peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 

Telia Yhteisö - digitaalisen elämän yhteisö



Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 2 165
1/1

Telia Yhteisö - digitaalisen elämän yhteisö

Mikä on Telia Yhteisö

 

Digitaalisen elämän yhteisö jossa keskustellaan kaikista digitaaliseen elämään liittyvistä asioista ja ilmiöistä. Täällä voit kysyä apua ja keskustella yhdessä muiden alasta kiinnostuneiden sekä toisinaan myös henkilökuntamme kanssa. Voit kertoa kokemuksiasi, jakaa ideoitasi ja kirjoittaa arvosteluita vaikka Telia TV:n suosikkielokuvistasi. Olet tervetullut mukaan vaikka et olisikaan Telian asiakas.

 

Miksi liittyä jäseneksi

 

Yhteisössä kaikki keskustelut ovat julkisia joten voit selata ja lukea niitä sekä löytää niistä itsellesi vinkkejä ja apua ilman, että olet Yhteisön jäsen. Rekisteröityminen jäseneksi kuitenkin kannattaa, näin pääset osallistumaan keskusteluun ja jakamaan kokemuksiasi muiden jäsenten kanssa sekä Telian työntekijöiden kanssa. Yhteisö on avoinna kaikille digitaalisuudesta kiinnostuneille joten jos tiedät kysymykseen vastauksen niin miksi et auttaisi ja jakaisi osaamistasi muiden aiheesta kiinnostuneiden hyödyksi? Yhteisössä voit auttaa muita osaamisesi puitteissa, Yhteisössä arvostetaan vertaistukea!

 

Jäsenenä sinulla on helpompi seurata keskusteluita koska aina tullessasi Yhteisöön näet mihin sinua kiinnostaviin keskusteluihin on tullut uusia vastauksia. Halutessasi saat sinua kiinnostavista aiheista aina sähköposti-ilmoituksen kun niihin on tullut uusia vastauksia.

 

Voit myös lähettää toiselle jäsenelle yksityisviestejä ja kysyä halutessasi häneltä vielä lisää. Ja voit tykätä muiden jäsenten viesteistä aina, kun ne on hyviä tai niissä oli apu probleemaasi.

 

Yhteisön jäsenenä voit ansaita erilaisia ansiomerkkejä ja arvonimiä jotka määräytyvät sen mukaan kuinka paljon kirjoitat viestejä, ratkaiset ongelmia ja saat muilta jäseniltä tykkäyksiä omiin viesteihisi.

 

Aktiivisimmat ja avuliaimmat jäsenet

 

Olemalla aktiivinen ja auttamalla muita sinulla saattaa olla mahdollisuus päästä mukaan Yhteisön sekä Telian sisäpiiriin - VIP-jäseneksi. Jos tunnistat itsesi alla olevasta kuvauksesta niin tutustu VIP-ohjelmaan täällä --> linkki

 

Oletko sinä koko suvun ja kaveripiirin IT-asiantuntija tai Macgyver, joka auttaa hädässä uuden laitteen tai palvelun kanssa? Neuvot ehkä mokkulan asennuksen kanssa tai opastat esim. verkkopankin käytössä? Autat mielelläsi etkä pistä pahaksesi jakaa vinkkejä? Olet haluamamme henkilö VIP-jäseneksi!

 

Yhteisö-tiimi

Yhteisöstä vastaan minä TeroRe ja minulla on täällä apunani kuusi moderaattoria:

 

IlariJR / @Katjane @NikoNo /  Merja_J / RaMaria / @TuizeKoo 

 

He ovat sinua varten ja auttavat sinua yhdessä muiden yhteisön jäsenten kanssa. He ovat varmistamassa, että yhteisömme on mukava paikka keskustella ja kaikki noudattavat yhteisiä pelisääntöjämme. He myös vievät yhteisössä keskusteltuja asioita laajemmin koko Telian tietoon ja voivat myös tuoda yhteisöön Telian virallisia kommentteja aina kun niitä joihinkin aiheisiin on saatavilla.

 

Voit selata ja lukea Yhteisössä käytyjä keskusteluita ja sisältöjä

 

ja se ei edellytä sinulta mitään. Rekisteröityminen kuitenkin kannattaa, näin sinulla on helpompi seurata keskusteluita, voit lähettää jäsenten kesken yksityisviestejä, voit ansaita yhteisön sisällä erilaisia ansiomerkkejä sekä arvonimiä ja niin edelleen. Otamme myös Yhteisömme aktiivisimpia jäseniä mukaan kehittämään yhteisön toimintaa ja osallistumaan erilaisiin tuote- ja palvelukehityksiin, testipilotteihin ja lanseerauksiin. Joten rekisteröityminen yhteisöömme sekä aktiivinen osallistuminen ja muiden auttaminen kannattaa, tule mukaan.

 

Ennen kuin kysyt

 

Yhteisössämme jäsenet auttavat toinen toisiaan, kertomiesi tietojen ja oman osaamisensa sekä netistä löytyvien yleisten ohjeiden pohjalta. Jos asian ratkaisemiseksi tarvitaan henkilökohtaisia asiakas- tai tunnistetietojasi, ota yhteyttä 24/7 avoinna olevaan chat-asiakaspalveluun jonka löydät Omien Sivujen kautta. Tai vaihtoehtoisesti ota yhteyttä asiakaspalveluun muiden kanavien kautta.

 

Sama kysymys on voitu kysyä jo aikaisemminkin joten ennen kuin aloitat aiheesta uuden keskustelun, käytä yhteisön hakukonetta löytääksesi aikaisempia keskusteluita aiheesta. Käytä haussa muutamia aiheeseen liittyviä avainsanoja.

 

Huomioi nämä kun kysyt

 

Tutustu Yhteisömme eri keskustelualueisiin ja niissä käytyihin keskusteluihin ja mieti mille alueelle kysymyksesi kuuluu. Jos aiheesta on jo keskustelua, lisää keskustelusi olemassa olevan ketjuun, pyri välttämään uusien ketjujen avaamista. Otsikoi kysymyksesi ytimekkäästi, probleemaasi kuvaavalla tavalla. Lisää kysymykseesi mahdollisimman tarkat tiedot, mitä on tapahtunut ja miten asia/ongelma ilmenee ja niin edelleen.

 

Ethän lisää viestiisi asiakastietojasi kuten asiakasnumeroa, puhelinnumeroa, sähköpostiosoitetta etkä varsinkaan henkilötunnustasi. Laitteen IMEI-koodiakaan ei kannata laittaa näkyviin julkiselle foorumille.

 

Avun saatuasi

 

Klikkaa ratkaisun tarjonneen viestin kohdalla ”Hyväksy ratkaisuksi”, näin muut Yhteisön jäsenet tietävät miten vastaavanlainen ongelma voidaan ratkaista heidänkin kohdallaan. Keskustelut, joissa on hyväksytty ratkaisu löytyvät helpommin myös yhteisön hakukoneella.

 

Hyvien, informatiivisten, rakentavien ja sellaisten jotka vievät keskustelua eteenpäin, hauskojen, positiivisesti yllättävien viestien kohdalla kannattaa klikata "Tykkää", näin osoitat arvostusta viestin kirjoittajalle.

 

Pelisäännöt

 

Muistamme olla aina kohteliaita ja kiittää avusta. Ymmärrämme, että mitä enemmän annamme sitä enemmän myös saamme joten autamme muita aina jos vain suinkin pystymme. Perustelemme mielipiteemme, ja kunnioitamme myös muiden mielipiteitä vaikka ne olisivatkin kenties erilaisia kuin omamme.

Emme kiroile, kiusaa emmekä hauku ketään vaikka hänellä olisikin asioista mahdollisesti erilainen näkemys kuin minulla itselläni. Rasistiset ja muuten ihmisiä, yhteisöä, uskontoa tai rotua loukkaavat viestit, rikokseen yllyttävät ja muuten lainvastaiset viestit ovat kiellettyjä yhteisössämme. Samoin kiellettyjä ovat myös seksistiset ja pornograafista materiaalia sisältävät viestit.

Yhteisössämme ei floodata, eikä spämmätä. Eikä huudeta caps lock päällä. Eikä availla useita nickejä per käyttäjä.

Yhteisössämme jaetaan vain sellaista materiaalia johon materiaalia jakavalla itsellään on oikeus. Yhteisömme jäsen itse on vastuullinen varmistamaan tämän aina kun hän lataa yhteisöön kuvia ja/tai videoita tai muuta materiaalia.

Jos koet jonkun viestin olevan näiden sääntöjen vastainen, ilmoitathan siitä ylläpidolle ”Raportoi sopimattomasta sisällöstä” – linkin kautta.

 

Muista

 

Yhteisöön kirjoitetut viestit sisältöineen ja mielipiteineen edustavat aina henkilön omaa mielipidettä, eivät yhteisön tai sen ylläpidon linjaa. Jos saamasi vinkki kuulostaa oudolta tai jopa väärältä, älä kokeile sitä. Jos joku pyytää sinulta henkilökohtaisia tietoja kuten esimerkiksi asiakasnumeroa, osoitetta, salasanaa tai luottokortin numeroa älä luovuta niitä hänelle vaan raportoi tilanteesta ylläpidolle.

 

Moderointi

 

Moderaattorit voivat jälkikäteen muokata tai jopa poistaa yksittäisiä viestejä. Viestin, joka sisältää asiattomuuksia, henkilökohtaisia loukkauksia tai on muuten yhteisön sääntöjen vastainen, moderaattorit voivat poistaa ilman eri varoitusta. Sääntöjen rikkomisesta, tai toistuvasta sääntöjen rikkomisesta moderaattori voi antaa käyttäjälle varoituksen. Tilanteesta riippuen käyttäjätunnus voidaan lukita tilapäisesti tai jopa pysyvästi.

 

Yhteisömme jäseninä on myös Telian henkilökuntaa erilaisissa rooleissa

 

Asiantuntija – tittelin omaavat kirjoittelijat ovat oman osaamisalueensa experttejä. Tiedon hänen osaamisalueestaan ja lisätietoa hänestä muutenkin löydät aina hänen profiilinsa kautta.

Telialainen– tittelillä varustettu yhteisön jäsen kirjoittaa täällä yksityishenkilönä. Jokaisen työntekijän profiilin kautta löydät tietoa mm. hänen toimenkuvastaan yrityksessämme.

Sekä Asiantuntijan että telialaisen tunnistat mustasta Telian logosta heidän nimimerkkinsä vierestä. He kaikki ovat mukana vapaaehtoisena, omien töidensä ohella. Ovat mukana pyrkien auttamaan, opastamaan ja ratkomaan ongelmien perimmäisiä syitä yhdessä teidän kanssa.

 

Yhteisön pelisääntöjä voidaan päivittää tarvittaessa. Rekisteröitymällä yhteisöön hyväksyt samalla myös yleiset käyttöehdot.

Vastaa