Kirjoitettu
22-12-2014
14:32
Muokattu
12-10-2017
09:19
TeroRe
Kirjoitettu
02-08-2018
10:48
Muokattu
02-08-2018
11:07
TeroRe
Uudehko Telian asiakas, yritin kirjautua tänne yhteisöön Telia-tunnuksellani mutta ei vaan onnistu. Menin siis Kirjaudu sisään->Luo tunnus->Minulla on Telia-tunnus: Valitse käyttäjänimi Yhteisöön ja siihen syötin Telian tunnuksen ja salasanan jotka kelpaavat Omille Sivuille joille en ole parhaillaan kirjautuneena, tunnus ja salasana copy-pastella salasanahallinnasta eli ei pitäisi olla kovin väärin.
Tulos kirjautumisyrityksestä on kuitenkin vain tämä viesti: "HUPS! Emme valitettavasti voineet yhdistää sinua Telian palveluun. Tarkista, että käytit Omille Sivuille sopivaa käyttäjätunnusta eikä selaimessasi ole jokin toinen Telian verkkopalveluista avoinna." Virheilmoituksesta huolimatta tuo kirjautumisyritys kuitenkin kirjaa minut sisään Omille Sivuille.
Tunnus on xxx
Edit Tero: Poistin viestistä käyttäjätunnuksen
02-08-2018 11:13
@amrs0@ kirjoitti:
Uudehko Telian asiakas, yritin kirjautua tänne yhteisöön Telia-tunnuksellani mutta ei vaan onnistu. Menin siis Kirjaudu sisään->Luo tunnus->Minulla on Telia-tunnus: Valitse käyttäjänimi Yhteisöön ja siihen syötin Telian tunnuksen ja salasanan jotka kelpaavat Omille Sivuille joille en ole parhaillaan kirjautuneena, tunnus ja salasana copy-pastella salasanahallinnasta eli ei pitäisi olla kovin väärin.
Tulos kirjautumisyrityksestä on kuitenkin vain tämä viesti: "HUPS! Emme valitettavasti voineet yhdistää sinua Telian palveluun. Tarkista, että käytit Omille Sivuille sopivaa käyttäjätunnusta eikä selaimessasi ole jokin toinen Telian verkkopalveluista avoinna." Virheilmoituksesta huolimatta tuo kirjautumisyritys kuitenkin kirjaa minut sisään Omille Sivuille.
Tunnus on xxx
Edit Tero: Poistin viestistä käyttäjätunnuksen
Hienoa, kiitos lisätiedoista. Poistin tunnuksesi näkyvistä.
Tutkin asiaa ja tuo ko. tunnuksesi ei ole Telia-tunnus ja siksi rekisteröityminen sen avulla ei onnistunut. Telia-tunnuksesta sen verran, että se on ns. asiakkuustason mastertunnus jolla päästään hallinnoimaan kaikkia oman asiakastunnuksen alla olevia liittymiä ja palveluita. Muut tunnukset ovat liittymäkohtaisia tunnuksia ja niillä pääsee ainoastaan ko. liittymän tietoihin. Ja tämä tunnuksesi oli tämä jälkimmäinen, liittymäkohtainen tunnus.
Täällä on lisätietoa Telia-tunnuksesta sekä muista tunnuksista.
⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮
02-08-2018 12:51
Eli siis, jotta minulla olisi Telia-tunnus niin minun pitäisi erikseen luoda sellainen? Vai luodaanko Avoin Kuitu -asiakkaille sellainen ja en nyt vaan muista mikä se on, mahdollisesti lähetetty paperilla kun sähköpostista ei löydy?
02-08-2018 13:55
@amrs0@ kirjoitti:
Eli siis, jotta minulla olisi Telia-tunnus niin minun pitäisi erikseen luoda sellainen? Vai luodaanko Avoin Kuitu -asiakkaille sellainen ja en nyt vaan muista mikä se on, mahdollisesti lähetetty paperilla kun sähköpostista ei löydy?
Telia-tunnus on sellainen jonka asiakas luo itse jos haluaa, sitä ei tehdä meidän toimesta. Ainoat tunnukset jotka meiltä lähtee, on palvelukohtaiset/liittymäkohtaiset tunnukset joilla tosiaan hallitaan vain sitä ko. liittymää tai palvelua (palvelussa itsessään tai vaikka telia.fi-sivulla).
⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮
03-08-2018
09:28
Muokattu
03-08-2018
09:33
Aika lailla hämmennystä aiheuttanut tämä Soneran/Telian käyttäjätunnussoppa.
Kun tekee jonkin sopimuksen Telian kanssa saa sopimuskohtaisen käyttäjätunnuksen ja sille salasanan. Sitä tunnusta voi käyttää sopimuksen hallintaan siinä missä kysytään Telia-tunnusta, vaikka se ei ole Telia-tunnus. Sopimuskohtaisella tunnuksella pääsee käsittelemään vain sen sopimuksen tietoja.
Lisäksi Sonera/Telia on patistanut tekemään pankkitunnuksilla itselleen Telia-tunnuksen joka on yhteinen käyttäjätunnus käyttäjän sopimusten hallintaan. Joissain tapauksissa kuten tänne keskustelualueelle voi kirjautua myös Telia-tunnuksella. Useimmiten on käytettävä palvelukohtaista käyttäjätunnusta ja sen salasanaa.
Kun "Omille sivuille" sopimustensa käsittelemiseksi kirjautuu Telia-tunnuksella, saa sivut joilla pääsee käsittelemään kaikkia nimissään olevia sopimuksia, sopimuskohtaisella tunnuksella vain kyseistä sopimusta. Kaikkea sopimushallintaa ei kuitenkaan pääse tekemään Telia-tunnuksella vaan osa on tehtävä sopimuskohtaisella tai alisopimuskohtaisella tunnuksella. Näin oli ainakin, kun minulla oli vielä Telian kanssa sopimuksia. Virheettömästi en sopimustenhallintasivujen muista koskaan toimineen. Eipä sillä että toistenkaan teleoperaattorien webbisivujen selkeudessä ja virheettömyydessä olisi kehumista.
Tunnussekoilu on oikea Sonera/Telia-sekoilun tunnusviiri.
Kirjoitettu
07-08-2018
10:30
Muokattu
07-08-2018
10:58
TeroRe
Itse osallistuttuun keskusteluun tulleista viesteistä sähköpostiin lähetettävää systeemiä näyttää muutetun.
xxx
Linkkiä klikaten tulos on sitten:
"Vika" varmaankin oli, että en ollut kirjautunut tänne Telian keskustelufoorumiin ennen linkin napautusta.
Mutta ei tuollainen törky kuulu asiakkaan vaan Telian silmille. Taas on taidettu hutaista muutoksia ja pantu tuotantoon testiin käyttäjien kokeiltavaksi sattuisiko toimimaan.
Edit Tero: Poistin viestistä kuvankaappauksen joka oli otettu sähköpostiviestistä.
07-08-2018 11:13
@aina@ kirjoitti:
Itse osallistuttuun keskusteluun tulleista viesteistä sähköpostiin lähetettävää systeemiä näyttää muutetun.
xxx
Linkkiä klikaten tulos on sitten:
"Vika" varmaankin oli, että en ollut kirjautunut tänne Telian keskustelufoorumiin ennen linkin napautusta.
Mutta ei tuollainen törky kuulu asiakkaan vaan Telian silmille. Taas on taidettu hutaista muutoksia ja pantu tuotantoon testiin käyttäjien kokeiltavaksi sattuisiko toimimaan.
Poistin viestistäsi kuvankaappauksen koska siellä näkyi mailiosoitteesi.
Olet oikeassa siinä, että tilanne johtuu siitä ettet ollut kirjautuneena sisälle. Emme ole kuitenkaan Yhteisön lähettämiä sähköposteja muuttaneet, viimeksi kun niitä muutettiin reilu vuosi sitten niin muokkasimme vain niiden ulkoasua ja sisältöä/tekstiä. Toiminnallisuuksiin emme ole tehneet muutoksia.
Tuo punaisella pohjalla oleva herja on kyllä kieltämättä kryptinen. Vastaavia herjoja tulee vastaan muutamassa muussakin tilanteessa ja "laatikko" ja sen sisältö tulee alustasta itsestään. Selvitän, että voiko tuohon esim. laatikon yläpuolelle lisätä meidän toimesta jotain informatiivista ja että voiko laatikolle tehdä jotain. Joku virheilmoitus täytyy joka tapauksessa olla mutta ilman muuta sen pitää olla selkeä lukijalle.
⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮
07-08-2018
15:19
Muokattu
07-08-2018
15:24
Kittos muokkauksesta, ei ollut tarkoitus osoitetta levitellä.
Ilmoitus sähköpostiin oli tästä viestistä. Kokemus oli minulle uusi:
1) Keskusteluviesti oli kyllä sähköpostiviestissä, mutta ei kuvaliitettä, jossa oli viestin oleellinen sisältö. Näytti siksi aikaisemmista ilmoituksista poikkeavalle.
2) Tuota ruuduntäydeltä punaista toteutusteknistä jargonia sisältävää arvailua ongelman syystä en muista ennen nähneeni. (Voin olla väärässä, monenmoista käsittämätöntä tulee usein vastaan Telian sivuilla.) Kävin selaimen toisessa välilehdellä kirjautumassa ja sen jälkeen linkki toi järkevän sivun ruudulle.
Sivuston käyttäjälle pitää ongelmatilanteessa kerta, mitä hänen tulee tehdä ongelmasta selvitäkseen. Tuo syynarvailuteksti on palveluntarjoajan ongelmaselvitykselle, jos sillekään käyttökelpoista tietoa tuossa oli. Järjestelmän bugihan siinä kyseessä on, kun ei tilanteesta selvitä. Ehkä järjestelmä tapansa mukaan tukehtuu pipareihinsa, joita nytkin näyttää Telialle olevan 75, niistä kymmenen yhteiso.telia.fi. Kirjautuneena nyt olen Telia-tunnuksella. Tämänkin lähetys ensimmäisellä yrityksellä epäonnistui. Kannatti kopioida leikepöydälle ennen lähetystä, ettei hukkunut.
07-08-2018 16:02
@aina@ kirjoitti:
Keskusteluviesti oli kyllä sähköpostiviestissä, mutta ei kuvaliitettä, jossa oli viestin oleellinen sisältö. Näytti siksi aikaisemmista ilmoituksista poikkeavalle.
Siellä kuva on liitteenä ja siksi se ei näy suoraan mailissa, muutoin tosiaan näkyisi. Tuo varmasti hämää koska suurin osa jengistä upottaa eli lisää kuvan suoraan postaukseen.
@aina@ kirjoitti:
...Ehkä järjestelmä tapansa mukaan tukehtuu pipareihinsa...
Kyseinen tilanne ei liity evästeisiin vaan siihen, että et ollut samaan kirjautuneena sisälle. Kuten kirjoitit niin linkki toimii kun toisella välilehdellä kirjauduit sisälle.
@aina@ kirjoitti:
...tämänkin lähetys ensimmäisellä yrityksellä epäonnistui. Kannatti kopioida leikepöydälle ennen lähetystä, ettei hukkunut.
Saitko jonkin herjan ensimmäisen kirjoituskerran yhteydessä?
⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮
08-08-2018 02:26
Sain herjan, en pannut muistiin. Olisiko puhuttu jotain todennuslipukkeesta, joka on sen tason toteutusteknisiä asioita, ettei niistä minulle pidä puhua. Kirjoittaminen oli seisonut ruudullani puuhatessani välillä muuta.
Olemme varmaan samaa mieltä, että jos saan sähköpostiin linkin johonkin keskusteluun, niin ei ole mitään järkeä edellyttää kirjautumista sen viestin lukemiseksi. Vastaamiseen tarvitaan kirjautuminen. Näin uskon aikaisemmin olleen.