Ongelmia käyttöönotossa

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Digiboxin ensimmäisellä käynnistyskerralla syötin käyttäjätunnukset ja salasanat, ruutu meni tämän jälkeen kuitenkin pimeäksi eikä mitään tapahtunut. Suljin digiboxin (kytkin virran pois kokonaan) ja käynnistin uudestaan, enää ei kysytty käyttäjätunnuksia ja ne harmaat palikat muuttui kaikki ajallaan vihreiksi, tämän jälkeen tuli esiin latauspalkki ja pian sen ylle viesti "Palveluun ei tällä hetkellä saa yhteyttä", ja viesti pyysi myös odottamaan ja olemaan sulkematta digiboxia. Tämän jälkeen menee pimeäksi ja mitään ei tapahdu odottaessa.

Pääsen valikkoon kaukosäätimen menu näppäimellä ja voin katsoa ohjelmia ohjelmakirjastosta (kuvan laatu on kamalan huono), mutta ohjelmaoppaaseen en pääse, se jää loputtomasti lataamaan kun siihen yrittää mennä valikossa. Yrittäessäni selata kanavia normaaliin tapaan kaukkarin numeronäppäimillä itse televisiokuva pysyy mustana kanavasta riippumatta. Teksti tv ei myöskään toimi, näyttää tyhjää.

Laitteet on Motorola 1853 digiboxi, mukana tuli myös Inteno DG301 modeemi, mutta minulla oli ennestään Soneran toimittama modeemi (myöskin Intenon) jolla olin kytkenyt netin, niin iskin ethernet piuhan digiboxista vaan siihen (laitoin sen ethernet porttiin 1 kuten suositeltiin). Netti toimii.

2 kommenttia

Hei Stark,

Jos et vielä ole kytkenyt tuota Inteno DG301:stä käyttöön niin kytke se paikoilleen vanhan modeemin tilalle.

Kytke digiboxi tämän jälkeen Intenon keltaiseen ethernet porttiin.

Kun tämä on tehty, palauta digiboxin tehdasasetukset.
Noni, olis pitäny kiltisti laittaa se uusi modeemi alusta asti näköjään, lähti toimimaan 🙂 Kiitos!

Vastaa