Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
MiinaKi
Moderaattori
Moderaattori
  • 16 custom-general.kudos
  • 23 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Minun Telia Yrityksille -palvelun vinkit – Pääkäyttäjänä pidät langat käsissäsi ja jaat vastuuta

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Yritysportaali.png

 

 

”Oletko sinä allekirjoitusoikeudellinen tai valtuutettu yhteyshenkilö?”

 

Olet saattanut kuulla yllä olevan kysymyksen ottaessasi yhteyttä yritysasiakaspalveluun. Yrityksen omistuksessa olevia palveluita ja niihin liittyviä sopimuksia saa tehdä ja muuttaa yrityksen allekirjoitusoikeudelliset ja valtuutetut yhteyshenkilöt.

 

Jotta sinun työntekosi olisi mahdollisimman sujuvaa me haluamme varmistaa, että käytössäsi on parhaat mahdolliset palvelut. On tärkeää varmistua, että keskustelemme yrityksen sopimusasioista päättävän tahon kanssa.

 

Helpoin ja edullisin tapa hallinnoida yrityksen palveluita on Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelu. Myös yritysasiakaspalvelun helpoin tapa varmistua yhteyttä ottavan henkilön oikeuksista on tarkistaa, että onko hänellä oikeus Minun Telia Yrityksille -palvelun käyttöön.

 

Tässä kirjoituksessa kerron ensin Minun Telia Yrityksille -palvelun tunnuksista yleisesti ja lopuksi kerron vielä yritysliittymän käyttäjän oikeuksista.

 

Telia_Company_112.png

 

Minun Telia Yrityksille -palvelun pääkäyttäjä hallinnoi kaikkea

 

Minun Telia Yrityksille -palvelun pääkäyttäjällä on hallussaan kaikki palvelun toiminnallisuudet ja yritykset, jotka on samaan portaalihierarkiaan lisätty. Lisäksi pääkäyttäjä voi luoda uusia tunnuksia, muokata olemassa olevia ja poistaa niitä muutamalla klikkauksella.

 

Pääkäyttäjiä voi olla useampi. On tärkeää, että tunnukset pidetään ajan tasalla. Tämä on yrityksen omalla vastuulla, sillä tunnusten lisäys ja poisto tapahtuu pääkäyttäjän toimesta. Tunnusten poisto on tärkeää esimerkiksi tilanteessa jossa työntekijä, jolle on annettu oikeus asiointipalvelun käyttöön, lähtee yrityksestä.

 

Saat Minun Telia Yrityksille -palvelun käyttäjätunnukset voimaan täältä heti, mikäli sinulla on allekirjoitusoikeus eikä yrityksellä vielä ole voimassa olevia tunnuksia palveluun. Jos yrityksellänne on tunnukset, voitte luoda uusia pääkäyttäjän toimesta.

 

Jos sinulla ei ole allekirjoitusoikeutta, voit saada Minun Telia Yrityksille -palvelun tunnukset allekirjoitusoikeudellisen henkilön kirjoittaman valtakirjan avulla. Voit palauttaa valtakirjan meille lomakkeen kautta. 

 

 Mukautetut käyttöoikeudet Minun Telia Yrityksille -palveluun

 

Minun Telia Yrityksille -palveluun on mahdollista tehdä eritasoisia käyttöoikeuksia, kuten kerroin jo aiemmassa palvelua käsittelevässä kirjoituksessani. Kaikkien palvelun käyttäjätunnusten ei siis tarvitse sisältää kaikkia toimintoja, vaan esimerkiksi kirjanpitäjälle riittää oikeus laskutusosioon.

 

Käyttäjien lisääminen, poistaminen ja hallinnointi tapahtuu Telia Tilin kautta.

 

Käyttöoikeuksien hallinnointi.JPG

 

Minun Telia Yrityksille -palvelun käyttöoikeudet näkyvät myös yritysasiakaspalveluun ja auttavat meitä nopealla silmäyksellä hahmottamaan, että kenellä on oikeus tehdä mitäkin yrityksen nimissä.

 

Liittymän käyttäjän oikeudet

 

Lähtökohtaisesti liittymän käyttäjällä ei ole oikeutta tehdä muutoksia liittymäänsä. Muutoksiin kuuluvat esimerkiksi SIM-kortin vaihto, liittymän tietojen muuttaminen tai liittymäpaketin vaihto. Käyttäjän tulee ottaa yrityksen puhelinasioita hoitavaan tahoon yhteyttä toivomastaan muutoksesta. Tämä saattaa hämmentää etenkin niissä tilanteissa, joissa henkilökohtaisessa omistuksessa ollut liittymä on siirretty yrityksen omistukseen. Liittymän vaihtaessa omistajaa siirtyy myös hallintaoikeus käyttäjältä itseltään yritykselle.

 

Yrityksen vastuuhenkilöt voivat antaa liittymien käyttäjille luvan tehdä muutoksia liittymäänsä, jos toive on, että muutokset tehdään yrityksen palveluita hallinnoivan tahon sijaan yrityskäyttäjän Minun Teliaan kirjautumalla tai yritysasiakaspalvelun kautta.

 

Minun Telia.JPG

 

Käyttäjätunnuksena toimii puhelinnumero ja salasanan saat lähettämällä viestin SALASANA numeroon 15400.

Oletko jo lukenut aiemmat Minun Telia Yrityksille -palvelun vinkit? Ensimmäisessä osassa kerron palvelun toiminnallisuuksista yleisemmin ja toisessa osassa käsittelen liittymän siirtoa omistajalta toiselle.

 

Kaipaatko sinä apuja Minun Telia Yrityksille -palvelun käyttöön? Onko kirjoittamistani ohjeista ollut hyötyä sinulle?

 

Edit: päivitetty ajantasalle 29.11.2021

0 vastausta