10 kanavaa poistui ilman ennakko ilmoitusta


  • Uusi jäsen
  • 39 kommenttia

viime yönä lakkas 10 kanavaa näkymästä

ja selitys neuvottelut kariutu?

asiasta ei ole tullu mitään ennakko ilmoitusta mihinkään?

 

siis mitä? kaikki seuraavatko noin vain vain lakkas näkymästä?

Tilanne koskee seuraavia kanavia: Animal Planet, Discovery Channel, Discovery Science, Discovery World, Investigation Discovery, TLC, Eurosport (SD/HD), Eurosport 2 (SD/HD), Animal Planet HD ja Discovery Showcase HD.

 

Ei oo todellista maksut maksettu ja ykskaks 10 kanavaa pimeenä?


17 kommenttia

@JKVA Tilanne on tällä hetkellä lievästi sanoen ikävä. Mutta tiedotamme lisää sitä mukaa, kun tietoa saadaan, lupaan sen!

Moneskohan kerta tämä on kun palvelun sisältö muuttuu Soneran toimesta. Alunperin tilasin SoneraViihteen, tottakai soneran laajakaistan (ei toimii muiden operaattoreiden kaistoilla), Valioliiga HD:n takia.

Valioliiga HD poistettiin, EI vaikutusta hintaan, tilalle tarjottiin joitain lasten kanavia yms. Muutenkin on poisteltu kanavia todella huolella.

Nyt ajattelin viedä vaatimukseni hieman pidemmälle kuin hinnan korjauksiin. Vaadin mahdollisuutta irtisanoa kaikki määräaikaiset sopimukseni Soneran kanssa. Eli laajakaista ja SoneraViihde+ kanavapaketit.

Haluan soneralta yhteydenoton, jonka aikana selvitetään mahdollisuudet jatkamiselle tai sitten irtisanomisille.

@mrela Ota yhteyttä Omien Sivujen chatin kautta, tai laita viestiä Facebookkiin, jotta voidaan keskustella sopimusasioista. Täältä Klaanin kautta ei ikävä kyllä sopimuksen purkua tai uusimista pysty tekemään.

Facebook - maailman turhin asia, en omista tiliä. Chat jonossa sijalla 16. Ja kaikki teillepäin puhelut maksaa, teillä on jotain kautta oltava yhteystietoni. Soittakaa tai laittakaa sähköpostia. Minulle ei tästä tule koitua kustannuksia.

Millä tapaa tämä eroaa faceookista. Olen tunnistautunutpankkitunnuksilla yms. Turvallisempi tämä on kuin facebook !!!!!!

Tämä kanavien pimeneminen on ihan käsittämätöntä. Olisi voinut edes varoittaa jotenkin. Tähän asti olen pitänyt soneraa luotettavana ja hyvänä palveluntarjoajana niin nettiliittymissä kuin kaapalitelevisiossakin. Mulla on ollut Mix m paketti jo vaikka kuinka kauan ja nyt kuusi kanavaa sieltä poistui ilman varoitusta. Todella törkeää. Näinkö Sonera ajaa meidän kuluttajien etua? Tämäkö on Soneran tapa ajatella "Asiakas edellä" ajatusta?

Kaiken huippu on se, että me ollaan tehty sopimus josta maksetaan ja joka pitäisi molemmin puolin pitää eikä ole esimerkiksi mitään selitystä annettu, miksi kanavat lopulta poistuivat. Ei pelkkien neuvotteluiden kariutuminen ole syy.

 

Sivuilla oli että korvaavia kanavia etsitään. Olisi kiva tietää miten Sonera meinaa korvata Eurosportin? Vaikeaa kuvitella yhtä hyvää kanavaa joissa on vielä suomenkielinen selostuskin suurimmassa osassa ohjelmia.

Missä on tää uus kanava frii... Ei ainakaan Riihimäellä toimi

Jollei tämä temppu ole, niin ainakin se hipoo

maailmanennätystä asiakkaiden aliarvioinnissa.

No, enköhän löydä operaattorin, joka välittää

asiakkaistaan.


@EeroLehtinen kirjoitti:


Kaiken huippu on se, että me ollaan tehty sopimus josta maksetaan ja joka pitäisi molemmin puolin pitää eikä ole esimerkiksi mitään selitystä annettu, miksi kanavat lopulta poistuivat. Ei pelkkien neuvotteluiden kariutuminen ole syy.



 



Sivuilla oli että korvaavia kanavia etsitään. Olisi kiva tietää miten Sonera meinaa korvata Eurosportin? Vaikeaa kuvitella yhtä hyvää kanavaa joissa on vielä suomenkielinen selostuskin suurimmassa osassa ohjelmia.






Neuvotteluja varmasti jatketaan ja toivottavasti kanavat saataisiin takaisin tarjoomaan. Toki asiakkaille pyritään löytämään nykyisten kanavien tilalle itselleen sopivat korvaavat vaihtoehdot. Eurosporttia toki on hyvin hankala korvata millään, kun siellä tarjonta on kovin laaja. Tässä kohtaa olisi kuitenkin hyvä pitää vielä maltti ja odottaa rauhassa, miten tilanne kehittyy. Tiedotamme kaikissa mahdollisissa kanavissa, jos uutta ilmenee. Täällä myös päivittyvä infosivu tähän liittyen.


@mrela kirjoitti:


Facebook - maailman turhin asia, en omista tiliä. Chat jonossa sijalla 16. Ja kaikki teillepäin puhelut maksaa, teillä on jotain kautta oltava yhteystietoni. Soittakaa tai laittakaa sähköpostia. Minulle ei tästä tule koitua kustannuksia.



Millä tapaa tämä eroaa faceookista. Olen tunnistautunutpankkitunnuksilla yms. Turvallisempi tämä on kuin facebook !!!!!!






Saitko Chatin kautta asian kuntoon? Voit toki lähettää omien sivujen kautta palvelupyynnön, niin saadaan silläkin tavoin asia hoidettua. Facebook olisi vain väylänä nopeampi kuin tuo palvelupyyntö.


@jpjartsa kirjoitti:


Missä on tää uus kanava frii... Ei ainakaan Riihimäellä toimi






Frii kanavan osalta meillä ei ole vielä sopimuksia olemassa, joten siksi sitä ei voida lähettää myöskään meidän verkossa. Tästä tiedotetaan tarkemmin kunhan saadaan asiaan selvyyttä. Toki tämä pyritään saamaan näkyville.

Tämä on kyllä soneralta kaiken huippu.

Ilman mitään ennakko varoitusta minultakin poistui MixM valitsemistani kanavista puolet.

Itsekkin tässä harkitsen että vaadinko koko viihde ja laajakaista sopimuksen purkua.

 

Onneksi anteeni tv:n kautta saa vastaavan kanavapaketin ja kanavatkin näkyy.

 

Tuo Soneran tiedottaminenkin on melkoinen vitsi, tiedotus tulee sittenkun on jo ehtinyt itse ihmetellä ja selvittää kaiken jos silloinkaan.

 

Ja jos jotain hyvitystä haluaa niin itse saa kysellä perään ja olla yhteydessä, sinne soneran asiakaspalveluun. Jossa on mailman raivostuttavin puheohjaus.

 

Odotankin että Sonera pikapuolin tiedottaa että onko sitä jatkoa nuiden kanavien osalta tulossa tai puran kaikki sopimukset ja toivottavasti kaikki muutkin tekevät saman. Semmoista kuraa on taas asiakkaiden kohtelu.


@Mikko_A kirjoitti:


Tämä on kyllä soneralta kaiken huippu.



Ilman mitään ennakko varoitusta minultakin poistui MixM valitsemistani kanavista puolet.



Itsekkin tässä harkitsen että vaadinko koko viihde ja laajakaista sopimuksen purkua.



 



Onneksi anteeni tv:n kautta saa vastaavan kanavapaketin ja kanavatkin näkyy.



 



Tuo Soneran tiedottaminenkin on melkoinen vitsi, tiedotus tulee sittenkun on jo ehtinyt itse ihmetellä ja selvittää kaiken jos silloinkaan.



 



Ja jos jotain hyvitystä haluaa niin itse saa kysellä perään ja olla yhteydessä, sinne soneran asiakaspalveluun. Jossa on mailman raivostuttavin puheohjaus.



 



Odotankin että Sonera pikapuolin tiedottaa että onko sitä jatkoa nuiden kanavien osalta tulossa tai puran kaikki sopimukset ja toivottavasti kaikki muutkin tekevät saman. Semmoista kuraa on taas asiakkaiden kohtelu.






Asiasta tiedotettiin heti aamulla kaikissa somekanavissa ja nettisivuilla. Toki se tuli siinä mielessä viiveellä, että kanavat olivat jo katkenneet. Viivästynyt tiedotus johtui siitä, että neuvotteluita käytiin aivan viimemetreille saakka ja oletettiin ratkaisun löytyvän. Tämä on tosiaan erittäin harmillinen tilanne asiakkaiden kannalta.

Hyvityksistä sen verran, että asiakkaille on jo luvattu hyvittää Discovery paketin kuukausimaksu huhtikuun ajalta automaattisesti, joten sitä ei tarvitse kenenkään erikseen vaatia mistään.

Toivotaan tosiaan, että sopimukset saadaan piakkoin kuntoon ja kanavat takaisin toimintaan. Halutaan kuitenkin tarjota asiakkaille laaja kanavakattaus ja nämä kaikki ovat suosittuja kanavia. Tiedotamme asioista heti, kun on lisää kerrottavaa. Kannattaa seurata tätä infosivua.


@NikoNo kirjoitti:

@Mikko_A kirjoitti:

Tämä on kyllä soneralta kaiken huippu.

Ilman mitään ennakko varoitusta minultakin poistui MixM valitsemistani kanavista puolet.

Itsekkin tässä harkitsen että vaadinko koko viihde ja laajakaista sopimuksen purkua.

 

Onneksi anteeni tv:n kautta saa vastaavan kanavapaketin ja kanavatkin näkyy.

 

Tuo Soneran tiedottaminenkin on melkoinen vitsi, tiedotus tulee sittenkun on jo ehtinyt itse ihmetellä ja selvittää kaiken jos silloinkaan.

 

Ja jos jotain hyvitystä haluaa niin itse saa kysellä perään ja olla yhteydessä, sinne soneran asiakaspalveluun. Jossa on mailman raivostuttavin puheohjaus.

 

Odotankin että Sonera pikapuolin tiedottaa että onko sitä jatkoa nuiden kanavien osalta tulossa tai puran kaikki sopimukset ja toivottavasti kaikki muutkin tekevät saman. Semmoista kuraa on taas asiakkaiden kohtelu.


Asiasta tiedotettiin heti aamulla kaikissa somekanavissa ja nettisivuilla. Toki se tuli siinä mielessä viiveellä, että kanavat olivat jo katkenneet. Viivästynyt tiedotus johtui siitä, että neuvotteluita käytiin aivan viimemetreille saakka ja oletettiin ratkaisun löytyvän. Tämä on tosiaan erittäin harmillinen tilanne asiakkaiden kannalta.

Hyvityksistä sen verran, että asiakkaille on jo luvattu hyvittää Discovery paketin kuukausimaksu huhtikuun ajalta automaattisesti, joten sitä ei tarvitse kenenkään erikseen vaatia mistään.

Toivotaan tosiaan, että sopimukset saadaan piakkoin kuntoon ja kanavat takaisin toimintaan. Halutaan kuitenkin tarjota asiakkaille laaja kanavakattaus ja nämä kaikki ovat suosittuja kanavia. Tiedotamme asioista heti, kun on lisää kerrottavaa. Kannattaa seurata tätä infosivua.


No itse en kyllä maksa mitään kanava paketistani ennekuin selviää tulvatko kanavat takaisin vai eivät. Jos toinen osapuoli rikkoo sopimuksen niin en koe olevani velvollinen myöskään noudattaamaan sopimusta.

 

 

Sonera on perheestä... Virheen teki taloyhtiö et vaihto Elisan teihin


@NikoNo kirjoitti:

@Mikko_A kirjoitti:

Tämä on kyllä soneralta kaiken huippu.

Ilman mitään ennakko varoitusta minultakin poistui MixM valitsemistani kanavista puolet.

Itsekkin tässä harkitsen että vaadinko koko viihde ja laajakaista sopimuksen purkua.

 

Onneksi anteeni tv:n kautta saa vastaavan kanavapaketin ja kanavatkin näkyy.

 

Tuo Soneran tiedottaminenkin on melkoinen vitsi, tiedotus tulee sittenkun on jo ehtinyt itse ihmetellä ja selvittää kaiken jos silloinkaan.

 

Ja jos jotain hyvitystä haluaa niin itse saa kysellä perään ja olla yhteydessä, sinne soneran asiakaspalveluun. Jossa on mailman raivostuttavin puheohjaus.

 

Odotankin että Sonera pikapuolin tiedottaa että onko sitä jatkoa nuiden kanavien osalta tulossa tai puran kaikki sopimukset ja toivottavasti kaikki muutkin tekevät saman. Semmoista kuraa on taas asiakkaiden kohtelu.


Asiasta tiedotettiin heti aamulla kaikissa somekanavissa ja nettisivuilla. Toki se tuli siinä mielessä viiveellä, että kanavat olivat jo katkenneet. Viivästynyt tiedotus johtui siitä, että neuvotteluita käytiin aivan viimemetreille saakka ja oletettiin ratkaisun löytyvän. Tämä on tosiaan erittäin harmillinen tilanne asiakkaiden kannalta.

Hyvityksistä sen verran, että asiakkaille on jo luvattu hyvittää Discovery paketin kuukausimaksu huhtikuun ajalta automaattisesti, joten sitä ei tarvitse kenenkään erikseen vaatia mistään.

Toivotaan tosiaan, että sopimukset saadaan piakkoin kuntoon ja kanavat takaisin toimintaan. Halutaan kuitenkin tarjota asiakkaille laaja kanavakattaus ja nämä kaikki ovat suosittuja kanavia. Tiedotamme asioista heti, kun on lisää kerrottavaa. Kannattaa seurata tätä infosivua.


Mikä nyky ihmiskuntaa vaivaa. Imoitimme somessa ja nettisivuilla... Oletetaan että jos on laajakaista, että ollaan automaattisesti Sosiaalittomassa mediassa (lue naamakirja).

Olen alunperin ottanut 2,5 vuotta sitten soneralaajakaista, soneraviihteen ja Valioliiga HD paketin takia. Valioliiga HD poistettiin, sitten jossain välissä lähti mtv sarjat ja komedia yms. Välillä tarjottiin jotain lastenkanavia tilalle ja "hyvityskanaviksi" kuukaudeksi. Nyt .ituttaa kun Joulun alla tuli uusittua määräaikaisuus, sen verran halvempi oli MTV Total+sport kuin muuta kautta. Eikä kuulemma ole mitään mahdollisuutta irtisanoa ilman kuluja. Tietenkin tekisi mieleni kokeilla millainen on kuluttajan oikeudet Suomessa tälläisessä asiassa. Harkitaan...

Aina vedotaan kolmanteen osapuoleen. Sonera ei ota mitään vastuuta näistä. Odottakaa vaan sieltä tulee uutiskirje jossa luvataan loppu vuodeksi Disney Channel hyvitykseksi. :smileyvery-happy:

 

Joo sain yhteyden Chatin kautta . Eipä auta mitään.

 

@Mikko_Aitse en ottaisi ainakaan mitään "korvaavaa pakettia" hyvityksenä... max 1 järkevä kanava loput puutaheinää. Ja samassa jamassa olet kun he päättävät poistaa taas kanavia, jotka ovat juuri sinun nipussa.

Itsellä on hermot jo menneet Soneran kanssa aiemmin, joten .... parempi kun ei kirjoitakaan...

Elizan kutsun kuulen tuolta kaukaa....

 


@mrela kirjoitti:

@NikoNo kirjoitti:

@Mikko_A kirjoitti:

Tämä on kyllä soneralta kaiken huippu.

Ilman mitään ennakko varoitusta minultakin poistui MixM valitsemistani kanavista puolet.

Itsekkin tässä harkitsen että vaadinko koko viihde ja laajakaista sopimuksen purkua.

 

Onneksi anteeni tv:n kautta saa vastaavan kanavapaketin ja kanavatkin näkyy.

 

Tuo Soneran tiedottaminenkin on melkoinen vitsi, tiedotus tulee sittenkun on jo ehtinyt itse ihmetellä ja selvittää kaiken jos silloinkaan.

 

Ja jos jotain hyvitystä haluaa niin itse saa kysellä perään ja olla yhteydessä, sinne soneran asiakaspalveluun. Jossa on mailman raivostuttavin puheohjaus.

 

Odotankin että Sonera pikapuolin tiedottaa että onko sitä jatkoa nuiden kanavien osalta tulossa tai puran kaikki sopimukset ja toivottavasti kaikki muutkin tekevät saman. Semmoista kuraa on taas asiakkaiden kohtelu.


Asiasta tiedotettiin heti aamulla kaikissa somekanavissa ja nettisivuilla. Toki se tuli siinä mielessä viiveellä, että kanavat olivat jo katkenneet. Viivästynyt tiedotus johtui siitä, että neuvotteluita käytiin aivan viimemetreille saakka ja oletettiin ratkaisun löytyvän. Tämä on tosiaan erittäin harmillinen tilanne asiakkaiden kannalta.

Hyvityksistä sen verran, että asiakkaille on jo luvattu hyvittää Discovery paketin kuukausimaksu huhtikuun ajalta automaattisesti, joten sitä ei tarvitse kenenkään erikseen vaatia mistään.

Toivotaan tosiaan, että sopimukset saadaan piakkoin kuntoon ja kanavat takaisin toimintaan. Halutaan kuitenkin tarjota asiakkaille laaja kanavakattaus ja nämä kaikki ovat suosittuja kanavia. Tiedotamme asioista heti, kun on lisää kerrottavaa. Kannattaa seurata tätä infosivua.


Mikä nyky ihmiskuntaa vaivaa. Imoitimme somessa ja nettisivuilla... Oletetaan että jos on laajakaista, että ollaan automaattisesti Sosiaalittomassa mediassa (lue naamakirja).

Olen alunperin ottanut 2,5 vuotta sitten soneralaajakaista, soneraviihteen ja Valioliiga HD paketin takia. Valioliiga HD poistettiin, sitten jossain välissä lähti mtv sarjat ja komedia yms. Välillä tarjottiin jotain lastenkanavia tilalle ja "hyvityskanaviksi" kuukaudeksi. Nyt .ituttaa kun Joulun alla tuli uusittua määräaikaisuus, sen verran halvempi oli MTV Total+sport kuin muuta kautta. Eikä kuulemma ole mitään mahdollisuutta irtisanoa ilman kuluja. Tietenkin tekisi mieleni kokeilla millainen on kuluttajan oikeudet Suomessa tälläisessä asiassa. Harkitaan...

Aina vedotaan kolmanteen osapuoleen. Sonera ei ota mitään vastuuta näistä. Odottakaa vaan sieltä tulee uutiskirje jossa luvataan loppu vuodeksi Disney Channel hyvitykseksi. :smileyvery-happy:

 

Joo sain yhteyden Chatin kautta . Eipä auta mitään.

 

@Mikko_Aitse en ottaisi ainakaan mitään "korvaavaa pakettia" hyvityksenä... max 1 järkevä kanava loput puutaheinää. Ja samassa jamassa olet kun he päättävät poistaa taas kanavia, jotka ovat juuri sinun nipussa.

Itsellä on hermot jo menneet Soneran kanssa aiemmin, joten .... parempi kun ei kirjoitakaan...

Elizan kutsun kuulen tuolta kaukaa....

 


Joo en todellakaan ota itsellä häipyi kaikki ne kanavat mitä tuli katsottua, no MAX jäi mutta saa nähä kuin kauoksi aikaa sekään.

 

Eiköhän se itselläkin ole vaihto toiselle taarjoalle, onneksi anteeni löytyy. Ja siellä vastaavat kanavat näkyvät.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20
Sivuillamme on maininta:

"Kerromme korvaavista ratkaisuista sekä mahdollisista hyvityksistä näillä sivuilla sekä suoraan kyseisiä kanavia tilanneille asiakkaille tekstiviestillä ja sähköpostilla" --> http://www.sonera.fi/tutustu+ja+osta/tv+ja+viihde/kanavapaketit/discovery

Toki se ei tarkoita sitä etteikö ennakkovaroitus olisi ollut parempi mutta neuvotteluita on käyty ihan viimeiseen hetkeen asti ja näin on pyritty välttämään tämä koko ikävä tilanne.

Minulla itsellänikin on Discoveryn kanavat Viihteessä sekä mobiiliviihteessä, toivon että me Discoveryn ystävät saamme asialle hyvän lopputuloksen ja pääsisimme kanavia vielä katsomaan :)

Vastaa