Telia TV ei toimi - Vaatii salasanaa ja käyttäjätunnusta

  • 22 September 2019
  • 13 kommenttia
  • 66 katselukertaa

Eilen illlalla yhtä avatessamme TELIa tv pyysi kirjoittautumista ja salasanaa. Mikään ei tunnut auttavan, palvelut auki vain arkisin, kehenkään ei voi ottaa yhteyttä %&&%¤ ??? Tällasita vikaa ei ole ennen ilmennyt joten olemme kyllä taas tämän TELIAN kassa ihmeissään.



Laskut maksettu, sopimukset voimassa, mutta tätäkö on 2019 TV liittymäpalvelut. 



HELPPIä  siis pitäisi käyttää, viimeksi käytin minusta riippumattoamsta syystä ja menetin 50€ eikä aisia korjaantunut. 


Edit SaJoonas: muokattu otsikkoa


13 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +19

Hei @PERTURU ja tervetuloa Telian yhteisöön!



 



Kyllä chat toimii 24/7 myös siis pyhinä ja viikonloppuisin : https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Chat-apunasi-24-7/ba-p/147767



 



Täällä tietoa käyttäjätunnuksesta ja salasanasta Telia TV:seen : https://www.telia.fi/asiakastuki/tv-ja-viihde/telia-tv-digiboksi/kayttoonotto-ja-asennus-tv

Näitä on kokeiltu. Minun "Sonera" sähköpostista ohjelma ilmoittaa ettei tunnista. Minun kännykkänumeroa ei ole ilmeisesti teillä missään, joten olemme ilman TVtä

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +14

@PERTURU@  kirjoitti:


Näitä on kokeiltu. Minun "Sonera" sähköpostista ohjelma ilmoittaa ettei tunnista. Minun kännykkänumeroa ei ole ilmeisesti teillä missään, joten olemme ilman TVtä






Voi ei! Luultavasti digiboksiin on tullut päivitys ja vaatii uudelleen kirjautumista. Olihan kyseessä siis digiboksi mobiilipalvelulla? Mikäli et pääse tiliin, ole yhteydessä Telian asiakaspalveluun chatissä. Voitte yhdessä katsoa yhteystiedot ajan tasalle ja että Telia TV tunnukset ovat voimassa :)



 



Omilta Sivuilta voi katsoa tarkemmin itsepalveluna "Telia TV" -kohdasta käyttäjätunnuksen ja sieltä sivulta pääsee myös näppärästi vaihtamaan salasanan palveluun. 

Kaikkea on kokeiltu jo monta tuntia. Kiitos vaan sympatiasta mutta sillä ei salasanat  toimi! Nyt ollaan tilanteessa jossa kaikki yritykset päättyy ilmitukseen salasana ei ole oikea. Mutta kiitän loistavasta palvelusta, en kuitenkaan missään nimessä suosittele TELIAA, uskon että hyvitätte nämä päivät jolloin minusta riippumattomasta syystä en voi käyttää TVeetäni?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +14

Heippa vaan @PERTURU! Voi ei. Asia ei siis ratkennut chat-asiakaspalvelun kanssa tänään? :smileyindifferent:



 



 



Jos et halua keskustella chatissä, niin suosittelen jättämään Telian asiakaspalveluun palvelupyynnön oheisella lomakkeella:



https://www.telia.fi/kirjautuneille/lomakkeet/palvelupyynto?&path=2



 



Telian asiakaspalvelu on yhteydessä sinuun kahden arkipäivän kuluessa. En voi ottaa kantaa reklamaatioasioissa, koska ne ovat tapauskohtaisia jokaisella. Aina löytyy ongelmatilanteisiin ratkaisu :)

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +13

@PERTURU@  kirjoitti:

Eilen illlalla yhtä avatessamme TELIa tv pyysi kirjoittautumista ja salasanaa. Mikään ei tunnut auttavan, palvelut auki vain arkisin, kehenkään ei voi ottaa yhteyttä %&&%¤ ??? Tällasita vikaa ei ole ennen ilmennyt joten olemme kyllä taas tämän TELIAN kassa ihmeissään.

Laskut maksettu, sopimukset voimassa, mutta tätäkö on 2019 TV liittymäpalvelut. 

HELPPIä  siis pitäisi käyttää, viimeksi käytin minusta riippumattoamsta syystä ja menetin 50€ eikä aisia korjaantunut. 


Kysyikö TeliaTV -kirjautumisessa kirjaimia ja numeroita vai pelkästään numeroita tunnuksen osalta? Meidän asiakaspalvelun Chat on auki 24/7 eli aina tavoitettavissa Omien Sivujen kautta. Asiakaspalvelussa osataan perusteet näissä asioissa ja Häiriöilmoitukset ovat paikalla myös näin viikonloppuisin. Tässä yhteystietomme

Oletko käynnistänyt palvelureitittimen tai modeemin uudelleen? En pääse tästä katsomaan liittymätietojasi, mutta esim. digiboksi laajakaistalla tarvitsee vain numeraaliset tunnukset, ja pelkkä digiboksi (millä tahansa yhteydellä) käyttää sekä kirjaimia että numeroita tunnuksen yhteydessä. 

Telia Helppi on ajankohtainen palvelunumero silloin, jos tarvitaan apuja tietokoneisiin liittyvissä ongelmissa tai tarvitaan asennusapuja, ohjeistuksissa tms. 

Mistä nuo numeeriset tunnukset saa. Omilla sivuilla on vain sähköposti tunnukset

Asiakaspalvelukan ei osaa vastata tuohon kysymykseen ohjeissa on teksti

Syötä sinulle lähettämämme 10-merkkinen käyttäjätunnus kaukosäätimen numeronäppäimillä. tämä koodi on hakusessa

Tämä on toiminut, mutta liittymämuutosten myötä katosi päivityksessä


@Han31ll@  kirjoitti:


Mistä nuo numeeriset tunnukset saa. Omilla sivuilla on vain sähköposti tunnukset



Asiakaspalvelukan ei osaa vastata tuohon kysymykseen ohjeissa on teksti



Syötä sinulle lähettämämme 10-merkkinen käyttäjätunnus kaukosäätimen numeronäppäimillä. tämä koodi on hakusessa






TeliaTV Digiboksi laajakaistalla -palvelu tarvitsee tosiaan tuon 10-numeorisen käyttäjätunnuksen sekä salasanan kirjautumiseen. Löydät ne kirjautumalla Omille sivuille (olettaen, että olet palveluiden omistaja) verkkopankkitunnuksilla, itse luodulla Telia-tunnuksella tai mobiilivarmenteella. Omilla sivuilla ne löytyvät -> Liittymäni ja palveluni -> valitse TeliaTV Digiboksi laajakaistalla -> näet tiedoissa käyttäjätunnuksen ja voit tilata uuden salasanan sieltä myös.


@JoonasLam@  kirjoitti:

@Han31ll@  kirjoitti:

Mistä nuo numeeriset tunnukset saa. Omilla sivuilla on vain sähköposti tunnukset

Asiakaspalvelukan ei osaa vastata tuohon kysymykseen ohjeissa on teksti

Syötä sinulle lähettämämme 10-merkkinen käyttäjätunnus kaukosäätimen numeronäppäimillä. tämä koodi on hakusessa


TeliaTV Digiboksi laajakaistalla -palvelu tarvitsee tosiaan tuon 10-numeorisen käyttäjätunnuksen sekä salasanan kirjautumiseen. Löydät ne kirjautumalla Omille sivuille (olettaen, että olet palveluiden omistaja) verkkopankkitunnuksilla, itse luodulla Telia-tunnuksella tai mobiilivarmenteella. Omilla sivuilla ne löytyvät -> Liittymäni ja palveluni -> valitse TeliaTV Digiboksi laajakaistalla -> näet tiedoissa käyttäjätunnuksen ja voit tilata uuden salasanan sieltä myös.

 

Sieltä ei löydy digiboxia laajakaistalla. ainoastaan kaksi teliatv digibox joissa kummassakin eri käyttäjätunnus (ei numeerinen teliatunnus ja toisessa sp) sekä vielä telia tv sovellus, (molemmat tunnukset) Ennen näitä muutoksia meillä oli käytössä kaksi digiboxia, joista toinen langaton. Sitä käytettiin tabletista jaetun langattoman kautta. Toinen oli laajakaistassa. niiden tunnukset digiboxissa oli samat ja samat tallennukset näkyivät. Laajakaista liittymät purettiin, koska tarkoitus oli vaihtaa yritysliittymään. Siinä ei saanutkaan tv näkymään ja vaihto peruttiin. Tieto ei mennyt perille ja tv purettiin kuitenkin. Nyt tarkoituksena olisi saada tuo vanha tilanne tv:nkin osalta toimimaan. Netti on toiminut kokoajan. teliatv toimii tietokoneella.

Ei puutu muuta kuin ne numeeriset tunnukset. Mistähän ne saa. Asiakaspalvelu on luvannu myös lähettää ja soittaakin (torstaina) mutta mitään ei ole kuulunut.


 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +13

@Han31ll voisitko olla meidän asiakaspalveluun yhteydessä ollessasi kirjautuneena siellä omissa tiedoissasi? Eli löydät meidät kirjautuneena ollessasi sivun oikeassa reunassa alhaalla. Muutaman valmiiksi asetetun kysymyksen jälkeen voit valita "avaa chat asiakaspalvelijalle". Pahoittelut ettet ole saanut luvattua yhteydenottoa, näin välttyisit enemmältä odottelulta. 





 

Tuli taas itselläkin eteen tämä, eli telia tv - palvelu oli heittänyt pihalle. Kysyy käyttäjätunnusta ja salasanaa (sitä 10-numeroista) eikä huoli vaikka ovat oikeat. Hyvässä lykyssä siinä on sitten kokeiltu myös sähköpostiosoitetta ja telia-tunnusta, lähintä galaksia ja anopin tyttönimeä, jolloin palvelu ei enää muista ehdottaa sitä oikeaa. Joka kerta sama ruljanssi kun ei muista miten pitää toimia. Ens kerralla luen täältä...

1) Käy tietokoneella tsekkaamassa telia.fi - oikeella ylhäällä se pallero, jossa nimen alkukirjaimet -> Kirjaantuneena minun teliaan -> (kelaa alas) Minun tv-tilini -> Hallinnoi -> käyttäjätunnus on Asiakastilin numero. 10 numeroinen koodi, alkaa muutamalla nollalla. Kirjoita se ylös paperille. Älä sulje sivua!

2) Vähän oikean suuntaan on Tilaa PIN-Koodi tai salasana. Salasanan tilaaminen riittää.

3) Odottele rauhassa muutama minuutti, saat 2 tekstiviestiä joissa ekassa on edellä mainittu 10-numeroinen mainittu ja jälkimmäisessä muutettu salasana. Kirjoita salasana samalle paperille. Voisi kuvitella, että nämä toimivat. Eivät muuten toimi! (...vielä)

4) Vedä digiboxin muuntaja irti pistorasiasta ja laita hetken päästä takaisin

5) Odottele kun digiboxi lataa uuden softan ja sille päivityksen

6) Lopulta se kysyy aktivointitunnusta ja sille aktivointisalasanaa. Syötä näihin paperille kirjoittamasi numerosarjat

7) Kiittele teliaa siitä, että käyttäjätunnus, aktivointitunnus ja asiakastilin numero ovat sittenkin sama asia. (Paitsi ennen boxin buuttausta...)

😎> Etsi jotain katsottavaa ja pelkää seuraavaa käyttöliittymän muutosta ja muistele aikaa jolloin tallenteiden nimet oli listattu jotakuinkin loogisesti ja luettavan suurella fontilla ilman turhaa thumbnailia (jossa useimmiten ei edes ole mitään kuvaa).

 

 

 


@Jonni76@  kirjoitti:


Tuli taas itselläkin eteen tämä, eli telia tv - palvelu oli heittänyt pihalle. Kysyy käyttäjätunnusta ja salasanaa (sitä 10-numeroista) eikä huoli vaikka ovat oikeat. Hyvässä lykyssä siinä on sitten kokeiltu myös sähköpostiosoitetta ja telia-tunnusta, lähintä galaksia ja anopin tyttönimeä, jolloin palvelu ei enää muista ehdottaa sitä oikeaa. Joka kerta sama ruljanssi kun ei muista miten pitää toimia. Ens kerralla luen täältä...



1) Käy tietokoneella tsekkaamassa telia.fi - oikeella ylhäällä se pallero, jossa nimen alkukirjaimet -> Kirjaantuneena minun teliaan -> (kelaa alas) Minun tv-tilini -> Hallinnoi -> käyttäjätunnus on Asiakastilin numero. 10 numeroinen koodi, alkaa muutamalla nollalla. Kirjoita se ylös paperille. Älä sulje sivua!



2) Vähän oikean suuntaan on Tilaa PIN-Koodi tai salasana. Salasanan tilaaminen riittää.



3) Odottele rauhassa muutama minuutti, saat 2 tekstiviestiä joissa ekassa on edellä mainittu 10-numeroinen mainittu ja jälkimmäisessä muutettu salasana. Kirjoita salasana samalle paperille. Voisi kuvitella, että nämä toimivat. Eivät muuten toimi! (...vielä)



4) Vedä digiboxin muuntaja irti pistorasiasta ja laita hetken päästä takaisin



5) Odottele kun digiboxi lataa uuden softan ja sille päivityksen



6) Lopulta se kysyy aktivointitunnusta ja sille aktivointisalasanaa. Syötä näihin paperille kirjoittamasi numerosarjat



7) Kiittele teliaa siitä, että käyttäjätunnus, aktivointitunnus ja asiakastilin numero ovat sittenkin sama asia. (Paitsi ennen boxin buuttausta...)



😎> Etsi jotain katsottavaa ja pelkää seuraavaa käyttöliittymän muutosta ja muistele aikaa jolloin tallenteiden nimet oli listattu jotakuinkin loogisesti ja luettavan suurella fontilla ilman turhaa thumbnailia (jossa useimmiten ei edes ole mitään kuvaa).



 






Hienoa, että sait ongelman ratkottua ja tässä onkin selkeä polku valmiina, joten kiitos vielä tästä oman kokemuksen avaamisesta 🙂> Tämä on varmasti hyödyllinen, jos jatkossa vastaavaa sattuu jollakulla eteen. Tunnuksista tuo palaute on oikein ymmärrettävä ja pyritään tätä selkeyttämään jatkossa paremmin. Esimerkiksi Asiakastuen ohjeissa puhumme Telia TV:n käyttäjätunnuksesta, mutta Minun Teliassa TV-palveluiden hallinnassa Telia TV Digiboksi laajakaistalla -palvelun tiedoissa on kerrottu "Asiakastilin numero", joka tarkoittaa samaa asiaa. Vien tästä aiheesta terveiset meillä eteenpäin.

Vastaa