Kysymys

LG televisio hukkaa verkkoyhteyden (DNS ongelma)

  • 9 February 2024
  • 3 kommenttia
  • 398 katselukertaa

Kunniamerkki +1

Uusi LG televisio hukkaa säännöllisesti verkkoyhteyden, eikä saa enää uudelleen yhteyttä ilman kaikkien laitteiden resetointia. TV ottaa yhteyden reitittimeen, mutta näyttää ruksia ennen DNS-kohtaa. Kaikilla muilla laitteilla netti (valokuitu) toimii hyvin. Koitin asiakaspalvelusta saada verkko- ja DNS-osoitteita laitteelle, mutta eivät osanneet auttaa. Osaisiko joku täällä auttaa?


3 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Löytyisikö tuolta tukissivustolta jotain tuohon ongelmaan.

 

Apukirjasto: Apukirjasto: [LG TV: n Internet-yhteys] Internet-yhteyden muodostaminen ei onnistu, ja näyttöön tulee kehote näyttöön tulee yhteysvirheilmoitus (DNS-virhe) | LG Finland

Kunniamerkki +1

Kiitos vastauksesta. Tuon olin kuitenkin löytänyt ja sen perusteella laitoin tänne kysymyksen. Televisio ottaa siis yhteyden reitittimeen, mutta yhdyskäytävän ja DNS-laatikoiden välillä on rasti. 

 

"Jos [televisiossa] ei ole ongelmia, mutta näet [X]-merkin [yhdyskäytävä] ja [DNS] tai [Internet] välillä, irrota reititin ja sitten kaapelimodeemi, odota vähintään 10 sekuntia ja kytke ne sitten uudelleen.

Alusta ne painamalla reitittimen ja kaapelimodeemin [Reset]-painiketta.

Jos ongelma jatkuu, ota yhteyttä Internet-palveluntarjoajaasi."

 

Olisiko siis täällä tarjolla television verkkoasetuksiin IP/DNS ym. osoitteita, joilla voisi kokeilla? Tai tuleeko jotain muuta kikkaa mieleen?

Tai onko reitittimeen jotain asetuksia, joilla saisi televisionkin yhdistämään nettiin (kaikki muut laitteet yhdistävät hyvin)?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Hei @Aittoja ja tervetuloa Telia Yhteisöön keskustelemaan!

Olisiko siis täällä tarjolla television verkkoasetuksiin IP/DNS ym. osoitteita, joilla voisi kokeilla? Tai tuleeko jotain muuta kikkaa mieleen?

Tai onko reitittimeen jotain asetuksia, joilla saisi televisionkin yhdistämään nettiin (kaikki muut laitteet yhdistävät hyvin)?

Onko TV ja reititin yhdistyneenä toisiinsa langattomasti vai verkkokaapelilla? Jos yhteys on langaton, niin suosittelen kokeilemaan verkkokaapelilla, että esiintyykö TV:n kanssa verkkokaapelia käytettäessä samoja ongelmia. Se, että yhteys kotona muilla laitteilla toimii, viittaisi kyllä siihen suuntaan, että ongelma mahdollisesti jäisi siihen TV:n ja reitittimen väliseen osuuteen.

Vastaa