Laajakaista hinnat?!


Terve!

Olen vähän sekaisin tai sitten te olette! 🙂
Minun lasku on 45,02€ / kk ja minulla on Adsl 2M/512k!
Ja näin teidän sivuilla tämän: Nopeimmat 24 ja 100 Mbit/s Laajakaista Extra -nopeudet nyt alkaen vain 42,90 €/kk!



Miten tämä on mahdollista?!?!?

Anders

12 kommenttia

Kiinteän verkon laajakaistaliittymien hinnoittelu määräytyy käytetyn verkkotekniikan ja liittymän sijainnin perusteella. Hintaan vaikuttaa liittymän ylläpitokustannukset, jotka esimerkiksi harvaan asutun alueen ADSL-verkossa ovat liittymää kohti suuremmat kuin Laajakaista Extra - kohteissa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Kiinteän verkon laajakaistaliittymien hinnoittelu määräytyy käytetyn verkkotekniikan ja liittymän sijainnin perusteella. Hintaan vaikuttaa liittymän ylläpitokustannukset, jotka esimerkiksi harvaan asutun alueen ADSL-verkossa ovat liittymää kohti suuremmat kuin Laajakaista Extra - kohteissa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu


Kerroppa Tapio ihan suomenkielellä miksi vielä nykypäivän tekniikalla pikkutaajamien asukit joutuvat maksamaan poskettomia hintoja olemattomista nopeuksista.
Minulla on itsellä 1M/512k ja maksan siitä 37,90 /kk, eikä minulla ole edes mahdollisuutta kilpailuttaa laajakaistaani koska tänne ei saa muiden toimittamia laajakaistoja.
Sukulaisillani on vastaavasti jopa taajaman ulkopuolella vastaava Elisan liittymä yli 10€ halvemmalla. Perusteleppa kuinka Elisa pystyy tarjoamaan taajaman ulkopuolelle noin paljon halvemmalla. Kavereillani on Hyvinkäällä eli noin 25km päässä vastaavaan hintaan kuin omani 8M liittymiä!!!

T: Matti
Terveisiä jyväskylästä, maksan 70e/kk 8M/1M yhteydestä...

Vaihtaisin jos oisi mihin vaihtaa.

Ja nopeuden laskeminen maksaa niin paljon ettei siinäkään ole järkeä.

Ja kohta ne pakottaa mut käyttämään 450 langatonta verkkoa.

Sonera vois tunkea ton 40€ lahjakorttinsa syvälle aurinkoreikään.
(jolla ei voi lyhentää laajakaista kk-maksuja vaan ainoastaan ostaa
jotain ylihinnoiteltua tuhannen euron perus viihde-elektroniikkaa.)

Toivottavasti Soneran puuhiin puututaan enemmän valtiotasolla tai
jotain.

Hyvää kesää. Kaikille.
iska kirjoitti:
Terveisiä jyväskylästä, maksan 70e/kk 8M/1M yhteydestä...

Vaihtaisin jos oisi mihin vaihtaa.

Ja nopeuden laskeminen maksaa niin paljon ettei siinäkään ole järkeä.

Ja kohta ne pakottaa mut käyttämään 450 langatonta verkkoa.

Sonera vois tunkea ton 40€ lahjakorttinsa syvälle aurinkoreikään.
(jolla ei voi lyhentää laajakaista kk-maksuja vaan ainoastaan ostaa
jotain ylihinnoiteltua tuhannen euron perus viihde-elektroniikkaa.)

Toivottavasti Soneran puuhiin puututaan enemmän valtiotasolla tai
jotain.

Hyvää kesää. Kaikille.


Sama juttu täällä.. 300m Jyväskylän rajalta.. 79,90eur/kk 24/1M ja eikun puretaan pois. Tukirahat saatu ja uusia odotellaan nyt laajakaista 2015 projektin puitteissa. Toivottavasti toteuttaja on nyt tällä kertaa eri taho kuin...
Toiveissa on hyvä elää..

Hyvää kesää sinnekin!
matway kirjoitti:
[quote="Sonera-asiantuntija":2bf0x7jb]Kiinteän verkon laajakaistaliittymien hinnoittelu määräytyy käytetyn verkkotekniikan ja liittymän sijainnin perusteella. Hintaan vaikuttaa liittymän ylläpitokustannukset, jotka esimerkiksi harvaan asutun alueen ADSL-verkossa ovat liittymää kohti suuremmat kuin Laajakaista Extra - kohteissa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu


Kerroppa Tapio ihan suomenkielellä miksi vielä nykypäivän tekniikalla pikkutaajamien asukit joutuvat maksamaan poskettomia hintoja olemattomista nopeuksista.
Minulla on itsellä 1M/512k ja maksan siitä 37,90 /kk, eikä minulla ole edes mahdollisuutta kilpailuttaa laajakaistaani koska tänne ei saa muiden toimittamia laajakaistoja.
Sukulaisillani on vastaavasti jopa taajaman ulkopuolella vastaava Elisan liittymä yli 10€ halvemmalla. Perusteleppa kuinka Elisa pystyy tarjoamaan taajaman ulkopuolelle noin paljon halvemmalla. Kavereillani on Hyvinkäällä eli noin 25km päässä vastaavaan hintaan kuin omani 8M liittymiä!!!


13.8.2009
Eipä näytä asiantuntijoita kiinnostavan tähän keskusteluun vastaaminen.
Voisi luulla aiemman vastauksen perusteella että aikoinaan lankapuhelimella soittaminenkin olisi ollut erihintaista eripuolilla suomea...

T: Matti[/quote:2bf0x7jb]
sama täällä. Nyt 2M ja hinta nousi kesken sopimuskauden kun tarjous ei kestänyt sopimuskautta ja alennus poistui. Ennen lasku 37,88 ja nyt samasta 45,90.
Tuntuu,että nyt olen jymäytetty kun nopeuden nostoa tarjotaan 8M hintaan 35,91 (normaalihinta 39,90)
Lapinmiestä harmittaa, Osku
Meillä meganen liittymä ja maksaa 50,90e/kk. Kaiken hyvän lisäks koko netin paska ei oo kuukauteen pelannut. Mokkulan oisin ottanu, muttei riitä kentät.
Moro!

Semmosta tässä ihmettelen, kun itellä on 24/1 normaali ADSL2+ yhteys siis, hinnaksi verkkokaupasta tilattaessa annettiin 49,50e/kk ja 18kk määräaikainen sopimus. Tästä siis aikaa .. n. 6kk

Nyt kattelin noita saatavuustietoja huvikseni uudelleen, ja nyt hinta on enää 39,90e/kk tänne samaan osoitteeseen samanlainen liittymä? Onko siis normaalia että hintataso ei laske johtuen sopimuksen aloitushinnasta? Vai onko vaan unohdus käynyt tms?

Olishan tuo kiva jos hinnat myös itelleni alenisi, eikä vain uusille asiakkaille..
matway kirjoitti:
[quote="matway":27lk25e4][quote="Sonera-asiantuntija":27lk25e4]Kiinteän verkon laajakaistaliittymien hinnoittelu määräytyy käytetyn verkkotekniikan ja liittymän sijainnin perusteella. Hintaan vaikuttaa liittymän ylläpitokustannukset, jotka esimerkiksi harvaan asutun alueen ADSL-verkossa ovat liittymää kohti suuremmat kuin Laajakaista Extra - kohteissa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
[/quote:27lk25e4][/quote:27lk25e4]

Niin onhan se selvää että harvaanasutun seudun verkon purkukustannukset pitää jonkun maksaa. Kyllä tässä vielä 3-4vuotta mennään eteenpäin ihan näin ja näillä hinnoilla...ei edes määräaikaisiin sopimuksiin päästä käsiksi. Eli niskalenkissä ollaan mutta pilaahan yhtiö ja ruotsalaiset maineensa yhden sukupolven ajaksi. Ja meidän valitsemat luottamusmiehet katsovat vierestä..Vattenfall...Sonera...Enso..jne...niin hyvää ettei sanotuksi saa..
firetys kirjoitti:

Nyt kattelin noita saatavuustietoja huvikseni uudelleen, ja nyt hinta on enää 39,90e/kk tänne samaan osoitteeseen samanlainen liittymä? Onko siis normaalia että hintataso ei laske johtuen sopimuksen aloitushinnasta? Vai onko vaan unohdus käynyt tms?

Olishan tuo kiva jos hinnat myös itelleni alenisi, eikä vain uusille asiakkaille..


Hinta 39,90 euroa/kk suurimalle saatavalle nopeusluokalle on uusille asiakkaille 18 kuukauden määräaikaisen sopimuksen ajaksi tai nykyasiakkaille nopeuden noston ja määräaikaisen sopimuksen ottamisen yhteydessä. Jälkimmäinen tapaus edellyyttää ettei liittymän hinta ole ennestään enemmän yli 39,90 euroa/kk ja että liittymä on toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella. Kampanja voimassa 30.9.2009 asti.

Määräaikaisella sopimuksella olevassa liittymässä nopeusluokan hinta pysyy samana koko sopimuskauden ajan, pois lukien mahdolliset kampanjan mukana tulleet alennetun hinnan kuukaudet.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Jeh, näyttää siltä että sonera kusettaa kaikkii miten haluu. mulla oli aika monta kuukautta 9,9€/kk 10/2mb. sen takia en jaksanut hirveästi kitistä siitä kun valokaapeleihin vaihdettaessa minulle ei ilmoitettu mitään. netti oli 1,5kk pimeänä. perus selitys: vika on minun päädyssä, kunnes 1,5kk päästä suostuivat tulla laittamaan piuhan kiinni keskuksessa.
noh. nyt minulle tuli lasku missä on liittymänvaihto työt 0€. ja lasku onkin 32€/kk sama nopeus JA samalla suoraveloituksella raapasivat tililtä. onneksi ei nostanut hintaa tonniin. olisi vähän tili kuivunut. Kysymys onkin että: mitä vittua tämä soneran pelleily on olevinaan. Eikö joku laki ole vastaan tuollaista kaupankäyntiä että tehdään sopimus jonka mukaan hinta on 10€, sitten nostetaan se 32€ ja ei edes kysytä mitään!! sama kuin kävisi ostamassa osarilla mersun ja kauppias tulisi hakemaan mersun takas, laittaisi ladan tilalle ja nostaisi vähän osaria. Kyllä tulisi luuvitonen otsaan, jos saisin kiinni tämän kusipään joka minun laskuni päättää niin sama luuviisi tulisi kyllä täältä suoravelotuksena, pitää ottaa jostain vähän hitaampi yhteys ilmeisesti. kunhan se on eri firmalta. niin ja luonnollisesti myös puhelinliittymä lähtee vaihtoon. Kiitos erittäin antaumuksellisesta vuosien vittuilusta.
Lauri K.
kusetettu kirjoitti:
Jeh, näyttää siltä että sonera kusettaa kaikkii miten haluu. mulla oli aika monta kuukautta 9,9€/kk 10/2mb. sen takia en jaksanut hirveästi kitistä siitä kun valokaapeleihin vaihdettaessa minulle ei ilmoitettu mitään. netti oli 1,5kk pimeänä. perus selitys: vika on minun päädyssä, kunnes 1,5kk päästä suostuivat tulla laittamaan piuhan kiinni keskuksessa.
noh. nyt minulle tuli lasku missä on liittymänvaihto työt 0€. ja lasku onkin 32€/kk sama nopeus JA samalla suoraveloituksella raapasivat tililtä. onneksi ei nostanut hintaa tonniin. olisi vähän tili kuivunut. Kysymys onkin että: mitä vittua tämä soneran pelleily on olevinaan. Eikö joku laki ole vastaan tuollaista kaupankäyntiä että tehdään sopimus jonka mukaan hinta on 10€, sitten nostetaan se 32€ ja ei edes kysytä mitään!! sama kuin kävisi ostamassa osarilla mersun ja kauppias tulisi hakemaan mersun takas, laittaisi ladan tilalle ja nostaisi vähän osaria. Kyllä tulisi luuvitonen otsaan, jos saisin kiinni tämän kusipään joka minun laskuni päättää niin sama luuviisi tulisi kyllä täältä suoravelotuksena, pitää ottaa jostain vähän hitaampi yhteys ilmeisesti. kunhan se on eri firmalta. niin ja luonnollisesti myös puhelinliittymä lähtee vaihtoon. Kiitos erittäin antaumuksellisesta vuosien vittuilusta.
Lauri K.


On vaikea arvioida näiden tietojen perusteella mistä asiassa on tarkalleen kyse. Laskusummien perusteella kuulosta siltä, että liittymäsi on ollut aiemmin hinnoittelussa, jossa alin nopeusluokka sisältyy asunnon vuokraan /yhtiövastikkeeseen ja muut nopeusluokat ovat normaali Extra -liittymiä edullisempia. Jos asiassa on tapahtunut jokin muutos, eikä liittymä enää sisällykään taloyhtiön vuokraan/yhtiövastikkeeseen, asia voi johtua tästä. Tällaisesta muutoksesta olisi kuitenkin tiedotettu etukäteen.

Jos et tiedä suoraan mihin kyseisen laskun veloitus perustuu ja asia ei selviä laskulla olevan laskuerittelyn tietojen perusteella, voit tiedustella laskusta asiakaspalvelumme, 0200 17000 (pvm/mpm), kautta. Näin asia pystyttäisiin tarkistamaan ja selventämään mistä kyseisen laskun veloituksessa on ollut kyse.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa