Yhteisön jäsenyys ja yhteystiedot


  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Terve,

Eilen seikkailin uusilla Omat Sivuilla, etsin niitä entisiä asioita. Tuollin tulin liittyneeksi Telia Yhteisöön, kun ajatteli,ettei asia muuten etene. En halunnut liittyä.

Ei mulla ole mitään keskusteltavaa tuollaisesta.

Miten voin peruuttaa Yhteisöön liittymiseni, muuten muut sopimukset Telian kanssa pysyvät voimassa edelleen?

 

____
Muokkaus AaTanja: muutettu otsikkoa kuvaavammaksi.


13 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei  ja tervetuloa Telian Yhteisöön!


Jos haluat poistaa tunnukset Telia Yhteisöstä, niin laitatko privaviestiä yhteisömanagerillemme @TeroRe:lle, niin hän hoitaa asian kuntoon Hymiö Onnellinen Yksityisviestin lähettäminen onnistuu Teron profiilista valitsemalla kohdan "Lähetä tälle käyttäjälle yksityisviesti".


Mutta ei ole pakko poistaa, jos joskus tulee esiin ongelmia esim digitaalisten laitteiden kanssa, niin täältä yhteisöstä on monesti saanut pikaisesti apua :)

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

Testataanpa, nouseeko ketju esiin. Saan nimittäin Yhteisöltä sähköpostia osoitteeseen xx.yy@dom.com. Tämä osoite ei ole kuitenkaan missään Telian tiedoissa enää. Ei siis pitäisi olla. Kirjaudun Telia-tunnuksella Yhteisöön, tarkistan kaikki löytämäni yhteystiedot, missään en löydä tuota xx.yy@dom.com-osoitetta. Ainoa, minkä löydän, on se, mikä Telian tiedossa on.

 

Toisaalta en tuohon viralliseen saa Yhteisöltä ollenkaan postia, ainoastaan tuohon ei käytössä olevaan.

 

Miten tilanteen saisi oikaistua niin, että Telia lähestyy minua vain yhden sähköpostin kautta? Eihän Yhteisössä enää erillisiä tiloja ole? Eihän.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Testataanpa, nouseeko ketju esiin. Saan nimittäin Yhteisöltä sähköpostia osoitteeseen xx.yy@dom.com. Tämä osoite ei ole kuitenkaan missään Telian tiedoissa enää. Ei siis pitäisi olla. Kirjaudun Telia-tunnuksella Yhteisöön, tarkistan kaikki löytämäni yhteystiedot, missään en löydä tuota xx.yy@dom.com-osoitetta. Ainoa, minkä löydän, on se, mikä Telian tiedossa on.

 

Toisaalta en tuohon viralliseen saa Yhteisöltä ollenkaan postia, ainoastaan tuohon ei käytössä olevaan.

 

Miten tilanteen saisi oikaistua niin, että Telia lähestyy minua vain yhden sähköpostin kautta? Eihän Yhteisössä enää erillisiä tiloja ole? Eihän.


Hyvinhän se vanhakin kommenttiketju sieltä nousi😊Se tieto, mitä pystyin tarkistamaan Yhteisön profiilistasi, ei myöskään selitä tuota dom.com-loppuista osoitetta. En sitä siis löytänyt. Tähän saattaisi yhteisömanageri @TeroRe löytää vastauksen ja juurisyyn, mutta vastaus voi viedä ensi viikolle. Palataan sinulle tähän ketjuun tai yksityisviestitse, kunhan vähän pengotaan ensin. 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

dom.com oli vain esimerkki.Yhteisö lähettää mulla postit iki.fi-mailiin, vaikka Telian tunnuksen alla on icloud.com-maili.

Käyttäjätaso 7

Ei olisi pahitteeksi , että Yhteisön profiilissa olisi paikka yhteyssähköpostille. Kaikilla yhteisöläisillä ei ole Telia-tunnuksia.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

No mutta silloinhan Yhteisöllä jossain on tuo yhteyssähköposti!

Käyttäjätaso 7

No mutta silloinhan Yhteisöllä jossain on tuo yhteyssähköposti!

Juu niin on , mutta asiakas ei sitä näe eikä pysty sitä muuttamaan. Ainoastaan Yhteisön ylläpidolla on siihen valtuudet. Yhteisöön rekisteröityessä se pitää muistaakseni antaa , mutta kuka sen muistaa enää vuosien kuluttua.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

Mitenköhän GDPR tähän suhtautuu? Ja mitenköhän yhteisöjäsenyys päätetään? Entä niillä, jotka haluavat pois Yhteisöstä, mutta pitää Telian tunnuksen? Vai voiko Yhteisöön kirjautua muulla spostilla?

Käyttäjätaso 7

Mitenköhän GDPR tähän suhtautuu? Ja mitenköhän yhteisöjäsenyys päätetään? Entä niillä, jotka haluavat pois Yhteisöstä, mutta pitää Telian tunnuksen? Vai voiko Yhteisöön kirjautua muulla spostilla?

Yhteisöstä voi poistua ilmoittamalla ylläpidolle yksityisviestillä.

Telia-tunnuksiin  sillä ei pitäisi olla vaikutusta , mikäli käytössä on erillinen Yhteisö-tunnus.

Jos Yhteisö-tunnusta ei ole , niin siihen en osaa ottaa kantaa , mutta ylläpito sen kyllä tietää.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

No mutta silloinhan Yhteisöllä jossain on tuo yhteyssähköposti!


No niin, no niin! Pahoittelut, etten hoksannut tuon alkuun antamasi osoitteen loppuosankin olevan vain esimerkki. Profiilitiedoistasi eli Yhteisön jäsentiedoista löytyy iki.fi-loppuinen osoite. Sen olet varmasti liittyessäsi sinne antanut eikä se tosiaan päivity mahdollisen Telian asiakkuuden mahdollisten yhteystietomuutosten mukana. Täällä Yhteisössä kun meillä ei ole lainkaan tietoa eikä yhdyssidettä asiakastietoihin. Jäsenet ovat meille anonyymejä, tai no, nimimerkillisiä jäseniä😊

Yhteisön jäsenyys on mahdollista päättää pyynnöstäsi yksityisviestitse ja voidaan sitä kautta myös tehdä se s-postiosoitteen muutoskin. Voidaan jatkaa huomenissa tästä yksityisviestillä, jos haluat.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Mitenköhän GDPR tähän suhtautuu? Ja mitenköhän yhteisöjäsenyys päätetään? Entä niillä, jotka haluavat pois Yhteisöstä, mutta pitää Telian tunnuksen? Vai voiko Yhteisöön kirjautua muulla spostilla?

Yhteisöstä voi poistua ilmoittamalla ylläpidolle yksityisviestillä.

Telia-tunnuksiin  sillä ei pitäisi olla vaikutusta , mikäli käytössä on erillinen Yhteisö-tunnus.

Jos Yhteisö-tunnusta ei ole , niin siihen en osaa ottaa kantaa , mutta ylläpito sen kyllä tietää.

Käytämme nykyään inSided (nykyään Gainsight) -nimisen yrityksen foorumialustaa ja tässä tosiaan käyttäjä ei näe käyttäjätiliinsä liitettyä sähköpostiosoitetta. Taustaa en tiedä miksi näin on ovat tämän rakentaneet, ettei sähköpostiosoitettaan näe eikä sitä pääse muuttamaan itse. inSided täyttää kuitenkin GDPR:n vaatimukset.

@kustaa1967 tuossa kirjoittelikin hyvin. Lisään vielä sen, että jos käyttäjä haluaa poistua Yhteisöstä niin Telia tunnus jatkaa kuten ennenkin. Tosin, sillä ei pääse enää kirjautumaan Minun Teliaan

Yhteisöön voi rekisterötyä kahdella eri tavalla:

  1. Telia-tunnuksen avulla
  2. Sähköpostiosoitteen avulla

Jos käyttäjä on rekisteröitynyt Yhteisöön Telia-tunnuksen avulla ja hän haluaisi vaihtaa sen tuohon toiseen niin se ei ole ikävä kyllä mahdollista. Näissä tilanteissa hänen tulee rekisteröityä uudelleen, jolloin hänelle tulee kokonaan uusi käyttäjätili tänne Yhteisöön.

Toivottavasti tämä selvensi 😊

Käyttäjätaso 7

 Lisään vielä sen, että jos käyttäjä haluaa poistua Yhteisöstä niin Telia tunnus jatkaa kuten ennenkin. Tosin, sillä ei pääse enää kirjautumaan Minun Teliaan

Yhteisöön voi rekisterötyä kahdella eri tavalla:

  1. Telia-tunnuksen avulla
  2. Sähköpostiosoitteen avulla

Kun tuolla Telia-tunnuksella ei enää pääse Minun Teliaan , niin onko sillä enää mitään muuta käyttöä kuin kirjautua tänne Yhteisöön???

Jos Telia-tunnus ei enää muualle kelpaa kuin tänne , niin mikä on suunnitelmanne , siitä kokonaan luopuminen vai mikä??

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Kun tuolla Telia-tunnuksella ei enää pääse Minun Teliaan , niin onko sillä enää mitään muuta käyttöä kuin kirjautua tänne Yhteisöön???

Jos Telia-tunnus ei enää muualle kelpaa kuin tänne , niin mikä on suunnitelmanne , siitä kokonaan luopuminen vai mikä??

Ihan kaikkia kiemuroita en ikävä kyllä tiedä, joten varmuudella en pysty sanomaan. Uskon, että Telia-tunnus jäänee kokonaan historiaan jossain kohtaa, mutta tämä on tosiaan vain minun henkilökohtainen veikkaus tässä kohtaa.

Vastaa