Telia Yhteisö

Keskustelua digistä ja sen ilmiöistä

Millainen on sinun Teliasi?

Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 

VIP-jäseneksi?

Yhteisömanageri
Kirjoituksia: 1 683
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
1/10 (109 824 lukukertaa)

VIP-jäseneksi?

[ Muokattu ]

Oletko sinä koko suvun ja kaveripiirin IT-helppari tai Macgyver, joka auttaa hädässä uuden laitteen tai palvelun kanssa? Neuvot ehkä mokkulan asennuksen kanssa tai opastat esim. verkkopankin käytössä? Autat mielelläsi etkä pistä pahaksesi jakaa vinkkejä? Olet haluamamme henkilö VIP-jäseneksi – jatka lukemista!

Telia Yhteisö on yhteisö, jossa keskustellaan Telian tuotteista ja palveluista sekä kaikista digitaaliseen elämään liittyvistä asioista. Sosiaalinen yhteisö ja jäsenten välinen vertaistuki on jotain todella huikeaa ja tästä syystä olemme perustaneet VIP-jäsen -ohjelman, palkitaksemme aktiivisimmat ja avuliaimmat Yhteisön jäsenet.

VIP-jäseneksi ei haeta vaan se ansaitaan. Näillä vinkeillä sinustakin saattaa tulla VIP-jäsen:

• Olet aktiivinen ja intohimoinen kaikkeen digitaalisuuteen liittyen!
  • Autat muita ja tuotat yhteisöön paljon sisältöä: tekstiä, kuvia, videoita – you name it!
  • Kirjoituksesi ja mahdolliset videosi ovat aina laadukkaita ja muut lukijat saavat itselleen avun sekä hyviä vinkkejä
  • Olet ystävällinen, kärsivällinen ja ymmärtäväinen kaikkia Yhteisön jäseniä kohtaan
  • Viestit positiivisella asenteella jokaisessa tilanteessa
  • Osaat antaa palautetta rakentavasti, perustellen aina mielipiteesi
  • Tuntemus Telian tuotteita ja palveluita kohtaan on plussaa
  • Voit nähdä Matrixin lähdekoodin vain katsomalla ikkunasta ulos Hymiö Onnellinen

Kirjoitettujen viestien määrä ei siis yksinomaan ole se juttu, vaan osaaminen sekä asenne vaikuttaa mahdollisuuksiisi päästä VIP-jäseneksi.

VIP-jäsenenä saat:

• VIP-arvonimen
  • Pääsyn Yhteisön suljettuun osioon, jossa keskustellaan yhdessä ylläpidon sekä Telian työntekijöiden kanssa. Saat tietää ensimmäisenä, mitä Yhteisössä ja Telialla tapahtuu
  • Kutsuja neuvonpitoihin yhdessä Telian työntekijöiden kanssa
  • Yllätyksiä, joista lisää tietoa VIP-jäseniksi valituille!

Lyhyesti:

1. Liity Yhteisön jäseneksi ja/tai jos olet jo jäsen ala käymään keskusteluita muiden jäsenten kanssa ja jaa osaamistasi ja tietämystäsi Yhteisön monissa eri keskusteluissa
  2. Muista yllä olevat vinkit
  3. Aloita Yhteisön selaaminen ja auttaminen esimerkiksi täältä --> linkki
  4. Otamme sinuun yhteyttä yksityisviestillä aina kuluvan vuoden alussa, jos mielestämme juuri sinä voisit olla VIP-jäsen

VIP-jäsenyys on koko ajan käynnissä oleva ohjelma jonka jäsenet valitaan pääsääntöisesti aina vuoden alussa ja vuodeksi kerrallaan. Voimme kuitenkin harkintamme mukaan lisätä tai vähentää VIP-jäsenten määrää milloin tahansa. VIP-jäsenyydestä voi itse halutessaan luopua milloin tahansa.

Ollaan yhteydessä,

Telia Yhteisön ylläpito

Sonera Klaanista TELIA YHTEISÖÖN. Keskustelemme edelleen digistä ja nyt siis Teliasta Hymiö Onnellinen Lue muutoksesta täällä

| Yhteisöalustan käyttövinkkejä | Blogi | Testipilotit ja arvonnat | Laite-esittelyt ja käyttökokemukset | | Ylläpito-osio

9 vastausta
Yhteisömanageri
2/10 (109 820 lukukertaa)

Klaanineuvosto 2015

[ Muokattu ]

Ensimmäinen Klaanineuvosto on valittu, onneksi olkoon kjns, olkitu ja PasiS Hymiö Onnellinen

Sonera Klaanista TELIA YHTEISÖÖN. Keskustelemme edelleen digistä ja nyt siis Teliasta Hymiö Onnellinen Lue muutoksesta täällä

| Yhteisöalustan käyttövinkkejä | Blogi | Testipilotit ja arvonnat | Laite-esittelyt ja käyttökokemukset | | Ylläpito-osio

VIP
Kirjoituksia: 1 141
Rekisteröitynyt: ‎08-08-2012
3/10 (109 690 lukukertaa)

Vs: Klaanineuvosto 2015

Kai sitä voisi tähän kommentoida, että kiitokset luottamuksesta, ja hauskaa saada "tunnustusta" tästä foorumilla pyörimisen harrastamisesta Hymiö Erittäin onnellinen

Yhteisömanageri
4/10 (109 454 lukukertaa)

Vs: Klaanineuvosto 2015

kjns kirjoitti:

Kai sitä voisi tähän kommentoida, että kiitokset luottamuksesta, ja hauskaa saada "tunnustusta" tästä foorumilla pyörimisen harrastamisesta Hymiö Erittäin onnellinen

Osa harrastaa enempi osa vähän vähemmän, jokatapauksessa sillä on iso merkitys yhteisölle ja tottakai myös Soneralle Hymiö Onnellinen

0 tykkäystä
Yhteisömanageri
5/10 (79 357 lukukertaa)

Klaanineuvosto 2016

[ Muokattu ]

Uusi vuosi ja on uuden Klaanineuvoston valinnan aika. Neuvoston koko kasvoi tänä vuonna kahdella uudella jäsenellä eli kjns:n, olkitu:n ja PasiS:n lisäksi Klaanineuvostoon kuuluvat vuonna 2016 Kiisseli67 sekä Purnipsi.

Onneksi olkoon koko poppoolle ja kiitos että olette Klaanissa kanssamme Hymiö Onnellinen

Jos sinä haluaisit mukaan Klaanineuvostoon niin lue tämän ketjun aloituspostaus Hymiö Onnellinen

----

@kiisseli67

Olen liittynyt Klaaniin 6.6.2015. Oululainen 1967 syntynyt, neljän lapsen äiti ja kahden mummu.

Tietotekniikasta ja kaikesta digitaalisesta elämästä olen ollut kiinnostunut ja omakohtaisesti oppinut asioita kokemusten kautta. Sukulaisille ja tuttaville toimin it-tukihenkilönä.

Olen ollut asiakaspalvelutehtävissä sairaanhoitoalalla. Voisin ehkä tuoda käytännönläheistä ja kenties helposti ymmärrettävää suhtautumista/neuvonantoa klaanilaisille erilaisissa digitaalisissa pulmissa. Kukaan ei ole seppä syntyissään.

Harrastan lukemista, jenkkiautoja ja offroadia. Tykkään liikkua luonnossa ja ottaa erilaisia luontokuvia. Lemmikkeinä kissa ja koira.

@kjns

Meikäläinen on kaikenlaisesta tekniikasta ja siihen liittyvästä kiinnostunut kolmekymppinen kaveri. Työhistoriasta löytyy mm. it-tukea, myyntihommia sekä muutama vuosi Soneralla eri tehtävissä, esim. myyjänä sekä laajakaistaliittymiä toimittamassa. Nykyisen työnantajan palveluksessa työnkuva on teknistä tukea ja kohteena teollisuuden kamerajärjestelmät. Työn ohessa on myös valmistumassa it-tradenomin tutkinto kunhan viimeisetkin kurssit ja oppari on saatu valmiiksi.

Tietokoneiden kanssa on tullut ropattua Commodore 64:n ajoista saakka, ja pöydällä on käynyt jokaisella Windowsin versiolla varustettu tietokone 3.0:sta uusimpaan 10-versioon. Myös Linuxia on tullut pyöritettyä palvelimella ja työasemalla vaihtelevalla aktiviteetilla viimeisen vuosikymmenen aikana. Ensimmäinen kännykkä tuli hankittua jo viime vuosituhannen puolella, klassinen Nokia 2110 ja olisko vuosi ollut 1995. Nykyäänhän nuo tuntuvat vaihtuvat vuoden välein, joskus useamminkin. Kuten moni muukin näihin laitteisiin perehtynyt ihminen, saan toimia koko suvun it- ja kännykkätukena aina kun joku kohtaa ongelman tietokoneen, netin tai kännykän kanssa.

Kyllä mä yritän joskus tehdä muutakin kuin ropata koneita ja kännyöitä, siksi ajan välillä naama irvessä maantiepyörällä kantatien laitaa tai pyörin juhlissa ja reissuilla järjestelmäkameran kanssa. Tilaisuuden salliessa on lumilauta löytänyt talvisin tiensä jalkoihin jo 20 vuoden ajan. Joo, mä olen siis lautaillut kauemmin kuin omistanut kännykän, siinä hommassa olen varmaan jo Wanha Parta

Soneran keskustelupalstalle ja sittemmin Klaaniin olen liittynyt 2012. Mulla on sellanen paha ongelma, että haluan aina olla neuvomassa ihmisille miten asiat toimii, niin täällä saan toteuttaa itseäni ja olla ehkä samalla jopa avuksi toisille.

@olkitu

Olen 21-vuotias espoolainen ICT-asentaja.  Itselläni ei ole lemmikkieläimiä. Työskentelen Helsingissä yrityksessä jossa pääasiassa vastuualueellani ovat palvelimet, työasemat ja muu IT infra.

Harrastan lisäksi IT alan juttujen lisäksi pyöräilyä ja samalla tullut myös mobiiliverkkoihinkin tutustumista ulkoilemisen yhteydessä. Toki Klaanissa ja muilla foorumeilla kirjoittelu kunhan aika sallii.

Klaaniin olen liittynyt jo ennen Klaanin syntyä oikeastaan. silloin Vanhan palstan aikana jo aktiivisesti jo vuoden 2013 lopulta alkaen (oho onpas mennyt aika nopeasti). Lisäksi mukana olen ollut Cellmapper käyttäjänä ja tukihenkilönä Suomessa ja tuonut tietoa sovelluksesta lähes jokaisen saataville. 

@PasiS

Olen yli 50 vuotias syntyperäinen Turkulainen, yo-kirjoitusten jälkeen hain ja pääsin Turun yliopistoon Matemaattis luonnontieteelliseen ja aloin opiskella matikkaa, kemiaa, fysikkaa ja tietojenkäsittelyä. Se ei ollut oikein mun juttu, ehkä liian teoreettista, mutta aikani siellä tahkottuani ilmoitin silloisen kesätyöpaikkani pomolle, että voisin jäädä tänne töihin talveksikin. Viimeiset lähes 20 vuotta olin suunnittelijana ja sitä ennen muutaman vuoden esimiestehtävissa. Tietokoneiden kanssa olen ollut töissä tekemisissä 80-luvulta lähtien.

Olen naimisissa, minulla on kaksi jo aikuista poikaa ja meillä on kaksi Paimensukuista lapinkoiraa. Koiriakin on ollut 30 vuotta, ensin Kultaisia noutajia ja nyt siis noita Lappalaisia. 1998 ostettiin Kemiönsaarelta "mummon" mökki, jossa vietetty siitä lähtien mm. kaikki joulut, kesälomat ja viikonloppuja ympäri vuoden. Koirien ja mökkeilyn lisäksi harrastukseksi voisi ehkä sanoa merenkulku-uutisten ja laivojen seuraamisen ja ulkosaaristoon matkailun, yleensä maaliskuussa. Ja tietenkin tämä keskustelupalstoilla päteminen.

@Purnipsi

Olen koko ikäni tekniikan kanssa puuhannut, himpun yli parikymppinen sosiaali- ja terveysalan opiskelija. Vaikka opiskelemani ala on enemmän ihmisten kanssa työskentelyä, on tietotekniikka, kodintekniikka ja tietoverkot olleet koko elämäni ajan kiinnostuksen kohteitani. Tähän ovat vahvasti vaikuttaneet perhepiirin ja tuttujen harrastuneisuus tietotekniikan parissa. Olen ollut lähes jokaisessa koulussa ja oppilaitoksessa se kaveri, jolta opettajat ja muut opiskelijat kysyvät apua, jos äänet eivät kuulu tai videotykki herjaa ”No Signal”. Hymiö Onnellinen Olenkin aina ollut innolla auttamassa muita parhaan kykyni mukaan ja jos en jotain ole tiennyt, olen kysynyt viisaammiltani neuvoa. Omat rajansa on tunnistettava ja apua kysyttävä.

Viime aikoina olen ollut erityisen kiinnostunut mobiiliverkkojen tekniikasta ja leviämisestä. Olenkin aktiivisesti osallistunut Androidilla toimivan Cellmapper-sovelluksen kehitykseen. Klaanineuvoston kautta olen tutustunut mm. Taistowiki –sivustoon, johon sisällön tuotosta on tullut harrastukseni. Olenkin tehnyt sinne joitain ohjeita mobiililaajakaistareitittimien käyttöön. Muuten aikani kuluu mm. metsänhoitotöissä, ulkoilussa ja muissa hommissa, mitä maalaistalossa asuessa voi tulla vastaan.

Viestinviejä
Kirjoituksia: 310
Rekisteröitynyt: ‎21-02-2015
6/10 (44 031 lukukertaa)

Vs: Klaanineuvosto 2016

Telia company on osakeyhtiö ja osakeyhtiön tarkoitus on tuottaa voittoa omistajilleen. Mielestäni ainakin suoraan Soneraan liittyvät kysymykset kuuluu palkattujen työntekijöiden hoidettaviksi ja vastattaviksi.
Olen tosin itsekin tainnut jokuseen vastailla mutta..
VIP
Kirjoituksia: 1 812
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
7/10 (44 009 lukukertaa)

Klaani on kaikille avoin yhteisö. Täällä voi kysyä apua ja keskustella muiden alasta kiinnostuneiden sekä toisinaan myös Soneralaisten kanssa. Klaanilaiset voivat antaa vinkkejä ja neuvoja esim. omien kokemusten kautta Soneran tuotteista ja palveluista. Soneran tuotteisiin ja palveluihin tehtävät muutokset sekä vikailmoitukset voidaan hoitaa 24/7 omilla sivuilla.

- Asiakastietoja ja tunnistautumista vaativissa ongelmatilanteissa saat avun Omien Sivujen chatista 24/7 tai muista Soneran asiakaspalvelukanavista
#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
VIP
Kirjoituksia: 1 108
Rekisteröitynyt: ‎11-09-2012
8/10 (43 972 lukukertaa)

tilasto kirjoitti:
Telia company on osakeyhtiö ja osakeyhtiön tarkoitus on tuottaa voittoa omistajilleen. Mielestäni ainakin suoraan Soneraan liittyvät kysymykset kuuluu palkattujen työntekijöiden hoidettaviksi ja vastattaviksi.

Olen tästä samaa mieltä, siis kysymyksiin joihin selvästi kaivataan "järjestävän seuran" vastausta, on turha muiden mennä vastaamaan ollenkaan.

0 tykkäystä
Yhteisömanageri
9/10 (43 879 lukukertaa)

PasiS kirjoitti:

tilasto kirjoitti:

Olen tästä samaa mieltä, siis kysymyksiin joihin selvästi kaivataan "järjestävän seuran" vastausta, on turha muiden mennä vastaamaan ollenkaan.

Klaani on vertaistukiyhteisö jossa kuka tahansa voi oman osaamisensa puitteissa auttaa toista hänen kysymyksissään. Kuka tahansa voi kommentoida mihin tahansa, tuoda keskusteluun oman näkemyksensä/perustellun mielipiteensä/osaamisensa.

Moderaattoreista yksi on aina paikalla karkeasti ma-pe klo 08-20, ja jos joku keskustelu edellyttää Soneran osallistumista niin meiltä joku moderaattori siihen myös osallistuu ja/tai vie tietoa talossa eteenpäin. Jonkin verran ja koko ajan enemmän Sonerasta keskusteluun osallistuu myös muuta henkilökuntaa mutta Klaanissa me soneralaiset ollaan enempi taustalla ja mukana vain tarvittaessa.

Eli lyhyesti sanottuna kyllä, täällä ollaan tarvittaessa ja ei haittaa että olet vastaillut. Päin vastoin Hymiö Onnellinen

Talonpoika
Kirjoituksia: 1
Rekisteröitynyt: ‎28-02-2016
10/10 (8 257 lukukertaa)

Vs: VIP-jäseneksi?

tottakai kaikki yhteisö positiivisyys on hyväksi