Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Soirija
Kommentaattori
  • 8 custom-general.kudos
  • 43 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Heikko kuuluvuus puhelimessa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei !

Tämän Täytyy olla joko aivan käsittämätöntä huonoa tuuria tai sitten jotain muuta, liittyen telian kuuluvuuteen noin yleisestikin ottaen. Asuin aiemmin AIVAN Järvenpään keskustassa ja asunnossani oli käytännössä täysin nollakuuluvuus. Puhelua piti mennä puhumaan ULOS ja netti ilman wifiä ei käytännössä mennyt mihinkään. Dataa ei liikkunut käytännössä ollenkaan. Asiasta kysyessäni, ainoaksi ratkaisuksi jäi se, että tukiasemien suuntausta pitäisi muuttaa. No, ei tule tapahtumaan ikinä. 

Nyt muutettu Kotkaan ja tilanne melkein yhtä *******a. 5G-liittymällä olohuoneessa signaali H+ ja netin datan liikkuminen sen mukaista. Tuntuu aivan käsittämättömältä tällainen. Kumpikaan asunto ei ollut uusi eikä oikein mikään muukaan tällaista selitä. Ja jos mukaan otetaan vielä tätä aiempi asuntokin Vantaan Korsossa, jossa myöskin piti mennä ulos puhumaan puhelua, että kuuli edes jotain...

Ja please, ÄLKÄÄ taas tarjotko ratkaisuksi laajakaistaa, koska sellaista EN ole tänne ottamassa. Järvenpäässä sain jo aivan tarpeekseni siitä, että minun piti ottaa kallis hybridilaajakaista, että sain edes jonkinlaisen netin. Sehän oli tietenkin Elisan aluetta, kuten varmaan tämäkin. Miksei mikään alue voi ikinä olla Telian aluetta ?!

Screenshot_20210725-135148.jpgScreenshot_20210725-134840.jpg

Edit SaJoonas: muokattu otsikkoa ja upotettu kuvat

14 vastausta
AsiakasY
Vakiokalustoa ☆☆
  • 103 custom-general.kudos
  • 403 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

No nämä OnePlussat kaikesta hypestä huolimatta ovat ainakin vanhemmiten ongelmapesiä. Päivitykset ovat mitä sattuu.

irritus
Konkari
  • 574 custom-general.kudos
  • 1033 custom-general.replies
  • 85 custom-general.solutions

@sevk_, 3G on puhelimeen ihan hyvä. Käytä sitä niin pitkään kuin voit! Nykyään 3G:llä on harvemmin ruuhkaakaan, kun useimmat ovat siirtyneet tiedonsiirrossa 4G:hen.

Soirija
Kommentaattori
  • 8 custom-general.kudos
  • 43 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Minua ärsyttää tämä saamani vastaus tekemääni häiriöilmoitukseen aivan suunnattomasti. Tai siis telian asiakaspalvelu sen teki puolestani. 

Enhän minä väittänyt, että verkossa tai verkkolaitteissa sinänsä mitään VIKAA olisi, vaan pointtini oli se, että teliaa kiinnostaisi selvittää, miten näin *******a kuuluvuus on tässä osoitteessa mahdollinen. Mutta ei. Vastauksessa mainittiin vain se, että tältä alueelta ei ole tullut muita valituksia ja että täällä ei ole tukiasemahälytyksiä tms. 

No ei se minua kiinnosta. Ihan sama oli Järvenpäässä asuessani, verkossa ei sinänsä ollut mitään vikaa, mutta tukiasemat oli osoitteeni osalta suunnattu huonommalla mahdollisella tavalla, asuntoni oli jotakuinkin täydellisessä katveessa eikä ollut tullut "muita valituksia".

Varsinkin tämä jälkimmäinen tuntuu olevan sen kaikkein olennaisin asia. 

Miksei kerrankin tulisi sellaista vastausta, että tulemme paikan päälle mittaamaan signaalin vahvuuden ja sen jälkeen mietimme toimenpiteitä...

Eli tässäkin tapauksessa, mitään ei tulla tekemään. Ainoa vaihtoehto on operaattorin vaihto. 

Tiedän itse vastauksen tähän ongelmaan ihan ilmankin telian vastausta, toki, ( kyseinen osoite on tien alimmassa kohdassa ja tietenkin vielä  juuri tukiasemien katveessa jälleen kerran). Tässä vielä osalainaus  saamastani vastauksesta: 

"Alueella ei ole tukiasemahälytyksiä tai tiedossa olevaa yleistä vikaa verkossa. Meille ei myöskään ole tullut muita valituksia alueelta"

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 566 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

@Soirija  kirjoitti:

Minua ärsyttää tämä saamani vastaus tekemääni häiriöilmoitukseen aivan suunnattomasti. Tai siis telian asiakaspalvelu sen teki puolestani. 

Enhän minä väittänyt, että verkossa tai verkkolaitteissa sinänsä mitään VIKAA olisi, vaan pointtini oli se, että teliaa kiinnostaisi selvittää, miten näin *******a kuuluvuus on tässä osoitteessa mahdollinen. Mutta ei. Vastauksessa mainittiin vain se, että tältä alueelta ei ole tullut muita valituksia ja että täällä ei ole tukiasemahälytyksiä tms. 

Tässä kohtaa ollaan jo alussa menty meidän toimesta metsään kun heikosta kuuluvuudesta on lähdetty häiriöilmoitusta kirjaamaan. Häiriöilmoituksella voimme selvittää ja korjata tilanteita missä kuuluvuus tai verkon toiminta on äkillisesti heikentynyt. Verkon katvealueita ja parannusehdotuksia käsittelemme kuuluvuuspalautteiden kautta. Pyytäisin siis sinua kirjaamaan meille kuuluvuuspalautteen tilanteesta.

@Soirija  kirjoitti:

No ei se minua kiinnosta. Ihan sama oli Järvenpäässä asuessani, verkossa ei sinänsä ollut mitään vikaa, mutta tukiasemat oli osoitteeni osalta suunnattu huonommalla mahdollisella tavalla, asuntoni oli jotakuinkin täydellisessä katveessa eikä ollut tullut "muita valituksia".

Tukiaseman solujen suuntauksien osalta pyritään lähtökohtaisesti 360 asteen peittoon. Aina tämä ei ole kuitenkaan paras ratkaisu tai mahdollista toteuttaa.

Hyvää signaalia pyritään tarjoamaan sinne missä sillä on eniten käyttäjiä.

Tämä väistämättä johtaa tilanteisiin missä hyvänkin kuuluvuuden alueella on yksittäisiä paikkoja, joissa signaalin voimakkuus voi olla heikko. Varsinkin kun sisäkuuluvuudesta puhutaan. Näissä signaalinvoimakkuutta voidaan ulkoisella antennilla lähteä parantamaan.

@Soirija  kirjoitti:

Miksei kerrankin tulisi sellaista vastausta, että tulemme paikan päälle mittaamaan signaalin vahvuuden ja sen jälkeen mietimme toimenpiteitä...

Jos häiriöilmoituksen käsittelyn yhteydessä havaitaan ettei alueen tukiaseman toiminta ole heikentynyt ei asentajaa tarvita paikalle.

@Soirija  kirjoitti:

Eli tässäkin tapauksessa, mitään ei tulla tekemään. Ainoa vaihtoehto on operaattorin vaihto. 

Kuuluvuuspalautteen kautta tieto saadaan verkonsuunnittelun tietoon. Tämä ei kuitenkaan ole takuu siitä, että tilanne tulee parantumaan tulevaisuudessa. 

Nopean korjauksen tilanteeseen voi saada palveluntarjoajaa vaihtamalla tai joissain tapauksissa myös ulkoisen antennin hankinnalla.

AsiakasY
Vakiokalustoa ☆☆
  • 403 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ikävä kyllä tämä Telian asiakasta vähättelevä palvelutyyli koitui minun kohdalla operaattorin vaihtumiseen samantyyppisen ongelman seurauksena. Kieltäydytään ottamasta vastaan kuuluvuuspalautetta kun juuri ja juuri nopeus on minimin yläpuolella, joka on kuulemma todella hyvä nopeus. Paras kuuluvuuspalaute on operaattorin vaihto edelleenkin.