Tietokoneen huolto

  • 11 December 2014
  • 8 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Hei! Ostin kaksi vuotta sitten Soneralta Fujitsu Siemensin kannettavan osamaksulla, takuuta jäljellä vuosi. Nyt koneeseen on alkanut ilmaantua vikoja, sammuu itsekseen ilman ennakkovaroituksia, osa näppäimistä ei toimi (ei ole kaatunut mitään), kuumenee hyvin paljon ja tuuletin humisee jatkuvasti. Lisäksi näytöllä näkyy ajoittain viivoja, kuin jotain sähköhäiriöitä. Konetta on pidetty äärimmäisen hyvin, ei ole tippunut ja kuljetettu asianmukaisesti aina kannettavalle tarkoitetussa laukussa.

Jos haluan lähettää koneen huoltoon, mihin toimitan sen? Kauanko huoltotoimet yleensä kestävät, saako siksi aikaa tilalle korvaavan laitteen, sillä tarvitsen konetta päivittäin.

Muuten olen ollut erittäin tyytyväinen koneeseen ja sen toimintaan.

8 kommenttia

Tietokoneongelmissa sinun kannattaa kääntyä Fujitsu-Siemensin tuen puoleen, joka hoitaa takuu- ja tukiasiat valmistamissaan koneissa. Fujitsun tuen yhteystiedot löydät täältä.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Tere.

Ostin Soneran kautta Acer 4820 läppärin viimesyksynä, mutta tässä on ollut koko ajan äänikortti rikki ja ongelma pahenee kokoajan, eli käytännössä kajarit särisee ihan törkeesti ja vaikka koneeseen liittäisi kaiuttimet niin särinä eikun jatkuu. Tarvitsin konetta heti kun sen sain, joten en pystynyt palauttamaan konetta takaisin heti.

Paikallinen Sonera liikkeen työntekijä katsoi konetta ja sanoi, että äänikortti on rikki ja käski soittaa soneralle??

Eli minnekkä numeroon minun pitäisi soittaa? Ja miten toi huolto käytännössä tapahtuu? Pitääkö koko kone lähettää jonnekkin vai hoitaako korjauksen paikallinen Sonera?

Ja mitä tietoja koneestani tarvitsen soittaessani?
Huoltoasioissa voit ottaa yhteyttä suoraan Acerin puhelinpalveluun. Yhteystiedot löydät täältä. Kyseisestä puhelinpalvelusta saat myös tarkemmat tiedot siitä miten huolto etenee.
Ostettiin uusi HP Pavilion p6345sc viime kesänä sonera kaupasta. Kone toimi aluksi hyvin ja ilman ongelmia kunnes kone ei jostakin syystä meinannut käynnistyä enää ollenkaan. Kone kuulosti lähtevän käyntiin jotenkin mutta mitään ei tapahtunut. Muutaman uudelleen käynnistys kerran jälkeen se sitten käynnistyi. Eilen illalla kokeilimme mennä koneelle normaaliin tapaan, mutta kone teki taas kerran saman että ei meinaa käynnistyä. Nyt ei auttanut enää yrittää käynnistää konetta uudelleen, koska se ei käynnistynyt enää ollenkaan. Kone hurisee mutta virtapainikkeeseen ei syty sinistä valoa vaikka siihen pitäisi. Meneeköhän kone takuuseen? Minne soittaisimme ja yrittäisimme saada asiaa eteenpäin?
Suosittelen sinua ottamaan yhteyttä laiteasiakaspalveluun. Yhteystiedot löydät laitekaupan Ota yhteyttä -sivulta.
Heips! Ostin pari vuotta sitten Soneran nettikaupasta HP:n pöytäkoneen, jossa 3 vuoden takuu. HP näkee kuitenkin vain perustakuun, ja tarvitsisi huoltoa varten kuittia koneen ostosta. Oston vahvistusviesti on kuitenkin poistunut s.postista. Mistä tuota kuittia pitäisi kysellä?
Hei Jomppeli,
Ota yhteyttä laiteasiakaspalveluun. Sieltä voidaan lähettää tuo takuukuitti sinulle uudelleen.
Tein oman aiheen

Vastaa