Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64328
Kirjoituksia 174990

Palvelulaitesopimus päättyy – mikä on fiksuin tapa toimia



Highlighted

Palvelulaitesopimus päättyy – mikä on fiksuin tapa toimia

Moderaattori
Viestejä 151 kpl

Palvelulaitesopimus päättyy – mikä on fiksuin tapa toimia

1/1

Mikä on fiksuin tapa toimia, kun Palvelulaitteen sopimuskausi päättyy?Mikä on fiksuin tapa toimia, kun Palvelulaitteen sopimuskausi päättyy?

Yrityksen nimellä oleva palvelulaitesopimus on päättymässä ja nyt pitäisi tietää, miten tulisi toimia. Eipä hätää, löydät tästä kirjoituksesta tietoa eri vaihtoehdoista!

Ensinnäkin kiitos, että valitsit meidän Palvelulaitesopimuksen! Kehitämme palveluamme koko ajan entistä sujuvammaksi, jotta jatkossakin koet Palvelulaitteen arkeasi helpottavaksi valinnaksi. Toiseksi, olethan ottanut käyttöösi portaalin, jonka Hallintarekisteristä palvelulaitteet löytyvät?

 

Palvelulaitteiden hallinnasta portaalissa löytyy oma blogikirjoituksensa. Kannattaa lukaista myös se, mikäli et vielä ehtinyt.

 

 

fredrik-solli-wandem-uqC0QEdb5yQ-unsplash.jpg

 

Palvelulaitteen sopimuskausi päättyy

 

Kun laitteen sopimuskausi on tulossa tiensä päähän, sinulta tarvitaan toimenpiteitä.

 

Muistutamme Sopimuskauden päättymisestä lähettämällä viestin laitteen käyttäjätietoihin lisättyyn sähköpostiosoitteeseen. Muistathan siis tarkistaa, että olet päivittänyt nämä tiedot ajan tasalle. Käyttäjätietojen päivittäminen on portaalin pääkäyttäjän vastuulla.

Näet tiedon sopimuskauden päättymisestä toki myös portaalista.

Lähetämme ensimmäisen muistutusviestin laitteen käyttäjätiedoista löytyvään sähköpostiosoitteeseen 6 viikkoa ennen sopimuskauden päättymistä. Muistuttelemme asiasta vielä 2 viikkoa ennen sopimuskauden päättymistä.

 

Näin toimit, kun palvelulaitteen sopimuskausi on päättymässä

 

Sopimuksen päättyminen siis vaatii sinulta toimenpiteitä, eli ennen kauden päättymistä portaalin Hallintarekisteristä tulee valita jokin seuraavista vaihtoehdoista:

 

  • Palautus (palauta laite meille)
  • Lunastus (maksat Hallintarekisterissä näkemäsi lunastushinnan)
  • Jatkokausi (oletuksena on 3 kk jatkokausi, mikäli määräaikaan mennessä et valitse palautusta tai lunastusta).

Jos et tee valintaa portaalissa, palvelulaitteen sopimuksen mukaiset palvelut jatkuvat, poikkeuksena vakuutus, joka päättyy alkuperäisen elinkaaren mukaisesti.  Lisätietoja eri vaihtoehdoista löydät tästä kirjoituksesta alempaa.

 

Palvelulaitteiden tietoturvallinen kierrätys vastaa GDPR-asetuksen mukaisesta tiedon poistamisestaPalvelulaitteiden tietoturvallinen kierrätys vastaa GDPR-asetuksen mukaisesta tiedon poistamisesta

Palvelulaitteen sopimuskausi päättyy – voit valita jatkon näistä vaihtoehdoista

 

Meidän mielestämme järkevin vaihtoehto on palauttaa laite meille ja tehdä uusi sopimus uudesta laitteesta. Tämä on ympäristön ja vastuullisen talouden kannalta paras vaihtoehto. Kierrätämme laitteet ympäristöystävällisesti ja tietoturvallisesti. Tietoturvallinen kierrätys vastaa GDPR:n alaisen tiedon poistamisesta.

Nykyajan puhelimista kelpaa kierrätettäväksi yli 90%. Laitteen sisällä on arvokkaita raaka-aineita, joiden uudelleen kierrättämisellä voidaan vähentää tarvetta louhia uusiutumattomia luonnonvaroja.  

 

Sinulle ja yrityksellesi se tarkoittaa myös huolettomuutta sekä aina ajan tasalla ja toimintakunnossa olevaa laitetta, jonka vakuutuksen ja huollon voit ottaa suoraan mukaan paketin kuukausimaksuun helpottamaan arkeasi. Laitteen elinkaaren lopussa sinun ei itse tarvitse huolehtia sen kierrättämisestä, eikä laitteet päädy vahingossakaan kaatopaikalle.

Kiertotalous on meille tärkeä asia ja kuuluu vastuullisuustyöhömme, jonka keskiössä on myös vastuu ympäristöstä.

PALAUTUS:
Kun palautat laitteen, toimitat sen saamiesi ohjeiden mukaisesti ja toimintakuntoisena takaisin meille. Jos laite ei ole toimintakunnossa, sinulle tulee siitä tarkastuksen jälkeen maksettavaksi lunastushinta riippuen siitä, kuinka vakava vika laitteessa on. Lunastushinta on kuitenkin korkeintaan se, mitä laitteen lunastushintana portaalissa näkyy.

 

Laitteen palauttaminen on aina ekologisin ja tietoturvallinen valinta. Palautetut laitteet lähtevät kiertoon ja ne ylikirjoitetaan sertifioidulla tietoturvallisella menetelmällä. Jos laite on niin huonossa kunnossa, ettei sitä voi muuten kierrättää, se murskataan ja kaikki komponentit kierrätetään.

 

Elektroniikkaa ei kannata jättää varstoihin makaamaan. Jos yrityksenne kaikki käytöstä poistetut laitteet päätyvät lopulta varastoista kaatopaikalle, kuormittaa se luontoa ihan turhaan. 

 

LUNASTUS:
Laite on mahdollista lunastaa myös omaksi. Lunastushinta on näkyvillä portaalissa noin 3 kk ennen sopimuskauden päättymistä. Kun valitset laitteen lunastuksen, saat meiltä erillisen lunastuslaskun.

Lunastuksen yhteydessä kannattaa muistaa, että kun laite tulee elinkaarensa päähän, yrityksen salassa pidettävien tietojen hävittäminen on laitteen omistajan vastuulla. Tehdasasetuksiin palauttaminen ei takaa sitä, etteikö tietoa löytyisi edelleen ylikirjoittamattomana muistista.

 

JATKOKAUSI:
Voit halutessasi jatkaa nykyisen palvelulaitteen sopimuskautta joko 3, 6 tai 12 kk. Jatkokaudella on oma hintansa, joten laitteesta veloitettava kuukausihinta muuttuu. Jatkokaudella laitteen alkuperäinen takuu tai vakuutus ei ole enää voimassa. Huoltopalvelu toki on jatkossakin käytössäsi ja jatkokaudella huoltokustannukset veloitetaan normaalisti.

 

Suosittelemme, että päivität laitteen uudempaan uudella palvelulaitesopimuksella.

 

Kaipaatko apua laitevalinnassa?

 

Voit aina kääntyä asiantuntijoidemme puoleen esimerkiksi etsimällä lähimmän paikallisen yritysmyyjämme  tai olemalla yhteydessä yritysasiakaspalveluumme puhelimitse tai chatilla, jonka löydät telia.fi/yrityksille -sivustolta ja Yritysportaalista.

Kaikki yhteydenottokanavamme löydät Yhteystiedot yritysasiakkaille -sivuilta.

 

Lue lisää

 

 

 

 

0 tykkäystä
0 vastausta
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.