Uusi tallennusnäkymä on käyttökelvoton

  • 20 December 2020
  • 79 kommenttia
  • 32 katselukertaa


Näytä ensimmäinen kirjoitus

79 kommenttia


@MinnaLN@  kirjoitti:

@Jarsut@  kirjoitti:

@JoonasLam@  kirjoitti:

Palautetta saa laittaa jatkossakin ja kiitos siitä tähän asti. Vanhaa näkymää ei olla näillä näkymin tuomassa takaisin ja uuteen tottuminen vie varmasti aikansa. Tallenteen keston näkyvyydestä vien palautetta meillä eteenpäin, josko sen saisi muovattua tulevaisuudessa paremmin näkyville. 


Tuo se on oikea asenne palveluntarjoajalta. Asiakkaiden mielipiteet eivät merkitse mitään. ME olemme oikeassa ja tyytykää siihen, te kurjat väärässä olevat asiakkaat!

 

Enpä muista, milloin viimeksi olisin missään törmännyt näin päin p...tä menneeseen "uudistukseen". Yleensä ohjelmien päivitykset parantavat käytettävyyttä ja tuovat parannuksia. Nyt niin ei todellakaan käynyt.


Hei @Jarsut ja tervetuloa Yhteisöön!

Tottahan asiakkaidemme mielipiteet merkkaavat ja voit olla varma, että me viemme näitä fiiliksiä eteenpäin täältä Yhteisöstä. Vanhaan näkymään ei olla palaamassa, mutta tätä uutta kehitetään.


Ei se palvelu puhumalla parane eikä kehity... Eikä sisäisellä viestittelyllä... Eipä taida kovin nopeasti vastaavat tahot reagoida tähänkään asiaan...


@MinnaLN@  kirjoitti:

@Jarsut@  kirjoitti:

@JoonasLam@  kirjoitti:

Palautetta saa laittaa jatkossakin ja kiitos siitä tähän asti. Vanhaa näkymää ei olla näillä näkymin tuomassa takaisin ja uuteen tottuminen vie varmasti aikansa. Tallenteen keston näkyvyydestä vien palautetta meillä eteenpäin, josko sen saisi muovattua tulevaisuudessa paremmin näkyville. 


Tuo se on oikea asenne palveluntarjoajalta. Asiakkaiden mielipiteet eivät merkitse mitään. ME olemme oikeassa ja tyytykää siihen, te kurjat väärässä olevat asiakkaat!

 

Enpä muista, milloin viimeksi olisin missään törmännyt näin päin p...tä menneeseen "uudistukseen". Yleensä ohjelmien päivitykset parantavat käytettävyyttä ja tuovat parannuksia. Nyt niin ei todellakaan käynyt.


Hei @Jarsut ja tervetuloa Yhteisöön!

Tottahan asiakkaidemme mielipiteet merkkaavat ja voit olla varma, että me viemme näitä fiiliksiä eteenpäin täältä Yhteisöstä. Vanhaan näkymään ei olla palaamassa, mutta tätä uutta kehitetään.


Sanoista tekoihin? Ei se palvelu puhumalla parane tai kehity... Eikä telian sisäisellä viestittelyllä...

Kunniamerkki +12

@BYSIYS@  kirjoitti:
Mikäli asiaa ei viipymättä palauteta tai paranneta, joudumme luopumaan Telia-TV:stä, koska palvelu ei enää toimi. Emme myöskään ole valmiita maksamaan sellaisesta palvelusta, jonka toiminta lakkaa kesken sopimuskauden. Toivottavasti tästä ei synny erimielisyyttä, jotta järeämpiin oimiin ei tarvitse ryhtyä. Mainehaitta tästä on Telialle jo joka tapauksessa tullut. Tällaista joululahjaa ei olisi kaivattu.

Jos päätätte luopua palvelusta, niin ehdotan tutustumaan VU+ Ultimo 4K -verkkotallentimeen. Meillä on ollut sellainen jo monta vuotta eikä siinä ole ollut pahemmin moitittavaa. Kanavien vastaanotto tapahtuu joko antenni- tai satelliittiverkosta, valinta tapahtuu automaattisesti kanavia valittaessa tai tallenteiden alkaessa. Antenniverkon lisäksi on kaksi satelliittilautasta. Myös Canal Digitalin satellittipuolen maksukortti toimii suoraan niillä kanavilla jotka eivät vaadi korttilinkitystä, linkitettyihin pitää sitten erikseen hankkia salauksenpurkumoduli. Mulle on riittänyt ne linkittämättömätkin. Virittimiä mulla on tuossa tällä hetkellä kymmenen, jolloin voi olla vähintään 10 samanaikaista tallennetta tai kanavien striimausta verkkoon.

 

Laite toimii myös omana netti-tv palvelimena, eli kaikkia kanavia voi livestriimata taikka katsella tallenteita millä tahansa vekottimella, missä vaan pyörii webbiselain sekä ilmainen VLCplayer-videotoistin. VPN-yhteyden kautta tämä onnistuu myös etänä. Laite tukee etäkäytössä myös huonoa mobiililaajakaistayhteyttä eli se pystyy transkoodaamaan livelähetyksiä taikka tallenteita alemmalle bittivirralle (jonka tason voi itse säätää), tällöin kuva saadaan näkymään pätkimättä myös hitaalla yhteydellä, toki kuvanlaatu ei sitten ole yhtä hyvä. Toisaalta hyvällä 4G:lläkin menee ainakin kotimaiset HD kanavat läpi pätkimättä suurimman osan ajasta, kotipäässähän meillä on valokuitu.

 

Erityisesti pidän VU+:ssa siitä kun sen käyttö ei ole sidottu pelkästään yhden TV:n äärelle tai siten, että vain yksi ihminen voisi käyttää laitetta samaan aikaan. Eri perheenjäsenet voivat katsella omia mielisarjojaan yhtä aikaa. Se, joka ei halua pelata tietotekniikan kanssa voi katsella "localina" eli laitteeseen liitetyn television kautta perinteisesti kaukosäätimellä ohjaten, samaan aikaan kun muut voivat katsella vaikka tietokoneesta tai muulla laitteella webbihallinnan tai client-ohjelmiston kautta tietokoneella/tabletilla/puhelimella. Kodi-ohjelmiston ja Raspberry Pi tms. alustan kautta on myös mahdolista käyttää toisesta huoneesta, käyttäen ko. television kaukosäädintä (HDMI CEC) Kodi-alustan ohjaamiseen.

 

Tallennenäkymä tässä on oheisen kuvan mukainen (tämä siis näkyy TV:n kautta, webbihallinnassa on periaatteessa sama mutta toisen näköinen). Oheinen kuva on toki kaapattu webbihallinnan "etäkaukosäädin" toiminnolla, jolla on mahdollista käyttää boksia webbiselaimen yli emuloiden kaukosäädintä. Oheinen tallennenäkymä aukeaa yhdellä napin painalluksella ja tallenteiden esitysjärjestys on se, millaiseksi käyttäjä on sen asettanut:

 

 

Sitä, miten tallenteet listataan voi helposti säätää, meillä taitaa olla nyt aikajärjestys käytössä. Hakemistoja voi vapaasti tehdä ja poistaa sekä ohjata ajastuksia menemään suoraan tiettyyn hakemistoon. Myös hakusanoihin perustuvia automaattisia ajastuksia voi tehdä, jos ohjelman esitysaika vaihtelee. Poistetut ohjelmat siirtyvät "Poistetut kohteet" kansioon josta ne voi vielä palauttaa korkeintaan kahden viikon ajan, jonka jälkeen ne vasta poistuvat lopullisesti.

 

Paikallisesti käytettäessä laite on myös todella nopea. Kanavien vaihdossa tai tallenteiden katselussa ei ole mitään ylimääräisiä viiveitä. Paikallisesti katsottaessa tallenteita voi myös kuvallisesti pikakelailla erilaisilla nopeuksilla (256x saattoi olla maksimi), jolloin tallenne menee sellaisena "vilinänä" ruudulla, erittäin paljon nopeutettuna siis.

 

Ohjelmisto tässä päivitetään itse, joten laitteen toiminta ei itsekseen muutu toisenlaiseksi ilman, että käyttäjä nimenomaan haluaa sen päivittää ja varautuu siinä yhteydessä että asiat voivat muuttua toisenlaiseksi. Ja toisaalta jos ei pidä uudesta ohjelmistoversiosta, voi vanhankin palauttaa helposti takaisin backupeista. Myös aivan kaikki asetukset saa helposti backupattua ja verkossa tämä näkyy "verkkokiintolevynä", jolloin myös tallennettujen ohjelmien siirto tietokoneelle käy käden käänteessä, jos haluaa ottaa niistä varmuuskopioita.

 

Jos löytyy koodausosaamista, on myös mahdollista vaikuttaa laitteen toimintaan erittäin syvälliselläkin tasolla, esimerkiksi kaikki valikot ja erilaiset näkymät on mahdollista säätää mieleisekseen muokkaamalla niiden koodia, mutta ainakaan mulla ei ole riittänyt aika perehtyä ja toisaalta kun käytän laitetta valtaosin verkon yli eli asialla ei ole niin isosti merkitystäkään.

 

Kaikenkaikkiaan tämä oli hyvä hankinta ja on ollut hyvä palvelija. Alussa joutuu jonkun verran käyttämään aikaa siihen että perehtyy kaikkiin ominaisuuksiin ja säätää mieleiset asetukset (asetuksia on todella paljon koska kaikkiin olennaisiin asioihin voi itse vaikuttaa), tekee hakusanapohjaiset automaattiset tallennukset jne. mutta vaiva kannatti koska sen jälkeen laitteesta saa paljon enemmän irti, sen toimiessa juuri omien toiveiden mukaisesti.

 

Suosittelen myös Telian R&D puolta hankkimaan laitteen ja ottamaan siitä ideoita, millä tavoin TV-palvelun kuuluu toimia.

Uusi tallennusnäkymä on ihan hyvä, kun siihen vain ensin tottui. Päivityksen yhteydessä toki kaikki keskeneräiset ohjelmat meni alkuun ja sai aikalailla kelailla ja katsella että mihin kohtaan oli jäänyt etenkin kun niitä ohjelmia oli useampia. Mutta tämän jälkeen mulla ei ole ollut mitään ongelmaa löytää kuvakkeiden joukosta ohjelmia ja ne on ihan selkeästi tallennusjärjestyksessä uusimmasta vanhimpaan.

Mutta sitten niihin ongelmiin...

Tallennuspalvelu on näkymältään sama sekä sovelluksessa että digiboksissa ne eivät vain kommunikoi keskenään ohjelmien poiston suhteen, jos poistat ohjelman digiboksilta näkyy se edelleen sovelluksessa eikä sitä pysty poistamaan ja sama toisinpäin.

Tallennuksien laittaminen voisi ensin tarjota vaihtoehtoa tallenna vain tämä jakso ja valitessa tallenna kaikki eikä toisinpäin kuten nyt. Sillä tallenna kaikki tallentaa tosiaan ihan kaikki jaksot, tulee ne vaikka 7 kertaa uusintana ja sitten aina uudet jaksot päälle ja niiden uusinnat jne. Tässä parempi olisi se, että tallentaisi vain kaikki saman sarjan tms jaksot siihen tiettyyn aikaan milloin on tallenuksen asettanut. (Esim. Holmes keskiviikko klo 21)

Lisäksi ohjelmaopas on epäselkeä, kun ajastaa jonkun ohjelman heittää se rec merkinnän myös saman jakson kohtaan muina esitettävinä ajankohtina samalla kanavalla, nämä ohjelmat eivät kuitenkaan tallennu (onneksi). On hankala tarkistaa että laitoinko jo haluamani ohjelman kun siellä merkintöjä on enemmänkin etkä kuitenkaan voi olla varma mikä niistä ohjelmista tallentuu vai tallentuuko mikään.

Lisäksi useamman kerran aina klo 21 tapahtunut niin, että tallennukset häviää. Tallennus valikossa on teksti suurinpiirtein näin "sinulla ei ole tallennettuja tai ajastettuja ohjelmia" ongelma kestää noin 10 minuuttia, jonka jälkeen kaikki palautuu ennalleen. Muutoin kaikki siis ok. Tästä on keskusteltu muuten yleisesti mein naapurustossakin ja kaikki sanovat täysin samaa, joten ongelmien korjaannuttua luulen täällä ainakin olevan aika monta tyytyväistä telia asiakasta

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

@Ne1son@  kirjoitti:


Uusi tallennusnäkymä on ihan hyvä, kun siihen vain ensin tottui. Päivityksen yhteydessä toki kaikki keskeneräiset ohjelmat meni alkuun ja sai aikalailla kelailla ja katsella että mihin kohtaan oli jäänyt etenkin kun niitä ohjelmia oli useampia. Mutta tämän jälkeen mulla ei ole ollut mitään ongelmaa löytää kuvakkeiden joukosta ohjelmia ja ne on ihan selkeästi tallennusjärjestyksessä uusimmasta vanhimpaan.



Mutta sitten niihin ongelmiin...



Tallennuspalvelu on näkymältään sama sekä sovelluksessa että digiboksissa ne eivät vain kommunikoi keskenään ohjelmien poiston suhteen, jos poistat ohjelman digiboksilta näkyy se edelleen sovelluksessa eikä sitä pysty poistamaan ja sama toisinpäin.



Tallennuksien laittaminen voisi ensin tarjota vaihtoehtoa tallenna vain tämä jakso ja valitessa tallenna kaikki eikä toisinpäin kuten nyt. Sillä tallenna kaikki tallentaa tosiaan ihan kaikki jaksot, tulee ne vaikka 7 kertaa uusintana ja sitten aina uudet jaksot päälle ja niiden uusinnat jne. Tässä parempi olisi se, että tallentaisi vain kaikki saman sarjan tms jaksot siihen tiettyyn aikaan milloin on tallenuksen asettanut. (Esim. Holmes keskiviikko klo 21)



Lisäksi ohjelmaopas on epäselkeä, kun ajastaa jonkun ohjelman heittää se rec merkinnän myös saman jakson kohtaan muina esitettävinä ajankohtina samalla kanavalla, nämä ohjelmat eivät kuitenkaan tallennu (onneksi). On hankala tarkistaa että laitoinko jo haluamani ohjelman kun siellä merkintöjä on enemmänkin etkä kuitenkaan voi olla varma mikä niistä ohjelmista tallentuu vai tallentuuko mikään.



Lisäksi useamman kerran aina klo 21 tapahtunut niin, että tallennukset häviää. Tallennus valikossa on teksti suurinpiirtein näin "sinulla ei ole tallennettuja tai ajastettuja ohjelmia" ongelma kestää noin 10 minuuttia, jonka jälkeen kaikki palautuu ennalleen. Muutoin kaikki siis ok. Tästä on keskusteltu muuten yleisesti mein naapurustossakin ja kaikki sanovat täysin samaa, joten ongelmien korjaannuttua luulen täällä ainakin olevan aika monta tyytyväistä telia asiakasta






Kiitokset myös näistä huomioista. Viedään palautteet, terveiset ja kehitysehdotukset eteenpäin. 


@Merja_J@  kirjoitti:

@Ne1son@  kirjoitti:

Uusi tallennusnäkymä on ihan hyvä, kun siihen vain ensin tottui. Päivityksen yhteydessä toki kaikki keskeneräiset ohjelmat meni alkuun ja sai aikalailla kelailla ja katsella että mihin kohtaan oli jäänyt etenkin kun niitä ohjelmia oli useampia. Mutta tämän jälkeen mulla ei ole ollut mitään ongelmaa löytää kuvakkeiden joukosta ohjelmia ja ne on ihan selkeästi tallennusjärjestyksessä uusimmasta vanhimpaan.

Mutta sitten niihin ongelmiin...

Tallennuspalvelu on näkymältään sama sekä sovelluksessa että digiboksissa ne eivät vain kommunikoi keskenään ohjelmien poiston suhteen, jos poistat ohjelman digiboksilta näkyy se edelleen sovelluksessa eikä sitä pysty poistamaan ja sama toisinpäin.

Tallennuksien laittaminen voisi ensin tarjota vaihtoehtoa tallenna vain tämä jakso ja valitessa tallenna kaikki eikä toisinpäin kuten nyt. Sillä tallenna kaikki tallentaa tosiaan ihan kaikki jaksot, tulee ne vaikka 7 kertaa uusintana ja sitten aina uudet jaksot päälle ja niiden uusinnat jne. Tässä parempi olisi se, että tallentaisi vain kaikki saman sarjan tms jaksot siihen tiettyyn aikaan milloin on tallenuksen asettanut. (Esim. Holmes keskiviikko klo 21)

Lisäksi ohjelmaopas on epäselkeä, kun ajastaa jonkun ohjelman heittää se rec merkinnän myös saman jakson kohtaan muina esitettävinä ajankohtina samalla kanavalla, nämä ohjelmat eivät kuitenkaan tallennu (onneksi). On hankala tarkistaa että laitoinko jo haluamani ohjelman kun siellä merkintöjä on enemmänkin etkä kuitenkaan voi olla varma mikä niistä ohjelmista tallentuu vai tallentuuko mikään.

Lisäksi useamman kerran aina klo 21 tapahtunut niin, että tallennukset häviää. Tallennus valikossa on teksti suurinpiirtein näin "sinulla ei ole tallennettuja tai ajastettuja ohjelmia" ongelma kestää noin 10 minuuttia, jonka jälkeen kaikki palautuu ennalleen. Muutoin kaikki siis ok. Tästä on keskusteltu muuten yleisesti mein naapurustossakin ja kaikki sanovat täysin samaa, joten ongelmien korjaannuttua luulen täällä ainakin olevan aika monta tyytyväistä telia asiakasta


Kiitokset myös näistä huomioista. Viedään palautteet, terveiset ja kehitysehdotukset eteenpäin. 


Kaikkeen tottuu ensimmäinen päivä hirressäkin on se vaikein. Oma kättäjäkokemukseni olisi huomattavasti mukavampi jos kuvakkeet eivät olisi noin hallitsevan isoja. Suuret kuvakkeet hieman haittaavat eri "osioiden" hallintaa (pian tallennuksesa, toistuvat tallennukset, yksittäiset tallenteet etc.).

Pitäisi olla sellainen käyttöliittymä mistä mielummin valittaisiin haluttu osio (esimerkiksi toistuvat tallennukset) jonka jälkeen avautuisi näkymä missä olisivat kaikki toistuvien tallenteiden kuvakkeet. Näin näkymä olsi selkeämpi ja jos kuvakkeet olsivat hieman pienempiä niin saataisiin mahdollisimman monta kuvaketta yhteen näkymään sopimaan (mikäli toistuvia tallenteita olisi runsaasti).

 Käyttöliittymässä olen havainnut myös muuta ongelmaa:

27.1.2021 klo 13:55
Telia TV-palvelussa on ongelma tallenteiden puolella.
Toistuvat tallennukset ohjelmien osiosa ohjelman "tallennekansiossa" saattaa olla
jonkun toisen ohjelman tallenne.Esimerkiksi Täällä pohjantähden alla kansiossa on ohjeman Ohuella langalla (TV2 HD) tallenne.
Tai kansiossa ilmoitetaan olevan vaikka viisi tallennetta
kun kansion avaa niin siellä ei ole yhtään tallenneta etc.


@motr_@  kirjoitti:






Kaikkeen tottuu ensimmäinen päivä hirressäkin on se vaikein. Oma kättäjäkokemukseni olisi huomattavasti mukavampi jos kuvakkeet eivät olisi noin hallitsevan isoja. Suuret kuvakkeet hieman haittaavat eri "osioiden" hallintaa (pian tallennuksesa, toistuvat tallennukset, yksittäiset tallenteet etc.).



Pitäisi olla sellainen käyttöliittymä mistä mielummin valittaisiin haluttu osio (esimerkiksi toistuvat tallennukset) jonka jälkeen avautuisi näkymä missä olisivat kaikki toistuvien tallenteiden kuvakkeet. Näin näkymä olsi selkeämpi ja jos kuvakkeet olsivat hieman pienempiä niin saataisiin mahdollisimman monta kuvaketta yhteen näkymään sopimaan (mikäli toistuvia tallenteita olisi runsaasti).



 Käyttöliittymässä olen havainnut myös muuta ongelmaa:



27.1.2021 klo 13:55
Telia TV-palvelussa on ongelma tallenteiden puolella.
Toistuvat tallennukset ohjelmien osiosa ohjelman "tallennekansiossa" saattaa olla
jonkun toisen ohjelman tallenne.Esimerkiksi Täällä pohjantähden alla kansiossa on ohjeman Ohuella langalla (TV2 HD) tallenne.
Tai kansiossa ilmoitetaan olevan vaikka viisi tallennetta
kun kansion avaa niin siellä ei ole yhtään tallenneta etc.






Näistä pienemmistä kuvakkeista onkin ollut aika paljon puhetta ja tämä muutos on suunnitelmissa tulevissa päivityksissä 👍>



 



Telia TV:n asiakaskokemustiimin asiantuntija kirjailikin Kehitetään Yhdessä Telia TV -palveluja -ketjuun mitä uudistuksia näillä näkymin on tallennuspalvelun suhteen odotettavissa. Ja mainittakoon vielä jos et ole huomannut niin laitettiin täällä Yhteisössä pystyyn ketju Telia TV digiboxilla ohjelmistopäivitykset, johon sitten tullaan kirjailemaan mitä seuraava ohjelmistopäivitys sisältää. Laitoin kysymystä eteenpäin noista häiriöistä jotka mainitsit ja palataan niistä vielä asiaan.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +9

@motr_  kirjoitti:

 



Käyttöliittymässä olen havainnut myös muuta ongelmaa:




27.1.2021 klo 13:55
Telia TV-palvelussa on ongelma tallenteiden puolella.
Toistuvat tallennukset ohjelmien osiosa ohjelman "tallennekansiossa" saattaa olla
jonkun toisen ohjelman tallenne.Esimerkiksi Täällä pohjantähden alla kansiossa on ohjeman Ohuella langalla (TV2 HD) tallenne.
Tai kansiossa ilmoitetaan olevan vaikka viisi tallennetta
kun kansion avaa niin siellä ei ole yhtään tallenneta etc.






Laittaisitko näistä tallenneongelmista vielä häiriöilmoituksen tulemaan asiakastietojesi kanssa, niin saadaan häiriöt vielä tarkempaan tutkintaan. Voit linkata viestiisi myös tämän keskustelun.

Aivan samaa mieltä.

- Uuden mallinen tallennusten listaus on huono, ajatus kaunis.

 

- Kaikki jaksot eivär näy. Tai ei ollenkaan. Tai väärä ohjelma takana.

 

- nuo ohjelmakuvat puuttuu isosta osasta.

 

- listanäkymä saisi olla edelleen rinnalla.

 

 

Mikä vaemrmaan kaikkein tärkeintä.. Pikku Kakkosesta tulee osassa vain 1 minuutin pätkiä..

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +9

@ViKiNGi@  kirjoitti:


Aivan samaa mieltä.



- Uuden mallinen tallennusten listaus on huono, ajatus kaunis.



 



- Kaikki jaksot eivär näy. Tai ei ollenkaan. Tai väärä ohjelma takana.



 



- nuo ohjelmakuvat puuttuu isosta osasta.



 



- listanäkymä saisi olla edelleen rinnalla.



 



 



Mikä vaemrmaan kaikkein tärkeintä.. Pikku Kakkosesta tulee osassa vain 1 minuutin pätkiä..






Kiitos tärkeästä palautteesta. Nämä viedään eteenpäin ja otetaan huomioon kehityksessä.

Kansikuvien puuttuminen on osa laajempaa häiriötä, jota tutkitaan ja korjataan.

Onko ongelma jokaisen Pikku kakkosen tallenteen kanssa vai yksittäisestä tallenteesta? Vai onko kyse suorasta lähetyksestä?


@HenriLie@  kirjoitti:

@ViKiNGi@  kirjoitti:

Aivan samaa mieltä.

- Uuden mallinen tallennusten listaus on huono, ajatus kaunis.

 

- Kaikki jaksot eivär näy. Tai ei ollenkaan. Tai väärä ohjelma takana.

 

- nuo ohjelmakuvat puuttuu isosta osasta.

 

- listanäkymä saisi olla edelleen rinnalla.

 

 

Mikä vaemrmaan kaikkein tärkeintä.. Pikku Kakkosesta tulee osassa vain 1 minuutin pätkiä..


Kiitos tärkeästä palautteesta. Nämä viedään eteenpäin ja otetaan huomioon kehityksessä.

Kansikuvien puuttuminen on osa laajempaa häiriötä, jota tutkitaan ja korjataan.

Onko ongelma jokaisen Pikku kakkosen tallenteen kanssa vai yksittäisestä tallenteesta? Vai onko kyse suorasta lähetyksestä?


Moikka

 

Poikkeuksetta jokainen lauantai- ja sunnuntaiaamujen Pikku Kakkoset on pilkottu eri paloihin. Ei oikein muilla päivillä ole sellaista erikoisuutta.

 

- jotenkin toivoisin tuohon perus listamuotoa, jossa ensimmäisenä ohjelmat, kuten nyt ja sen alla on ao. jaksot (lajittelu aakkosjärjestys tai viimeisin tallennus).

 

- Tuo tallenna kaikki jaksot on todella hyvä uudistus, jota on kauan toivottukin.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +9

@ViKiNGi@  kirjoitti:



@HenriLie@  kirjoitti:



@ViKiNGi@  kirjoitti:


Aivan samaa mieltä.



- Uuden mallinen tallennusten listaus on huono, ajatus kaunis.



 



- Kaikki jaksot eivär näy. Tai ei ollenkaan. Tai väärä ohjelma takana.



 



- nuo ohjelmakuvat puuttuu isosta osasta.



 



- listanäkymä saisi olla edelleen rinnalla.



 



 



Mikä vaemrmaan kaikkein tärkeintä.. Pikku Kakkosesta tulee osassa vain 1 minuutin pätkiä..






Kiitos tärkeästä palautteesta. Nämä viedään eteenpäin ja otetaan huomioon kehityksessä.

Kansikuvien puuttuminen on osa laajempaa häiriötä, jota tutkitaan ja korjataan.

Onko ongelma jokaisen Pikku kakkosen tallenteen kanssa vai yksittäisestä tallenteesta? Vai onko kyse suorasta lähetyksestä?






Moikka



 



Poikkeuksetta jokainen lauantai- ja sunnuntaiaamujen Pikku Kakkoset on pilkottu eri paloihin. Ei oikein muilla päivillä ole sellaista erikoisuutta.



 



- jotenkin toivoisin tuohon perus listamuotoa, jossa ensimmäisenä ohjelmat, kuten nyt ja sen alla on ao. jaksot (lajittelu aakkosjärjestys tai viimeisin tallennus).



 



- Tuo tallenna kaikki jaksot on todella hyvä uudistus, jota on kauan toivottukin.






Nyt ymmäräsinkin mitä tarkoitat, eli ohjelmaoppassa nuo ohjelmat on yksittäisinä lyhyinä ohjelmina. Nämä ohjelmatiedot ohjelmaoppaaseen tulevat suoraan kanavien tuottajilta, eli tässä tapauksessa YLE.ltä. Vertailin kuitenkin YLE:n ja meidän ohjelmaoppaita tältä aamua, niin meillä ohjelmatiedoissa on useampi ohjelma ja samalla aloitushetkellä, esim. tänään 09:12 Galaxy: Jalkapallo sekä 9:12 Voihan Poni. Otamme tämän seurantaan ja tarkistamme ensiviikonloppuna toimintaa.

Haluaisin kuitenkin vielä kysyä, että millä tavalla tämä haittaa käyttöä? Jääkö tallenteita tallentamatta tai onko niiden pituuksissa häiriöitä? Toimiiko jatkuva tallennus näiden ohjelmien kohdalla? Kysyn tätä siis siksi, koska en pääse nyt testaamaan tallennusta / katselua itse.

Ajatuksena on siis se, että voisin laittaa tuon aamuohjelmiston automaattisesti tallennukseen ja aloitella hieman myöhemmin katsomaan ohjelmaa. Nyt joutuu joka viikonlopuu erikseen käydä naputtelemassa jokainen ohjelmapätkä erikseen, niitä on useampia ja eri pituisia.

Toimisi hienosti, varsinkin nyt, kun tuo koko sarjan automaattinen tallennus on käytössä.

 

Sitten toisena tuli vielä se mieleen, että saisiko myös niin, että samasta ohjelmasta tulee sama jakso uudelleen, niin ei tulisi kahta erillistä tallennusta. Eli nyt tulee joitain ohjelmia alkuviikosta ja viikonlopulla kertauksena samat jaksot, löytyy tallenteet nyt sitten tuplana.

 

Kiitos nopeista vastauksista!

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +9

@ViKiNGi@  kirjoitti:


Ajatuksena on siis se, että voisin laittaa tuon aamuohjelmiston automaattisesti tallennukseen ja aloitella hieman myöhemmin katsomaan ohjelmaa. Nyt joutuu joka viikonlopuu erikseen käydä naputtelemassa jokainen ohjelmapätkä erikseen, niitä on useampia ja eri pituisia.



Toimisi hienosti, varsinkin nyt, kun tuo koko sarjan automaattinen tallennus on käytössä.



 



Sitten toisena tuli vielä se mieleen, että saisiko myös niin, että samasta ohjelmasta tulee sama jakso uudelleen, niin ei tulisi kahta erillistä tallennusta. Eli nyt tulee joitain ohjelmia alkuviikosta ja viikonlopulla kertauksena samat jaksot, löytyy tallenteet nyt sitten tuplana.



 



Kiitos nopeista vastauksista!






Kiitos tarkennuksista ja hyvistä kommenteista. Tosiaan nyt tallennukset on aina asetettava ohjelma kerrallaan ja näiden Pikku kakkosen ohjelmien kanssa se tuottaa toistoa. Mitä itse nyt kokeilin ensiviikolle tallentaa niin huomattavasti helpompi oli puhelimen Telia TV -sovelluksen kautta asettaa tallennukset. Kun ohjelman vierellä olevaa kolmea pistettä painoi ja valitsi "Tallenna" ja seuraavaan ilmoitukseen piti valinnan "Tallenna kaikki jaksot" niin tallennukset asettui automaattiseksi.

Oletko sinä ottanut jo Telia TV -sovelluksen puhelimella käyttöön? Jos et vielä ole ottanut Telia TV -sovellustunnusta käyttöön, sen voi Minun Telia -sivulta kätevästi ottaa maksutta käyttöön.

Tuplatallenteiden osalta tuo sovelluksen kautta tehtävä automaattinen tallennus pitäisi myös korjata tilanne. Jos ohjelman tallentaa yksittäisenä tallennuksena, digiboksi ei ota kantaa onko sama ohjelma jo ennestään tallennettuna, mutta automaattisessa sarjatallunnuksessa toistoa ei tule.

Testaatko ensiviikonlopun ohjelmien automaattisen tallentamisen Telia TV -sovelluksen puolelta ja kirjoittele sitten tänne, toimiko tallennus paremmin.

100 megan talokuitu ja Arris 4302W piuhalla kiinni Technicolor Telia X2-reitittimessä.



Muutama kummastusta herättävä asia. 
1) Välillä kun Tallennukset avaa, niin näyttää ettei yhtään tallennuksia ole.



2) Kun lajittelee (A-Ö) yksittäiset tallennukset, niin voiskohan joku avata tuota lajittelulogiikkaa?



Jos tallennuksen alussa on Elokuva/Subleffa/Kino-etuliite, niin tämä unohdetaan ja käytetään elokuvan nimeä lajittelutekijänä eli ensin numerolla alkavat ja sitten aakkosjärjestyksessä.
Mutta sitten tuleekin mielenkiintoista: Elokuva : Sovitus on ennen Elokuva Avengers : Age of Ultron. Ja tämä ilmeisesti siksi, että Sovitus elokuvan englanninkielinen nimi on Atonement.
Eihän se näin voi mennä... Jos tätä elokuvaa koittaa hakea selaamalla, niin ei koita A:n kohdalta etsiä.
Toinen kummallisuus tässä lajittelussa.Kohdassa E sitten tulee Elokuvia uudestaan, taas alkaen numerolla ja sitten kirjaimilla alkavat elokuvat. Miksei nämä ole alussa vaan tässä keskellä?



3) Kun tallennuksia on paljon, niin aiemmin listamuodossa olevaa listaa pystyi selaamaan pitämällä kaken alaspäin nappia pohjassa ja lista pysyi selauksessa mukana.
Nyt kun koittaa vastaavaa, niin näkee vain violetin ruudun, eikä yhtään tiedä missä kohtaa selausta ollaan menossa. Voisiko tässä tilanteessa ruudulla näkyä iso kirjain, jonka kohdalla selauksesa ollaan menossa? Nyt joutuu keskeyttämään selauksen, että näkee missä kohtaa ollaan.
Välillä tällä tavalla selaillessa tulee myös Virhe-näyttö. 



Ja vielä CMore-sovelluksesta digiboksilla. Nyt kun ollaan päästy eroon tuplatekstityksistä, niin vieläkin sovellus kaatuu kesken esim. sarjan katsomisen (ainakin Schitt's Creek ja Silta). Eli katsominen vain loppuu ja pitää käynnistää Cmore-sovellus uudestaan. Onneksi viimeksi katsottu paikka jää talteen, joten ei tarvitse kelailla oikeaan kohtaan sentään.



 





 





 





 





 



edit Merja_J: kuvat upotettu 

Tämä uudistus oli täysi *******a. Nyt joudut pomppii sinne jne en jaksa edes valittaa.


@apasse@  kirjoitti:


Tämä uudistus oli täysi *******a. Nyt joudut pomppii sinne jne en jaksa edes valittaa.






Hei @apasse,



 



Kiitos palautteestasi. Harmillista, että uudistus ei ole ollut mieluinen. Ymmärrän, että selaaminen voi olla haastavaa - varsinkin, jos tallenteita on ehtinyt kertyä talteen paljon. Uuteen näkymään tottuminen voi myös viedä jonkin aikaa, mutta siihen varmasti tottuu mitä enemmän palvelua käyttää. 


@HannaSu@  kirjoitti:

@apasse@  kirjoitti:

Tämä uudistus oli täysi *******a. Nyt joudut pomppii sinne jne en jaksa edes valittaa.


Hei @apasse,

 

Kiitos palautteestasi. Harmillista, että uudistus ei ole ollut mieluinen. Ymmärrän, että selaaminen voi olla haastavaa - varsinkin, jos tallenteita on ehtinyt kertyä talteen paljon. Uuteen näkymään tottuminen voi myös viedä jonkin aikaa, mutta siihen varmasti tottuu mitä enemmän palvelua käyttää. 


Tämä vastaus on todella hyvä! Jos fillarista on viety kumit vanteilta, niin aina voi lohduttaa näin: Onpa harmillista varsinkin jos ajat paljon. Mutta uuteen tilanteeseen varmasti tottuu, kunhan vaan jatkaa ajamista.

 


@madass@  kirjoitti:



@HannaSu@  kirjoitti:



@apasse@  kirjoitti:


Tämä uudistus oli täysi *******a. Nyt joudut pomppii sinne jne en jaksa edes valittaa.






Hei @apasse,



 



Kiitos palautteestasi. Harmillista, että uudistus ei ole ollut mieluinen. Ymmärrän, että selaaminen voi olla haastavaa - varsinkin, jos tallenteita on ehtinyt kertyä talteen paljon. Uuteen näkymään tottuminen voi myös viedä jonkin aikaa, mutta siihen varmasti tottuu mitä enemmän palvelua käyttää. 






Tämä vastaus on todella hyvä! Jos fillarista on viety kumit vanteilta, niin aina voi lohduttaa näin: Onpa harmillista varsinkin jos ajat paljon. Mutta uuteen tilanteeseen varmasti tottuu, kunhan vaan jatkaa ajamista.



 






Täältä Yhteisöstä löytyy Telia TV:n kehitystä varten perustettu ketju, johon kannattaa käydä jättämässä palautetta ja ideoita, miten palvelua voisi mahdollisesti parantaa. 🙂>


@HannaSu@  kirjoitti:

@madass@  kirjoitti:

@HannaSu@  kirjoitti:

@apasse@  kirjoitti:

Tämä uudistus oli täysi *******a. Nyt joudut pomppii sinne jne en jaksa edes valittaa.


Hei @apasse,

 

Kiitos palautteestasi. Harmillista, että uudistus ei ole ollut mieluinen. Ymmärrän, että selaaminen voi olla haastavaa - varsinkin, jos tallenteita on ehtinyt kertyä talteen paljon. Uuteen näkymään tottuminen voi myös viedä jonkin aikaa, mutta siihen varmasti tottuu mitä enemmän palvelua käyttää. 


Tämä vastaus on todella hyvä! Jos fillarista on viety kumit vanteilta, niin aina voi lohduttaa näin: Onpa harmillista varsinkin jos ajat paljon. Mutta uuteen tilanteeseen varmasti tottuu, kunhan vaan jatkaa ajamista.

 


Täältä Yhteisöstä löytyy Telia TV:n kehitystä varten perustettu ketju, johon kannattaa käydä jättämässä palautetta ja ideoita, miten palvelua voisi mahdollisesti parantaa. 🙂>


Onko se ketju sellainen, joka on vapaa Telialaisten hölmöiltä vastauksilta?

Entäs tuo aikaisempi malli 4302. Onko siinä vielä vanha UI, vai on

ko tämä ns. pakkopäivitys?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +13

@Kalkkaro1970@  kirjoitti:


Entäs tuo aikaisempi malli 4302. Onko siinä vielä vanha UI, vai on



ko tämä ns. pakkopäivitys?






 



4302 tekee automaattisen päivityksen aina käynnistettäessä, kun sellainen on saatavilla.

Moi

 

Nyt tekee semmoista että kun menen tallennus-vslikkoon ja aloitan katsomaan siellä nauhoitusta ja lopetan sen kesken. Sitten kun palaan katsomaan nauhoitus alkaa aina alusta. Ei kysy että jatkanko katsomista. No, levytallennuksen puolella toimii niinkuin pitääkin. Tuli vika vissiin viimeisimmän päivityksen yhteydessä.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +9

@apasse@  kirjoitti:


Moi



 



Nyt tekee semmoista että kun menen tallennus-vslikkoon ja aloitan katsomaan siellä nauhoitusta ja lopetan sen kesken. Sitten kun palaan katsomaan nauhoitus alkaa aina alusta. Ei kysy että jatkanko katsomista. No, levytallennuksen puolella toimii niinkuin pitääkin. Tuli vika vissiin viimeisimmän päivityksen yhteydessä.






Tämä on tiedossa oleva häiriö, koskee juurikin verkkotallenteita digiboksin kanssa. Korjaamme tämän mahdollisimman pian.

Omaan silmään pisti myös telialaisen vastaus. Luulisi että hän työn puolesta olisi kiinnostunut mikä vaikeuttaa käyttöä asiakkaalla. On huono merkki kehityksestä jos työntekijä pyytää vaan tottumaan. 

Vastaa