Apua joululahjojen käyttöönottoon

  • 23 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 10 katselukertaa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10407 kommenttia

 


 


 


Puhelimet ja tablet -laitteet ovat kuuluneet jo jonkin aikaa joulun suosituimpien kovien lahjojen joukkoon. Eikä ihme, uusista laitteista on iloa pitkäksi aikaa ja niistä on saajalleen konkreettista hyötyä. Uusia laitteita on mukava ostaa lahjaksi ja niitä on myös mukava saada. Voi sitä innostuneisuuden määrää kun lahjakääreen sisältä paljastuu ensin se paketin ensimmäinen nurkka ja huomaat ensimmäiset viitteet siitä mitä paketti mahtaakaan pitää sisällään. Puhumattakaan siitä että paketti on saatu auki ja uutta laitetta on päässyt hypistelemään käsissään, "voi vitsi tää on hieno jes jes jes!" :)


 


Muita paketteja availlessa tai muuten siinä joulutohinoiden ohessa mielessä pyörii usein muutamia kysymyksiä; "Miten minä saan uuden tabletin käyttööni", "Miten mä nyt siirrän tietoni vanhasta puhelimesta uuteen " ja niin edelleen. Laitevalmistajat ovatkin tehneet erilaisia käyttöapuja esimerkiksi tietojen siirtoon vanhasta laitteesta uuteen.


 


Apua joululahjojen käyttöönottoon -sivusto


Osa käyttöönottoon liittyvistä mahdollisista toimenpiteistä käyttäjän pitää tehdä itse. Tätä varten olemme koonneet Apua joululahjojen käyttöönottoon -sivuston josta löydät apua eri tilanteisiin. Mainitsen sieltä erityisesti tämän; jos olet hankkinut 31.12.2014 mennessä Kodin netin, puhelimen tai tabletin niin voit hyödyntää maksuttoman opastuspuhelun Helpson -palvelustamme. He sinua opastavat puhelimitse uuden laitteen tai Kodin Netin käyttöönotossa ja tärkeimpien ominaisuuksien käyttämisessä. Lisätietoa tästä ja muista vinkeistä löydät ylläolevan linkin kautta.


 


Sonera Klaanin tietopankki


Meillä on kattava Ohjeet ja Vinkit -sivusto josta löydät apua esimerkiksi liittymiin ja palveluihin liittyen. Ja lisää vinkkejä löydät Klaanin pääsivulla olevalla hakukoneella jolla pääset selaamaan keskusteluita Klaanin omasta tietopankista ja tuhansien viestien joukosta.


 


Sonera Klaani -yhteisön jäsenten tarjoama apu


Jos edellä mainituista ei ole apua juuri sinulle niin voit hyödyntää yhteisömme osaavia jäseniä ja kysyä heiltä apua täällä Klaanissa. Ratko probleemoita ja hae niihin ratkaisuita yhdessä muiden jäsenien kanssa. Rekisteröitymis- ja kirjautumisohjeet löydät täältä.


 


Henkilökohtaista apua liittymiä ja palveluita koskeviin kysymyksiin


Omilta Sivuilta löydät chat-asiakaspalvelun joka palvelee asiakkaitamme henkilökohtaisissa kysymyksissä kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä. Tavoitat asiakaspalvelun loppuvuoden aikana myös puhelimitse, huomioithan kuitenkin poikkeukselliset palveluajat jotka löydät täältä.


 


Hyvää ja rauhaisaa joulua sekä hyviä hetkiä uusien laitteiden ja varsinkin läheisten parissa toivottaen,


 


Tero :)


7 kommenttia

Kyllä tässä apua tarvittaisiin, lupauksista huolimatta uusia sim nanokortteja ei saada aktivoitua tekstiviestillä vaikka kuinka yritämme.Pettyneitä lahjan saajia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

En osaa paremmin auttaa... linkkaan vain ohjeen: http://www5.sonera.fi/ohjeet/SIM-kortin_vaihto

uutta mikrosim korttiakaan ei saa aktivoitua tekstiviestillä Tulee ilmoitus, että tilausta ei ole voimassa. Tilaus on tehnyt 22.11 Soneran liikkeessaja omilta sivuilta näkee, että se on voimassa oleva tilaus.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

vesku37, tuleeko teilläkin tuo sama herja vai tuleeko paluuviestinä mitään?


 


Yleisesti ottaen, jos uusi sim-kortti on laitteessa jossa virta on päällä aktivointi ei tapahdu enntenkuin laite on käytetty sammuksissa.


 


Teidän molempien kohdalla kyse ei ole tällaisesta joten tässä blogissa mainitsemani chat-asiakaspalvelu voi tarkistaa tilanteen ja vaikka aktivoida kortit heti käyttöön.

Mistä löydän mainitsemasi chat palveluna?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Kirjautumisen jälkeen sivun yläreunassa on puheluplan näköinen kuvake, siitä kun klikkaat niin pääset chattaamaan asiakaspalvelun kanssa. Kätevä palvelu, varsinkin kun se on aina auki :)

Tämä asioita helpottamaan, klikkaa tuota kaksoispuhekuplaa:

 

Vastaa