Keminmaan kuuluvuudet


Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

no sellaista että kuulema keminmaassa monet ihmiset valittanut netistä niin niin moderaattoreille tiedoksi että keminmaan ihmiset on valittanut mobiiliyhteyksistä ja että keminmaan maasto on haasteelinen ja kuulema tämä on puurakennus että tämä ei ole betonirauta seinät tässä talossa mutta lasit on tavanomaista paksummat mutta kun joskus ja monesti nopeus pääsee 71 megaan lataus nopeus niin kai sen signaalin on pakko sitten näitten ikkunoittekin läpi tulla  mutta joo toivon että kun keminmaalaiset ihmiset on valittanut kaikkien operaattorien mobiilineteistä ja että keminmaa on paikkana haasteelinen niin että se otetaan huomioon että tehään sellaiset lähettimet olemassa oleviin tukiasemiin jotka on tosi tehokkaita ja että rakennettaisiin keminmaan alueelle muutama noin 2-3 uutta tukiasemaa uusimmalla tekniikalla jos mahollista  no keminmaa on kunta keminmaa ei ole kaupunki niinkö kemi tai tornio niin näissähän pääsääntöisesti parannuksia tehään enempi ja nopeammin siellä mikä on kaupunki koska siellä on tuntuvasti enempi ihmisiä niin operaattori saa rahalle vastinetta mutta on niitä ihmisiä varmaan keminmaan kunnassakin mutta onko sitten riittävä määrä siihen ettei keminmaan parannuksia viivästetä sen takia että maksavia asiakkaita olisi liian vähän no ei mitään niin hyvää ettei pahaa minun täytyy nyt huomioita että minun pitäisi olla kiitollinen siitä jo että nykyinenkin yhteys toimii niin hyvin kuin toimii hitaimillaankin pahimmassa ruuhkassa laskee korkeintaan 8-10 megaan mutta kun elisan mies kävi reissun täällä niin hän sanoi että hänen netti antaa vain 1 megan nopeuteksi ja yöllä kun ei ole ruuhkaa niin parhaimillaan 15 megaa niin siihen verrattuna mulla on huippu yhteys että ehkä olen teliaa kohtaan vaatimuksissani liiankin vaativa  mutta olen kattonut youtube videota siitä kun ihmisille on asennettu 5g ja mitä nopeuksia se antaa niin kyllä kannattaa jaksaa oottaa ja mitä pitempään 5g joutuu oottaan niin sitä parempi tunne on kun se lopulta tulee kun elämässä pitää myös olla niitä haaveita ja unelmia kaikkea ei tulekkaan saaha heti ja välittömästi no kaikkea ei voi koskaan saaha kukaan mutta on hyvä että 5g tulee myöhemmin niin voin  haaveilla ja uneksi siitä olen jo siitä unia nähnytkin että lataus nopeus oli unessa 728 megaa mitä mieltä tuosta unesta jossa netin nopeustesti antoi 728 megaa onko se mahollista ees 5g yhteytellä vai olikohan uni 2035 tulevasta 6g netistä


 


 


Edit Se_Jesse: muokattu otsikko kuvaavammaksi


13 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

ja kohta muuten kun jaksan kirjoitella juttuja tulee mulla 200 kirjoitusta täyteen saako siitäkin jonkun merkkipaalun

Käyttäjätaso 1

@tero812  kirjoitti:

ja kohta muuten kun jaksan kirjoitella juttuja tulee mulla 200 kirjoitusta täyteen saako siitäkin jonkun merkkipaalun




Mitä tulee tuohon merkkipaaluun, niin jätän sen sinun selvitettäväksi, sillä olet jo todella lähellä 200 kirjoitusta, kuten mainitsitkin. Lisäksi pitää elämässä aina pieniä yllätyksiä silloin tällöin olla.


 


Ja hei muuten, kannattaa jatkaa keskustelua aina yhdessä ketjussa, niin tällöin on helpompi saada vastauksia henkilöiltä, jotka ovat keskusteluun jo aikaisemmin osallistuneet. Esimerkiksi tässä ketjussa olikin jo hyvää keskustelua parannuksista Keminmaan alueella: https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Perinpohjainen-parannus-Keminmaan-alueelle/m-p/236704 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

telia on tehnyt alueellani verkon huoltotöitä 28.5 jotka päättyy 3.6 aikana mitä etua huoltotöistä tulee mulle oleen telian asiakaspalvelu sanoi että ne jotenkin sisältää verkon parannus töitä mitä tämä tarkoittaa mun kannalta tarkoittaako se ettei netti olisi ruuhka aikaan niin hias koska nyt se on keminmaassa pahimman ruuhkan aikaan alaarvoisen hias joskus yhteys laskee jopa 8 megaan lataus nopeus


 


 


 


---


Muokkaus Se_Jesse: siirretty aiheeseen liittyvään ketjuun

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Huoltotyöt voivat olla esimerkiki tukiasemalaitteiston uusimisia, rikkoutuneiden osien vaihtoa tai vaikka jonkin toisen operaattorin huoltotöitä, joiden vuoksi joutuvat sammuttamaan tukiasemat hetkiseksi. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

telia yhteisön moderaattori sanoi ettei nyt kun aloitettu verkon huoltotyöt 28.5 jotka päättyy 3.6 tuo vielä nopeampia yhteyksiä mun alueelle siis niitä yhteisverkon mutta toivottavasti kuitenkin mahollisimman pian niin miksi verkkoon sitten alettiin tekeen noita viikon sisältäviä huoltotöitä kun telian asiakaspalvelu sanoi puhelimessa että huoltotyöt sisältää parannuksia verkkoon niin mitä se tarkoittaa tarkoittaako se että yhteisverkon rakennus työt jossa rakennetaan 5g verkko ja modernisoitaan 4g verkkoa tulee myöhemmin mutta kuitenkin viimeistään vuoden 2023 lopulla kun 3g suljetaan ja yhteisverkko valmistuu entä mitä hyötyn tästä kun telian puhelin asiakaspalvelun mukaan noin viikon ajan kestäneet huoltotyöt parantaa verkkoa niin mitä se tarkoittaa jos 5g ei vielä nyt tule tarkoittaako se sitä että ruuhkaaikana verkko ei ole niin hias kuin ennen tai onko verkon huoltotöitä tehty sen takia että tukiasemassa olisi jotain rikki tai joku muu vika ja jos näin on kauan kyseinen vika voi olla ollut ennenkö nämä viikon kestävät huoltotyöt jotka aloitettiin 28.5 ja lopetaan 3.6 alkoi


 


--


Muokkaus ReOlivia: Yhdistetty saman aiheen ketjuun

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

joko huoltotyöt on tehty


 


 


 


---


Muokkaus Se_Jesse: siirretty asiaan liittyvään ketjuun

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

mulla nyt kun huoltotyöt on tehty netti toimii paljon huonommin huoltotyöt on ollu kuulema tänään valmiit  viiden aikaan iltapäivällä eilen kun soitin teliaan sanottiin että huoltotyöt on valmiita niiden  mukaan kello viihden aikaan iltapäivällä ja musta tuntuu että huoltotöiten takia mun netti meni vain huonompaan suuntaan että olisi kyllä ihan paikallaan miehillä jotain siellä tukiasemassa tehä ei ole reilua että huoltotöiten jälkeen netti vain huononee ja oikeastaan se on jo 2-3 viikkoa toiminut alaarvoisen huonosti eivätkä nämä huoltotyöt nyt ainakaan sitä onkelmaa korjanut jos tieto oli väärää ja huoltotyöt on vieläkin käynissä sitten pyytän kirjoituksiani anteeksi ja ymmärrän miksi netti tavanomaista hitaampi


 


 


 


---


Muokkaus Se_Jesse: siirretty asiaan liittyvään ketjuun

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@tero812  kirjoitti:

mulla nyt kun huoltotyöt on tehty netti toimii paljon huonommin huoltotyöt on ollu kuulema tänään valmiit  viiden aikaan iltapäivällä eilen kun soitin teliaan sanottiin että huoltotyöt on valmiita niiden  mukaan kello viihden aikaan iltapäivällä ja musta tuntuu että huoltotöiten takia mun netti meni vain huonompaan suuntaan että olisi kyllä ihan paikallaan miehillä jotain siellä tukiasemassa tehä ei ole reilua että huoltotöiten jälkeen netti vain huononee ja oikeastaan se on jo 2-3 viikkoa toiminut alaarvoisen huonosti eivätkä nämä huoltotyöt nyt ainakaan sitä onkelmaa korjanut jos tieto oli väärää ja huoltotyöt on vieläkin käynissä sitten pyytän kirjoituksiani anteeksi ja ymmärrän miksi netti tavanomaista hitaampi


 


 


 


---


Muokkaus Se_Jesse: siirretty asiaan liittyvään ketjuun




Huoltotyöt tosiaan ovat nyt saatu Kemin ja Keminmaan alueella valmiiksi. Suuria muutoksia tukiasemaverkostoon ei muutosten aikana tehty. Lähinnä perus huoltoa ja optimointia. Uusia taajuuksia ei tullut alueelle vaan näitä muutoksia joudutaan edelleen odottamaan.


 


Koska yhteys on toiminut heikosti myös ennen huoltotöitä ei huoltotöillä todennäköisesti ollut vaikutusta ongelmaan. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

oletko samaa mieltä että netti ei ole tärkein vain terveys että vaikka saisi asuinpaikkaa vaihtamalla nopeamman netin vaikka hoitokotista vuokraasuntoon kerrostaloon muuttamalla niin terveys menee kuitenkin aina nopean netinkin eelle ja pitää ajatella terveyttä että jos ei yksin muista ottaa lääkkeitä eikä pysty syömään hyvin ja muista nukkua niin on kohta niin huono psyykkinen terveys ja ruumiilinen terveys että nopeasta netistä minkä kerrostalossa voi saaha ei silloin enää paljon iloa ole varsinkin jos unen puutteen ja lääkkeiten unohtamisen takia sekoaa voi saaha vielä häiriköinen takia kerrostalosta häätön niin eikö olekkin niin että minun hoitokotissa kannattaa rauhassa oottaa niitä nopeampia nopeuksia ja 5g tuloa ja 4g verkon modernisointia että terveys menee kaiken eelle jopa nopean ja vakaan netin ja nytkin oli lataus nopeus 40 megaa ja lähetys nopeus 25 megaa kun 4.6 kello 19:37 ja vuonna 2022 tein testin että olenko vähän turhankin vaativa jotkut on telian tai elisan palstalla valittanut että niiden netti ei ole kuin 10 megaa ja kun 1-2 vuotta sitten kävi elisan pomo niin se sanoi että sen netti on vain 1 megaa lataus nopeus ja yöllä kun ei ruuhkaa 15 megaa hyvällä tuurilla niin ootteko samaa mieltä moderaattorit että mulla on vielä hyvä netti ja että ei kannata muuttaa nopean netin perässä hoitokotista kerrostaloon jos terveys menee pilalle niin henkinen kuin ruumiilinen että nopea ja vakaa netti on toki tärkeä asia mutta terveyden eelle sitä ei saa asettaa ja sitten vielä kysymys jos nopeutet nyt lauantaina kun tuon testin tein ja antoi 40 megaa lataus nopeus ja 25 megaa lähetys nopeus niin sitten kun 5g verkkoa aletaan rakentaa ja on rakennettu ja kun samalla reilusti modernisoitaan uudemmaksi myös 4g+ tekniikkaa ja reilusti lisätään 4g verkon kapsiteettia niin miten se vaikuttaa mulle moninkertaistuuko nuo nopeutet vai vaikuttaako tähän niin monet asiat talossa ei ole betonirauta seiniä mutta on paksut ikkunat ja kun koittaa reittimen asetuksissa ehdotettua signaalia sanoo signaalin laatuksi huono johtuuko tuo että sanoo huono paksuista ikkunoista varsinkin jos ovat selektiivi että jos lasit olisivat tavalliset paksujen lasien sijasta kuinka paljon se voisi nopeuttaa yhteyttä

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

@tero812  kirjoitti:

kun 5g verkkoa aletaan rakentaa ja on rakennettu ja kun samalla reilusti modernisoitaan uudemmaksi myös 4g+ tekniikkaa ja reilusti lisätään 4g verkon kapsiteettia niin miten se vaikuttaa mulle moninkertaistuuko nuo nopeutet vai vaikuttaako tähän niin monet asiat talossa ei ole betonirauta seiniä mutta on paksut ikkunat ja kun koittaa reittimen asetuksissa ehdotettua signaalia sanoo signaalin laatuksi huono johtuuko tuo että sanoo huono paksuista ikkunoista varsinkin jos ovat selektiivi että jos lasit olisivat tavalliset paksujen lasien sijasta kuinka paljon se voisi nopeuttaa yhteyttä




Vielä on vaikea sanoa, kuinka suuresti nettinopeutesi kasvaa modernisoinnin myötä. Reititin on hyvä asettaa ikkunalaudalle jos se on mahdollista, että betoniseinät eivät heikentäisi yhteyttä. Paksut ikkunat eivät pitäisi vaikuttaa kovinkaan huomattavasti yhteyksiin.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

elisa on rakentamassa tukiasemaa kilometrin päähän minusta ja siihen saattaa tulla jopa 5g isosisko maksaa mulle teliaa ja edunvalvoja elisaa kummatkin  on mobiilinettejä miten telia aikoo vastata tähän joku moderaattori silloin kun alueeni tukiaseman huoltotyöt ja verkon optimointi oli 3.6 saatu valmiiksi sanoi että kyseisellä kerralla ei vielä tule 5g tukiasemaan eikä 4g+ verkkoa vielä silloin modernisoita ja kapasiteettia lisätä mutta toivottavasti kuitenkin pian niin miten nyt on meneekö telian alueeni 5g verkon rakennus ja 4g verkon modernisointi ja 4g+ verkon reilu kapasiteetin lisäys vuoden 2023 loppupuolelle vai voiko olla että teliakin tuo 5g verkon jo tämän vuoden aikana alueelleni vai voiko tosiaan mennä vuoden 2023 kesä tai heinäkuuhun tai syys tai lokakuuhun 


 


 


 


 


---


Muokkaus Se_Jesse: siirretty keskustelunaloitus jo olemassaolevaan ketjuun samasta aiheesta

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

no siis elisahan parhailaan rakentaa kilometrin päähän 5g tukiasemaa niin miten telia aikoo vastata tähän nimittäin keminmaassa jos elisa saa rakennettua käyttöön ennen teliaa 5g tukiasemat niin se jättää telialle kovan haasteen että teliankin pitäisi pian keminmaahan rakentaa 5g tukiasemia koska jos elisalta saa 5g pian ja telialta ei niin saattaa telialta asiakkaat vaihtaa liittymän elisaan vaikka telia kyllä rakentaa monesti parempia verkkoja kun elisa jos siinä on se telian salaisuus että vaikka telialta menisi ensivuoden eli 2023 vuoden elokuuhun ennenkö tuo 5g tukiaseman niin jos telian etu onkin siinä että telia tekee hommat hitaasti mutta varmasti niin telia siinä haastaa sitten elisan koska ainakin nyt täällä toimii vielä telia paljon paremmin kuin elisa mutta tosin täällä ei kyllä ole ollutkaan ennen elisalta oikein kunnon tukiasemaa no mulle tuo on ihan sama perjaatteessa kun edunvalvoja maksaa mulle elisan mobiilinettiä ja isosisko maksaa mulle telian mobiilinettiä ja itse käytän molempia mutta sais telialtakin pian tulla tuo 5g koska 4g verkossa suuri haitta on ruuhka mitä netissä luki niin ainakaan vielä 5g ei samalla tavalla ruuhkautu kun 4g+ eli 4g lte a


 


 


 


 


---


Muokkaus: Se_Jesse: siirretty viesti jo olemassaolevaan ketjuun samasta aiheesta

Käyttäjätaso 1

@tero812  kirjoitti:

elisa on rakentamassa tukiasemaa kilometrin päähän minusta ja siihen saattaa tulla jopa 5g isosisko maksaa mulle teliaa ja edunvalvoja elisaa kummatkin  on mobiilinettejä miten telia aikoo vastata tähän joku moderaattori silloin kun alueeni tukiaseman huoltotyöt ja verkon optimointi oli 3.6 saatu valmiiksi sanoi että kyseisellä kerralla ei vielä tule 5g tukiasemaan eikä 4g+ verkkoa vielä silloin modernisoita ja kapasiteettia lisätä mutta toivottavasti kuitenkin pian niin miten nyt on meneekö telian alueeni 5g verkon rakennus ja 4g verkon modernisointi ja 4g+ verkon reilu kapasiteetin lisäys vuoden 2023 loppupuolelle vai voiko olla että teliakin tuo 5g verkon jo tämän vuoden aikana alueelleni vai voiko tosiaan mennä vuoden 2023 kesä tai heinäkuuhun tai syys tai lokakuuhun 


 




Tähän liittyen meillä ei olekaan tällä hetkellä mitään uutta tietoa antaa parannuksiin liittyen. Eli aikaisemmin kerrotut asiat ovat ajantasalla ja muutoksia ei ole niihin tullut. Täältä löydät aina ajankohtaisimmat tiedot parannuksiin liittyen alueellasi: Suomen Yhteisverkon nettisivu. Varmasti lopulta jossain kohdassa parannuksia on tulossa, mutta tosiaan sen tarkempaa aikataulua ei ole tässä kohdin kerrottavana.

Vastaa