Telia TV digiboksi mobiiliyhteydellä pätkii


Kunniamerkki +5

Tv-kuva pysähtyy ja ääni häviää,toimii lähes koko illan ok,yhtäkkiÄ kuva seisahtuu ja ääni katoaa,mikä avuksi?

 

 

Edit AaTanja: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi ja poistettu tekstin lihavointi.


16 kommenttia

Kunniamerkki +8

Moikka @Hessuho ja tervetuloa Telia Yhteisöön keskustelemaan!

 

Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa onko digiboksi kytketty 2,4GHz vai 5GHz langattomaan verkkoon ja kytkeä se 5GHz verkkoon, mikäli mobiilireiitittimessäsi on sellainen käytettävissä. Mikäli sinulla on jo 5GHz langaton verkko käytössä tai sitä ei ole, niin suosittelen testaamaan ihan verkkokaapelia digiboksin ja mobiilireitttimen väliseen yhteyteen. Vieläkö pätkintää ilmenee näiden testauksien jälkeen?

Kunniamerkki +5

Mistäs tuo namikka löytyy jos löytyy? 

Tuohon langattomaan verkkoon ei kaikista laitteista löydy erillistä painiketta(WPS). Jolla kytkennän voi tehdä automaattisesti. Löydät tarkemmat ohjeet miten reitittimen asetuksista voi tarkistaa tuon langattoman verkon asetukset, käyttämäsi laitteen mallila, täältä.

 

Täältä löytyy myös tarkempia ohjeita tuohon digiboksille.

Kunniamerkki +5

Kiitoksia!Verkkokaapeli on digiboksin ja reitittimen välillä,koitan illalla muuttaa asetuksia.Katsotaan miten käy.

Kunniamerkki +5

Kiitoksia! Kokeilen illalla,katsotaan miten käy.?

Kunniamerkki +5

Mikäs olisi sopivin hertsiluku tuohon 4g verkkoon?

Tarkoitatko taajuutta mihin sen reitittimen voisi lukita? Tuo 2,4Ghz ja 5Ghz ovat sen langattoman verkon taajuuksia. Niitä itsessää ei pysty muuttamaan. Joissakin malleissa voi valita tarkemmin sitten noiden sisältä mitä hertzitaajuutta käyttää. Esim 20/40 Hz. Suosittelen kuitenkin käyttämään tuota verkkokaapeli kytkentää. Silloin se digiboksi saa parhaimman yhteyden siihen reitittimeen.

 

4G:n puolella taas puhutaan taajuuksista kuten LTE800, LTE1800 ja LTE2600. Suosittelen ensiksi testaamaan siinä "vain 4G" lukitusta. Silloin se reititin käyttää kaikkia noita taajuuksia mutta sulkee sieltä 3G:n kokonaan pois. Noita taajuuslukituksiakin voi testata. Voit kysäistä meiltä tarkemmin mitä taajuuksia sieltä lähialueen tukiasemista löytyy. 

Kunniamerkki +5

Kiitos,teen ohjeesi mukaan kun pääsen läppärin ääreen.?

Kunniamerkki +5

No nyt mobiiliverkko vaihdettu ja tallennettu vain 4g,tv toimii tällä hetkellä,kysyisin tuosta  reitittimen (Huawei B 5305) merkkivalosta 2,palaa sinisenä,kun ohjeessa sanotaan jos sininen on 3g,jos vaaleansininen on 4g.Onko näin?

Kunniamerkki +12

@Hessuho@  kirjoitti:

No nyt mobiiliverkko vaihdettu ja tallennettu vain 4g,tv toimii tällä hetkellä,kysyisin tuosta  reitittimen (Huawei B 5305) merkkivalosta 2,palaa sinisenä,kun ohjeessa sanotaan jos sininen on 3g,jos vaaleansininen on 4g.Onko näin?


Tarkoitat varmaankin Huawei B535 -mallia? Jos kyseinen malli on kyseessä, niin ne menevät tosiaan näin: 

  • Jatkuvasti vaaleansininen: Reititin on yhdistetty 4G-verkkoon.
  • Jatkuvasti sininen: Reititin on yhdistetty 3G-verkkoon
Kunniamerkki +5

No eikö se nyt mene 4g verkkoon vaikka laitoin "vain 4g verkko"?

Kunniamerkki +12

@Hessuho@  kirjoitti:

No eikö se nyt mene 4g verkkoon vaikka laitoin "vain 4g verkko"?


Kun laitteen hallintaohjelmasta on laitettu "vain 4G-verkko" ja se kohta tallennettu, niin sen jälkeen se toimii vain siinä 4G-verkon puolella. 

Kunniamerkki +5

okay,4g vaikka tuo merkkivalo2.palaa sinisenä 3g, ei vaaleansinisenä?

Jos laitat asetuksista vain 4G, niin silloin laite ei pääse muihin verkkoihin. 

Sama myös jos laitteen asettaa vain 3G-tilaan, niin silloin laite ei käytä muita verkkoja.

 

Voit totta kai tarkistaa että miten laitteen valot palavat, jos asetuksena on vain 3G.

Kunniamerkki +5

No olkoon valo minkä värinen lystää,asetettu vain 4g ja ei ainakaan ole pätkinyt kuva,kiitoksia kaikille hyvistä neuvoista ja hyvää kesän jatkoja.?

Hieno homma ja sitä samaa sinulle :smileyhappy:

Vastaa