Hyvitys vanhasta puhelimesta


Hei, 


 


Teillä saa vanhasta puhelimesta hyvitystä. Ostan uuden puhelimen netissä. voiko sen lahjakortin myöhemmin siihen liittä.  jos ostan eka puhelin ja siirrän tiedot vanhasta puhelimesta?


 


___


 


Muokkaus AaTanja: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi ja siirretty keskustelunavaus toiseen osioon. 


13 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Moi @HomeiraV ja tervetuloa tänne Yhteisöön! Mukava, että löysit meidät ja toivottavasti viihdyt 😁>


 


Sanoit hankkineesi uuden puhelimen verkkokaupasta. Siinä tapauksessa, kun viet vanhan puhelimen meidän kauppaan, niin saat hyvityksen lahjakorttina. Lahjakortilla voit tehdä uusia ostoksia, kuten vaikka uuteen puhelimeen kuoret ja lasin. Lahjakorttia ei kuitenkaan voi liittää tekemääsi verkkokauppaostokseen. 

Hei hyvitystä ajatteleva.

 

Yksikertaisesti älä tee hyvityskauppaa ainakaan Telian kanssa.

 

Kokemuksestani voin sanoa että tulet varmasti pettymään. Itse tein juurikin kuten olit ajatellut. Ostin uuden puhelimen, kaupan tehdessäni vaihtohyvityslaskuri näytti 65€ vanhasta puhelimestani. Hinta oli mielestäni hävyttömän vähän, mutta koska sain lisähyvityksen 100€ ajattelin kaupan tehdä. Luin asiakirjat, lahjakorttia koskevia myöden. AIkaa oli käydä telia kaupassa 35 vrk. Noin 10-14 vrk:n jälkeen menin kauppaan. Kaupassa tarkistin odottaessani tabletista hyvityshinnan ollakseni varma. Se olikin enää 55€. Minuutin kuluttua vuoroni koitti. Ensimmäiseksi milulle ilmoitettiin että sitä 100e lisähyvitystä ei enää ole voimassa. Tilausvahvistukseta näytin että olin oikeutettu siihen. Noin 5 min kuluttua se hyväksyttiin "vielä", mutta puhelimeni hyvitys arvo oli pudonnut 51€:oon. Se oli kuulemma oikea. Pitkin hampain hyväksyin hinnat koska muuta mahdollisuutta ei ollut.

 

Taas kahden viikon kuluttua menin Telia verkkokauppaa ja valitsin kuulokkeet, joita oli verkkokaupan varastossa. Menin maksuun, mutta lahjakorttia ei saanut millään käytettyä maksuun. Chat-asiakaspalvelussa minulle kerrottiin, että voin ainoastaa käyttää lahjakorttiani Liikkeessä en verkkokaupassa. Ihmeellistä kyllä Telian lahjakorttiehdoissa se kyllä mainitaan otstopaikkavaihtoehtona. Asiakspalvelija sanoi että mene Liikkeeseen siellä voin tehdä ostokseni. Kerroin että tuote EI kuulu liikkeiden valikoimiin.

 

Lopputulema: Tein tyhmän kaupan Telian kanssa, ja nyt heillä on rahaani 151€ jota voin 100km:n päässä olevassa likkeessä käyttää siihen valikoimaan mitä sattuu olemaan. 98%:sti puhelimeeni sopimattomia tuotteita vain tarjolla, ja nekin sopivat ostin jo puhelimen yhteydessä (kuoret).

 

Suosittelen jotain muuta kauppaa tai myy puhelimesi vaikka kaverille tai kaverin kaverille ja vältä loppuun asti Telian lahjakorttia.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

@just_me  kirjoitti:

Kokemuksestani voin sanoa että tulet varmasti pettymään. Itse tein juurikin kuten olit ajatellut. Ostin uuden puhelimen, kaupan tehdessäni vaihtohyvityslaskuri näytti 65€ vanhasta puhelimestani. Hinta oli mielestäni hävyttömän vähän, mutta koska sain lisähyvityksen 100€ ajattelin kaupan tehdä. Luin asiakirjat, lahjakorttia koskevia myöden. AIkaa oli käydä telia kaupassa 35 vrk. Noin 10-14 vrk:n jälkeen menin kauppaan. Kaupassa tarkistin odottaessani tabletista hyvityshinnan ollakseni varma. Se olikin enää 55€. Minuutin kuluttua vuoroni koitti. Ensimmäiseksi milulle ilmoitettiin että sitä 100e lisähyvitystä ei enää ole voimassa. Tilausvahvistukseta näytin että olin oikeutettu siihen. Noin 5 min kuluttua se hyväksyttiin "vielä", mutta puhelimeni hyvitys arvo oli pudonnut 51€:oon. Se oli kuulemma oikea. Pitkin hampain hyväksyin hinnat koska muuta mahdollisuutta ei ollut.


 


Taas kahden viikon kuluttua menin Telia verkkokauppaa ja valitsin kuulokkeet, joita oli verkkokaupan varastossa. Menin maksuun, mutta lahjakorttia ei saanut millään käytettyä maksuun. Chat-asiakaspalvelussa minulle kerrottiin, että voin ainoastaa käyttää lahjakorttiani Liikkeessä en verkkokaupassa. Ihmeellistä kyllä Telian lahjakorttiehdoissa se kyllä mainitaan otstopaikkavaihtoehtona. Asiakspalvelija sanoi että mene Liikkeeseen siellä voin tehdä ostokseni. Kerroin että tuote EI kuulu liikkeiden valikoimiin.




Ikävää kuulla, että lahjakortin käyttö on mennyt näinkin kinkkiseksi. Ennen tosiaan lahjakorttia pystyi käyttämään verkkokaupassamme, mutta nyt lahjakortilla maksaminen ei ole toistaiseksi mahdollista Telian verkkokaupassa verkkokaupan muutoksien vuoksi. Ominaisuus on tulossa vielä takaisin, mutta en valitettavasti voi antaa sille tarkempaa aikataulua. Toistaiseksi voit hyödyntää lahjakorttia ostoksiin kaikissa Telia Kaupoissa. Lahjakortti on voimassa 12kk, eli sinulla on kuitenkin aikaa tarvittaessa odottaa, että voit käyttää lahjakorttiasi verkkokaupan puolella, mikäli liikkeessä ei ole tuotteita, jotka tahtoisit ostaa.

Kilpailu ja -kuluttajavirasto:

 

"Jos lahjakortin käyttöön liittyvistä rajoituksista ei ole selkeästi ilmoitettu, kuluttaja voi olettaa, että erityisiä rajoituksia ei ole.

 

Yleinen käytäntö myös on, että tavaran voi tilata tai palvelun varata lahjakortin voimassaoloaikana, koska kuluttajan voi olla vaikea tietää, mikä on varaustilanne ja miten aikaisin varaus pitäisi tehdä."

 

 

Käyttäjätaso 1

@just_me  kirjoitti:

Kilpailu ja -kuluttajavirasto:


 


"Jos lahjakortin käyttöön liittyvistä rajoituksista ei ole selkeästi ilmoitettu, kuluttaja voi olettaa, että erityisiä rajoituksia ei ole.


 


Yleinen käytäntö myös on, että tavaran voi tilata tai palvelun varata lahjakortin voimassaoloaikana, koska kuluttajan voi olla vaikea tietää, mikä on varaustilanne ja miten aikaisin varaus pitäisi tehdä."


 


 




Ymmärrän @just_me tilanteen harmillisuuden, kun et ole pystynyt hyödyntämään lahjakorttia verkkokaupassa, vaan sinun on täytynyt asioida Telia Kaupassa. @SakuMik tuossa jo aikaisemmin mainitsikin syyt sille, miksi lahjakortin hyödyntäminen verkkokaupassa ei ole mahdollista tällä hetkellä. Pahoittelut vielä omasta puolestani tilanteesta johtuen. Voit tietenkin halutessasi jättää meidän suuntaan mahdollisen palautteen/reklamaation täältä: Yhteydenottopyyntö | Asiakastuki | Telia 

Hieman tilateeseen korjausta.

 

Saisinkin tuotteet haluamaani Telia Kauppaan, voisin vielä ajellakkin parisataa kilometriä, mutta kun se EI ole mahdollista. Tässä tapauksessa kyseessä on kuitenkin kuulokkeet eikä esim 65" televisio. Toinen vaihtoehto mikä käy kyllä muilla on, että asiakaspalvelu tekee minulle verkkokauppaostoksen jossa maksan lahjakortin yli menevän osuuden. Jolloin ns. verkkokaupan "ongelmat olisi kierretty. Se harmitus on siinä, että yksipuolisesti muutatte toimintatapaa omien ehtojenne vastaisesti ja korvaavaa tapaa toimia ei ole. Ja lahjakortin aika se kuluu, eikä sitä edes ole pysäytetty ongelmienne ajaksi.

 

Joten piiiitkä aikaisena asiakkaana saan vaikutelman: "Ainahan voit vaihtaa operaattoria..." 

 

 

Käyttäjätaso 1

@just_me  kirjoitti:

Hieman tilateeseen korjausta.


 


Saisinkin tuotteet haluamaani Telia Kauppaan, voisin vielä ajellakkin parisataa kilometriä, mutta kun se EI ole mahdollista. Tässä tapauksessa kyseessä on kuitenkin kuulokkeet eikä esim 65" televisio. Toinen vaihtoehto mikä käy kyllä muilla on, että asiakaspalvelu tekee minulle verkkokauppaostoksen jossa maksan lahjakortin yli menevän osuuden. Jolloin ns. verkkokaupan "ongelmat olisi kierretty. Se harmitus on siinä, että yksipuolisesti muutatte toimintatapaa omien ehtojenne vastaisesti ja korvaavaa tapaa toimia ei ole. Ja lahjakortin aika se kuluu, eikä sitä edes ole pysäytetty ongelmienne ajaksi.


 


Joten piiiitkä aikaisena asiakkaana saan vaikutelman: "Ainahan voit vaihtaa operaattoria..." 


 


 




Ymmärrän, että tilanne varmasti harmittaa, kun et ole saanut käytettyä lahjakorttia verkkokaupan kautta. Tosiaan meidän lahjakortteihin sovellettavissa ehdoissa on mainittu näin: "Lahjakortti on maksuväline, jota voidaan käyttää Telian myymälöissä laite ja tarvikeostoksiin. Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi." Nämä lahjakortteihin sovellettavat ehdot ovat astuneet voimaan 1.10.2021 alkaen. Löydät täältä vielä kokonaisuudessaan tuon lahjakortteihin sovellettavat ehdot 1.10.2021 alkaen -tiedoston: Telia lahjakortti - lahjakortteihin sovellettavat ehdot 1.10.2021 alkaen (pdf)


 


Tiedoston kohdassa neljä (4. Lahjakortin käyttäminen) on mainittu, että lahjakortin voi käyttää Telian myymälöissä. Ehdoissa ei ole siis mainintaa verkkokaupasta. Eli jos olet saanut lahjakortin 1.10.2021 tai sen jälkeen, niin tällöin ei ole ollut mahdollisuutta käyttää lahjakorttia verkkokaupassa. Tämä selviää kyseisistä ehdoista, jotka löytyvät meidän nettisivuilta. Tarkoituksemme ei tietenkään ole toimia sillä tavalla, että asiakkaillemme tulisi vaikutelma, että heidän täytyy vaihtaa operaattoria, vaan totta kai haluamme, että asiakkaamme viihtyvät meillä. Kuitenkin tällä hetkellä lahjakortteihin sovellettavissa ehdoissa on mainittu se, että ne toimivat vain Telian myymälöissä. Tämä on kuitenkin varmasti sellainen asia mitä meidän on syytä tarkastella jatkossa, jotta pystymme tarjoamaan asiakkaillemme entistä parempaa palvelua.

Hmm,

ja minun ohjeissani lukee

 

"1.2 Lahjakortti. Lahjakortti on maksuväline, jota voidaan
käyttää Verkkokaupassa ja Telian myymälöissä laiteja
tarvikeostoksiin. Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi.
Lahjakortti sisältää koodin (jäljempänä ”Tunniste”), jonka
avulla voit käyttää Lahjakortin saldoa. Säilytä saamasi
Tunniste huolellisesti. Tunniste on muodoltaan AB-1234-
CDEF-56GH. Lahjakortti ei ole henkilökohtainen."

 

Mielenkiintoista.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

@just_me  kirjoitti:

Hmm,


ja minun ohjeissani lukee


 


"1.2 Lahjakortti. Lahjakortti on maksuväline, jota voidaan
käyttää Verkkokaupassa ja Telian myymälöissä laiteja
tarvikeostoksiin. Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi.
Lahjakortti sisältää koodin (jäljempänä ”Tunniste”), jonka
avulla voit käyttää Lahjakortin saldoa. Säilytä saamasi
Tunniste huolellisesti. Tunniste on muodoltaan AB-1234-
CDEF-56GH. Lahjakortti ei ole henkilökohtainen."


 


Mielenkiintoista.




Varmistelisin vielä, että mitä kautta olet saanut kyseisen ohjeistuksen? Tosiaan viime vuoden lokakuusta lähtien ehdot ja ohjeet ovat olleet tuollaiset mitä @Se_Jesse ylempänä kirjoittelikin.

Uskoisin,

että otin sen talteen kauppaa tehdesäni 14.6 samalla otin kuvakaappauksen hyvitysehdoista (oli ponnahdusikkuna), jossa mainittiin 100€ lisähyvitys. Toki varmaan nuo lahjakorttiehdot löytyvät vieläkin sivuiltanne.

 

Toki asiakkaana minun on mahdoton tietää, ovat saamani ehdot "oikeat". Joka tapauksessa kaupan tekohetkellä päätös tehdään annettujen ehtojen ja hyvityshintojen perusteella. Ja uskoin kauppa tehdessäni, että ehdot koskevat molempia puolia, niin ostajaa kuin myyjääkin. Tässä tapauksessa aikaa toimia annettiin 35 vrk.

 

Hienoa kun edes olet kiinnostunut ongelmasta....

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@just_me  kirjoitti:

Uskoisin,


että otin sen talteen kauppaa tehdesäni 14.6 samalla otin kuvakaappauksen hyvitysehdoista (oli ponnahdusikkuna), jossa mainittiin 100€ lisähyvitys. Toki varmaan nuo lahjakorttiehdot löytyvät vieläkin sivuiltanne.


 


Toki asiakkaana minun on mahdoton tietää, ovat saamani ehdot "oikeat". Joka tapauksessa kaupan tekohetkellä päätös tehdään annettujen ehtojen ja hyvityshintojen perusteella. Ja uskoin kauppa tehdessäni, että ehdot koskevat molempia puolia, niin ostajaa kuin myyjääkin. Tässä tapauksessa aikaa toimia annettiin 35 vrk.


 


Hienoa kun edes olet kiinnostunut ongelmasta....




Selvitin hieman tilannetta ja vanhat hyvitysehdot ovat olleet löydettävissä Googlen kautta, mutta linkkausta vanhoihin ehtoihin ei pitäisi löytyä mistään Telia.fi -sivuilta. Poistimme kokonaan tiedot siten, ettei vanhoihin Vaihtodiili-ehtoihin löydä edes googlaamalla. Itse lahjakortissa pitäisi lukea, että "Lahjakortti käy kaikkiin laitteisiin sekä lisätarvikkeisiin Telia Kaupoissa". Kortissa on lisäksi ohjaus lahjakorttiehtoihin, jossa on nämä lokakuussa 2021 päivitetyt tiedot. Mitä tulee vielä tuohon saamaasi hyvitysarvioon, niin laskurin antama hyvityshinta on arvio ja lopullinen hyvitysmäärä määritetään aina liikkeessä. Mallikohtaiset hyvitysarvot päivittyvät markkinahinnan mukaan. Hintoja siis päivitetään jatkuvasti ja sinun kohdallasi on mahdollisesti käynyt niin, että myymälässä on tarkistettu puhelimen kunto ja annettu sen perusteella uusi hinta tai ohjeen mukainen hyvitysarvo on muuttunut. 

Niin, tarkistin myös muita kaupantekohetkellä olleita linkkejä ja tietoja.

 

Tuo linkki tuohon MINUN lahjakorttiehtoihin, tuli myös tilausvahvistuksen mukana. Linkki toimi ainakin eilen, ja antoi juurinkin tuon milulle annetun ehtosopimuksen. Ts. minä olen saanut tuplasti tietoa jonka Telia jälkikäteen yksipuolisesti muuttaa.

 

Käsittääkseni tilausvahvistus jonka lähetitte sitoo MYÖS teitä ja minua. Enhän minäkään voi vaatia 200€ lisähyvitystä tai tuotteita joita teillä eio ole Verkkokapassa.

Kapantekohetkellä minulle annettiin ehdot joiden mukaan tein kaupan. Nyt odotan että tekin toimitte niiden mukaan.

 

Lisähuolia minulle aiheutuu kun sanojesi mukaan ehdot verkkokaupan suhteen muuttuivat lokakuussa 21. Eli melkein vuosi sitten, ja nyt te pyydätte minua odottamaan toimia, joita ei vuoteen ole tapahtunut, vielä vuoden/epämääräisen ajan, jolloin lahjakortti on jo vanhentunut.

 

Pitääkö minun ostaa joku 150€ puhelin liikkeestä, vaikka olen juuri hankkinut puhelimen 7*hinnalla. 

 

Ei jää muuta vaihtoehtoa, jos ette korjaa tilannetta, kuin viedä asia eteenpäin. Toivon että, ette tuhoa tätä viestintää, koska varmaan asiaa tutkivat tahot haluavat nähdä olenko pyytänyt/antanut teille mahdollisuuden korjata tilanne.

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@just_me  kirjoitti:

Niin, tarkistin myös muita kaupantekohetkellä olleita linkkejä ja tietoja.


 


Tuo linkki tuohon MINUN lahjakorttiehtoihin, tuli myös tilausvahvistuksen mukana. Linkki toimi ainakin eilen, ja antoi juurinkin tuon milulle annetun ehtosopimuksen. Ts. minä olen saanut tuplasti tietoa jonka Telia jälkikäteen yksipuolisesti muuttaa.


 


Käsittääkseni tilausvahvistus jonka lähetitte sitoo MYÖS teitä ja minua. Enhän minäkään voi vaatia 200€ lisähyvitystä tai tuotteita joita teillä eio ole Verkkokapassa.


Kapantekohetkellä minulle annettiin ehdot joiden mukaan tein kaupan. Nyt odotan että tekin toimitte niiden mukaan.


 


Lisähuolia minulle aiheutuu kun sanojesi mukaan ehdot verkkokaupan suhteen muuttuivat lokakuussa 21. Eli melkein vuosi sitten, ja nyt te pyydätte minua odottamaan toimia, joita ei vuoteen ole tapahtunut, vielä vuoden/epämääräisen ajan, jolloin lahjakortti on jo vanhentunut.


 


Pitääkö minun ostaa joku 150€ puhelin liikkeestä, vaikka olen juuri hankkinut puhelimen 7*hinnalla. 


 


Ei jää muuta vaihtoehtoa, jos ette korjaa tilannetta, kuin viedä asia eteenpäin. Toivon että, ette tuhoa tätä viestintää, koska varmaan asiaa tutkivat tahot haluavat nähdä olenko pyytänyt/antanut teille mahdollisuuden korjata tilanne.


 




Tämä olisi nyt hyvä selvittää asiakaspalvelumme kautta, minkälaiset tilausvahvistukset olet saanut ja mitä lahjakortin ehdoista niiden osalta sanotaan. Kuten olemme aikaisemmin todenneet, ovat nykyiset lahjakorttien ehdot astuneet voimaan 1.10.2021 ja siitä lähtien on niitä noudatettu. Voit ottaa meihin yhteyden esimerkiksi soittamalla tai chatin kautta, jossa palvelemme 24/7. Täältä löydät vielä yhteystietomme.

Vastaa