Telia tv ei toimi


Hei olisin kysellyt mikä ihme tätä Telia tv:tä vaivaa kun pätkii koko ajan eikä tänäänkään ole pystynyt katsomaan muuta kuin tallennuksia kyllä kai nämä pitäisi toimia jos näistä maksaa kohta vaihtuu palvelut muualle kun ei jaksa tuskastella tämän kanssa enää aina on joku häikkä


10 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +14

Hyvää sunnuntaipäivää @Hoitsu16!



 



Onko tämä jatkunut usein? Oletko ottanut hetkeksi digiboksin virtajohdon pois muutamaksi minuutiksi? Toisinaan tämä yksinkertainen toimenpide auttaa ja toinen tapa on buutata modeemi myös kertaalleen. Jos yhteytesi kulkee pelkästään 4G mobiiliverkon kautta niin saattaa netti hidastua iltaisin kun tukiaseman käyttäjiä on enemmän paikalla.



 



Tässä vinkkejä ongelmatilanteissa Telian tukisivustolla listattuna:



https://www.telia.fi/asiakastuki/tv-ja-viihde/digiboksi-ongelmatilanteet



 



Jos ongelma jatkuu vielä, niin itse kääntyisin Telian asiakaspalveluun puoleen esim. Omien Sivujen chätissä vian tarkempaa selvitystä varten. Toivottavasti tästä olisi jotain apua! 🙂>

Jos kännykällä pätkii, koetas peittää sormella etukamera. Pätkiminen loppuu Telialla ainakin. Mulle kun vaihtui 10 android, niin alkoi pätkii, mutta sormella peittää etukameran niin ei pätki. Onkohan telialla kamera vakoilu päällä etukameralle.

 

Kännykällä auttaa mulla näihin nykimis juttuihin, kun peittää sormella etukameran.

 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +11

@Hoitsu16@  kirjoitti:

Hei olisin kysellyt mikä ihme tätä Telia tv:tä vaivaa kun pätkii koko ajan eikä tänäänkään ole pystynyt katsomaan muuta kuin tallennuksia kyllä kai nämä pitäisi toimia jos näistä maksaa kohta vaihtuu palvelut muualle kun ei jaksa tuskastella tämän kanssa enää aina on joku häikkä


Saman otsikon alle ihmettely, että mitähän tapahtui siinä tammikuun lopun päivityksessä, kun siitä lähtien yhteys omiin tallenteisiin ja ajastuksiin siirtymiseen on pätkinyt joka päivä enemmän tai vähemmän pahasti?  Hyvin usein vain "lataa...." -teksti ilmaantuu ruutuun, eikä mitään tapahdu.

 

Ennen tuota päivitystä mitään tuollaista ongelmaa ei ollut luokkaa vuosiin.

 

Joku tallenteiden käpistelyyn liittyvä serverivaihdos & siihen liittyvät yhteyssäädöt tms. tulisi äkkiseltään mieleen.

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +9

@  kirjoitti:


Jos kännykällä pätkii, koetas peittää sormella etukamera. Pätkiminen loppuu Telialla ainakin. Mulle kun vaihtui 10 android, niin alkoi pätkii, mutta sormella peittää etukameran niin ei pätki. Onkohan telialla kamera vakoilu päällä etukameralle.



 






Ei ole vakoilua päällä, Telia TV -sovellukselle ei anneta käyttöoikeutta kameralle, joten sovelluksen käyttö ei vaikuta kameran toimintaan.

Tuo sormella kameran peittäminen voisi ehkä vaikuttaa puhelimen automattisiin sensoreihin, esim. valomäärän mittaukseen? Jos valoa on paljon, voi puhelimen näytön kirkkaus nousta automaattisesti ja voisiko tämä aiheuttaa sovelluksen toimintahäiriötä? Tätä tulisi selvittää puhelimen omista asetusksista ottamalla tälläisen automatiikan pois päältä testiksi.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +9

@DigiHate@  kirjoitti:






Saman otsikon alle ihmettely, että mitähän tapahtui siinä tammikuun lopun päivityksessä, kun siitä lähtien yhteys omiin tallenteisiin ja ajastuksiin siirtymiseen on pätkinyt joka päivä enemmän tai vähemmän pahasti?  Hyvin usein vain "lataa...." -teksti ilmaantuu ruutuun, eikä mitään tapahdu.



 



Ennen tuota päivitystä mitään tuollaista ongelmaa ei ollut luokkaa vuosiin.



 



Joku tallenteiden käpistelyyn liittyvä serverivaihdos & siihen liittyvät yhteyssäädöt tms. tulisi äkkiseltään mieleen.



 






Tämän kaltaista häiriötä ei ole laajemmin havaittu palvelussa. Joitain yksittäisiä alueellisia häiriöitä on voinut olla, jolloin palvelun käyttö on ollut hidasta.

Ihan ensimmäisenä hidastelun korjaamiseksi suosittelen käyttämään digiboksista virtajohtoa irti 30 sekunttia ja tarkistaa, auttaako se edes hetkeksi? Onko käyttämäsi digiboksi minkä ikäinen ja mitä mallia? (Merkki ja malli ilmoitetaan pohjassa olevassa tarralapussa)

Suosittelen ottamaan meidän asiakaspalveluun yhteyttä, jos ongelmat jatkuu myös virtajohdon irrtoituksen jälkeen.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +11

Arris VIP4302 - ikää toki jo on ja joku softapäivitys tietysti voi vanhuksen sekoittaakin.

 

Oon vähä ihmetellytkin, että tällaista ongelmaa täällä ei valitella.

Ongelma kuitenkin ilmenee suunnilleen joka päivä ja useampaankin kertaan, mutta ei joka kerta, kun "Tallletukset"-valikkoon menee.  Tuon tiimoilta en vikaa boxin softan piikkiin ekana laittaisi...

 

Kokeillaan nyt taas tuota piuhatemppuakin ja kommentoidaan sit lisää jonkin ajan kuluttua.

 

Täällä on samaa vikaa ”lataa” ja ”tallennuksia ei löydy” tekstit tulee ja ainakin 3-4 kertaa viikossa.Tänään latasi

uusimman päivityksen ja pian sen jälkeen taas ei hyväksynyt uusia tallennuksia  Ei jaksa....

Tuota ilmenee melko usein. Oletko testannut tuota virratta käyttämistä sekä ottanut tästä yhteyttä meille? Päästäisiin tutkimaan tilannetta tarkemmin.

@DigiHate Kokeilitko jo piuhatemppua ja tapahtuiko sillä mitään muutosta?

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +11

"Piuhatemppu" ei auttanut, kuten odotettua...  Pari kertaa jumitus kiusasi eilenkin tuon "tempun" jälkeen.

Tää (+ yleisempi pikku takkuileminen tallennusvalikoissa liikuttaessa) siis ilmaantui häiriköimään kuin kytkimestä kääntäen tammikuun lopussa tulleen päivityksen jälkeen, eikä ole tuon jälkeisissä päivityksissä muuttunut mihinkään suuntaan.

Vastaa