Häiriöt kuvassa


Yli 4 kuukautta sitten tein vikailmoituksen ekan kerran pixelöivästä kuvasta. Sen jälkeen olen tehnyt uuden ilmoituksen kai jo 5 kertaa ja aina vaan ongelmat jatkuvat.

 

Kuinka hemmetin kauan korjausta oikein pitää odottaa, kun kuitenkin maksan tästä roskasta joka kuukausi kuukausimaksun? 

 

 

Edit EssiJn: Kuva upotettu


20 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +9

Hei @Tumpeelo

 

Kun jätit vikailmoituksen, niin palattiinko asiaan ja mitä ohjeita sait?

 

Käytätkö TeliatTV-palvelua digiboksin kautta vai peilaatko lähetykset puhelimesta esim. chromecastilla? Millainen nettiyhteys sinulla on käytössä?

Kaapelitv ja hero kanava?.Kuutosellakin taitaa olla noita?.Itse epäilin että johtuu tv-johdosta.Ainakaan tv ei ole valittanut että huono signaali muuta kuin 26.4 13:55 kanavalla 296.Tosin laiton default asetukset äskettäin.

Ekoilla kerroilla palattiin asiaan ja tehtiin kaikki resetointitemput, laitteiden uusinnat ja jopa kuitumuuntimen vaihdot. Sittemmin on ollut hiljaista eikä enää ketään näytä asia kiinnostavan.

 

Palvelut TV-boksin kautta 100mt valokuidulla ja kohteena uudehko OKT.  Pikselöintiä tapahtuu ainoastaan kirjaston tai vuokraamon tuotteissa. Livekuva sekä Netflix ok.

 

 

Naapurilla samat vehkeet ja täsmälleen samat ongelmat.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +9

Onko TeliaTV -digiboksi kytketty verkkokaapelilla vai langattomasti reitittimeen? Onko kyseessä meidän valokuituyhteys vai toisen operaattorin?

 

Oletko havainnut nettiyhtedessä hidastelua tai pätkintää esim. tietokoneella samaan aikaan, kun pikselöintiä tapahtuu?

 

Kuinka täsmällisiä ongelmat naapurin kanssa ovat? Onko kyse samasta jaksosta kirjastossa ja samaan aikaan vai pikselöitymisen näkyminen samanlaisena? Kerrotko muutaman esimerkin, missä kirjaston tai vuokraamon elokuvassa/sarjassa ja jaksossa pikselöitymistä esiintyy.

Kunniamerkki +6

Mulla tekee venäjän kanava(maksullinen) hetkellistä pikselöitymistä kun kylppäriin laittaa valot. Aiheuttaisiko katkaisin tai loistevalaisin. Kun valot ovat syttyneet, pikselöitymien loppuu.

 

 

CAt 6 kaapeloinnilla kiinni ja Telian kuituyhteys. En ole havainnut nettiyhteyden hidastumista tietokoneella samaan aikaan. 

 

En tiedä naapurin jutusta sen tarkemmin, mutta kuulemma sielläkin ongelmat ovat kaikissa kirjaston tuotteissa. Tuo alussa oleva kuva on HBO:n ohjelmista, mutta samaa ongelmaa on videovuokaamossa, History channelilliä tai missä tahansa ohjelmassa jota Telia TV:n kirjaston kautta katsotaan.

 

Kuva on on ollut kunnossa vuodesta 2012 lähtien ja vasta viimeiset puoi vuotta on onglemaa esiintynyt. Joku siellä Telian verkoissa nyt mättää.

 

 

 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +9

@klontti Kuulostaisi vahvasti siltä, että TV ottaa häiriötä sähköverkosta, kun nuin tarkalleen ajoitus tapahtuu.

Onko käytössäsi kaapeliverkkoon kytketty TV? Esiintyykö samalla kanavanipulla kuin tällä venäjän kanavalla, myös muilla kanavilla samaa ongelmaa? Häriö voi rajautua vain tietyn taajuuden kanaviin. Täältä voit tarkistaa eri kanavanippuihin kuuluvat kanavat

 

@Tumpeelo Selvä, pyytäisin tästä olemaan vielä yhteydessä meidän chat:ssa täällä, jotta tuota linjaa voitaisiin tutkia tarkemmin, kun nähdään asiakastiedot tunnistautumisen jälkeen. Myös naapurin on hyvä ilmoittaa ongelmasta ja kertoa, että ongelma samanlainen sinun kanssasi ja viittaa vahvasti verkkoon, niin verkonhallinta pääsee tutkimaan asiaa.

Olen viimeisen vikailmoituksen tehnyt vajaa viikko sitten joten chattaily lienee turhaa tällä kertaa.

 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +15

Aivan, no siinä tapauksessa ei tarvitse olla uudelleen yhteydessä. Viestiä varmasti tulee sitten kun homma on saatu taas kuosiin!


@klontti@  kirjoitti:

Mulla tekee venäjän kanava(maksullinen) hetkellistä pikselöitymistä kun kylppäriin laittaa valot. Aiheuttaisiko katkaisin tai loistevalaisin. Kun valot ovat syttyneet, pikselöitymien loppuu.

 

 


Itsellä oli samanlaisia oireita television kuvan kanssa ja esim lamppujen kanssa. Asia oli niinkin yksinkertainen kuin rikkoutunut antennijakaja (antennihaaroitin). Niinkin pieni jakaja jossa jonkun näköinen häiriönpoisto niin aiheutti vastaavia ongelmia.. Jakajan vaihto pistokkeeseen korjasi vian.


@MaxPayne@  kirjoitti:

@klontti@  kirjoitti:

Mulla tekee venäjän kanava(maksullinen) hetkellistä pikselöitymistä kun kylppäriin laittaa valot. Aiheuttaisiko katkaisin tai loistevalaisin. Kun valot ovat syttyneet, pikselöitymien loppuu.

 

 


Itsellä oli samanlaisia oireita television kuvan kanssa ja esim lamppujen kanssa. Asia oli niinkin yksinkertainen kuin rikkoutunut antennijakaja (antennihaaroitin). Niinkin pieni jakaja jossa jonkun näköinen häiriönpoisto niin aiheutti vastaavia ongelmia.. Jakajan vaihto pistokkeeseen korjasi vian.


Ja vielä tähän lisättynä se konfiguraatio mitä itsellä oli. Eli oli kaapelimodeemi kytkettynä samaan antennirasiaan kuin digiboksi... Lamppujen päälle pois aiheutti joissain kanavissa pikselöitymistä...myös netin käyttö aiheutti joissain kanavissa pikselöitymistä. Ehkä ei tähän "keissiin" tuo ratkaisua mutta jollekkin joka painii samanalaisten ongelmien kanssa voi tuoda ratkaisun. 

Ei vaan kuulu mitään, joten olen aika varma että Telia ei edes yritä korjata vikaa. 

 

Taas eilen uusimman GOT katsomine on silkkaa tuskaa, kun virheitä tulee kuvaan jatkuvalla syötöllä. 

 

Miksi edes joudun maksamaan tuollaisesta kuvasta 10€/kk?

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +9

Ikävä kuulla että häiriö jatkuu edelleen vaikka laitteita ja muunninta olikin jo vaihdettu. Tuossa ei muu oikein auta kuin tehdä uusi häiriöilmoitus tilanteesta. Sitä kautta päästään tutkimaan ja korjaamaan tilannetta. Erikoisen tuosta tekee että vain kirjastoissa on ongelmaa, ei live kanavissa.

 


@Tumpeelo@  kirjoitti:

Ei vaan kuulu mitään, joten olen aika varma että Telia ei edes yritä korjata vikaa. 

 

Taas eilen uusimman GOT katsomine on silkkaa tuskaa, kun virheitä tulee kuvaan jatkuvalla syötöllä. 

 

Miksi edes joudun maksamaan tuollaisesta kuvasta 10€/kk?


Itsellä oli samaa vikaa.. Siihen auttoi itse boksin vaihtaminen. vikakoodit olivat 723,722. Mikään muu ei auttanut.. Teknisesti en osaa sanoa tarkemmin mutta olen aika varma että telialla on vielä hieman hiomista tässä ns. aiptv putkessa (softassa)... latency...feedback from box..yms.. live kuvan siirto..

Kunniamerkki +3

Lainataas vanhaa keskustelua, kun otsikko sopii. Omalla kohdalla ei tosin pikselöitymistä, vaan säännöllisin väliajoin ruudun alaosa, noin 1/5 ruudusta välkkyy. Kestää muutaman sekunnin kerrallaan. Kokeiltu kahdella eri tv:llä, kahdella eri HDMI-kaapelilla. Sekä kotona, että reissun päällä asuntovaunussa. Eli tuskin johtuu mistään käyttöpaikan ulkoisesta häiriöstä. Ainoat jotka kokoonpanossa kaikkialla samat, on tuo Telia TV:n boxi ja Telian toimittama 4G-reititin.

Kunniamerkki +12

@shamrock@  kirjoitti:

Lainataas vanhaa keskustelua, kun otsikko sopii. Omalla kohdalla ei tosin pikselöitymistä, vaan säännöllisin väliajoin ruudun alaosa, noin 1/5 ruudusta välkkyy. Kestää muutaman sekunnin kerrallaan. Kokeiltu kahdella eri tv:llä, kahdella eri HDMI-kaapelilla. Sekä kotona, että reissun päällä asuntovaunussa. Eli tuskin johtuu mistään käyttöpaikan ulkoisesta häiriöstä. Ainoat jotka kokoonpanossa kaikkialla samat, on tuo Telia TV:n boxi ja Telian toimittama 4G-reititin.


Ensimmäisenä tulee mieleen netin nopeus, kun kuva ei näy hyvin. Minkälaista yhteysnopeutta saat mobiilireitittimen kautta? Voit kokeilla latausnopeustestiä Telian omalla nopeustestillä tai kännykällä sovelluksen speedtest.netin kautta. 

Kunniamerkki +3

@PiaJo@  kirjoitti:

@shamrock@  kirjoitti:

Lainataas vanhaa keskustelua, kun otsikko sopii. Omalla kohdalla ei tosin pikselöitymistä, vaan säännöllisin väliajoin ruudun alaosa, noin 1/5 ruudusta välkkyy. Kestää muutaman sekunnin kerrallaan. Kokeiltu kahdella eri tv:llä, kahdella eri HDMI-kaapelilla. Sekä kotona, että reissun päällä asuntovaunussa. Eli tuskin johtuu mistään käyttöpaikan ulkoisesta häiriöstä. Ainoat jotka kokoonpanossa kaikkialla samat, on tuo Telia TV:n boxi ja Telian toimittama 4G-reititin.


Ensimmäisenä tulee mieleen netin nopeus, kun kuva ei näy hyvin. Minkälaista yhteysnopeutta saat mobiilireitittimen kautta? Voit kokeilla latausnopeustestiä Telian omalla nopeustestillä tai kännykällä sovelluksen speedtest.netin kautta. 


Nopeudesta ei oo kiinni, terveisin vanha telialainen 🙂> Nopeuden ollessa ongelmana, silloinhan tuo boksi vaihtelee fiksusti SD:n ja HD:n välillä. Kotona pääasiassa päälle 20M, ja kaapelilla boksi kiinni reitittimessä. Kuva näkyy muuten koko ajan hyvin, mutta tuo pieni alue alareunassa "sekoaa" hetkittäin. 

Kunniamerkki +12

@shamrock@  kirjoitti:

@PiaJo@  kirjoitti:

@shamrock@  kirjoitti:

Lainataas vanhaa keskustelua, kun otsikko sopii. Omalla kohdalla ei tosin pikselöitymistä, vaan säännöllisin väliajoin ruudun alaosa, noin 1/5 ruudusta välkkyy. Kestää muutaman sekunnin kerrallaan. Kokeiltu kahdella eri tv:llä, kahdella eri HDMI-kaapelilla. Sekä kotona, että reissun päällä asuntovaunussa. Eli tuskin johtuu mistään käyttöpaikan ulkoisesta häiriöstä. Ainoat jotka kokoonpanossa kaikkialla samat, on tuo Telia TV:n boxi ja Telian toimittama 4G-reititin.


Ensimmäisenä tulee mieleen netin nopeus, kun kuva ei näy hyvin. Minkälaista yhteysnopeutta saat mobiilireitittimen kautta? Voit kokeilla latausnopeustestiä Telian omalla nopeustestillä tai kännykällä sovelluksen speedtest.netin kautta. 


Nopeudesta ei oo kiinni, terveisin vanha telialainen 🙂> Nopeuden ollessa ongelmana, silloinhan tuo boksi vaihtelee fiksusti SD:n ja HD:n välillä. Kotona pääasiassa päälle 20M, ja kaapelilla boksi kiinni reitittimessä. Kuva näkyy muuten koko ajan hyvin, mutta tuo pieni alue alareunassa "sekoaa" hetkittäin. 


Hoplaa! Pahoittelut tästä viivästyksestä vastauksen / kommentoinnin osalta. Meiltä jäänyt täysin tämä huomaamatta ja jäänyt listan loppuun harmittavasti. Nyt päästään jatkamaan tätä keskusteluamme tarvittaessa eli mikä on tilanteesi tällä hetkellä kuvan kanssa? 

Kunniamerkki +3

@PiaJo@  kirjoitti:

@shamrock@  kirjoitti:

@PiaJo@  kirjoitti:

@shamrock@  kirjoitti:

Lainataas vanhaa keskustelua, kun otsikko sopii. Omalla kohdalla ei tosin pikselöitymistä, vaan säännöllisin väliajoin ruudun alaosa, noin 1/5 ruudusta välkkyy. Kestää muutaman sekunnin kerrallaan. Kokeiltu kahdella eri tv:llä, kahdella eri HDMI-kaapelilla. Sekä kotona, että reissun päällä asuntovaunussa. Eli tuskin johtuu mistään käyttöpaikan ulkoisesta häiriöstä. Ainoat jotka kokoonpanossa kaikkialla samat, on tuo Telia TV:n boxi ja Telian toimittama 4G-reititin.


Ensimmäisenä tulee mieleen netin nopeus, kun kuva ei näy hyvin. Minkälaista yhteysnopeutta saat mobiilireitittimen kautta? Voit kokeilla latausnopeustestiä Telian omalla nopeustestillä tai kännykällä sovelluksen speedtest.netin kautta. 


Nopeudesta ei oo kiinni, terveisin vanha telialainen 🙂> Nopeuden ollessa ongelmana, silloinhan tuo boksi vaihtelee fiksusti SD:n ja HD:n välillä. Kotona pääasiassa päälle 20M, ja kaapelilla boksi kiinni reitittimessä. Kuva näkyy muuten koko ajan hyvin, mutta tuo pieni alue alareunassa "sekoaa" hetkittäin. 


Hoplaa! Pahoittelut tästä viivästyksestä vastauksen / kommentoinnin osalta. Meiltä jäänyt täysin tämä huomaamatta ja jäänyt listan loppuun harmittavasti. Nyt päästään jatkamaan tätä keskusteluamme tarvittaessa eli mikä on tilanteesi tällä hetkellä kuvan kanssa? 


Esiintyy yhä ajoittain, ei se nyt niin kovin häiritsevää ole. Nyt jo kolmas eri tv:kin kokeilussa. Sen "häiriöpalkin" koko hieman vaihtelee, ja kestää aina niin vähän aikaa etten saa siitä kuvaa. Pienimmillään se on yksi kymmenenosa ruudun korkeudesta, pahimmillaan yksi nejäsosa. Alaosa välkkyy hetken aikaa, tavallaan kaikki kuvan elementit ovat siellä, mutta vaihtelevat nopeasti paikkaa. Joten laittaisin tuonne Arriksen kuvan prosessoinnin suuntaan veikkausta, koska ongelma esiintyy herkimmin esim mainoskatkojen jälkeen, kun mennään täysin mustasta kuvasta kirkkaaseen. Ja eniten animaatioissa, esim Simpsoneissa. Eli ikäänkuin, mitä mustemmasta kuvasta mennään mitä kirkkaampaan, sitä herkemmin tuo häiriö esiintyy

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +9

@shamrock@  kirjoitti:

@PiaJo@  kirjoitti:

@shamrock@  kirjoitti:

@PiaJo@  kirjoitti:

@shamrock@  kirjoitti:

Lainataas vanhaa keskustelua, kun otsikko sopii. Omalla kohdalla ei tosin pikselöitymistä, vaan säännöllisin väliajoin ruudun alaosa, noin 1/5 ruudusta välkkyy. Kestää muutaman sekunnin kerrallaan. Kokeiltu kahdella eri tv:llä, kahdella eri HDMI-kaapelilla. Sekä kotona, että reissun päällä asuntovaunussa. Eli tuskin johtuu mistään käyttöpaikan ulkoisesta häiriöstä. Ainoat jotka kokoonpanossa kaikkialla samat, on tuo Telia TV:n boxi ja Telian toimittama 4G-reititin.


Ensimmäisenä tulee mieleen netin nopeus, kun kuva ei näy hyvin. Minkälaista yhteysnopeutta saat mobiilireitittimen kautta? Voit kokeilla latausnopeustestiä Telian omalla nopeustestillä tai kännykällä sovelluksen speedtest.netin kautta. 


Nopeudesta ei oo kiinni, terveisin vanha telialainen 🙂> Nopeuden ollessa ongelmana, silloinhan tuo boksi vaihtelee fiksusti SD:n ja HD:n välillä. Kotona pääasiassa päälle 20M, ja kaapelilla boksi kiinni reitittimessä. Kuva näkyy muuten koko ajan hyvin, mutta tuo pieni alue alareunassa "sekoaa" hetkittäin. 


Hoplaa! Pahoittelut tästä viivästyksestä vastauksen / kommentoinnin osalta. Meiltä jäänyt täysin tämä huomaamatta ja jäänyt listan loppuun harmittavasti. Nyt päästään jatkamaan tätä keskusteluamme tarvittaessa eli mikä on tilanteesi tällä hetkellä kuvan kanssa? 


Esiintyy yhä ajoittain, ei se nyt niin kovin häiritsevää ole. Nyt jo kolmas eri tv:kin kokeilussa. Sen "häiriöpalkin" koko hieman vaihtelee, ja kestää aina niin vähän aikaa etten saa siitä kuvaa. Pienimmillään se on yksi kymmenenosa ruudun korkeudesta, pahimmillaan yksi nejäsosa. Alaosa välkkyy hetken aikaa, tavallaan kaikki kuvan elementit ovat siellä, mutta vaihtelevat nopeasti paikkaa. Joten laittaisin tuonne Arriksen kuvan prosessoinnin suuntaan veikkausta, koska ongelma esiintyy herkimmin esim mainoskatkojen jälkeen, kun mennään täysin mustasta kuvasta kirkkaaseen. Ja eniten animaatioissa, esim Simpsoneissa. Eli ikäänkuin, mitä mustemmasta kuvasta mennään mitä kirkkaampaan, sitä herkemmin tuo häiriö esiintyy


Kuulostaa erikoiselta tilanteelta. Suosittelen seuraavaksi ottamaan yhteyttä tekniseen asiakaspalveluumme, jotta boksi saadaan takuuvaihdettua.

Vastaa