Elämäsi laajakaista -kampanjan kyseenalaisuus

  • 29 September 2022
  • 14 kommenttia
  • 136 katselukertaa

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Telia mainostaa voimakkaasti "Elämäsi laajakaistaa" ja jos sitoutuu 24 kk sopimukseen, saa kaupan päälle ilmaisen robotti-imurin. Ikävä kyllä tämä kampanja ei ole kaikille tasapuolinen Teliasta johtuvista syistä. Minun tapauksessani Telia tarjoaa joko 4G tekniikalla toimivaa 50M yhteyttä tai 5G tekniikalla toimivaa 100M yhteyttä. Moneen kertaan olen todennut, että Telia ei oikeasti kykene tarjoamaan toimivaa yhteyttä osoitteeseeni, vaikka kartat ja saatavuushaut muuta väittävät. Eli minulta menee sivuun esimerkiksi tämä etu. Tämänkaltaiset tarjoukset asettavat kuluttajat hyvin epätasa-arvoiseen asemaan. KKV voisi olla kiinnostunut tästä...


14 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@AsiakasY  kirjoitti:

Telia mainostaa voimakkaasti "Elämäsi laajakaistaa" ja jos sitoutuu 24 kk sopimukseen, saa kaupan päälle ilmaisen robotti-imurin. Ikävä kyllä tämä kampanja ei ole kaikille tasapuolinen Teliasta johtuvista syistä. Minun tapauksessani Telia tarjoaa joko 4G tekniikalla toimivaa 50M yhteyttä tai 5G tekniikalla toimivaa 100M yhteyttä. Moneen kertaan olen todennut, että Telia ei oikeasti kykene tarjoamaan toimivaa yhteyttä osoitteeseeni, vaikka kartat ja saatavuushaut muuta väittävät. Eli minulta menee sivuun esimerkiksi tämä etu. Tämänkaltaiset tarjoukset asettavat kuluttajat hyvin epätasa-arvoiseen asemaan. KKV voisi olla kiinnostunut tästä...




Laajakaistan saatavuuteen vaikuttaa alueella saatavilla oleva nettitekniikka. Jossain paikoissa tarjotaan esimerkiksi valokuitua, toisissa kaapelia ja osassa on käytössä mobiiliyhteydet. Kyseinen kampanja, jossa saa kaupan päälle Xiaomin robotti-imurin, koskee uusia määräaikaisia Yhteys Kotiin- sekä Kiinteä 5G -palvelun ostajia. Kampanjoita on erilaisia ja nekin vaihtelevat. Kuuluvuuskartat ovat suuntaa antavia ja päivitämme verkkojamme jatkuvasti. Oletko tehnyt meille kuuluvuuspalautetta, jos nettiyhteytesi ei toimi kunnolla vaikka kartat näyttävät muuta?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Kyllä olen ainakin yrittänyt tehdä ja tehnytkin useita kuuluvuuspalautteita, mutta kerran Telian edustaja jopa kieltäytyi ottamasta vastaan kuuluvuuspalautetta. Olen kokeillut Telian yhteyksiä moneen otteeseen, mutta tilanne ei ole muuttunut. Karttahan nyt aina näyttää hyvää kuuluvuutta, siihen ei ole uskomista. On ollut pakko keskittää kaikki yhteydet Elisalle, kun pystyvät toimittamaan toimivat yhteydet. Mielellään tässä maailman tilanteessa hajauttaisi eri yhteydet, mutta nyt se ei ole mahdollista.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@AsiakasY  kirjoitti:

Kyllä olen ainakin yrittänyt tehdä ja tehnytkin useita kuuluvuuspalautteita, mutta kerran Telian edustaja jopa kieltäytyi ottamasta vastaan kuuluvuuspalautetta. Olen kokeillut Telian yhteyksiä moneen otteeseen, mutta tilanne ei ole muuttunut. Karttahan nyt aina näyttää hyvää kuuluvuutta, siihen ei ole uskomista. On ollut pakko keskittää kaikki yhteydet Elisalle, kun pystyvät toimittamaan toimivat yhteydet. Mielellään tässä maailman tilanteessa hajauttaisi eri yhteydet, mutta nyt se ei ole mahdollista.




Nyt kuulostaa kyllä erikoiselta, jos olet tehnyt suoraan asiakaspalveluun kuuluvuuspalautteen ja sitä ei ole otettu vastaan. Nämä kuuluvuuspalautteet ovat meille tärkeitä, kun verkonsuunnittelua ja -parannuksia tehdään. Harmillista tietysti kuulla, että sinun osoitteessasi ei tuo kuuluvuus nyt ilmeisesti ole ihan sitä, mitä kartta näyttää. Kun olet noita kuuluvuuspalautteita tehnyt, yhteystietojen antamisen yhteydessä voi täpätä kohdan "haluan saada tietoa ilmoitukseni käsittelyyn liittyen" ja silloin saat tietoa parannuksista, kun niitä tehdään. Muistatko laittaneesi tuota täppää, jotta saat ilmoituksen?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kyllä kuuluvuuspalautteita on tullut annettua. Itsekin olen antanut jo monta kertaa, mutta ei ole parannusta vielä tullut. Elättelen toivoa, että jollain aikataululla sellainen tulee, kun olemassa oleva tekniikka väkisin vanhenee. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Nyt vähän lipsahti tuo @Purnipsi vastaus ratkaisuksi, vaikka ei ollut tarkoitus… Enkä saa sitä pois…

 

Mutta kuuluvuuspalautteisiin olen antanut yhteystiedot ja ilmoituksia on tullut parannuksista ja lähitukiasemaan tuli uusia taajuuksia. Mutta kun ei kuulu niin ei kuulu. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Joo sitä ei saa pois muut kuin modet.

 

Se on kurja homma jos lähitukari ei vain kuulu. Minullakaan lähitukari ei kuulu, koska olen kahden tukiasemakeilan välissä. Lisäksi lähetysnopeuskin on heikko, koska tukiasema-antenni ei ota niin hyvin vastaan antennikeilan sivusta. Itse odotan sitä, että rauta vaihtuu 5G tasoon, jos sitten ulkomodeemilla saisi paremman toimivuuden. Tosin 5G:ssä DNA ehtii nyt ensin näistä kolmesta.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Alueella on kaikilla operaattoreilla uudet 5G laitteet lähimmissä tukiasemissa. Eli sekin kortti on jo nähty. Dna:lla tilanne meni jopa huonompaan kun päivittivät tukiaseman. Telia on saanut aikaiseksi erittäin häiriöisen verkon , kun useampi tukiasema kuuluu erittäin heikosti. Telian verkossa voi saada yllättävän hyvän nopeuden nopeustestillä, mutta netin käyttö on tuskaa.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@AsiakasY  kirjoitti:

Nyt vähän lipsahti tuo @Purnipsi vastaus ratkaisuksi, vaikka ei ollut tarkoitus… Enkä saa sitä pois…


 




Vastauksesta on nyt poistettu ratkaisuleima 😁>

Joo minä tilasin kampanja aikana tuon 24kk yhteys kotiin M laajakaistan. Ja ilmeisesti tähän ei nyt kuulukaan se robotti-imuri kaupanpäällinen 😡> asiakaspalvelusta en saanut mitään apua. Ja nyt tuon liittymän saa halvemmalla kun kampanja-aikana enkä edes kaupanpäällistäkään saa 😅> Kyllä perun tilaukseni ja vaihdan muutkin liittymät pois telialta. Meni maku. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@nennanenn  kirjoitti:

Joo minä tilasin kampanja aikana tuon 24kk yhteys kotiin M laajakaistan. Ja ilmeisesti tähän ei nyt kuulukaan se robotti-imuri kaupanpäällinen 😡> asiakaspalvelusta en saanut mitään apua. Ja nyt tuon liittymän saa halvemmalla kun kampanja-aikana enkä edes kaupanpäällistäkään saa 😅> Kyllä perun tilaukseni ja vaihdan muutkin liittymät pois telialta. Meni maku. 




Olihan kyseessä täysin uusi määräaikainen laajakaistasopimus, jonka teit? Ja teitkö tilauksen verkkokaupan kautta? Tässä vielä tarkemmin kyseisen robotti-imurikampanjan ehdot:


 


Uuden määräaikaisen kuluttajalaajakaista tuotteen tilaajalle kaupan päälle Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Lite -robotti-imuri, arvo 249 €. Etu koskee uusia määräaikaisia Yhteys Kotiin- sekä Kiinteä 5G -palvelun ostajia. Jos Yhteys Kotiin- tai Kiinteä 5G -tuote ei ole aktiivinen toimitushetkellä, kaupanpäällistä ei toimiteta. Kampanja on voimassa 26.9.–2.10.2022 tai niin kauan kun tavaraa riittää. Tuotteita on 175 kpl. Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Lite -robotti-imurit toimitetaan 17.10.2022 alkaen. Tarjous ei koske taloyhtiölaajakaistaliittymiä, Telia Dot -palveluita eikä laajakaistaliittymiä Telian Avoin kuitu-, Valokuitunen- tai muissa Telian kumppaniverkkokohteissa (telia.fi/kumppaniverkot). Palvelujen saatavuus, hinnat ja nopeudet vaihtelevat alueittain.


 


Jos siis edellä mainitut ehdot täyttyvät ja teit tilauksen meidän verkkokaupan kautta kampanja-aikana, tulisi kyllä tuo imuri sinulle tulla. Toki imurit toimitetaan 17.10.2022 alkaen, eli heti tilaushetkellä se ei lähde toimittumaan.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Nythän tuo robo-imuri-kampanja näyttää olevan ohi. 

Hinnoittelun osalta, niin onhan tuo 10 M liittymä, jota myydään nimellisnopeudella 100 M melkoisen kallis. 30 € + 13 € (ilmeisen heikkotasoisesta 5G-modeemista). Minun kohdalla ei ole mitään järkeä vaihtaa toimivaa, nopeampaa ja edullisempaa kaapeliyhteyttä mihinkään epämääräiseen mobiilikyhäelmään, jonka toimivuus voi olla ihan mitä vaan. Mutta nämä tarjoukset, joissa kaupataan melko arvokastakin kylkiäistä, ovat mielestäni arveluttavia. 

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@AsiakasY  kirjoitti:

Nythän tuo robo-imuri-kampanja näyttää olevan ohi. 


Hinnoittelun osalta, niin onhan tuo 10 M liittymä, jota myydään nimellisnopeudella 100 M melkoisen kallis. 30 € + 13 € (ilmeisen heikkotasoisesta 5G-modeemista). Minun kohdalla ei ole mitään järkeä vaihtaa toimivaa, nopeampaa ja edullisempaa kaapeliyhteyttä mihinkään epämääräiseen mobiilikyhäelmään, jonka toimivuus voi olla ihan mitä vaan. Mutta nämä tarjoukset, joissa kaupataan melko arvokastakin kylkiäistä, ovat mielestäni arveluttavia. 




Mobiiliverkossa nopeudet toki vaihtelevat jonkin verran riippuen esimerkiksi alueen käyttäjämääristä ja mahdollisesta katveesta. Hyvä kuitenkin kuulla, että sinulla on käytössäsi toimiva nettiyhteys ja vaikutat olevan siihen ilmeisen tyytyväinen. Haluaisitko kertoa hieman tarkemmin, miksi sinun mielestä tällaiset kylkiäiskamppikset on arveluttavia?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Kylkiäiskauppa muuttuu arveluttavaksi siinä vaiheessa, kun Teliasta johtuvasta syystä tarjottu palvelu ei ole joko tarjolla tai sen laatu on surkea. Juuri äsken puhelimeen kolahti tarjousTelialta, jossa Telialle siirretty mobiililiittymän etuna tarjotaan 30 euron lahjakorttia Lidl:n. Ihan kiva, mutta kun Telian liittymä on käyttökelvoton kotonani, niin etua en voi lunastaa. 

Toki olen tyytyväinen nykyisen toimittajan liittymiin, mutta nyt on kaikki munat samassa korissa eli kolme eri liittymää on samalta operaattorilta. Tänä päivänä vaan mielellään hajauttaisi yhteyksiä eri operaattoreille ihan varmuuden varalta, mutta siihen ei vaan ole mahdollisuutta vaikka miten kylkiästarjouksilla houkuteltaisiin. Laittakaa verkot ensin kuntoon.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

Kylkiäis tarjoukset tahtoo olla yleensä liian kalliita, jotta niitä kannattaisi ottaa. Toki ellei vaihda kalliimmalta operaattorilta pois tai ole joku muu tosi kallis sopimus.

Langattomaan ei innosta sitoutua pitkäksi aikaa, jos tarjoaisi kiinteää niin voisin harkita, mutta nyt ei mihinkään osoitteistani Telia enää kiinteää laajakaistaa tarjoa. Aika tylsiä nykypäivänä on laajakaista ratkaisut langatonta (tai valokuitua). Joihinkin harvoihin paikkoihin voi jotain muuta saada.

Vastaa