Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64900
Kirjoituksia 176507

Ylläpito tiedottaa



Highlighted

Ylläpito tiedottaa

Yhteisömanageri
Viestejä 4 049 kpl

Ylläpito tiedottaa

1/159

Tässä ketjussa kerromme mm. uusimmista muutoksista mitä tulee Yhteisöön ja sen toimintoihin, käytettävyyteen ja niin edelleen. Tässä ketjussa voit vapaasti kysyä ja kommentoida niinkuin aina 🙂 

Vastaa
0 tykkäystä
158 vastausta
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 049 kpl

41/159

@TeroRe kirjoitti:

Toimme äsken yhteisöalustaan päivityspaketin. Tässä yhteydessä huomasimme ongelman, etusivulla sekä keskusteluketjujen lopussa on feedi-elementti josta löytää mm. viimeisimmät kommentit ja ratkaisut. Tämä elementti hajoaa tietyissä tilanteissa.

 

Lisäsimme etusivulle sivun loppuun feedit Telian muihin somekanaviin. Youtuben osalta kävi kömmähdys ja siinä on väärä urli.

 

Pahoittelut näistä, korjaamme kuntoon kyllä. Ja kun on korjattu niin laitan tänne listan muutoksista ja lisäyksistä jotka toimme tässä päivityspaketissa.


Yllä mainitsemani bugin korjaus on edelleen kesken, johtuen Yhteisöalustan toimittajan puolella olevasta ongelmasta. Bugi on kierretty kikka kolmosella joten feedi-elementti toimii kuitenkin oikein tällä hetkellä 🙂

 

Tässä yllä lupaamani listaus fikseistä jotka toimme Yhteisöön viimeisimmässä päivityspaketissa:

 

  • Bloginäkymässä on nyt siirry seuraavalle sivulle -napit sekä artikkelien ylä- että alapuolella. Näin blogien selaaminen on helpompaa 
  • Stickyksi nostettujen keskusteluiden kohdalla näkyy nyt desktopissa lilalla pohjalla oleva kolmio jossa on nasta-ikoni. Mobiililaitteilla ei näy tuota nasta-ikonia mutta samanlainen lila kolmio näkyy kuitenkin näiden keskusteluiden kohdalla
  • Tuplana ollut Blogi-linkki poistettu Ideat ja trendit -kategoriasta
  • Korjattu Yhteisön etusivun asetteluita kun Yhteisöä selaa iPadilla ei kirjautuneena (Kirjaudu/liity jäseneksi -nappi vs. viereinen Haku-kenttä) 
  • Etusivun Uusimmat-, Kuukauden suosituimmat- ja Uusimmat ratkaisut -feedeistä löytyy nyt aikaisempaa enemmän keskusteluita
  • Etusivun Uusimmat-, Kuukauden suosituimmat- ja Uusimmat ratkaisut -feedeissä on nyt nappi jolla niitä voi selata myös "ylöspäin"
  • Yhteisön Etusivun alareunasta löytyy nyt Telian somefeedit; Facebook + Twitter + Youtube
  • Suosittelemme-elementin blogi-sanasta pääsee nyt suoraan Yhteisön blogiin
  • Yhteisön hakukoneessa voi desktopilla filtteröidä hakutuloksia mm. keskustelun sijainnin ja sisältötyypin mukaan

 

Ja työt jatkuvat, asioita on paljon kehityslistalla. Työt jatkuvat kunhan alustatoimittaja saa tosiaan ongelmansa korjattua 🙂

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 049 kpl

42/159

TeroRe kirjoitti: 

 

Ja työt jatkuvat, asioita on paljon kehityslistalla. Työt jatkuvat kunhan alustatoimittaja saa tosiaan ongelmansa korjattua 🙂

Bugi on edelleen olemassa mutta saimme tehtyä kuitenkin pienen muutokset - nyt Yhteisön etusivulla Suosittelemme-elementti on ylempänä kuin aikaisemmin ja toivomme sen kiinnittävän nyt aikaisempaa enemmän huomiota 🙂

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 049 kpl

43/159

Tällä viikolla Yhteisössä on poikkeusjärjestelyitä moderaattoreiden osalta. Tänään tiistaina 30.5. sekä torstaina 2.6. moderaattorit ovat paikalla vain osan päivästä (normaalisti moderaattorit ovat paikalla ma-pe 0800-2000).

 

Joten keskusteluihin, joihin tarvitaan Telian virallinen vastaus saadaan kyllä vastaus mutta tällä viikolla vähän normaalia pidemmällä viiveellä.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 049 kpl

44/159

Olen pahoillani pienestä floodaamisesta mutta lisäsin juuri äsken jokaisen osion ensimmäiseksi keskusteluksi TIEDOTE-nimisen keskustelun, joka on aina siinä ensimmäisenä ja jossa viestimme jotain Yhteisössä pinnalla olevaa asiaa.

 

Tämä ns. sticky-ketju on lukittu. Jos sinulla tulee kommentoitavaa sen viestin sisältöön, mikä siinä kulloinkin on, lisääthän kommenttisi aina sinne, jonne tiedote ohjaa.

 

Muuta toteutustapaa kuin tehdä jokaiseen osioon sama sticky-postaus, ei ole. Yhteisöalusta ei anna julkaista yhdellä kertaa samaa postausta kuin yhteen paikkaan kerralla. Viesti näkyy kunkin osion alussa kahteen kertaan, toinen on itse viesti ja toinen on sen kopio. Tämä kopio lähtee tippumaan järjestyksessä alaspäin aina sitä mukaa, kun uusia keskusteluita availlaan.

 

 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 503 kpl

45/159

näitä "YLLÄPITO TIEDOTTAA" ketjuja on nyt kaksi.:)

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 049 kpl

46/159

@arapahoe kirjoitti:

näitä "YLLÄPITO TIEDOTTAA" ketjuja on nyt kaksi.:)


Näin on, tämä Yhteisöalusta tekee sticky-keskustelusta aina kopion jolloin ne molemmat näkyvät jopa allekkain hetken aikaa. Mutta alustan luoma kopio alkaa painumaan järjestyksessä alaspäin sitä mukaan kun osioon aloitetaan uusia keskusteluita.

 

Kieltämättä hämäävää ja ärsyttävääkin mutta sille ei ole mitä tehdä, alustan luoneelta yritykseltä (Lithium) on toivottu ettei keskustelun kopioita näytettäisi mutta tuloksetta 🙂

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 049 kpl

47/159

Tänä aamuna on lisätty kaksi uutta ohjeartikkelia Apu-osioon. Apu-osio on nimensä mukaisesti osio, josta löytyy apua ja vinkkejä Yhteisön käyttämiseksi.

 

Sinne on nyt lisätty seuraavat artikkelit:

 

1) Aloitus-osioon "Haluan lopettaa Yhteisön käyttämisen, miten suljen tunnukseni?"

2) Omat asetukset -osioon "Miten vaihdan tai muokkaan sähköpostiosoitettani?"

 

Vinkki:

 

Apu-osio löytyy kolmella eri tapaa:

 

Ei kirjautuneena desktop-näkymässäEi kirjautuneena desktop-näkymässä

 

Kirjautuneena desktop-näkymässäKirjautuneena desktop-näkymässä

 

Kirjautuneena mobiilinäkymässäKirjautuneena mobiilinäkymässä

Vastaa
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 049 kpl

48/159

Saimme Yhteisön jäsenten kautta vihiä siitä, että Yhteisön lähettämät sähköpostit menevät automaattisesti Gmailissa roskaposti-kansioon. Tästä on tehty vikatiketti yhteisöalustan toimittajan suuntaan, odotellaan korjausta.

 

Toimintaohje toistaiseksi:

 

Jos käytät Gmailia niin käy kurkkaamassa säännöllisesti myös sen roskapostikansio, näin et missaa Yhteisön lähettämiä ilmoituksia. Paina viestien kohdalla myös alla olevassa kuvassa keskellä näkyvää "Ei roskaposti" -nappia, jokaisen Yhteisön lähettämän viestin kohdalla.

 

Screen Shot 2017-08-02 at 16.24.20.png

 

 

 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 049 kpl

49/159

Kysely Yhteisön käyttäjille on startannut hyvin, vastauksia on kertynyt jo mukavasti ja koko ajan tulee lisää. Kiitos kaikille. Kysely osoittaa jo nyt, että Yhteisöstä löytyy apua niihin asioihin mitä kukin on tullut hakemaan ja etsimään. Ja tämä on todella tärkeä asia meille.

 

Pari poimintaa sanallisista palautteista ja niihin kommentit:

 

1) Muutamissa palautteissa kommentoidaan Yhteisöä sekavaksi. Tämä on harmi kuulla. Olisi tottakai hienoa, että alusta olisi sellainen, että kaikki tarvittava löytyy helposti ja nopeasti. Tämä kun oli noin vuoden takaisen alustauudistuksen tavoite. Mutta, samaan hengenvetoon minulla on myös hyviä uutisia: Olemme juuri aloittaneet uuden suunnittelutyön yhteisöalustan uudistamiseksi. Uudistuksen tarkoitus on parantaa ns. asiaosioiden ja näin myös avun löytymistä sekä sitä, että voimme tuoda siihen rinnalle lukuisia uudistuksia joista lisää myöhemmin. Kaiken tavoitteena on se, että täältä löytää ja saa avun sekä sen lisäksi täällä on mukava vain viettää aikaa, lukea mielenkiintoisia juttuja, oppiakin sekä tutustua toisiin käyttäjiin ja niin edelleen. Haluan ottaa tähän uudistukseen ideoita myös teiltä, palataan tähän vähän myöhemmin.

 

2) Parissa palautteessa kommentoitiin sitä, että toivotaan enemmän Telian asiantuntijoiden osallistumista keskusteluihin. Yhteisö on vertaistukiyhteisö jossa kuka tahansa voi osallistua mihin tahansa keskusteluun ja auttaa kysyjää oman osaamisensa puitteissa. Moderaattorit lukevat jokaisen tänne kirjoitetun viestin. Sovitaanko niin, että jos haluat Telialta vastauksen niin kirjoita keskusteluun että haluan tähän ehdottomasti Telialta vastauksen. Meidän työntekijät osallistuvat keskusteluihin aina silloin tällöin mutta me emme ole automaattisesti mukana kaikissa keskusteluissa. Tähän ei ole tarvetta koska meillä on täällä aivan huippuja jäseniä joilla on laaja osaaminen esim. toimialaamme liittyen. Kiitos jäsenillemme muiden auttamisesta ja ohjaamisesta eteenpäin!

 

3) Yhdessä palautteessa kerrottiin, että Yhteisöön pitää kirjautua useasti ja/tai että Yhteisö ei muista kirjautumista kovinkaan kauan. Oletteko havainneet tätä samaa probleemaa? Jos kyllä niin kuinka usein Yhteisö pyytää kirjautumaan sisään / nakkaa ns. pihalle ja onko eroa sillä käytättekö Yhteisöä tietokoneella vs. mobiililaitteella? En ole itse havainnut mitään muutoksia viime aikoina mutta tutkitaan toki jos jotain probleemaa on.

 

Tässä ensimmäiset nostot kyselyn tiimoilta 🙂

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 049 kpl

50/159

Viime yönä Yhteisöön tehtiin alustatoimittajan toimesta uusin huoltopäivitys. Tämän yhteydessä huomasimme, että se on rikkonut muutamia elementtejä Yhteisössä. Muun muassa:

 

1) Etusivun yläreunan kolme feedielementtiä eivät toimi. Sivun refreshaus saattaa auttaa

2) Uusimmat viestit -näkymässä keskusteluihin postatut kuvat saattavat näkyä samoin kuin ne olisivat itsenäisiä postauksia

3) Haku ei välttämättä aina listaa hakutuloksia

4) Blogiosio ei aina näytä kaikkia artikkeleita

 

Tästä on tehty vikailmoitus alustatoimittajalle, odotamme siis korjausta. Pahoittelut ongelmista.

 

EDIT 13.9.2017: Nämä on nyt korjattu

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.