Jatkuva tallennus nettiin ei ole luotettava


Äskettäin totesin, ettei jatkuva tallennus nettiin olekaan luotettava. Esim. TV 2:lla esitetään sarjaa The Bold Type. Olin merkinnyt sarjan jatkuvaan tallennukseen, mutta verkkoon onkin tallentunut vain 1. kausi sekä 2. kauden 1. ja 6. jakso eikä muita lainkaan (sarjaa esitetään edelleen, 5. kausi menossa). Netin ohjelmaoppaassa ohjelman kohdalla näkyy kuitenkin säännöllisesti jatkuvan tallennuksen merkki. Ei siis ole lainkaan varmaa, mitkä ohjelmat Telialla loppujen lopuksi tallentuvat. Vastaava palvelu DNA:lla toimii häiriöttä.


12 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +13

@ericrose  kirjoitti:


Äskettäin totesin, ettei jatkuva tallennus nettiin olekaan luotettava. Esim. TV 2:lla esitetään sarjaa The Bold Type. Olin merkinnyt sarjan jatkuvaan tallennukseen, mutta verkkoon onkin tallentunut vain 1. kausi sekä 2. kauden 1. ja 6. jakso eikä muita lainkaan (sarjaa esitetään edelleen, 5. kausi menossa). Netin ohjelmaoppaassa ohjelman kohdalla näkyy kuitenkin säännöllisesti jatkuvan tallennuksen merkki. Ei siis ole lainkaan varmaa, mitkä ohjelmat Telialla loppujen lopuksi tallentuvat. Vastaava palvelu DNA:lla toimii häiriöttä.






Tallennusten tekeminen kannattaa tehdä muualta kuin etätallennus -sivuston kautta. Muualta tallennettaessa ei ole häiriöitä havaittu. 

Kiitoksia vastauksesta! Telia siis avoimesti myöntää, että helpoin tapa tallentaa ei olekaan todellisuudessa luotettava. TV-ruudulta ohjelmien selaaminen ei ole lainkaan yhtä helppoa. Ja seikka, josta olen jo aiemmin huomauttanut: tallennusten synkronointi: toisaalla tallennusmerkintä näkyy (sovellus tai nettiopas) toisaalla ei (TV-ruutu). Ota siitä sitten selvä. Lisäksi jälleen idioottimainen ihastus lasten kuvakirjamaiseen ohjelmien esittelyyn sovelluksessa. Mikäli sattuu olemaan useampia ohjelmia tallennettuna, niiden selaaminen tässä muodossa on käytännössä mahdotonta. Aikaisempi tekstimuotoinen lista oli erittäin helppokäyttöinen. Miksi Telian on mahdotonta esittää tietoja helppolukuisesti tekstinä. Nyt vaaditaan vielä ylimääräinen klikkaus, mikäli kuvasta halutaan lisätietoja. Lapsetko näitä suunnittelevat?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +9

@ericrose  kirjoitti:


Kiitoksia vastauksesta! Telia siis avoimesti myöntää, että helpoin tapa tallentaa ei olekaan todellisuudessa luotettava. TV-ruudulta ohjelmien selaaminen ei ole lainkaan yhtä helppoa






Oletko kokeillut jo uudistuneen tv.telia.fi -sivuston tallennusominaisuutta? Sen ohjelmaoppaasta voi nykyään myös asettaa sarjatallennuksia, kuten ennen etätallennussivustolla. Toistuvien tallennuksien ongelmat koskevat juurikin etätallennussivuston kautta tallennettuja ohjelmia.






Lisäksi jälleen idioottimainen ihastus lasten kuvakirjamaiseen ohjelmien esittelyyn sovelluksessa. Mikäli sattuu olemaan useampia ohjelmia tallennettuna, niiden selaaminen tässä muodossa on käytännössä mahdotonta. Aikaisempi tekstimuotoinen lista oli erittäin helppokäyttöinen. Miksi Telian on mahdotonta esittää tietoja helppolukuisesti tekstinä. Nyt vaaditaan vielä ylimääräinen klikkaus, mikäli kuvasta halutaan lisätietoja.






Palvelua kehitetään jatkuvasti ja kuulemme asiakkaita esim. esitystavan osalta. Ehdotan, että kerrot mielipiteen ja parannusehdotuksesi tälle aiheelle varattuun ketjuun, jota Telia TV:n  kehitystiimi myös seuraa.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +8

höpö höpö,ei toimi sen paremmin tallennat boxista tai etänä,ainakaan meillä ei toimi vaikka boxista tallentaa..

Käyttäjätaso 1

@arttu1971  kirjoitti:


höpö höpö,ei toimi sen paremmin tallennat boxista tai etänä,ainakaan meillä ei toimi vaikka boxista tallentaa..






Ehtisinkin jo vastailemaan sun aloitukseen noista kanavien tallentamiseen liittyvistä ongelmista. Kannattaa käydä tutustumassa tuohon vastaukseen. Pääset kyseiseen ketjuun myös suoraan tästä: Kanavien tallentamisen kanssa ongelmia.


@PiaJo  kirjoitti:


Tallennusten tekeminen kannattaa tehdä muualta kuin etätallennus -sivuston kautta. Muualta tallennettaessa ei ole häiriöitä havaittu. 


Hetkinen, miksi teillä on tarjolla palvelu joka ei toimi?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +13

  kirjoitti:



@PiaJo  kirjoitti:






Tallennusten tekeminen kannattaa tehdä muualta kuin etätallennus -sivuston kautta. Muualta tallennettaessa ei ole häiriöitä havaittu. 






Hetkinen, miksi teillä on tarjolla palvelu joka ei toimi?






Tuo kommentti viittaakin IPTV:n etätallennukseen, joka toimi www.telia.fi/tallennus -sivuston kautta. Sivu vie nykyisellään tiedotteeseen "Tallennusmahdollisuus ohjelmaoppaan kautta päättyy Telia.fi:ssä 31.1.2022". Tallennuksia voit asettaa etänä Telia TV sovelluksen tai Telia TV:n selainversion kautta, kun käytössäsi on Telia TV -käyttäjätunnus. Lisätietoa Telia TV -käyttäjätunnuksesta löydät asiakastukisivuiltamme.


@Katjane  kirjoitti:

  kirjoitti:

@PiaJo  kirjoitti:


Tallennusten tekeminen kannattaa tehdä muualta kuin etätallennus -sivuston kautta. Muualta tallennettaessa ei ole häiriöitä havaittu. 


Hetkinen, miksi teillä on tarjolla palvelu joka ei toimi?


Tuo kommentti viittaakin IPTV:n etätallennukseen, joka toimi www.telia.fi/tallennus  -sivuston kautta. Sivu vie nykyisellään tiedotteeseen "Tallennusmahdollisuus ohjelmaoppaan kautta päättyy Telia.fi:ssä 31.1.2022". Tallennuksia voit asettaa etänä Telia TV sovelluksen tai Telia TV:n selainversion kautta, kun käytössäsi on Telia TV -käyttäjätunnus. Lisätietoa Telia TV -käyttäjätunnuksesta löydät asiakastukisivuiltamme .


Jopas tämä on meille loppukäyttäjälle ja kuluttajille sekavaa: oletteko tietoisia kuinka monimutkaisia myymänne TV-palvelunne on laajakaistalla ja ilman laajakaistaa? Palveluissa on eri tunnukset, eri sisällöt, eri tavat tallentaa, kovalevymahdollisuus yms. Onko ne tarkoitus yhtenäistääjotenkin?


  kirjoitti:



@Katjane  kirjoitti:



  kirjoitti:



@PiaJo  kirjoitti:






Tallennusten tekeminen kannattaa tehdä muualta kuin etätallennus -sivuston kautta. Muualta tallennettaessa ei ole häiriöitä havaittu. 






Hetkinen, miksi teillä on tarjolla palvelu joka ei toimi?






Tuo kommentti viittaakin IPTV:n etätallennukseen, joka toimi www.telia.fi/tallennus  -sivuston kautta. Sivu vie nykyisellään tiedotteeseen "Tallennusmahdollisuus ohjelmaoppaan kautta päättyy Telia.fi:ssä 31.1.2022". Tallennuksia voit asettaa etänä Telia TV sovelluksen tai Telia TV:n selainversion kautta, kun käytössäsi on Telia TV -käyttäjätunnus. Lisätietoa Telia TV -käyttäjätunnuksesta löydät asiakastukisivuiltamme .






Jopas tämä on meille loppukäyttäjälle ja kuluttajille sekavaa: oletteko tietoisia kuinka monimutkaisia myymänne TV-palvelunne on laajakaistalla ja ilman laajakaistaa? Palveluissa on eri tunnukset, eri sisällöt, eri tavat tallentaa, kovalevymahdollisuus yms. Onko ne tarkoitus yhtenäistääjotenkin?






Siinä ei ole kieltämistä etteikö palvelussa olisi kehitettävää, ja ymmärrän että tekniikoiden eriäväisyydet voivat tuntua monimutkaisilta. Tiimimme tekee jatkuvasti töitä sen eteen että saisimme palvelua yhdenmukaistettua ja mutkia suoremmaksi niin sisällön, käytön sekä tunnuksien osalta. Toiveena on että nämä saadaan yhtenäistettyä tulevaisuudessa, niin että jatkossa käytössä olisi samat tunnukset sekä sisällöt. 

Toivottavasti, sillä loppukäyttäjälle Telia TV on Telia TV on Telia TV, ja siksi on joskus hämmentävää miksi yhdellä systeemillä voi katsoa jotain kanavia mutta toisella ei, yhdellä voidaan tallentaa mutta toisella ei yms.

 

Telian ainoa kilpailuetu verrattuna siihen, että loppukäyttäjä ottaisi kanavansa suoraan tuottajalta esim Discovery:lta, Viaplay:sta, Ruudusta yms tulisi olla se, että Telia-porttaali olisi mahdollisimman helppokäyttöinen tyyliin "kaikki yhdessä paikassa". Nyt tilanne on se, että tarjoatte puutteellista tuotetta (esim juuri Viaplay:n osalta) sekavalla käyttöliittymällä ja määräaikaisesti kalliiseen hintaan. Nämä kolme seikkaa vaikuttavat siihen, että lopetan asiakkuuteni välittömästi kun se on mahdollista, sillä tällä hetkellä Telia itsessään ei tarjoa mitään lisäarvoa - päinvastoin: Telia toimii nyt tarpeettomana ja turhana välikätenä.

Kunniamerkki +3

  kirjoitti:


Toivottavasti, sillä loppukäyttäjälle Telia TV on Telia TV on Telia TV, ja siksi on joskus hämmentävää miksi yhdellä systeemillä voi katsoa jotain kanavia mutta toisella ei, yhdellä voidaan tallentaa mutta toisella ei yms.






Ymmärrän mitä tarkoitat, tavoitteemme onkin, että tuotteiden yhtenäistymisen myötä tarjooma muuttuisi selkeäksi ja yksinkertaiseksi asiakkaalle.



 




  kirjoitti:

Telian ainoa kilpailuetu verrattuna siihen, että loppukäyttäjä ottaisi kanavansa suoraan tuottajalta esim Discovery:lta, Viaplay:sta, Ruudusta yms tulisi olla se, että Telia-porttaali olisi mahdollisimman helppokäyttöinen tyyliin "kaikki yhdessä paikassa". Nyt tilanne on se, että tarjoatte puutteellista tuotetta (esim juuri Viaplay:n osalta) sekavalla käyttöliittymällä ja määräaikaisesti kalliiseen hintaan. Nämä kolme seikkaa vaikuttavat siihen, että lopetan asiakkuuteni välittömästi kun se on mahdollista, sillä tällä hetkellä Telia itsessään ei tarjoa mitään lisäarvoa - päinvastoin: Telia toimii nyt tarpeettomana ja turhana välikätenä.






Määräaikaisuudet kuuluvat yleisesti kanavapaketteihin, joissa asiakas saa monta kanavaa samaan hintaan, jolloin hinta on kilpailukykyinen. Monet yksittäiset kanavat on saatavilla myös ilman määräaikaisuutta. Harmi kuulla, että koet käyttöliittyvän sekavaksi. Toivoisin, että kävisit kertomassa Telia TV-ketjuumme mitkä asiat tekevät käyttökokemuksesta hankalan. Palautteiden avulla saamme paranneltua käyttökokemuksen asiakkaiden toiveiden mukaiseksi.


@SakuMik  kirjoitti:

Määräaikaisuudet kuuluvat yleisesti kanavapaketteihin, joissa asiakas saa monta kanavaa samaan hintaan, jolloin hinta on kilpailukykyinen. Monet yksittäiset kanavat on saatavilla myös ilman määräaikaisuutta. Harmi kuulla, että koet käyttöliittyvän sekavaksi. Toivoisin, että kävisit kertomassa Telia TV-ketjuumme  mitkä asiat tekevät käyttökokemuksesta hankalan. Palautteiden avulla saamme paranneltua käyttökokemuksen asiakkaiden toiveiden mukaiseksi.


Puhutaan tosiasiat tosiasioina: määräaikaisuuden ideana ei ole palvella loppuasiakasta, vaan ideana on taata se, että Telia saa x määrän euroa varmasti. Ei meitä määräaikaisia asiakkaita lähestytä kesken sopimuskauden sillä, että "meillä olisi diili x, y ja z" tai että saimme jotain alennusta - päinvastoin. Toki silloin olen Telialle taas tärkeä asiakas, kun sopimusaika on tulossa umpeen.

 

Kuten sanoin, Telian lisäarvo olisi siinä, että kaikki olisi samassa paikassa helpolla käyttöliittymällä mutta te teette tämän vaikeaksi. Lisäksi vielä kilpailijanne tarjoaa joustavaa palvelua lähes halvempaan tai vähintään samaan hintaan, niin valinta siirtyä kilpailijalle on äärimmäisen helppo. Sen verran voisin elää Telian kanssa jos tarjolla olisi se oikea kaiken kattava Viaplay.

Vastaa