Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63823
Kirjoituksia 173816

Ylläpito tiedottaa



Highlighted

Ylläpito tiedottaa

Yhteisömanageri
Viestejä 3 995 kpl

Ylläpito tiedottaa

1/159

Tässä ketjussa kerromme mm. uusimmista muutoksista mitä tulee Yhteisöön ja sen toimintoihin, käytettävyyteen ja niin edelleen. Tässä ketjussa voit vapaasti kysyä ja kommentoida niinkuin aina 🙂 

0 tykkäystä
158 vastausta
Highlighted

Poistettu käyttäjä
 
Viestejä 0 kpl

141/159

@TeroRe  kirjoitti:

@Anonymous  kirjoitti:
Rehellisesti sanottuna, tuo muutos nyt vain ehkä on se viimeinen tönäisy. Vaikutuskanavana tämä ei toimi, joka oikeastaan olisi tärkein syy pyöriä täällä. Ulkoasu voisi siinä tapauksessa olla vaikka minkälainen jos kommentoimalla jotain tapahtuisi.

 

Oikeastaan juuri vastikään poistuin kilpailijannekin yhteisöstä todettuani että vaikutusmahdollisuudet joita siellä oli joskus ei ole siellä enää. Tämä teidänkin AMA juttu TV-puolen kanssa oli lupaava, mutta valitettavasti vastaukset samaa ympäripyöreää liirumlaarumia kuin muutenkin. Miksi hakata päätä seinään?

 

Turha täällä kuluttaa aikaa kun niitä vastauksia joita kaivataan ei tule. Miten täällä edetään profiilin poiston suhteen?

Hmm. Hmm. En osta ihan täysin väitettä, että Yhteisö ei toimi vaikutuskanavana 🙂 Juuri ennen tämän viestin kirjoittamista tulin palaverista, jossa esittelin tämän prepaid-kyselyn tulokset. Näköjään myös sinä kerroit ajatuksesi tuonne, kiitos niistä. Tuotetiimi muotoilee vastauksen ja julkaisemme sen tammikuussa, kertovat siinä mitä tuleman pitää.

 

AMA oli ainakin omasta mielestäni sellainen, jossa tuotepuolen ihmiset kertoivat sellaisia tietoa mitä muilta ei ole täältä tullut. Ja osa kommenteista olivat kyllä hyvinkin suoria.

 

Yleisesti ottaen, usein joudumme sanomaan että "ei uutta kerrottavaa" eikä se ei ole meillekään hyvä että näin joudumme tekemään mutta TV tuotealueena on erilainen (kompleksisempi) kuin vaikka mobiili.

 

Mieti vielä hetki, mutta jos haluat Yhteisöstä poistua niin laita minulle vielä priva niin hoidamme poiston.


Kärkevä oli kommentti vaikutusmahdollisuuksista, mutta pitäydyn siinä, koska se on päällimmäinen fiilis joka johtunee juurikin tuosta TV-puolen pelleilystä. Toki tiedostan, että on mielipiteitäkin kyselty, mutta kovin suurta asiakkaiden tuomaa "voittoa" en kyllä muista.

 

Yleisesti ottaen, olen huomannut! Siellä vain jokin tökkii ja pahasti. On se kumma jos vuonna 2019 teidän suunnalta on vahvistettu tasan Yle Areena ja tämän hetken suurin suoratoistopalvelu on ollut neuvotteluissa ilmeisesti puolitoista vuotta? Lopuista ei tietoakaan. Pystytkö tosissasi pitämään näitä aikatauluja perusteltuina laitteille joille piti olla tulossa vaikka ja mitä? Jos parin vuoden aika tuo osalle kanavista HD-tallennuksen ja uudistuneen aloitussivun niin kovin on hidasta. Onko siellä kukaan käyttänyt nykyaikaisia laitteita tai kilpailijoiden palveluita? Todennäköisimmin vasta tulossakin olevat suoratoistopalvelut ilmetyy Äly-TV:n aloitusvalikkoon nopeammin kuin yksikään olemassa olevista tuolle teidän boksille. Tehkää. Asialle. Jotain.

 

Tästedes yritän vaikuttaa niiden satunnaisten asiakaskyselyiden kautta joita tulee. Unohtamatta tietenkään puskaradiota. Eli laitan privaa.

0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 3 995 kpl

142/159

Ei lähdetä tässä ketjussa noihin tuoteasioihin sen tarkemmin, niille on omat ketjunsa joissa tarvittaessa jatkaa.

 

En tiedä mitä tarkoitat voitolla mutta Yhteisön viisivuotishistorian aikana olemme muun muassa pilotoineet vain muutamia mainitakseni:

 

- VoWiFi, muistaakseni aikalailla ensimmäisenä Suomessa (korjatkaa joku jos muistan väärin). Toimme VoLTE:n ja siten myös VoWifin asiakkaidemme saataville myöhemmin

- Telia TV -sovelluksen uusi versio, ennen sen julkistamista

- Hybridilaajakaista ennen kaupallista lanseerausta

- Jne

 

Lisäksi olemme järjestäneet lukuisia kyselyitä, tehneet keskustelunavauksia yms. joilla olemme selvittäneet näkemyksiänne eri asioihin.


Näiden lisäksi olemme korjailleet isompia ja pienempiä bugeja telia.fi -sivustolla sekä palveluissa jne, keskusteluiden perusteella mitä täällä on käyty ja tuotu epäkohtia esille.

 

Ymmärrän toki mitä tarkoitat, en minä sillä.

 

Kiva kuulla, että haluat vaikuttaa jatkossakin, vaikkakin eri kanavien kautta 🙂

Highlighted

Poistettu käyttäjä
 
Viestejä 0 kpl

143/159

@TeroRe  kirjoitti:

Ei lähdetä tässä ketjussa noihin tuoteasioihin sen tarkemmin, niille on omat ketjunsa joissa tarvittaessa jatkaa.

 

En tiedä mitä tarkoitat voitolla mutta Yhteisön viisivuotishistorian aikana olemme muun muassa pilotoineet vain muutamia mainitakseni:

 

- VoWiFi, muistaakseni aikalailla ensimmäisenä Suomessa (korjatkaa joku jos muistan väärin). Toimme VoLTE:n ja siten myös VoWifin asiakkaidemme saataville myöhemmin

- Telia TV -sovelluksen uusi versio, ennen sen julkistamista

- Hybridilaajakaista ennen kaupallista lanseerausta

- Jne

 

Lisäksi olemme järjestäneet lukuisia kyselyitä, tehneet keskustelunavauksia yms. joilla olemme selvittäneet näkemyksiänne eri asioihin.


Näiden lisäksi olemme korjailleet isompia ja pienempiä bugeja telia.fi -sivustolla sekä palveluissa jne, keskusteluiden perusteella mitä täällä on käyty ja tuotu epäkohtia esille.

 

Ymmärrän toki mitä tarkoitat, en minä sillä.

 

Kiva kuulla, että haluat vaikuttaa jatkossakin, vaikkakin eri kanavien kautta 🙂


Se on ihan sama mihin ketjuun kirjoittaa, noihin ei vastauksia tipu kun kenelläkään ei ole tarjota mitään konkreettista. Tulipa oivallinen esimerkki siitä kirjoittelun hyödyttömyydestä tähän loppuun. Kiitos ja näkemiin.

 

 

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 243 kpl

144/159

@TeroRe  kirjoitti:

@Anonymous  kirjoitti:
Rehellisesti sanottuna, tuo muutos nyt vain ehkä on se viimeinen tönäisy. Vaikutuskanavana tämä ei toimi, joka oikeastaan olisi tärkein syy pyöriä täällä. Ulkoasu voisi siinä tapauksessa olla vaikka minkälainen jos kommentoimalla jotain tapahtuisi.

 

Oikeastaan juuri vastikään poistuin kilpailijannekin yhteisöstä todettuani että vaikutusmahdollisuudet joita siellä oli joskus ei ole siellä enää. Tämä teidänkin AMA juttu TV-puolen kanssa oli lupaava, mutta valitettavasti vastaukset samaa ympäripyöreää liirumlaarumia kuin muutenkin. Miksi hakata päätä seinään?

 

Turha täällä kuluttaa aikaa kun niitä vastauksia joita kaivataan ei tule. Miten täällä edetään profiilin poiston suhteen?

Hmm. Hmm. En osta ihan täysin väitettä, että Yhteisö ei toimi vaikutuskanavana 🙂 Juuri ennen tämän viestin kirjoittamista tulin palaverista, jossa esittelin tämän prepaid-kyselyn tulokset. Näköjään myös sinä kerroit ajatuksesi tuonne, kiitos niistä. Tuotetiimi muotoilee vastauksen ja julkaisemme sen tammikuussa, kertovat siinä mitä tuleman pitää.

 

AMA oli ainakin omasta mielestäni sellainen, jossa tuotepuolen ihmiset kertoivat sellaisia tietoa mitä muilta ei ole täältä tullut. Ja osa kommenteista olivat kyllä hyvinkin suoria.

 

Yleisesti ottaen, usein joudumme sanomaan että "ei uutta kerrottavaa" eikä se ei ole meillekään hyvä että näin joudumme tekemään mutta TV tuotealueena on erilainen (kompleksisempi) kuin vaikka mobiili.

 

Mieti vielä hetki, mutta jos haluat Yhteisöstä poistua niin laita minulle vielä priva niin hoidamme poiston.


Itseäni häiritsee Telian toiminnassa eniten se, mikä tuli mainiosti esille tuossa AMA:ssa. Jos siis nyt puhutaan siitä, jossa puitiin mm. Android TV asiaa. Ja se häiritsevä asia siis on, että asiakkaille vastaillaan aivan, kuin näiden joukossa yksikään ei olisi ikinä vilkaissut minkään sovelluksen koodia tai ymmärtäisi käyttöjärjestelmistä yhtään mitään. Olen itsekin kyllästymiseen asti tivannut selkeää vastausta näiden "kerrotaan kyllä kun on kerrottavaa!!!" ja "tiedotamme kyllä varmasti täälläkin!!!" (oikeasti tuo huutomerkkien turha käyttö on todella ärsyttävää) vastausten sijaan. Sitten kun sellaisen saa, mukana tulee jotain aivan käsittämättömiä selityksiä. Näistä yritetään vielä pitää kiinni senkin jälkeen, kun ne on todistettu vääriksi.

 

Omalla kohdallani kokemus oli niin alentava, että päädyin irtisanomaan Liiga-tilaukseni kesken kauden. Eihän sillä ole karvan vertaa merkitystä, mutta niin tein. Enkä muuten tule eläissäni maksamaan Telialle yhdestäkään tuotteesta tai palvelusta. Ymmärtäisin jonkun pienen kiertelyn, mutta kun ihan suoraan ladotaan täyttä *******aa tulemaan, niin harmittaa se vietävästi.

 

Toinen jo ketjussa sivuttu asia - joka ei toisaalta tähän ketjuun kuulu - on käsittämättömän hidas kehitys. Vaikka muutama lanseeraus on tehty ja johonkin kyselyyn ehkä reagoitukin, on kaikki Telialla vaan niin hidasta. En totta puhuen pysty ymmärtämään, miksi tämä uusin digiboksi on edes päästetty ulos, kun ainoa sovellus on tosiaan youtube. Eivät ihmiset halua tällaisia laitteita kovinkaan montaa käyttöönsä, se ei ole millään tasolla käytännöllistä. Tuotteiden pitää olla siinä kunnossa, että ne tuovat oikeasti jotain lisäarvoa kuluttajalle.

 

No niin, siinä sitä taas...

0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 3 995 kpl

145/159

@TeroRe  kirjoitti:

Teimme illalla Yhteisöön päivityksen, jonka myötä uudistimme keskustelu- ja bloginäkymiä. Uudistuksilla haluamme korostaa tärkeitä asioita ja kenties häivyttää vähemmän tärkeitä mutta kuitenkin oleellisia asioita. Uudistukset ovat vielä kesken, ne oli pakko tehdä nyt jotta voimme jatkaa samaan aikaan myös muiden uudistusten tekemistä, seuraavana työlistalla on etusivun uudistus. 

 

Viimeisimpien muutosten myötä 

 

  • Keskustelu- ja bloginäkymissä aikaleima on jatkossa suhteellinen (Esimerkki: Tunti sitten) ja tällä hetkellä kirjoitukset, jotka ovat vanhempia 180 vuorokautta niissä näkyy aikaleimana vanhan tuttu absoluuttinen aika (Esimerkki 17.12.2018 11:22). Tälle ajalle haemme ajan myötä "oikeaa" aikaa ja voi hyvinkin olla, että suhteellinen aika näkyy myös vanhemmissakin kirjoituksissa kuin alle 180 päivää. Jos haluat tietää kirjoituksen tarkan ajankohdan niin vie hiiri aikaleiman päälle
  • Tietokoneella Yhteisöä selattaessa niiden jäsenten kohdalla lukee "Kirjautuneena", jotka ovat parhaillaan kirjautuneena Yhteisöön. Tutkimme mahdollisuutta tuoda tämän myös puhelinnäkymään
  • Tietokoneella Yhteisöä selattaessa, keskusteluketjuissa näkyvä profiili on uudistettu ulkoasultaan. Näissä on vielä muutama pieni viilaus asetteluiden osalta tulossa ihan lähiaikoina **valmis**
  • Bloginäkymä ja kommentit on uudistettu ulkoasultaan. Näissä on vielä muutama pieni viilaus asetteluiden osalta tulossa ihan lähiaikoina **valmis**
  • Keskustelu- ja bloginäkymissä riviväli on aiempaa isompi
  • Joillain jäsenillä on ollut käytössä allekirjoitukset, ne jäävät pois tässä yhteydessä pois
  • Telian työntekijöiden profiili uudistui ja jatkossa työntekijöiden nimimerkin yhteydessä jokaisen työntekijän kohdalla lukee "Telialainen" ja pieni Telia-ikoni poistui tässä yhteydessä sekä Asiantuntija-arvonimi poistui myös. Tämä uudistus on vielä osin kesken, valmistuu lähiaikoina **tehty**

 

Uudistuksen yhteydessä ilmeni myös pieniä bugeja, joita ei esiintynyt testauksessa kehitysympäristössä ja pyrimme korjaamaan nämä mahdollisimman pian:

 

  • Hammasratas-ikonit ovat väärän värisiä, niiden pitäisi olla harmaita mutta ovat liloja  **korjattu**
  • Keskustelulistauksien asetteluissa on muutamia pieniä virheitä **korjattu**

 

Alustatoimittaja tutkii tätä bugia:

 

  • Suhteellinen aika ei toimi kaikissa tilanteissa, joissain näkymissä/tilanteissa ajan kohdalla on esimerkiksi teksi 0001. Kirjoituksen tarkka aikaleima kuitenkin näkyy jos viet hiiren tekstin päälle **korjattu**

 

--

 

Lueskelehan Yhteisöä läpi ja kerro mitä pidät uudistuksista 🙂 Uudistukset jatkuvat, seurailehan tätä ketjua ja kerro mitä uudistuksia sinä haluaisit nähdä jatkossa.

 

Edit 20.12. Muutokset ovat nyt valmiit ja bugit fiksattu 


Tähän tilannepäivitys, viime yönä teimme päivityksiä ja nämä yllä mainitut muutokset ovat nyt valmiit sekä bugit on myös korjattu 🙂

0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 3 995 kpl

146/159

@peekotu  kirjoitti:

Viimeksi tuota uudistusta kokeiltiin poistaa tuo tarkka kellonaika ja silloin toetsin,että ei ole omaan mieleen ja laitoin syyt. Taisi tulla takaisin melko heti.

 

Nyt sama uudistus ja en tykkää tästä,mutta tähän on kuitenkin tehty minusta hyvä kompromissi. Itselläni ainakin toimii tuo hiiren laittaminen aikaileiman päälle ja tulee näkymiin tarkka ajankohta viestille. Joten pystyn edelleen katsomaan viesteissä mitä olen jo lukenut kun muistaa suunnilleen milloinka viimeksi käynyt selaamassa keskustelua. (huom siinä voim olla pikku viive mitenkä tulee näkyviin tarkat tiedot ja osua oikeaan kohtaan hiiri ja malttaa sen olevan paikallaan eikä heiluttele hiirtä)

 

Koska tosiaan ei aina viitsi kirjautua sivuille jollei ole asiaa kirjoittaa viestejä niin tuo kyllä toimii ja kirjautuneena sitten paremmat tiedot. Katsotaan mihinkä tilanteeseen päädytään kun on tähän uuteen totuteltu ja saatte ehkä enemmän palautetta jompaan kumpaan suuntaan.


Mukava kuulla, että kompromissi on kuitenkin ok. Totutellaan uuteen ja katsotaan tosiaan, että millaisia kommentteja alkaa tulemaan 🙂

Lyhensin muuten suhteellisen ajan esitysaikaa, se on nyt 30 vuorokautta.

0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 3 995 kpl

147/159

Tiedoksi, että olemme rakentaneet Yhteisölle uuden etusivun ja pääsemme julkaisemaan sen seuraavan vuorokauden aikana. Teemme sen hiljaisena aikana, joten sen pitäisi tuoda vain vähän häiriöitä Yhteisön käyttäjille.

 

Ulkoasu muuttuu tässä yhteydessä paljon, mutta toiminnallisuudet pysyvät pitkälti samana. Uudistuksen tarkoitus on selkeyttää ulkoasua sekä rakennetta. Uskonkin, että jatkossa Yhteisöä on helpompi selata kun eri osiot on helpompi hahmottaa ja löytää.

 

Tässä vielä pari nostoa uudistuksesta, ennen uuden etusivun julkaisua:

 

 

Uutta tulee olemaan valikko, josta eri osioita voi selata ja valita.

 

Uudistunut valikko tietokoneella selattaessaUudistunut valikko tietokoneella selattaessa

Kuten yllä olevasta kuvasta näkyy niin tuomme Yhteisöön uutena kokonaisuutena TV-osion, joka tulee pitämään sisällään nykyiset Telia TV-keskustelut sekä uutena tuomme sinne blogin puolelta esimerkiksi leffa- ja sarjavinkit, Telia TV ohjeet ja vinkit ja niin edelleen. Sieltä tulee löytymään jatkossa myös Liiga-keskustelut sekä artikkelit.

 

Uutta tulee olemaan myös Yhteisön ohjeet ja muutamat pikalinkit, jotka ovat nyt helposti löydettävissä etusivulta (sekä tietokone- että mobiililaitteiden käyttäjille)

 

Ohjeet ja pikalinkit tulevat jatkossa helppoon paikkaan suoraan etusivulleOhjeet ja pikalinkit tulevat jatkossa helppoon paikkaan suoraan etusivulle Pikalinkkeihin tulee myös toiminnallisuus, että kirjautuneille siellä näytetään vielä kaksi pikalinkkiä lisää.

 

Kirjautuneelle näytetään jatkossa pari lisälinkkiä Pikalinkit-osiossaKirjautuneelle näytetään jatkossa pari lisälinkkiä Pikalinkit-osiossa

--

 

Kun saamme uuden etusivun tuotua tänne niin mukava nähdä ja kuulla, että mitä olet uudistuksesta mieltä. Sana on vapaa 🙂

0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 3 995 kpl

148/159

@kustaa1967  kirjoitti:

@TeroRe  kirjoitti:
  • Tietokoneella Yhteisöä selattaessa niiden jäsenten kohdalla lukee "Kirjautuneena", jotka ovat parhaillaan kirjautuneena Yhteisöön. Tutkimme mahdollisuutta tuoda tämän myös puhelinnäkymään

Ja näkyy niin sitkeästi , että uloskirjautumisen ja selaimen välimuistin tyhjennyksen sekä buuttauksen jälkeenkin näkyy vielä , että käyttäjä olisi kirjauteneena.


Nyt tuo viive on ok, status muuttuu usein ihan samantien tai muutamassa sekunnissa.

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 500 kpl

149/159

@TeroRe  kirjoitti:

@kustaa1967  kirjoitti:

@TeroRe  kirjoitti:
  • Tietokoneella Yhteisöä selattaessa niiden jäsenten kohdalla lukee "Kirjautuneena", jotka ovat parhaillaan kirjautuneena Yhteisöön. Tutkimme mahdollisuutta tuoda tämän myös puhelinnäkymään

Ja näkyy niin sitkeästi , että uloskirjautumisen ja selaimen välimuistin tyhjennyksen sekä buuttauksen jälkeenkin näkyy vielä , että käyttäjä olisi kirjauteneena.


Nyt tuo viive on ok, status muuttuu usein ihan samantien tai muutamassa sekunnissa.


Hmmmm....

 

Testasin uusimmalla Firefoxilla 73.0.1 x64 ja ei minulla kyllä status miksikään muutu , vaikka kirjauduin ulos ja tyhjensin välimuistin ja jopa käynnistin selaimen ihan uudelleen. Siis näyttää vielä pitkään , että olen kirjautuneena , vaikka en ole.

 

Edit: Odottelin noin 25 min ja edelleen näytti , että olen kirjautuneena. Ei auta selaimen välimuistien tyhjennykset eikä muutkaan sammuttelut. Ihan entisellään tämä on.

0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 3 995 kpl

150/159

@kustaa1967  kirjoitti:
Testasin uusimmalla Firefoxilla 73.0.1 x64 ja ei minulla kyllä status miksikään muutu , vaikka kirjauduin ulos ja tyhjensin välimuistin ja jopa käynnistin selaimen ihan uudelleen. Siis näyttää vielä pitkään , että olen kirjautuneena , vaikka en ole.

 

Edit: Odottelin noin 25 min ja edelleen näytti , että olen kirjautuneena. Ei auta selaimen välimuistien tyhjennykset eikä muutkaan sammuttelut. Ihan entisellään tämä on.

Jos sopii niin laitan sinulle privan ja kysyn aikaleimoja, avaan casen uudelleen alustatoimittajan suuntaan. Olen itse testannut oman tunnukseni kanssa lukuisia kertoja ja sen kanssa tosiaan tila päivittyy nopeasti. Voisiko olla, että erilaisten tunnuksien välillä on eroa (Telia-tunnus vs. Yhteisötunnus). No, niin tai näin niin avaan casen uudelleen, kiitos kun toit esille.

 

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.