Kehitysideat ja toiveet


Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Tänne voi heitellä kaikkia kehitysideoita ja toiveita Yhteisöön ja yhteisöalustaan liittyen. Jos tulee mieleen ominaisuuksia, mitä haluaisitte, niin rohkeasti vaan ideoita kehiin!


164 kommenttia

Kuten tuossa edellä ehdinkin jo mainita, ehdotan nopeeseen tahtiin välillä uudistuksia ja kaikkea kehitettävää, pari asiaa pisti heti silmään uudella Klaanit sivulla.


 


1.


 


Ensinnäkin kaikista raivostuttavin ominaisuuden puute on "Lainaa" painikkeen puuttuminen, mun mielestä "Lainaa" painikkeen hyvä paikka olisi "Vastaa" painikkeen vieressä, nyt en ainakaan löydä millään ilveellä "Lainaa" painiketta.


 


2.


 


"Yksityisviesti" painike olisi hyvä olla jossain nimimerkin alla, nyt en löydä tätäkään painiketta millään ilveellä. Eli kun lukee keskusteluja niin siellä on nimimerkki ruudun vasemmalla puolella, niin siellä kieppeillä olisi hyvä olla "Yksityisviesti" painike myös.


 


Kiitos ja hyvää joulun jatkoa kehittäjille. :D

Edit. Muokattu kuvaava otsikko viestin siirtämisen yhteydessä

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

TONIKUMPULA kirjoitti:

1.


 


Ensinnäkin kaikista raivostuttavin ominaisuuden puute on "Lainaa" painikkeen puuttuminen, mun mielestä "Lainaa" painikkeen hyvä paikka olisi "Vastaa" painikkeen vieressä, nyt en ainakaan löydä millään ilveellä "Lainaa" painiketta.


 




Tämä ominaisuus löytyy, kun painat ensin viestin alta "Vastaa" ja avautuvalta sivulta tekstieditorin yläpuolella on linkki "Lainaa viestiä johon vastaat". Tämä toki ehkä vähän piilossa, mutta ominaisuus on kuitenkin olemassa.

Yksityisviestin kirjoitus-painike löytyy jokaisen henkilön profiilisivulta, eli kun klikkaa henkilön nimimerkkiä ja avautuvalta sivulta oikeasta laidasta löytyy "Lähetä yksityisviesti". Tästäkin voi olla montaa mieltä ja kehittäjät voivat tätäkin asiaa vielä pohtia :)

En kyllä näe tuota "Lähetä yksityisviesti" painiketta ollenkaan, onkohan se tällä hetkellä vain Soneralaisten käytössä?

 

Edit: Näkyyhän se, en oo varma muutettiinko jotain mut nyt se näkyy.

Olisi helpompi laittaa linkkejä Allekirjoitukseen HTML-muotoilulla.

Tuonne voisi laittaa lisäksi:

 

Facebook

Twitter (ehkä yleisin ja hyödyllisin)

Google+

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Näyttää lukuvalikko oudolta.

 

Kauheasti otsikkolistassa tyhjää tilaa, näkyy tekstiä vain harvakseltaan.

 

Kun luin pari viestiketjua, niin en huomannut otsikkolistassa että minkä ketjun olen jo lukenut ja mikä on lukematta.

 

Kysymys: Kuinka näen missä viestiketjussa on lukemattomia viestejä, kuinka pääsen otsikosta ketjun ensimmäiseen lukemattomaan viestiin?

 

Kuinka viestiotsikkolistaa saa näytöllä hiukan tiivistettyä?

Mun piti ehdottaa ominaisuutta mutta unohdin, eli miten olisi helpompi erottaa luetut ketjut ja miten nähdä onko "seurattavaan" ketjuun vastattu, eli miettisin tuommoista puhekuplan tapaista kuvaketta johonkin sivulla mihin sitten tulisi erivärinen numero päälle kun uusi lukematon viesti on saapunut seurattuun ketjuun, eli Google+ tapainen. Mitä tulee ketjun seuraukseen niin tällä hetkellä se ei ole mahdollista muulla tavalla kuin sähköpostilla, olisi hienoa jos seuranta ominaisuus integroitaisiin tuohon puhekuplaan.

 

Eli Klaani-sivu tarvitsee puhekuplan mihin integroidaan ketjujen seuranta ominaisuus.

 

Tuosta "lukemattoman ketjun" ominaisuudesta en ole niin varma mikä olisi paras tapa toteuttaa. Tosin Klaani-sivulla voitaisiin laittaa tuohon etusivulle lukemattomat ketjut osio.

Kiitti ehdotuksesta @Windstapper. :)


Laitetaas idea vastaavalle taholle.

Nää olis kyllä oikein mukava lisä tonne muiden joukkoon/vaihtaa joidenkin tilalle.


Olisko sulla muita idiksiä näiden suhteen vielä? :)


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Olemme noista keskustelleet ja huomasimme että homma vaatii vähän enempi muutostöitä itse yhteisöalustaan. Katsotaan mitä tuleman pitää 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Tällä hetkellä lukemattomat viestit löytää siten että valitset ensin osion jota haluat selata, vaikka "Puhelinliittymät ja mobiilinetti". Sitten valitse sivun oikeasta reunasta kohdasta "Lukemattomat viestit" ja siitä "Näytä kaikki", aukeaa näkymä joka listaa ko osion lukemattomat viestit.

Edit: ja toinen keino seurata mielenkiintoisia ketjuja ja pongata nimenomaan niihin tulevat uudet viestit, on asettaa ko ketju kirjanmerkkeihin (ko ketjun ensimmäisen viestin oikeasta yläreunasta "Valinnat" ja sieltä "Kirjanmerkki"). Omat tallettamasi kirjanmerkit löydät kohdasta "Omat asetukset" ja "Sähköpostitilaukset ja kirjanmerkit". Siellä näkyy numerolla uudet viestit 🙂

Olisi hienoa jos Klaani-sivusto myös listaisi Ratkaisijat, nyt Klaani-sivusto listaa vaan Kehutuimmat, olisi kiva lisäinfo tuo Ratkaisijat. Koska mun mielestä Ratkaisijat on aina kullanarvoisessa asemassa millä tahansa sivustolla.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Tässä olet aivan oikeassa ja voisin kuvitella, että @TeroRe on suunnitellut tätä jollain tavoin julkaistavaksi. Olen itse todella innoissani siitä, kuinka hienosti täällä porukka neuvoo toisiaan. Erilaisilla ihmisillä on kuitenkin erilaista tietämystä ja osaamista. 


@NikoNo kirjoitti:

Erilaisilla ihmisillä on kuitenkin erilaista tietämystä ja osaamista. 


Naulan kantaan kaveri.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Näin oli tarkoitus ja tulenkin vaihtelemaan tilastoja aina silloin tällöin 🙂 Mennään kehutuimmat-tilastolla vielä hetken aikaa.

Moderaattoreille semmonen ehdotus ja Klaani-sivustolle että saako Moderaattori Klaani-sivustolla kiinnitettyä ketjuja, eli puhutaan ns. "pinned" ketjusta, mitä yleisimmin näkee englanninkielisillä foorumeilla. Tärkeät ketjut ja tiedotteet olisi hyvä "pinnata" jotta ne olisi helpompi löytää. Ja jotta ne ei liikkuisi viestiketjuissa alaspäin kun tulee uusi ketju.

 

Kirjainmerkki on jo olemassa tiedän mutta se ei täysin aja samaa asiaa, eli Klaani-sivustolle "pinned" ominaisuus ja sitten tuohon ketjun ponnahdusikkunaan osio "Ehdota pinnausta".

Sonera Klaani-sivustolla olisi hyvä olla mahdollisuus Klaanilaisten väliseen chattaamiseen Google Hangouts lisäosan kanssa, esim. jos käyttäjä haluaa hetken apua chatin kautta Klaani-sivuston käyttäjältä. Google Hangouts lisäosa vaatii Google+ tilin. Siksi mainitsin mun aloitusviestissä juurikin tuon Google+ integroinnin.

 

Tämä säästäisi aikaa ja vähentäisi turhien viestien lähettämistä mikä täyttää ketjuja usean sivun pituisiksi.

Allekirjoituksen ulkoasusta vielä sen verran että mun mielestä viestiketjun ja allekirjoituksen väliin pitäisi automaattisesti tulla väliviiva, nyt viestiketjun ja allekirjoituksen välissä ei ole mitään mikä aiheuttaa sen että allekirjoitus hukkuu muun viestin sekaan, allekirjoitus on tällä hetkellä pelkällä Italic-muotoilulla mikä ei ole yksistään hyvä ratkaisu.

Onko tämä toinen bugi vai miten on mahdollista että voin valita oman vastauksen Ratkaisuksi? Tässä ketjussa se ainakin on mahdollista:

 

http://klaani.sonera.fi/t5/Klaanin-kehitysideat-ja/Salli-HTML-muotoilu-Allekirjoituksessa/m-p/96469#U96469

 

Mun mielestä omaa vastausta ei pitäisi olla mahdollista valita Ratkaisuksi, ainoastaan muu käyttäjä tai moderaattori voi valita viestin Ratkaisuksi.

Mistä saa suoran linkin tiettyyn viestiin ketjussa? Ihan perustoiminto foorumeissa yleensä. Pakollinen jos meinaa linkata johonkin tiettyyn viestiin jossain muualla (foorumin sisällä tai jossain toisessa paikassa).

Ketjun "yleinen" vastaa-napin siirto sivun alaosaan, viimeisen viestin jälkeen. Ei tarvitsisi scrollata takaisin sivun yläosaan jos haluaa vastata vain ketjuun, ei tiettyyn viestiin ketjussa.

Viestin lähetyksen jälkeen mielestäni olisi järkevää automaattisesti näyttää ja kohdistaa juuri kirjoitettuun viestiin. Nyt menee ketjun alkuun.

RSS-fiidin tilaus tietystä yksittäisestä viestistä turhaa (ja ehkä vähän hämäävääkin.. tilata RSS yhdestä viestistä?), sama tulee "Viestiketjun asetukset->tilaa RSS" kautta. Poistaminen vähentäisi "Valinnat"-viestivalikosta turhaa pois.

Mitä tarkoittaa "Korosta" yksittäisen viestin "valinnat"-valikossa?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Windstapper kirjoitti:

Onko tämä toinen bugi vai miten on mahdollista että voin valita oman vastauksen Ratkaisuksi? Tässä ketjussa se ainakin on mahdollista:


 


http://klaani.sonera.fi/t5/Klaanin-kehitysideat-ja/Salli-HTML-muotoilu-Allekirjoituksessa/m-p/96469#U96469


 


Mun mielestä omaa vastausta ei pitäisi olla mahdollista valita Ratkaisuksi, ainoastaan muu käyttäjä tai moderaattori voi valita viestin Ratkaisuksi.




Toistaiseksi on tosiaan mahdollista merkata Ratkaisu myös kysyjän omasta vastauksesta, ajatus siinä että jos hän löytää itse avun probleemaansa ja tulee kertomaan siitä myös tänne meille muille. Muutetaan tarvittaessa tuohon moodiin mistä kirjoitit.

Vastaa