Kehitysideat ja toiveet


Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Tänne voi heitellä kaikkia kehitysideoita ja toiveita Yhteisöön ja yhteisöalustaan liittyen. Jos tulee mieleen ominaisuuksia, mitä haluaisitte, niin rohkeasti vaan ideoita kehiin!


164 kommenttia

Hieman twiikkausta käyttäjän Profiili paneeliin ketjuihin:

 

 

1. Laittakaa välilyönti "70 / 70" väliin.

2. Muuttakaa "lukukertaa" teksti "näyttöä" tekstiksi. (Tulee Saunalahden Palstalta).

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Minun mielestä tuo lukukertaa on parempi 😉 Näyttöä on vähän kankeaa suomen kieltä.

Onhan se kyllä noinkin, kun tarkemmin ajattelee. Mutta tuo välilyönti tuonne olisi hieno saada, näyttää ihan siltä että siinä olisi kirjoitusvirhe.

Yksi toinen hyvä uudistus olisi se (minun edellistä viestiä lainaten) että ensimmäinen numero alleviivattaisiin, jotta käyttäjät tietäisivät että kyseinen numero on linkki.

Kunniamerkki
Tapatalk tuki. Jotenkin niin vaivalloista avata selain salatakseen jotain foorumia. Kaikki muut foorumit itellä ainakin tapatalkista. 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tästä hetkestä lähtien Klaanissa on useita uusia ominaisuuksia ja toiminnallisuuksia.  Lähtökohta viilauksille oli se että halusimme parantaa Klaanin käytettävyyttä sekä avun löytämistä. Otimme näissä huomioon myös teiltä tulleet ideat ja palautteet, kiitos teille kaikille niistä :)

Ensimmäisenä uudistukset jotka auttavat keskusteluiden seuraamisessa sekä avun löytämisessä:

Jokaisessa osiossa, keskusteluaiheet-tasolla näet jatkossa jokaisesta keskustelusta sen tilastot eli

    - Kehujen määrä
    - lukemattomien viestien määrä (niiden viestien määrä joita sinä itse et ole vielä lukenut)
    - Vastauksien kokonaismäärän

Samoin näet mikä keskusteluketju sisältää ratkaisun ja mitkä keskustelut ovat ns. sticky-keskusteluita (ylläpidon sivun yläreunaan kiinnittämiä keskusteluketjuja). Näiden merkkinä on joko vihreä väkänen (oikein-merkki) ja nasta-ikoni.

Jokaisen viestiketjun lopusta löydät jatkossa ehdotuksia samankaltaisista keskusteluita joita parhaillaan selaat. Tämä auttaa sinua löytämään keskusteluita siitä aiheesta josta juuri sinä olet kiinnostunut.

Ja onpa meillä myös muita uudistuksia:

Kun olet kirjautuneena Klaaniin niin näet uudistetun profiililaatikon joka näkyy jatkossa samassa kohdassa kaikkialla Klaanissa, joten pääset kirjautumaan Klaaniin ja halutessasi myös ulos riippumatta siitä millä tasolla Klaanissa surffailet kulloinkin.

Uudistettu profiililaatikko kertoo sinulle  numeroin jos olet saanut Klaanissa yksityisviestin tai ilmoituksen (ilmoitus tarkoittaa sitä että nimimerkkisi on mainittu jossain viestissä, tai kysymykseesi on tullut vastaus, tai olet ansainnut Klaanissa arvomerkin tai arvonimen ja niin edelleen. Klikkaamalla joko Ilmoitukset tai Viestit pääset näkemään tarkemmin mitä sinne on tullut.

Jatkossa foorumin puolella näkyy oikeassa reunassa "Tiedotukset" -laatikko josta löytyy infoa niin uusille jäsenille kuin vakituisillekin jäsenille.

Klaanin hubisivu tai landinpage, jolle tullaan www.sonera.fi/klaani -osoitteen kautta, näyttää nyt jatkossa ketä meillä on Klaanissa kirjautuneena sisään ja sieltä löytyy nyt myös Soneran sosiaalisen median streamit. Niiden kautta näet mitä muissa Soneran sosiaalisen median kanavissa tapahtuu ja niiden kautta voit liittyä halutessasi vaikka mukaan keskusteluun.

Ja viimeisenä muutos jonka teimme jo vähän aikaa sitten; keskustelut joita täällä Klaanissa käydään niin niiden otsikot näkyvät nyt myös www.sonera.fi -etusivulla. Halusimme tuoda ylpeästi ja selkeästi esiin että meillä on hieno nettiyhteisö Sonera Klaani ja näyttää kaikille millaisia keskusteluita täällä käydään :)

Tuli paremmaksi.

 

Tuossa Online-käyttäjien näytössä pikku vika. Väittää, että sivuja on 2 ja kun siirtyy sivulle 2, se onkin tyhjä ja lukee ei Online-käyttäjiä näytettäväksi.

 

Online-käyttäjien näyttö: (1 - 14 / 34) (4 385 online-vierasta)
 
 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Kiitos @PasiS kommentistasi :)

Huomasin tuon saman asian, otimme sen tutkintaan.
Kunniamerkki +14

Mulla olis sellainen kaino toive, josko tuota viestin kirjoitusikkunaa olisi mahdollista suurentaa?


 


ainakin omalla Full HD näytöllä ikkuna on todella pieni, ja suuremmassa (lue: korkeammassa) ikkunassa olisi helpompi kirjoitella esimerkiksi noita arvosteluja. Etenkin jos tulee kuvia niin tämä pieni ikkuna (13 riviä) on aika tönkkö kun kuva voi olla vaikkapa 3x ikkunan kokoinen.


 


Tukeeko Lithium mahdollisesti jotain "kirjoitustilaa" tms, jossa ikkunaa saa laajennettua? Jos ei, niin ikkunan koon voisi kasvattaa mielestäni helposti vaikka kaksinkertaiseksi. Tai tehkää siitä riippuvainen ruudun tarkkuudesta. 50% x vertical resolution / min. 350 px jne.. ei ole kauhean paha tehdä CSS:llä.

Kunniamerkki +14

Pistän vielä tällaisen nippelin tänne jatkoksi


 


Tuo ota yhteyttä laatikko profiilissa.


Voisiko myös yksityisviestin lähetyksen laittaa taustavärillä?


Nyt se meinaa itseltä ainakin jäädä aina huomaamatta kun se on plainina noiden kahden muun ollessa korostettuja.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hyviä ideoita @kjns, kiitos. Tuollaiseen lukutilamoodiin en ainakaan itse ole törmännyt. Otan nämä listalleni jota silmäillään sitten kun seuraavia vastaavia ruuvauksia tehdään :)

Kunniamerkki
Missäs osiossa Sonerq Vahti on ja jos ei ole, niin minne osioon se kuuluu? Ois ongelma sen kanssa, enkä todellakaan maksa euroa minuutilta, kun ne neuvoo tekemään ne jutut kuin olen jo moneen kertaan tehnyt, eikä niistä ole apua. :)

Ps. Miksi foorumilla on "vastaa" nappi vain ylälaidassa sivua?
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Etsitkö siis @MikkoK käyttöohjeita Sonera Vahtiin vai halautko kysellä täälä foorumilta?


 



 


Siis mitä tarkoitat "Vastaa" painikkeella vain yläosassa sivua? Käytätkö mobiiliversiota?

Kunniamerkki +14

@MikkoK kirjoitti:

Ps. Miksi foorumilla on "vastaa" nappi vain ylälaidassa sivua?

 


Yleisen napin puutokseen alalaidasta en ota kantaa, mutta onhan jokaisessa yksittäisessä viestissäkin vastaa-nappi.


 


Ehkä se on "by design"...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Kieltämättä Sonera Vahti on sellainen tuote että se ei sovi suoraan kovin luontevasti mihinkään osioon tällä hetkellä. Tosin, en ole aikaisemmin nähnyt siitä edes keskusteluakaan täällä missään joten omaa osiota ko palvelu ei vielä tarvitse. Perusta Mikko ketju tänne -> http://klaani.sonera.fi/t5/Soneran-asiakkuus-Omat-Sivut/bd-p/asiakas niin muokkaan arkena tuon osion kuvaustekstiä tuolta osin sopivaksi.

Vastaa-nappi löytyy tosiaan sivun yläreunasta ja jokaisen viestin kohdalta. Ja on myös layoutissa suunniteltu näin niinkuin kjns arvuutteli.
Kunniamerkki
Kun painan viestin kohdalta vastaa nappia, se aukaisee uuden sivun johon kirjoitetaan vastaus ja siellä näkyy se viesti jonka kohdalta painoin. Luulin, että se quoteaa kyseisen viestin. Vaikka itse puhuisin jostain aivan muusta,

Jos asia tosiaan on näin, niin miksi ihmeessä se vastaa nappi täytyy olla jokaikisessä vastauksessa? Miksi se ei ole niin kuin 99% foorumeista, että viestin voi quotea kyseisen viestin kohdalta ja uusi vastaus sivun ylä/alalaidassa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Jos otat Vastaa jonkun viestin kohdalta niin ei se tee siihen quotea automaattisesti, vasta jos painat viestieditorin yläpuolella olevaa nappia Lisää lainaamasi viesti.

Klaani toimii Lithiumin alustalla, jostain syystä heidän logiikka on tämä 🙂
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

quotea voi käyttää myös, "Lainaa viestiä johon vastaat..."


 


Murobbs tapaa tehty aika samalla tavalla, paitsi että on erikeen lainaa (voi lainata useita osioita) ja vastauspainike (joka ohjaa suoraan sivun alaosaan). Murobbs on Xenforo alustalla.


 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Yksi mitä haluaisin heti tähän alustaan - tuli mieleen kun tuosta olkitun viestistä - että multiquote olisi todella hyvä olla mutta sitä on Lithiumilta toivottu jo useampi vuosi (pongasin nimittäin tämän toiveen heidän omasta yhteisöstään) joten saas nähdä tuleeko sellaista mahdollisuutta koskaan.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Se on hyvä idea @TeroRe... Itse sitten kopasin ja laittanun code tagin alle... joka toimii kylläkin... Olisi hyvä jos niitä olisi enemmän... 


 


Murobbs on lainaustagit, jotka olisi hyvä myös olla täällä. Spoilerit myöskin... En toki tiedä mitä tähän alustaan saa muttan sen mukaisesti mitä mahdollista.

Kunniamerkki +14
Itse olen joskus kopioinut lainauksen ensin uudestaan alemmas ja vaihtanut nimimerkin ja sisällön. Purkkaviritys mutta toimii.

Quote-tagit olis tosiaan sellasta peruskauraa joka pitäis löytyä joka foorumista. Jos vaikka haluaa lainata jotain muuta kuin toista viestiä...

Minä ennen harrastin tota lainausta, mutta olen päässyt siitä eroon. ?

Kunniamerkki +14

Lisäideana tuli mieleen, että nuo tilapäivitysviestit jotka tulevat sähköpostiin..


 


Onko niissä välttämätöntä olla koko viesti mukana mistä esimerkiksi kehu on tullut?


Juuri tänään tuli muutaman metsäsuksen mittainen viesti, josta oli todella hankala katsoa mitä viestejä päivitykset koskivat kun kelattavaa oli niin paljon.


 


Mielestäni parempi olisi, että siinä olisi vain viestin otsikot ja linkki viestiin.

Keskustelut palstalla ovat kovin korkealentoisia.
Täällä voi olla mukana vain tarkkailijana ja siis ikään kuin ulkopuolisena.
Mielestäni klaanissa pitäisi pureutua arjen ongelmiin kun osaajia täällä on.
Ei tästä voi mitään digiopistoa saada aikaan, mutta tiedonvaihtoa saada aikaan ja sen kautta lisäoppia.

Anteeksi pyydän kömpelöä kirjoittamistani, joka johtuu Lumian käytöstä.
Onko kiinnostusta uudistaa tätä palstaa?

Vastaa