Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
HihatPalaa
Uusi jäsen
  • 11 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Mistä löytyy laskut?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kännykkään tuli tekstarina laskun eräpäivä ja loppusumma. Kirjauduin omille sivuille ja piti käyttäjänimi keksiä. Nyt olen täällä pallo hukassa etsinyt laskuani, jotta sen pääsisin maksamaan, vaan en löydä!! Puoli tuntia tässä ihmetellyt?! En tykkää yhtään tästä Teliasta ja uusista systeemeistä!
Osaisko joku vääntää rautalangasta, mistä löydän laskuni?! Jos tää on tosiaan näin hankalaa, ni kyllä vaihtuu pian operaatori 😮

48 vastausta
Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1917 custom-general.kudos
  • 2926 custom-general.replies
  • 131 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moikka!

 

Alla äkkiä väsäämäni kuvasarja. Toivottavasti on apua. Hymiö Onnellinen

 

Kirjaudu ensin Telian sivuille luomallasi tunnuksella.Kirjaudu ensin Telian sivuille luomallasi tunnuksella.Anna käyttäjätunnus ja salasanaAnna käyttäjätunnus ja salasanakun olet kirjautunut, valitse laskut ja viestitkun olet kirjautunut, valitse laskut ja viestitValitse sitten laskut ja hetullasi solmittujen liittymäsopimusten laskut pitäisivät näkyä tuossa alla. Jos ei näy, niin kannattaa kysäistä aspa-chatista jonka löydät alhaalta oikealta. (ei näy kuvassa)Valitse sitten laskut ja hetullasi solmittujen liittymäsopimusten laskut pitäisivät näkyä tuossa alla. Jos ei näy, niin kannattaa kysäistä aspa-chatista jonka löydät alhaalta oikealta. (ei näy kuvassa)

 

Kysy toki reippasti, jos ei vieläkään onnistanut!

 

p.s. Teliaa en edusta, vaan olen kanssa-asiakas ja halukas auttamaan muita asiakkaita pulmatilanteissa osaamiseni puitteissa.

yupadee
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sama täällä vaidan liittymää, ei minullakaan ole aikaa etsiä omia laskuja telian sivuilta. On liian hankala minulle vaihtaakaa muutkin.

 

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1917 custom-general.kudos
  • 2926 custom-general.replies
  • 131 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@yupadee kirjoitti:

Sama täällä vaidan liittymää, ei minullakaan ole aikaa etsiä omia laskuja telian sivuilta. On liian hankala minulle vaihtaakaa muutkin.

 


Itse en ainakaan koe tuota sen vaikeammaksi, kuin muillakaan operaattoreilla. Yhtä lailla joutuu kirjautumaan ja sitten sivuilla klikkailemaan laskuarkistot auki. Kokemusta on kaikista isoista operaattoreista. Jokaisella on toki vapaus valita, mistä palvelunsa tilaa.

 

Olisi kiinnostavaa kuulla, miten ennen vanhaa tai jollakulla toisella toimijalla laskut löytyvät helpommin?

 

Jos on E-lasku käytössä, niin se menee sitä paitsi verkkopankkiin ja on luettavissa sieltä. S-postilasku taas tulee linkkinä sähköpostiin ja on avattavissa sieltä perinteisen paperisen laskun formaatissa.

irritus
Konkari ☆
  • 580 custom-general.kudos
  • 1073 custom-general.replies
  • 85 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Purnipsi kirjoitti:

Olisi kiinnostavaa kuulla, miten ennen vanhaa tai jollakulla toisella toimijalla laskut löytyvät helpommin?


Kaikista hankalin on juuri se kohta, jonka hyppäsit yli muuten hyvää ohjetta kirjoittaessasi. Kirjautumisen jälkeen tulee klikata sivun oikeasta reunasta kolmen vaakaviivan ja ostoskorin välistä ukonkuvaa, tai isommassa ikkunassa valikon ja ostoskorin välistä kiviukon kuvaa.

 

Tuohon ei osu kuin vahingossa. Etenkään, kun vieressä oleva valikko hämää luulemaan, että sieltä löytyisi valintoja. Ei, valinnat eivät olekaan valikossa vaan ukossa/kiviukossa.

 

Onneksi sivustolle voi sentään tehdä suoria linkkejä. Tässä oikotiet, olkaa hyvä:

 

laskut

 

laskuarkisto

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1917 custom-general.kudos
  • 2926 custom-general.replies
  • 131 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@irritus kirjoitti:

Purnipsi kirjoitti:

Olisi kiinnostavaa kuulla, miten ennen vanhaa tai jollakulla toisella toimijalla laskut löytyvät helpommin?


Kaikista hankalin on juuri se kohta, jonka hyppäsit yli muuten hyvää ohjetta kirjoittaessasi. Kirjautumisen jälkeen tulee klikata sivun oikeasta reunasta kolmen vaakaviivan ja ostoskorin välistä ukonkuvaa, tai isommassa ikkunassa valikon ja ostoskorin välistä kiviukon kuvaa.

 

Tuohon ei osu kuin vahingossa. Etenkään, kun vieressä oleva valikko hämää luulemaan, että sieltä löytyisi valintoja. Ei, valinnat eivät olekaan valikossa vaan ukossa/kiviukossa.

 

Onneksi sivustolle voi sentään tehdä suoria linkkejä. Tässä oikotiet, olkaa hyvä:

 

laskut

 

laskuarkisto


Mielenkiintoista, mulla ei ukkoa tarvinnut klikata vaan nuo kentät avautuivat automaattisesti, kun sisäänkirjaus on valmis. Kirjauduin sisään ihan Telian etusivulla ja tein tuon ojeen ihan sen pohjalta. Ilmeisesti toiminnallisuus vaihtelee eri käyttäjien välillä tai sen mukaan, missä sivuille kirjautuu. Se ei ole hyvä juttu, vaan Telian on syytä tutkia se. Ping @TeroRe

 

Tuosta olen samaa mieltä, että valikko ja tuo "käyttäjäkuvake" eivät ehkä ole paras mahdollinen ratkaisu. Toki monessa verkkopalvelussa valikko/vohveli/hampurilaiskuvake mielletään yleiseksi valikoksi, ja sitten tuo oma nimi/profiilikuva käyttäjän hekilökohtaisten asioiden valikoksi. Minulla ei ainakaan ollut ongelmaa navigoida tuolla, mutta sitä en ole väittämään, että tieto välittyisi jokaiselle samalla tavalla ja että joku ei kohtaisi ongelmaa. Käytettävyys ja tiedon löytymisen helppous tuossa kohden voisi ehkä olla parempi.

 

Kokeilin vielä parilla eri selaimella (Edge ja uusin Chrome) kirjautumista Telian etusivuilla, kummallakin avautui tuo 2. kuvani näkymä ihan suoraan kirjautumisprosessin jälkeen.

 

 

 

 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5505 custom-general.kudos
  • 5110 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kurkkasin iPadilla ja mullakin pitää täpätä tuota ukkelia avatakseni valikon josta löytyy linkki laskuihin.

 

Latasin myös sivun työpöytäversion ja siinä sama juttu. Mutta pitäisi vielä testata tietokoneella varmuuden vuoksi, että olisikohan tässä eroavaisuuksia käyttääkö Omia Sivuja mobiililaitteella vai tietokoneella.

 

Edit: arvailuja vain mutta voiko asiaan vaikuttaa se millä tunnuksella kirjautuu sisälle (Telia/Sonera tunnuksella vs. esim. puhelinnumerolla).

 

Voin kysyä asiaa, palaan kun tiedän mistä on kyse.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

irritus
Konkari ☆
  • 580 custom-general.kudos
  • 1073 custom-general.replies
  • 85 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Asiaan vaikuttaa todellakin se, mistä ja missä tilassa Telian sivustolle saapuu.

Mikäli en ole kirjatutuneena ja saavun https://www.telia.fi/, silloin kirjautumisen jälkeen ukko/kiviukko-lista aukeaa itsekseen, kuten @Purnipsi esitteli.

Mutta jos saavun Yhteisöön kirjautuneena etusivulle https://www.telia.fi/, ukko/kiviukko-lista pitää avata erikseen klikkaamalla ukkoa/kiviukkoa.

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2526 custom-general.kudos
  • 3883 custom-general.replies
  • 334 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@irritus kirjoitti:

Asiaan vaikuttaa todellakin se, mistä ja missä tilassa Telian sivustolle saapuu.

Mikäli en ole kirjatutuneena ja saavun https://www.telia.fi/, silloin kirjautumisen jälkeen ukko/kiviukko-lista aukeaa itsekseen, kuten @Purnipsi esitteli.

Mutta jos saavun Yhteisöön kirjautuneena etusivulle https://www.telia.fi/, ukko/kiviukko-lista pitää avata erikseen klikkaamalla ukkoa/kiviukkoa.


Juurikin näin, ei ole alustasta kiinni (tietokone, puhelin, tabletti) vaan missä vaiheessa kirjautuu Telian sivuille. Ukkoa pitää klikata, jos olet kirjautunut jo Telia tunnuksilla yhteisöön ja siirryt Telian sivuille. Ja jos kirjaudut erikseen Telian sivuille niin tulee tuo Purnipsin näkymä eli laskuosio näkyy suoraan. Ei ollut esim. tabletilla vaikutusta menikö tietokoneversiolla vai ilman.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1917 custom-general.kudos
  • 2926 custom-general.replies
  • 131 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@kiisseli67 kirjoitti:

@irritus kirjoitti:

Asiaan vaikuttaa todellakin se, mistä ja missä tilassa Telian sivustolle saapuu.

Mikäli en ole kirjatutuneena ja saavun https://www.telia.fi/, silloin kirjautumisen jälkeen ukko/kiviukko-lista aukeaa itsekseen, kuten @Purnipsi esitteli.

Mutta jos saavun Yhteisöön kirjautuneena etusivulle https://www.telia.fi/, ukko/kiviukko-lista pitää avata erikseen klikkaamalla ukkoa/kiviukkoa.


Juurikin näin, ei ole alustasta kiinni (tietokone, puhelin, tabletti) vaan missä vaiheessa kirjautuu Telian sivuille. Ukkoa pitää klikata, jos olet kirjautunut jo Telia tunnuksilla yhteisöön ja siirryt Telian sivuille. Ja jos kirjaudut erikseen Telian sivuille niin tulee tuo Purnipsin näkymä eli laskuosio näkyy suoraan. Ei ollut esim. tabletilla vaikutusta menikö tietokoneversiolla vai ilman.


Minulla on eri tunnukset asiakkaana Teliassa kuin täällä yhteisössä, eli joudun siis kirjautumaan Telian sivuilla sisään. Hieman hölmö järjestelmä, toden totta.