimeiset olivat E7, N9 ja N950. Nykyinen pääsääntöinen puhelimeni on Jolla.

Leipätyö on tänä päivänä IT- infra, cloud ja IoT- puolen suunnittelua ja kehitystehtäviä. Tyylini on aina ollut miettiä miten uutta tekniikkaa voisi käyttää, mutta miten sen voisi tehdä uudella ja tehokkaalla tavalla. Tavoilla jotka eivät ehkä tule joka IT- päällikön mieleen. Ehkä hitunen ideaologiaakin on taustalla, koska olen myös OpenSource ja Linux fani.

Kotona (harrastuksena) hommailen kaikenlaista tietotekniikasta, (ikuisen) rempan ja puutarhanhoidon välillä. IoT ja kotiautomaatio on nyt "tapetilla" myös.

Olen jo muutaman vuoden rummuttanut kuidun merkitystä kodin pääsääntöisenä yhteysväylänä. Olen ollut mukana hankkeissa mm. Omakotiliiton ja Liikenne ja viestintäministeriön kanssa. Näissä on tuotu esille kuidun tärkeyttä ja tarpeellisuutta (myös viimeiselle kahdelle km:lle). 

Minulle on tullut kuitu (FTTH) jo vuodesta 2011 lähtien, mutta olen (perustaja jäsenenä) mukana hankkeessa jossa parhaillaan rakennetaan (FTTH) kuitu infraa 120 omakotikiinteistöä käsittävällä alueelle kehä I:n sisäpuolle. Tässä hankkessa on myös nyt mukana Sonera Avoin kuitu- konseptillaan.

Osuuskunnan sivut: https://www.helsinginvalokuidut.fi/

Tuokki