Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 60865
Kirjoituksia 167281

Ohjeita ja vinkkejä



Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 699
1/20

Ohjeita ja vinkkejä

Miten vaihdan itselleni uuden avatar-kuvan? Mistä voin hallinnoida Yhteisön lähettämiä sähköposteja? Miten vaihdan Yhteisön salasanan? Tästä ketjusta löydät vastauksen muun muassa näihin ja moneen muuhun kysymykseen.

 

Ketju on lukittu uusilta viesteiltä, jotta ketjussa on vain ohjeita ja vinkkejä. Jos et löydä kaipaamaasi ohjetta tai ohje on epäselvä niin lisää kysymyksesi Yhteisön Ylläpito-osioon.

 

Lue myös:

 

------

 

Sisällysluettelo

 

Jäsenyys

 

Oma profiili ja asetukset

 

Yhteisön käyttäminen

 

Arvonimet

 

Telian työntekijät

 

 

Ikonit ja kuvakkeet

 

0 tykkäystä
Vastaa
19 vastausta
Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 699
2/20

Jos rekisteröidyn Yhteisön jäseneksi, mitä hyötyä siitä on minulle?

Telia Yhteisössä käsitellään digitaalisuuden eri teemoja ja se toimii kohtaamispaikkana kaikille digitaalisuudesta kiinnostuneille. Olit sitten hakemassa apua tai osallistumassa olemassaoleviin keskusteluihin. Melkein kaikki sisällöt ovat luettavissasi ilman rekisteröitymistä.


Telia Yhteisö on kaikille avoin yhteisö jossa luodaan uutta, kehitetään olemassaolevaa sekä ratkotaan yhdessä ongelmia: Laitteet ja lisätarvikkeet, sovellukset ja applikaatiot, ilmiöt ja trendit, tekniikka ja tulevaisuus. Leffat, sarjat ja pelit. IoT (Internet of Things), älykoti, keinoäly, virtuaalitodellisuus. Hankkiminen, vinkit käyttämiseen, ongelmatilanteiden ratkominen.


Täällä voit keskustella myös Telian tuotteisiin ja palveluihin liittyvistä asioista, vaihtaa näkemyksiä ja kokemuksia yhdessä muiden asiakkaiden kanssa. Yhteisössä testaillaan aika-ajoin erilaisia laitteita ja lisätarvikkeita, haetaan osallistujia beta- ja muihin testipilotteihin, kysytään käyttäjien mielipiteitä ja kehitetään olemassa olevia sekä myös täysin uusia palveluita.


Yhteisössä törmäät aika-ajoin myös Telian työntekijöihin joten voit saada vinkkejä ja vaihtaa näkemyksiä myös heidän kanssaan. Tunnistat Telian työntekijät Telialainen-arvonimestä heidän nimimerkkinsä yhteydessä sekä siitä, että heidän nimimerkkinsä on lilalla tekstillä.

 

Rekisteröitymällä saat enemmän irti Yhteisöstä. Voit esimerkiksi:

 

  • Aloittaa uusia keskusteluita ja osallistua olemassaoleviin keskusteluihin.
  • Saada ilmoituksen sähköpostiisi, kun joku vastaa johonkin tiettyyn kirjoitukseen tai aiheeseen.
  • Tilata ilmoituksen sähköpostiisi, kun seuraamallesi alueelle julkaistaan uusi kirjoitus.
  • Keskustella muiden jäsenten kanssa yksityisviestien avulla.
  • Mukauttaa useita yhteisöalustan asetuksia ja näin parantaa käyttökokemustasi.
  • Osallistua beta- ja erilaisiin muihin testipilotteihin sekä tuote- ja palvelukehitykseen yhdessä Telian asiantuntijoiden kanssa.
  • Hakea mukaan erilaisiin testilaitekilpailuihin.
  • Osallistua Yhteisössä pidettäviin äänestyksiin.
  • Ansaita Yhteisön arvomerkkejä sekä arvonimiä.


Ilman rekisteröitymistä voit ainoastaan selata yhteisöä ja sen keskusteluita, etsiä tietoja ja lukea kirjoituksia. Suurin osa keskusteluista ja sisällöistä on kuitenkin luettavissasi ilman, että rekisteröidyt jäseneksi.

0 tykkäystä
Vastaa
Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 699
3/20

Miten rekisteröidyn Yhteisön jäseneksi?

Se on helppoa ja vie vain minuutin!


Napsauta Kirjaudu -linkkiä minkä tahansa sivun yläosassa ja valitse tämän jälkeen Luo tunnus.


Eteneminen tämän jälkeen riippuu siitä, onko sinulla Telia-tunnusta (helpoin mutta ei ainoa vaihtoehto) tai oletko jonkun muun operaattorin asiakas jolloin voit liittyä mukaan sähköpostiosoitteesi avulla.


Vaihtoehto 1) Jos olet Telian asiakas ja sinulla on Telia-tunnus

 

  • Valitse Minulla on Telia-tunnus: Valitse käyttäjänimi Telia Yhteisöön
  • Syötä Telia-tunnuksesi käyttäjätunnus ja salasana
  • Paina Kirjaudu-nappia
  • Valitse itsellesi käyttäjänimi joka näkyy Yhteisössä muille jäsenille


Vaihtoehto 2) Jos et ole Telian asiakas ja/tai sinulla ei ole Telia-tunnusta

 

  • Valitse Minulla ei ole Telia-tunnusta: Luo käyttäjätili Telia Yhteisöön.
  • Valitse itsellesi käyttäjänimi joka näkyy Yhteisössä muille jäsenille.
  • Vastaa varmistuskysymykseen.
  • Paina Luo käyttäjätunnus -nappia.
  • Täytä haluamasi salasana sekä käyttämäsi sähköpostiosoite.
  • Voit halutessasi lisätä matkapuhelinnumerosi sekä nimesi.
  • Lue ja hyväksy lopuksi palvelun käyttöehdot.
  • Paina Luo käyttäjätunnus -nappia.
  • Katso tämän jälkeen sähköpostisi, sinne on lähetetty vahvistusviesti. Napsauta siellä olevaa aktivointilinkkiä ja nyt voit aloittaa Yhteisön käytön.


Vinkkejä:

 

  • Käyttäjänimi on näyttönimesi Yhteisössä ja se näkyy aina, kun julkaiset kirjoituksia tai lähetät yksityisviestejä. Voit valita nimimerkin joka muodostuu esimerkiksi nimestäsi. Moni valitsee kuitenkin anonyymin nimimerkin tietosuojan takia. Ole luova, huumorintajuinen ja leikkisä, mutta valitse hyvän maun mukainen nimimerkki. Et voi vaihtaa kirjautumisnimeäsi enää rekisteröinnin täydentämisen jälkeen.
  • Salasana erottelee pienet ja isot kirjaimet. On hyvä idea valita sekä isoja että pieniä kirjaimia, sekä myös numeroita tehdäksesi salasanastasi turvallisemman.
  • Käytämme sähköpostiosoitetta lähettääksemme sinulle ilmoituksia tilauksistasi tai jos unohdat salasanasi. Me emme luovuta koskaan sähköpostiosoitettasi tai muita tietojasi kenellekään toiselle.
  • Selaimesi evästeiden tulee olla käytössä rekisteröitymistä sekä sisäänkirjautumista varten.
  • Jos sinulla on ongelmia rekisteröitymisen kanssa lähetä sähköpostia Yhteisön ylläpidolle osoitteeseen telia-yhteiso (at) telia.fi niin ratkotaan pulma yhdessä.
0 tykkäystä
Vastaa
Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 699
4/20

Haluan lopettaa Yhteisön käyttämisen, miten suljen tunnukseni?

Mukava, kun liityit Yhteisöön ja olit menossa mukana. Jos haluat niin annathan meille palautetta miten voisimme tehdä Yhteisöstä entistä paremman paikan. Voit jättää palautetta esimerkiksi tähän keskusteluun.


Sulkeaksesi Yhteisön tunnukset toimi näin:


Toistaiseksi vain Yhteisön ylläpito voi sulkea Yhteisön tunnuksia. Lähetä yksityisviesti Yhteisömanagerille nimimerkillä @TeroRe ja kerro viestissäsi, että haluat lopettaa Yhteisön käyttämisen.


Huomioitavaa:

 

  • Yhteisöön kirjoitettuja viestejä ei poisteta tunnuksien poiston yhteydessä. Jos olet kirjoittanut Yhteisöön viestejä ne säilyvät Yhteisössä tunnuksien poistamisen jälkeenkin. Viestien kirjoittajana näkyy nimimerkkisi sijasta anonymous-tyyppinen nimimerkki.
  • Jos liityit Yhteisöön Telia-tunnuksen (entisen Sonera-tunnuksen) avulla, eli kirjauduit samoilla tunnuksilla sekä Yhteisöön että Omille Sivuille, pystyt jatkossakin kirjautumaan Omille Sivuille samoilla tunnuksilla. Perumme näissä tilanteissa ainoastaan siis Telia Yhteisö -rekisteröitymisen.
0 tykkäystä
Vastaa
Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 699
5/20

Henkilökohtaiset tiedot

Henkilökohtaiset tiedot -näkymässä on kolme osiota:

 

  1. Henkilökohtaiset tiedot
  2. Laitetiedot
  3. Lataukset

 

1. Henkilökohtaiset tiedot

 

Tässä osiossa voit lisätä halutessasi profiiliisi muutamia tietoja itsestäsi:

 

  • Etu- ja sukunimesi
  • Allekirjoitus
  • Paikkakunta
  • Kotisivu
  • Kerro itsestäsi
  • Yksityiset muistiinpanot

 

Jos lisäät näitä tietoja profiilisi, ne näkyvät Yhteisössä seuraavasti:

 

  • Nimesi, paikkakuntasi ja kotisivusi näkyvät nimimerkkisi yhteydessä silloin, kun haetaan käyttäjiä Yhteisön hakukoneella.
  • Allekirjoitus näkyy kaikkien foorumille kirjoittamiesi viestien lopussa.
  • Kerro itsestäsi -kenttään kirjoittamasi tiedot näkyvät profiilisivullasi.
  • Yksityiset muistiinpanot näkyvät ainoastaan sinulle itsellesi.

 

2. Laitetiedot

 

Tässä osiossa voit tarkistaa IP-osoitteet, joilla olet kirjautunut Yhteisöön. Voit halutessasi tyhjentää IP-osoitteiden listauksen painamalla Poista-painiketta.

Laitetunnus-ominaisuus ei ole käytössä Telia Yhteisössä.

 

3. Lataukset

 

Tässä osiossa voit ladata tietokoneellesi:

 

  • Profiiliin lisäämäsi henkilökohtaiset tiedot
  • Yhteisöön kirjoittamasi kirjoitukset sekä lataamasi kuvat

Talleta tiedosto tietokoneellesi ja avaa se esimerkiksi Notepadilla tai Excelillä.

 

Pääset muokkaamaan näitä asetuksia näin:

 

  • Avaa profiilivalikko

    Tietokoneella: Klikkaa omaa nimimerkkiäsi Yhteisön oikeassa yläreunassa

    Mobiililaitteella: Täppää kolmea vaakaviivaa Yhteisön teemakuvan alapuolella, sivun oikeassa reunassa

  • Valitse Omat asetukset
  • Valitse kohdasta Profiili, alasvetovalikosta Henkilökohtaiset tiedot
0 tykkäystä
Vastaa
Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 699
6/20

Kuinka vaihdan nimimerkkini vieressä olevan (avatar) -kuvan?

Avatarin vaihtaminen on helppo tapa mukauttaa profiilisi ulkoasua. Voit vaihtaa avatariasi niin usein kuin haluat.


Avatarin vaihto:

 

  1. Kirjaudu sisään Telia Yhteisöön.
  2. Klikkaa nimimerkkiäsi sivun oikeassa reunassa.
  3. Valitse Omat asetukset --> Profiilikuvat
  4. Valitse uusi avatar jollain seuraavista tavoista: 
    • Valitse kuva Yhteisön valmiista avatar-kokoelmasta. (Valitse jokin avatar-kokoelma ja napsauta haluaamaasi avataria.)
    • Käytä kuvaa kuvagalleriastasi: (Napsauta Ladatut kuvat -kansiosta ja napsauta haluamaasi kuvaa.)
    • Käytä netissä olevaa kuvaa: (Napsauta Lataa oma kuva netistä ja syötä kuvan URL-osoite. Napsauta sitten Tallenna avatar.
0 tykkäystä
Vastaa
Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 699
7/20

Mikä on kirjanmerkki ja kuinka käytän niitä?

Kirjanmerkkien avulla voit kerätä Yhteisön sisältöä - keskustelut ja blogiartikkelit sitä varten tarkoitetulle sivulle, jotta voit helposti löytää ne uudelleen.


Näin luot kirjanmerkin:

 

  • Avaa se keskustelu tai blogi, josta haluat tehdä kirjanmerkin.
  • Klikkaa oikeassa yläkulmassa olevaa hammasratas-painiketta ja valitse valikosta Lisää kirjanmerkki.


Nyt kun olet lisännyt itsellesi kirjanmerkin, löydät sen jatkossa näin:

 

  • Kirjaudu sisään yhteisöön.
  • Selaa etusivun alareunaan kohtaan Pikalinkit ja valitse sieltä Tilatut keskustelut ja artikkelit. Tai
  • Klikkaa nimimerkkiäsi sivun oikeassa yläreunassa.
  • Valitse aukeavasta pikavalikosta Omat tilaukset ja tämän jälkeen valitse Omat kirjanmerkit -välilehti.


Vinkki


Voit poistaa kirjanmerkkejä klikkaamalla ruksin ko. kirjanmerkin vasemmalla puolella olevaan valintalaatikkoon ja klikkaa tämän jälkeen Kirjanmerkkiasetukset ja Poista valitut kirjanmerkit.

0 tykkäystä
Vastaa
Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 699
8/20

Mistä ja miten voin hallinnoida Yhteisön lähettämiä sähköposteja?

Yhteisö lähettää sähköpostiisi sinulle ilmoituksia, esimerkiksi aina kun joku vastaa aloittamaasi keskusteluun tai joku mainitsee sinut kirjoituksessaan.


Näin muokkaat Yhteisön lähettämiä ilmoituksia:

 

  • Kirjaudu sisään Yhteisöön.
  • Klikkaa nimimerkkiäsi Yhteisön etusivulla.
  • Valitse Omat asetukset.
  • Siirry kohtaan Sähköpostitilaukset ja kirjanmerkit ja valitse vielä Ilmoitusasetukset-välilehti.


Voit vaihtaa seuraavien sähköposti-ilmoituksien asetuksia:

 

  • Uusia aiheita ja artikkeleita julkaistaan tilaamillani yhteisön alueilla.
  • Uusia vastauksia julkaistaan tilaamaani sisältöön.
  • Vastaukset muuhun tilaamaani sisältöön
  • Sisältö käyttää tilaamaani tunnistelappua.
  • Viestit, joissa minut @mainitaan.
  • Kirjoituksiani kehutaan.
  • Tilaamiini aiheisiin tai kysymyksiin tulee hyväksyttyjä ratkaisuja.
  • Ansaitsemani merkit.


Valittavissasi on seuraavat vaihtoehdot:

 

  • Ei koskaan
  • Heti
  • Päivittäisenä tiivistelmänä
  • Viikottaisena tiivistelmänä
  • Käytä oletusarvoa (Heti)
0 tykkäystä
Vastaa
Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 699
9/20

Unohdin salasanani ja/tai käyttäjätunnukseni, miten toimin?

Napsauta tätä linkkiä ja lue alta tämän jälkeen joko vaihtoehto 1 tai 2 sen mukaan, kummalla tavalla olet liittynyt Telia Yhteisön jäseneksi.


Vaihtoehto 1) Valitse Olen rekisteröitynyt Telia-tunnuksella

 

  • Valitse Jatka tunnistautumiseen ja nollaa sekä valitse itsellesi uusi salasana verkkopankkitunnistautumisen jälkeen.


Vaihtoehto 2) Valitse Olen rekisteröitynyt erillisellä Telia Yhteisö -tunnuksella

 

  • Valitse joko Olen unohtanut salasanan tai Olen unohtanut Telia Yhteisön käyttäjänimeni.
  • Syötä kenttään tietosi tilanteen mukaan.
  • Tarkista sähköpostisi, sieltä löydät linkin jolla voit palauttaa salasanasi tai näet mikä käyttäjätunnuksesi on Yhteisöön.
0 tykkäystä
Vastaa
Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 699
10/20

Miten vaihdan tai muokkaan sähköpostiosoitettani?

Yhteisö lähettää sähköpostiisi useita erilaisia ilmoituksia. Esimerkiksi tilanteissa, joissa aloittamaasi tai seuraamaasi keskusteluun on tullut vastaus.


Toistaiseksi vain Yhteisön ylläpito voi vaihtaa Yhteisössä käyttämäsi sähköpostiosoitteen.


Vaihtaaksesi Yhteisössä käyttämäsi sähköpostiosoitteen toimi näin:


Lähetä yksityisviesti Yhteisömanagerille nimimerkillä @TeroRe ja kerro viestissäsi nykyinen sekä uusi sähköpostiosoitteesi.

0 tykkäystä
Vastaa