peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
54040 Jäsentä
154415 Kirjoitusta
Uusi käyttäjä, aloita täältä
^

Keskustele. Kerro kokemuksistasi. Ratko ongelmia. Testaile uusia makeita juttuja.

ALOITA HAUSTA

Etsimästäsi aiheesta voi löytyä jo valmiita keskusteluita tai artikkeleita. Jos ei, aloita uusi keskustelu.

HAKUUN

VERTAISTUKI

Yhteisössämme jäsenet ovat tähtiä. Törmäät nopeasti VIP-jäseniimme. Mukana on ajoittain myös telialaisia.

TUTUSTU

OLE AVULIAS

Paina peukkua hyville kommenteille. Merkitse ratkaisuksi vastaus, joka ratkaisi ongelmasi. Neuvo muita.

YHTEISÖN SÄÄNNÖT

Tuore yritys ja hämärä Suomi118 palveluntarjonta

Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎08-05-2017
Kirjoituksia: 3
1/6

Tuore yritys ja hämärä Suomi118 palveluntarjonta

Miten tällaisen palvelun voisi peruuttaa???

Siis soitettiin Suomi118 yrityksestä ja kerrottiin, että minulta puuttuu PRH:n rekisteristä toimiala. Olen nimittäin perustamassa yrityksen. - kerroin tämän, jonka jälkeen ilmoitettiin että tulee lasku 149 €.  Puhelu kuullosti  kuin jokin viranomaispuhelu, vaihtoehdoista ei ollut puhetta, ehkä olisin voinut sen perusmaksun jo mielessäni hyväksyä, mutta kun tuo VIP maksaa enemmän kuin minulla on käyttövaraa ensi kuussa.

Olen nyt tunnin yrittänyt löytää keino perua "tilaamani" palvelua ja ainoa yhteinen tekijä tähään mnnessä on puhelinoperaattori.  Olisiko Telialla mahdollisuus auttaa tässä. soitettiin numerosta joka ei ole käytössä, eli 44 73 77017. Löysin toki palauteleetikon vrkkosivulla www.118.fi.

Edit: muutettu otsikkoa kuvaavammaksi ja siirretty ketju oikeaan kategoriaan

0 tykkäystä
5 vastausta
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 2 866
2/6

Vs: Hämärä 1Suomi118 palveluntarjonta

Hei @ynko36 

Mitä todennäköisimmin tuo on ollut huijausyritys : http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015081920202387_uu.shtml

Sinuna en maksaisi laskua, joka tulee jos et ole palvelua tilannut. Kyseessä on hakuammuntaa, jos vain joku erehtyisi maksamaan. Tuolla ei ole edes mitään tekemistä 118 numeropalvelun kanssa : 118 Numeropalvelulla ei ole internethakemistoa, eikä mitään tekemistä yritysten kanssa, jotka yrittävät laskuttaa 118-näkyvyydestä erilaisissa internetpalveluissa. 118 Numeropalvelu toimii ainoastaan puhelinpalveluna numerosta 118.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
0 tykkäystä
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎08-08-2012
Kirjoituksia: 1 270
3/6

Olet joutunut epäselvän markkinoinnin tai jopa markkinointihuijauksen kohteeksi.

Tulet noita puheluita ja vastaavia sähköposti- ja kirjepostihuijauksia saamaan tukuittain kun perustat firman.

Nyrkkisääntönä mitään ei kannata tilata puhelimitse ja sanot vain jokaiseen tuollaiseen puheluun että mitään en tilaa enkä mistään maksa. Jos soittaja on oikeasti viranomainen, hän myös esittelee itsensä kunnolla, eivätkä esimerkiksi puhelinmyyntifirmat hoida PRH:n puolesta rekisterien päivitystä. Yrityksesi ei pääse rekisteriin alkuunkaan jos tietoja on väärin. Nämä käyttävät tarkoituksella harhaanjohtavaa kieltä, tuskin edes puhuivat tästä varsinaisesta YTJ:n yritysrekisteristä, vaan jostain omasta nettipalvelustaan jossa tietojen pitäminen maksaa satoja euroja vuodessa.

Mahtoiku tuo soittanut firma olla Suomen 118? Heillähän ei ole mitään tekemistä tuon 118 numeropalvelun (joka toimii osoittesssa http://118.fi) kanssa, vaan ovat valinneet nimensä vain sen takia kun se kuulostaa samalta kuin 118 numeropalvelu.

Suomen 118:lla on omat nettisivut ja he ilmoittavat siellä seuraavat yhteystiedot:

Suomen 118
PL 118
00211 Helsinki

Asiakaspalvelu
+358 (0) 200 118 11
info@suomen118.fi

Sinun kannattaa olla tuonne yhteydessä ja vaatia kaikkien mahdollisten laskutusten peruutusta. Sano, että sinua johdettiin puhelun aikana harhaan ja luulit heidän puhuvan viranomaisrekisteristä eikä jostain omasta palvelustaan, etkä halua olla heidän kanssaan missään asiakassuhteessa.

Asiakaskokemuksia tuosta firmasta ja juttua vastaavista tapauksista löytyy vaikkapa seuraavien linkkien takaa...

Yrittäjä, varo tätä ovelaa huijausta!

Mikä näistä on huijausta: 118, 1188 vai Suomen118?

Näin härskisti yrityksiä huijataan Suomessa – kuuntele puhelutallenne!

Vanha riesa piinaa yhä suomalaisia yrittäjiä – Yhteydenottoja päivittäin

Uusi jäsen
4/6

tässä palautteeni 118:lle

Miten tällaisen palvelun voisi peruuttaa ystävällisesti???

Siis soitettiin Suomi118 yrityksestä ja kerrottiin, että minulta puuttuu PRH:n rekisteristä toimiala. Olen nimittäin perustamassa yrityksen. 

- kerroin tämän, jonka jälkeen ilmoitettiin että tulee lasku 149 €. 

- Puhelu kuullosti  kuin jokin viranomaispuhelu, vaihtoehdoista ei ollut puhetta, ehkä olisin voinut sen perusmaksun jo mielessäni hyväksyä, mutta kun tuo VIP maksaa enemmän kuin minulla on käyttövaraa ensi kuussa.

- Myyjän olisi pitänyt tajuta, että on hakoteillä siinä vaiheessa kun päivittelin, että minusta yrityksen perustaminen maksaa vain 75 euroa, mutta siihen puhelu päättyikin. 

Siis 

- 118 ei ole minulla entuudestaan tuttu, eikä puhelimessa sitä minulle kerrottu.

- ei kerrottu mitä laskutetaan eikä mitä sillä voisi saada 

- eikä että olisi erihintaisia ratkaisuja

- en todellakaan tarvitse palveluanne, koska minulla on yksi asiakas ja se riittää, koska olen jo eläkkeellä

- enkä muutenkaan käytä puhelinta muuten kuin hätätapauksessa, (vaan lähinnä messanger) johtuen sairaudestani.

Olen nyt tunnin yrittänyt löytää keino perua "tilaamani" palvelua ja ainoa yhteinen tekijä tähään mennessä on puhelinoperaattori. Telialla ystävällisesti auttoi minua yhteystietojen etsimisessä. 

Soitettiin numerosta joka ei ole käytössä, eli 44 73 77017. Löysin toki palautelaatikon verkkosivulla www.118.fi, joka kuulemma on eri yrityksen ylläpitämä. Tänne meni myös pari vastaavaa viestiä. 

Blogeista selvisi, että yritysasiakkailla on 7 päivää aikaa perua vastaavat tilauksensa. Itse yritin taavoittaaa heti minuutin puhelun päätyttyä. 

Vaadin, 

että minut ja yhteystietoni poistetaan kokonaan välittömästi rekisteristänne. Numerollanne on kohdallani soitonesto, ja mikäli vielä lasku saapuu, välitän sen suoraan poliisille ilmoituksen kera. 

terveisin uusi_yrittäjä.

0 tykkäystä
Uusi jäsen
5/6

Päivämäärällä 8.5.2017 kirjattu tilauksenne asiakasnumerolla 943xxx on peruttu tänään 9.5.2017 ja tilausta koskevat laskut mitätöity.

Ystävällisin terveisin,

Suomen 118 - Asiakaspalvelu
PL 118
00211 Helsinki
p. 0200 118 11

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎29-12-2014
Kirjoituksia: 133
6/6

@ynko36 kirjoitti:

Päivämäärällä 8.5.2017 kirjattu tilauksenne asiakasnumerolla 943xxx on peruttu tänään 9.5.2017 ja tilausta koskevat laskut mitätöity.

Moikka @ynko36 
Loistavaa, että sait asiasi hoidettua ja kiitos meidän mielettömän ihanille VIP:lle @kiisseli67 ja @kjns osallistumisesta tähän keskusteluun ja avun antamisesta! Sydän

Siirsin tämän keskustelun Yhteisön yritysosioon, jotta tämä voisi auttaa ehkä jotakuta muutakin aloittelevaa yrittäjää pitämään silmät ja hoksottimet kirkkaana. Vaikka Suomen 118 ei huijariyritys olisikaan ja ovat hoitaneet omalta osaltaan asian kuntoon, vastaavia huijausyrityksiä on paljon. Mielestäni myös tämän yrityksen nimi on vähän kyseenalainen, koska on niin helposti sekoitettavissa 118 numeropalveluun.

Olisi mukavaa jos tulisit keskustelemaan yrittäjyydestä ja vaikkapa yrittäjien digitaalisista palveluista ja ratkaisuista tänne ketjuun! Iloa kevääseen!

| Innostaja ja innostuja | Yritysasiakkaiden apu ja tuki | Sopivasti hörhö | Metsissä rämpijä | Asiakaskokemuksen puolesta puhuja | Moderaattori |

0 tykkäystä