Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 65040
Kirjoituksia 176742

Jäsenet esittäytyvät

Highlighted

Jäsenet esittäytyvät

Yhteisömanageri
Viestejä 4 053 kpl

Jäsenet esittäytyvät

1/102

Tässä ketjussa jokainen jäsen voi esitellä itsensä. Tyyli vapaa mutta pakollinen 🙂

Vastaa
101 vastausta
Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 88 kpl

51/102

Itse olen tietotekniikan parissa askarrellut vajaan 20 vuotta. Ammattini on kuitenkin sähkövoimatekniikan puolelta eli vahvavirran parissa vietän ison osan ajastani. Tietoliikennetekniikkaa ja ohjelmistotekniikkaa on myös kuitenkin tullut aikanaan opiskeltuakin ja osin näitä tulee edelleen harrastettuakin.

Kotoa löytyy aktiivikäytöstä läppäreinä IBM T40, IBM X60s, IBM/Lenovo T60, Apple MacBook Air. Puhelimena iPhone 5S ja iPhone 6 Plus. Tablettina Lenovo Thinkpad Tablet 2 (en suosittele) ja iPad Mini.

Liittymiä on kolmelta suurelta operaattorilta - kenenkään painostuksesta huolimatta en ole vielä onnistunut keskittämään asiakkuutta - kuitu otetaan siltä joka sen tarjoaa ja muut sitten niiltä kenellä on paras kuuluvuus/palvelupaketti Hymiö Onnellinen

Itse pidän erityisesti toimimattomista laitteista ja niiden korjaamisesta, toimivien laitteiden käyttäminen kun on tylsää - toki niitäkin pitää hyllyssä olla Hymiö Onnellinen Ulkoilun ja kalastuksen lisäksi harrastan myös tietotekniikkaa ulkoiluttamista... Hardware Maintenance Manualit ovatkin täällä kovassa käytössä Hymiö Onnellinen

Askartelen myös erilaisten kotiautomaatiosysteemien, erityisesti mittaus- ja kenttäväyläsysteemien, parissa ja esimerkiksi lämpötilojen ja kosteuden mittaamiseen on useampia verkkoon kytkettyjä mittareita eri paikoissa. Näitä tietoja sitten tallennan tietokantoihin ja analysoin, jos aikaa on.

Vastaa
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 053 kpl

52/102

Morjesta @kiisseli67 ja @ajn85 ja tervetuloa Klaaniin 🙂

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

53/102

Tjänare allesammans.

Tämän nimimerkin takaa löytyy Sami. Aloituspiste tietotekniikan parissa löytyy jostain vuodelta -86 tjsp ja alkuun päästiin Commodore 64:n tarjoamilla mahdollisuuksilla. Tästä harrastuksesta muodostui myöhemmin ammatti ja nykyään toimenkuvaan kuuluu asiantuntijatehtävät palvelinkeskusten parissa.

Vastaa
Highlighted

Ex-telialainen
Viestejä 734 kpl

54/102

Tervetuloa Klaaniin @KlaaniS, hienoa että olet mukana!

Vastaa
Highlighted

Kunniajäsen
Viestejä 4 418 kpl

55/102

@KlaaniS kirjoitti:

Tjänare allesammans.

Tämän nimimerkin takaa löytyy Sami. Aloituspiste tietotekniikan parissa löytyy jostain vuodelta -86 tjsp ja alkuun päästiin Commodore 64:n tarjoamilla mahdollisuuksilla. Tästä harrastuksesta muodostui myöhemmin ammatti ja nykyään toimenkuvaan kuuluu asiantuntijatehtävät palvelinkeskusten parissa.

Hienoa että meillä löytyy nyt palvelinpuolen asiantuntija... No itse olen palvelinpuolella myös, mutta vähän uudempi tapaus, itse valmistuin juuri oikeastaan.

Vastaa
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 5 kpl

56/102

Moro, olen Ripa ja Hesasta normi perheen isä.

Vastaa
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

57/102

Laitetaas nyt itsekkin. Tervehdys vaan kaikille.

Nimi: --> Miska-Matias Saarinen

Titteli: --> Kesänpelastaja Sonera Vikapalvelussa laajakaistapuolella

Kahvia vai teetä? Vaiko energiajuomaa? --> Kahvia ja teetä kiitos

Millaisia digilaitteita sinulta löytyy? --> Itsekasattu PC, Nexus 5 ja amatööristudio kotosalla. Musiikkivehkeitä myös digitaalisena esim.kitaravaffari on digitaalinen line6 pod hd300.

Kerro jokin hauska fakta itsestäsi? --> Näin Forrest Gumpin vasta vuonna 2015......(oli muuten hyvä leffa)

Harrastuksesi? --> Musiikki: soitan kitaraa ja rumpuja ja lauleskelen. Lisäksi tietotekniikka on lähellä sydäntä.

Aikaisempi työkokemus? --> Rengasasennusta sesonkimeiningillä ja IT-firmassa harjoittelua

Miksi liityit Klaaniin? --> Näin Soneran kesurina mietin, että voisin olla avuksi tätäkin kautta ja seurata polttavia puheenaiheta. Mielenkiintoinen sivusto!

Missä näet itsesi parin vuoden päästä? --> Valmistunut koulusta Tieto ja viestintätekniikan insinööriksi ja toivottavasti vielä soneran kanssa tekemisissä

Mitä muuta haluat kertoa itsestäsi? --> Opiskelen tieto- ja viestintätekniikkaa Lapin AMKssa toista vuotta. Soittelen paljon musiikkia ja lempibändejä tällä hetkellä Haken ja Mumford & Sons. Musamaku on vähä vaihteleva mutta hyvä musiikki uppoa aina.

Vastaa
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 053 kpl

58/102
Mahtavaa, tervetuloa Klaaniin @RMans63 ja @MiskaMatias 🙂
Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

59/102
Heippa!Oon Vappu ja matkalla Prahaan...pikainen kysymys:Kannattaako mobiilidata sammuttaa?Lentokentällä mainos euroopassa 2.99€/pvä
Vastaa
Highlighted

Kunniajäsen
Viestejä 4 418 kpl

60/102

@vappua kirjoitti:
Heippa!Oon Vappu ja matkalla Prahaan...pikainen kysymys:Kannattaako mobiilidata sammuttaa?Lentokentällä mainos euroopassa 2.99€/pvä

Hei, tervettuloa klaaniin.

Tähän kysymykseen kannattaa ehkä tehdä erillinen ketju... Mutta kannattaa totta kai sammuttaa mobiilidata. Tai minä tekisin, ei se mobiilidata ole ihan halpaa kun puhelin tuppaa käyttämään reilusti. Jos haluaa mobiilidataa pitää päällä kannattaa ainakin taustadata poistaa päältä. Näin esim älypuhelin sovelluksen ei päivitä roaming verkossa. Suosittelen käyttämään WLAN verkkoa, näitä on varmasti tarpeeksi. WLAN verkoissa kannattaa muistaa käyttää aina suojattua yhteyksiä, jos vain mahdollista tai VPN palveluja. 

2.99€ sisältää 50Mt tiedonsiirtoa joka on todella vähän. Tämä toki on vuorokauden enimmäishinta. Suosittelen kuitenkin käyttämään paikallisia WLAN verkkoja ja sitten tarvittaessa toki voi käyttää mobiilidataa.

Vastaa
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.