Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Lisbet_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Puhelinmyyntiä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei,
Minulle soitettiin puh numerosta 044-7322529. (piilottakaa numero halutessanne). Soittaja sanoi olevansa Soneralta, kyseli ovatko liittymät ja viihdepaketit ym kunnossa. Sanoin, että on. Kysyi sitten sähköpostiosoitettani, jotta voisi lähettää jatkossa tarjouksia siihen. Jäin ihmettelemään, että onko kyseinen numero oikeasti Soneralta? Koska Sonerallahan on tiedossa minun sähköp osoitteeni, sinnehän tulevat laskuni ym. Jos tuo numero ei ole Soneran asiakaspalvelija, teidän kyllä kannattaisi antaa palautetta asiasta siihen numeroon.
11 vastausta
Niinamari_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1473 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Lisbet!

Kyllähän meiltä asiakkaille soitellaan ja kysellään liittymäkuulumisia 🙂 Jos on vaikka jotain päivitystarvetta tms. niin hoidetaan siinä samalla.
Yhteystiedotkin on hyvä vilkaista läpi, jotta jatkossa mahdolliset yhteydenotot ja sähköpostit menevät oikeaan osoitteeseen.
Mukava kuulla, että liittymäasiat ovat sinulla kunnossa!
Aurinkoista kevättä ja mukavaa Vappua sinne!
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, http://www.facebook.com/sonera
jukkakukka_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tästä samasta numerosta soitettiin minulle tänä aamuna ja ihan samoissa asioissa. Ongelma vain on siinä, että numeroni on salainen ja siinä on kaikki mahdolliset markkinointikiellot ja estot! Kun kysyin soittajalta, mistä hän oli numeron saanut, tämä toivotti hyvää päivän jatkoa ja sulki puhelimen. Suomeksi sanottuna löi luurin korvaan. Tulen todellakin vaatimaan Soneralta selvityksen siitä, mistä ja miten sekä kenen toimesta numeroni on markkinointifirmalle joutunut sekä huomautuksen moiselle "asiakaspalvelijalle" hänen käytöksestään. Nämä vaikkapa sitten Kuluttajasuojaviraston kautta.

En ymmärrä, miten voisin enää luottaa Soneraan operaattorina, jos ei näin yksinkertaisia asioita saada tallennettua järjestelmään niin, ettei väärät puhelinnumerot pääse lähtemään markkinointitarkoituksissa eteenpäin? Ja mitä Sonera tekee tämän asian selvittämiseksi?
tonyboy
Vakiokalustoa
  • 3 custom-general.kudos
  • 75 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Niinamari kirjoitti:
Kyllähän meiltä asiakkaille soitellaan ja kysellään liittymäkuulumisia 🙂 Jos on vaikka jotain päivitystarvetta tms. niin hoidetaan siinä samalla.


Näiden yhteydenottojen pääasiallinen tarkoitus lienee lisämaksullisten ominaisuuksien (suurempi nopeus, Viihde -paketti) kauppaaminen, joten siinä mielessä "liittymäkuulumisien kyseleminen" on mielestäni hieman harhaanjohtava termi.

jukkakukka kirjoitti:
En ymmärrä, miten voisin enää luottaa Soneraan operaattorina, jos ei näin yksinkertaisia asioita saada tallennettua järjestelmään niin, ettei väärät puhelinnumerot pääse lähtemään markkinointitarkoituksissa eteenpäin? Ja mitä Sonera tekee tämän asian selvittämiseksi?


Jos se yhtään helpottaa, et ole yksin tämän asian kanssa. Näyttää siltä, että Soneralla on ollut jo vuosien ajan järjestelmä- ja prosessitason ongelmia markkinointikieltojen ja -lupien säilyttämisen ja noudattamisen suhteen. Oman kokemukseni voit lukea täältä sekä laajemmin asiaa käsittelevän kirjoituksen täältä. Koska ongelmat edelleen jatkuvat, näyttää siltä ettei Sonera ole ryhtynyt mihinkään toimenpiteisiin asian suhteen - tietosuojavaltuutetulle antamistaan lupauksista huolimatta.
olkitu
Kunniajäsen
  • 730 custom-general.kudos
  • 4498 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
tonyboy kirjoitti:
[quote="Niinamari":3o88ttvf]Kyllähän meiltä asiakkaille soitellaan ja kysellään liittymäkuulumisia 🙂 Jos on vaikka jotain päivitystarvetta tms. niin hoidetaan siinä samalla.


Näiden yhteydenottojen pääasiallinen tarkoitus lienee lisämaksullisten ominaisuuksien (suurempi nopeus, Viihde -paketti) kauppaaminen, joten siinä mielessä "liittymäkuulumisien kyseleminen" on mielestäni hieman harhaanjohtava termi.

jukkakukka kirjoitti:
En ymmärrä, miten voisin enää luottaa Soneraan operaattorina, jos ei näin yksinkertaisia asioita saada tallennettua järjestelmään niin, ettei väärät puhelinnumerot pääse lähtemään markkinointitarkoituksissa eteenpäin? Ja mitä Sonera tekee tämän asian selvittämiseksi?


Jos se yhtään helpottaa, et ole yksin tämän asian kanssa. Näyttää siltä, että Soneralla on ollut jo vuosien ajan järjestelmä- ja prosessitason ongelmia markkinointikieltojen ja -lupien säilyttämisen ja noudattamisen suhteen. Oman kokemukseni voit lukea
täältä sekä laajemmin asiaa käsittelevän kirjoituksen täältä. Koska ongelmat edelleen jatkuvat, näyttää siltä ettei Sonera ole ryhtynyt mihinkään toimenpiteisiin asian suhteen - tietosuojavaltuutetulle antamistaan lupauksista huolimatta.[/quote:3o88ttvf]

Tuo liittymäkuulumisen kysely on 5/5, sitä tehtiin minullekin ja annoin ihan suoraan palautetta. Samalla myytiin HBO:n pakettia muistakseni, ovelaa :D. Hyvä myyjä oli ei voi muuta sanoa, mutta kun en ole tyytyväinen viihteeseen niin en missään nimessä halua. Eikä edes myyjä alunperin sanonut paketille hintaa, mutta tarkkana kyselin tarkasti kaiken (todella ovelaa, yleensä hinta tulee kertoa ja toistaa usein, ihan asiakaspalvelu koulutuksen olen saanut).

Ja en luota itse pätkääkään operaattoreihin, tarpeeksi olen taistellut niiden kanssa, en pelkästään Soneran..

Mutta sitten hyviin palautteisiin:

- Netti toimii hyvin, oikein hyvin... Eli tässä asiassa kunnia Soneralle, että toteuttu nopean laajakaistan joka ei pätki. http://www.speedtest.net/result/3601729478.png (eli jatkakaa samaan malliin :D)
- Tallennukset toimivat Sonera Viihteessä, ellei vain samaanaikaan latailisi paljon
- Mobiiliviihde toimii ihan hyvin, paitsi Windows Phone käyttöliittymä on todella könkkö... ja välillä tule virhe ladatessa materiaalia.

Sitten ihan asiakaspalvelulle:

- Antakaa selkeämmät ohjeet asiakaalle, kaikki ei ole tekniikka neroja!
- Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, sen kaikki tietää!
Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
tonyboy
Vakiokalustoa
  • 3 custom-general.kudos
  • 75 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
olkitu kirjoitti:
- Netti toimii hyvin, oikein hyvin... Eli tässä asiassa kunnia Soneralle, että toteuttu nopean laajakaistan joka ei pätki.


Yhteys on toiminut minullakin pääasiassa moitteetta, joskaan käyttöni ei ole kovin siirtointensiivistä. Alkuvaiheessa oli ongelmia kun saamani modeemi kuului erään, jossa oli virheellinen konfigurointi ja väärä firmware. Sen jälkeen olen ollut yhteyteen tyytyväinen, mutta kyllä nämä henkilötietojen käsittelyyn liittyvät asiat pitäisi saada kuntoon.
olkitu
Kunniajäsen
  • 730 custom-general.kudos
  • 4498 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
tonyboy kirjoitti:
[quote="olkitu":1ho3hdes]- Netti toimii hyvin, oikein hyvin... Eli tässä asiassa kunnia Soneralle, että toteuttu nopean laajakaistan joka ei pätki.


Yhteys on toiminut minullakin pääasiassa moitteetta, joskaan käyttöni ei ole kovin siirtointensiivistä. Alkuvaiheessa oli ongelmia kun saamani modeemi kuului erään, jossa oli virheellinen konfigurointi ja väärä firmware. Sen jälkeen olen ollut yhteyteen tyytyväinen, mutta kyllä nämä henkilötietojen käsittelyyn liittyvät asiat pitäisi saada kuntoon.[/quote:1ho3hdes]

Onhan sekin, oletko suostunut markkinointiin? Siis aika usein jos tahtoo halvemman paketin tulee suostua tiettyihin markkinointi sääntöihin
Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
KatjaN_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 898 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
jukkakukka kirjoitti:
Tästä samasta numerosta soitettiin minulle tänä aamuna ja ihan samoissa asioissa. Ongelma vain on siinä, että numeroni on salainen ja siinä on kaikki mahdolliset markkinointikiellot ja estot! Kun kysyin soittajalta, mistä hän oli numeron saanut, tämä toivotti hyvää päivän jatkoa ja sulki puhelimen. Suomeksi sanottuna löi luurin korvaan. Tulen todellakin vaatimaan Soneralta selvityksen siitä, mistä ja miten sekä kenen toimesta numeroni on markkinointifirmalle joutunut sekä huomautuksen moiselle "asiakaspalvelijalle" hänen käytöksestään. Nämä vaikkapa sitten Kuluttajasuojaviraston kautta.

En ymmärrä, miten voisin enää luottaa Soneraan operaattorina, jos ei näin yksinkertaisia asioita saada tallennettua järjestelmään niin, ettei väärät puhelinnumerot pääse lähtemään markkinointitarkoituksissa eteenpäin? Ja mitä Sonera tekee tämän asian selvittämiseksi?


Hei jukkakukka !

Tämä asia olikin jo lähetetty eteenpäin selvitettäväksi. Me tosiaan emme ole puhelimitse asiakkaaseen yhteydessä mikäli sille kiellon asiakas on asettanut. Sinuun ollaan yhteydessä kun saamme lisätietoja.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
tonyboy
Vakiokalustoa
  • 3 custom-general.kudos
  • 75 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
olkitu kirjoitti:
Onhan sekin, oletko suostunut markkinointiin? Siis aika usein jos tahtoo halvemman paketin tulee suostua tiettyihin markkinointi sääntöihin


Kyseessä ei ole - ainakaan teoriassa - liittymä jonka ehtoihin kuuluisi pakollinen suoramarkkinointilupa.
tonyboy
Vakiokalustoa
  • 3 custom-general.kudos
  • 75 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
KatjaN kirjoitti:
Hei jukkakukka !

Tämä asia olikin jo lähetetty eteenpäin selvitettäväksi. [...] Sinuun ollaan yhteydessä kun saamme lisätietoja.


Kerro meillekin jukkakukka mitä saat vastaukseksi, niin tiedetään vähän missä tämän asian suhteen mennään.
Tämän osion uusimmat keskustelut