Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64237
Kirjoituksia 174737

Palvelulaitteiden hallinta Portaalissa



Highlighted

Palvelulaitteiden hallinta Portaalissa

Moderaattori
Viestejä 151 kpl

Palvelulaitteiden hallinta Portaalissa

1/1

milena-trifonova-5_h5cX1e11I-unsplash.jpg

 

Palvelulaite pähkinänkuoressa

 

Palvelulaite on huoleton ja fiksu valinta yrityksesi laitekannan ylläpitoon. Valikoimasta löydät niin puhelimet, tabletit, tietokoneet kuin reitittimetkin.

 

Palvelulaitesopimukseen on paketoituna laite ja siihen liittyvät palvelut, jolloin laitteiden elinkaaren hallinta on helppoa ja huoletonta. Tietokone tulee käyttövalmiina ja haittaohjelmilta suojattuna, vakuutus, huoltopalvelu ja tietoturvallinen kierrätys kuuluvat valintojesi mukaisesti pakettiin.

 

Laitteiden hankinta palveluna helpottaa paitsi budjetointia, se vähentää myös muita huolia. Jatkossa ei tarvitse miettiä mistä mikäkin laite oli hankittu tai mihin sen kuitti on joutunut.

 

 

halacious-WcYeiHMexR0-unsplash.jpg

 

Palvelulaitteet portaalin hallintarekisterissä

 

Hankittuasi laitteet meiltä Palvelusopimuksella, voit hallinnoida niitä helposti yhdessä osoitteessa: https://shop.inmicsnebula.fi.

 

Löydät sieltä kaikki laitteet ja niihin liitetyt palvelut sekä muita hallintarekisteriin syötettyjä tietoja, kuten käyttäjä- ja kustannuspaikkatietoja. Samasta osoitteesta voit hankkia myös uusia laitteita ja liittymiä, tarkastella ja hallinnoida olemassa olevien laitteiden sopimuksia sekä jättää palvelupyyntöjä.

 

Voit lisätä Hallintarekisteriin halutessasi myös ulkopuolisia laitteita, jolloin löydät kaikki yrityksesi laitetiedot yhdestä ja samasta paikasta!

 

Hallintarekisteri on selainpohjainen palvelu, jota käytetään suojatussa yhteydessä. Saat sinne henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja salasanan sopimuksen yhteydessä.

 

Myös tämä kaikki onnistuu Hallintarekisterin kautta:

 

  • Raportit nykyisistä laitteista
  • Tilaushistorian tarkastelu
  • Varastetun laitteen ilmoitus
  • Huoltotilaus
  • Sopimuksen uusiminen
  • Palvelupyyntöjen kirjaaminen

 

Näin löydät hallintarekisterin

 

Kirjaudu sisään käyttäjätunnuksellasi. Löydät hallintarekisterin ”Organisaation sivut” -linkistä avautuvasta näkymästä kohdan ”Laitteet” alta (kuva alla).

 

 

InkedHallintarekisteri_2_LI.jpg

 

 

Pääset sinne myös suoraan yläpalkin ”Hallintarekisteri”-linkistä (kuva alla).

 

 

InkedHallintarekisteri_1_LI.jpg

 

 

Pidäthän pääkäyttäjätiedot, laitteiden käyttäjätiedot ja käyttäjien sähköpostiosoitteet aina ajan tasalla.

 

Laitteen käyttäjän tietoihin merkittyyn sähköpostiosoitteeseen lähetetään tieto, kun Palvelulaitesopimus on päättymässä.

 

Apua! Mistä saa tunnukset ja missä se käyttöliittymä on?

 

Sait tunnukset portaaliin sähköpostiisi tilauksen yhteydessä. Kannattaa ottaa portaali heti käyttöön tunnukset saatuasi sekä pistää tunnukset visusti talteen. Jos et jostain syystä muista salasanaa, sen voit uusia tämän salasanan palautuslinkin avulla.


Löydät portaalin täältä: https://shop.inmicsnebula.fi.

 

Näin tilaat palvelulaitteen huollon


Laitteen huolto tilataan portaalista seuraavan polun kautta:

Kauppa > klikkaa hallinta > klikkaa hallintarekisteri > valitse huoltoa kaipaava laite IMEI/SRNO -kohdasta > klikkaa tilaa huolto > täytä vaadittavat tiedot > vahvista.

 

Hallintarekisteri_polku .JPG

 

Hallintarekisteri_laitteet.JPGMuistathan tulostaa huoltodokumentin ja laittaa se laitteen mukana!

Tietokone:

Huoltopyynnön yhteydessä saat tarkemmat ohjeet, jotka riippuvat tietokoneesi mallista. On-Site-huoltopalvelussa laite korjataan paikan päällä ja Carry-in-huoltopalvelussa saat tarkemmat ohjeet laitteen toimittamisesta huoltoon.

Tabletit ja puhelimet:
Huoltotilauksen saatuamme lähetämme sinulle huoltolaatikon ja toimitamme lainalaitteen. Saat lainalaitteen ensin, jotta voit rauhassa siirtää siihen tarvitsemasi tiedot huoltoon menevästä laitteesta. Lainalaite on aina vastaavan käyttöjärjestelmän omaava laite. Kun olet valmis, lähetät meille huoltoa kaipaavan laitteen. Kun saat sen takaisin, palautat lainalaitteen meille.

 

Huoltotilaus pähkinänkuoressa

 

  • Tilaa huolto Hallintarekisterin kautta.
  • Tulosta huoltodokumentit ja laita mukaan pakettiin.
  • Ota varmuuskopio laitteesta ja poista puhelimen asetuksista ”Etsi Puhelimeni” (”find my Phone”) ja vastaavat lukitukset ennen huoltoon lähetystä.

 

Näin toimit palvelulaitteen sopimuskauden päättyessä

 

Kun laitteen sopimuskausi on tulossa päätökseen, muistutamme tästä laitteen käyttäjätiedoista löytyvään sähköpostiosoitteeseen.

 

Ensimmäisen kerran muistutamme 6 viikkoa ennen sopimuskauden päättymistä ja viimeisen kerran 2 viikkoa ennen kauden päättymistä. Tieto löytyy myös hallintaportaalista.

 

Valitse portaalin Hallintarekisterissä jonkin seuraavista vaihtoehdoista:

 

  • Palautus (palauta laite meille)
  • Lunastus (maksat Hallintarekisterissä näkemäsi lunastushinnan)
  • Jatkokausi (oletuksena on 3 kk jatkokausi, mikäli määräaikaan mennessä et valitse palautusta tai lunastusta).

 

Minkälaisia kokemuksia teidän yrityksellä on it-laitteiden hankkimisesta palveluna?

 

Lue lisää:

 

0 tykkäystä