Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
MiinaKi
Moderaattori
Moderaattori
  • 16 custom-general.kudos
  • 23 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Minun Telia Yrityksille -palvelun vinkit – Liittymäkulujen ennakointi liittymää muokkaamalla

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Yritysportaalista_hallinnoidaan_liittymien_estoja.png

 

 

Yrittäjille on tärkeää pystyä ennakoimaan yritystoiminnasta muodostuvat kulut mahdollisimman tarkasti. Yrityksen päättäjillä ja työntekijöillä käytössä olevat puhelin- ja dataliittymät kuuluvat näihin kuluihin. Sinuakin on saattanut joskus ihmetyttää puhelinlaskun loppusumma, mikäli se on suurempi kuin liittymäpaketin kuukausimaksu.

 

Puhelinlaskuilla on tarkka erittely tapahtumista, joten sieltä näet helposti mistä kulut muodostuvat. Joissakin tapauksissa tiettyjä kuluja, esimerkiksi palvelutilauksia, ei toivota tehtävän työliittymällä lainkaan. Puhelinlaskuun muodostuvien kulujen hallinta jo etukäteen on helppoa Minun Telia Yrityksille -palvelussa.

 

 

Estot ja rajoitukset työliittymään

 

Erilaisten estojen ja rajoitusten avulla voit määritellä, että millaiseen käyttöön työntekijäsi voivat työliittymää hyödyntää. Voit esimerkiksi estää palvelutilaukset kokonaan tai osittain.

 

Voit liittymäkohtaisilla estoilla rajoittaa muun muassa:

  • Viihdepalveluiden (esimerkiksi pelitilaukset) käyttöä
  • Hyötypalveluiden (esimerkiksi taksin tilaus) käyttöä
  • Aikuisviihdepalveluiden käyttöä
  • Teksti- ja multimediaviestien lähetys- ja vastaanottomahdollisuutta
  • Netin käyttöä ulkomailla ja Suomessa

 

Liittymäkohtaiset rajoitukset säädetään seuraavasti:

 

  1. Kirjaudu Minun Telia Yrityksille -palveluun
  2. Klikkaa Mobiililiittymät

Mobiililiittymät.png

  1. Etsi haluttu liittymä ja klikkaa sen tiedot auki
  2. Rullaa sivulla hieman alaspäin Estot ja rajoitukset -kohtaan ja klikkaa oikealta Muokkaa estoja ja rajoituksia

Muokkaa estoja ja rajoituksia.png

  1. Valitse haluamasi estot ja vahvista muutos vielä sivun alaosassa olevan painikkeen kautta
  2. Valitsemasi estot astuvat voimaan heti

 

Henkilöstön tilausoikeudet

 

Yritysportaalista voi myös hallinnoida sitä, että voiko yrityksen liittymillä tilata Telian lisäpalveluita. Kannattaa huomioida, että asetus koskee kaikkia yrityksen liittymiä. Telian lisäpalveluiden tilausoikeutta ei voi asettaa liittymäkohtaisesti.

 

Käytännössä siis joko kaikki voivat tilata lisäpalveluita tai kukaan ei voi. Maksullisiin Telian lisäpalveluihin kuuluu esimerkiksi netin lisäpakettien tilaaminen sekä loma- ja poissaolotiedote.

 

Vaihtoehtoja on neljä:

  • Käyttäjät voivat tilata maksullisia lisäpalveluita
  • Käyttäjät voivat tilata maksuttomia lisäpalveluita
  • Käyttäjät eivät voi tilata lisäpalveluita
  • Käyttäjät voivat tilata valittuja lisäpalveluita

 

Henkilöstön tilausoikeuksia Telian lisäpalveluihin hallinnoidaan seuraavasti:

 

  1. Kirjaudu Minun Telia Yrityksille -palveluun
  2. Klikkaa Vanha yritysportaali

Vanha yritysportaali.png

 

  1. Klikkaa oikeasta ylänurkasta nimeäsi
  2. Klikkaa Minun Telia Yrityksille asiointipalvelun asetukset

Asiointipalvelun asetukset.png

  1. Klikkaa välilehteä Henkilöstön tilausoikeudet

henkilöstön tilausoikeudet.png

  1. Valitse tarvittaessa yritys sekä haluamasi asetus ja klikkaa Tallenna
  2. Jatkossa kaikki yrityksen liittymät tottelevat valitsemaasi asetusta

 

 

Minun Telia Yrityksille -palvelussa voit tehdä muutoksia liittymiin vuorokauden ympäri juuri silloin kuin sinulle sopii. Tekemäsi liittymämuutos astuu voimaan heti ellei portaali muutosta tehdessä toisin mainitse. Chat on portaalissa apunasi arkisin yritysasiakaspalvelun aukioloaikojen puitteissa.

 

Oletko sinä käyttänyt Minun Telia Yrityksille -palvelua? Jos olet, niin mitä tykkäsit? Palvelua kehitetään jatkuvasti, joten palaute ja kehitysehdotukset ovat todella tervetulleita.

 

Lue myös aiemmat Minun Telia Yrityksille -palvelun sarjan artikkelit:  

 

Edit: päivitetty ajantasalle 29.11.2021

0 vastausta