Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Newer
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Kiinteä 5G nopeus tippuu 1/10 silloin kuin DHCP leassin uusiutuu

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ongelmaa on jatkunut kohta noin vuoden verran eli sen verran aikaa mitä kyseinen "kiinteä" 5g on ollut käytössä. 

 

 

Silloin kuin DHCP lease uusiutuu netti katkeaa kaikilta laitteilta jotka siihen on yhdistänyt. Asuksen reittitimestä olen kokeillut vaihataa "DHCP query frequency" aggressiivisesta normaaliin, ilman mitään vaikutusta.

 

Ongelma ilmenee:

Telia x2 

Edgerouter x

Netgear xr500

asus rt-ac86u

 

 

Normaali nopeus/nopeus josta maksetaan...

12493381010.png

Niin kiinteässä kuin langattomassa verkossa. 

 

XR500 kiinteä ja langaton      (kiinteä)

Newer_0-1640387265662.png

 

 

Newer_1-1640387265656.jpeg

 

wifi (puhelin)

 

Newer_2-1640387265631.png

 

Asus rt-ac86u kiinteä

 

edit katjane: siirretty toiseen osioon

14 vastausta
HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 149 custom-general.kudos
  • 858 custom-general.replies
  • 75 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ilmeneekö tuo hitaampi nopeus mitattuna omien reitittimien takaa vai myös ulkoyksiköltä asti? Eli jos DHCP:n leasen jälkeen kokeilee yhdistää tietokoneen suoraan X2 -reitittimeen tai suoraan PoE -muuntajan LAN In -portista, niin onko nopeus myös sama, max 100Mbit/s download?

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.

Newer
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jos suoraan yhdistää 5g vastaanottimeen niin en ole huomannut että ongelma esiintyisi.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 149 custom-general.kudos
  • 858 custom-general.replies
  • 75 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Newer  kirjoitti:

Jos suoraan yhdistää 5g vastaanottimeen niin en ole huomannut että ongelma esiintyisi.


Okei, eli se nopeuden rajoitus tulee joltain muulta verkonlaitteelta sisäverkossa. Oletko kokeillut rajata ongelmaa, eli toistuuko ongelma vain yhden tietyn reitittimen takaa? Siten on helpompi lähteä tutkimaan kyseisen laitteen asetuksia ja katsomaan, onko jokin asetus siinä väärin. Toivotaan myös yhteisön muilta jäseniltä kommenttia, jos olisi käytössä mainitsemiasi laitteita, itselle ne ei ole tuttuja.



Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.

snow28
Kunniajäsen
  • 147 custom-general.kudos
  • 308 custom-general.replies
  • 14 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Newer  kirjoitti:

Jos suoraan yhdistää 5g vastaanottimeen niin en ole huomannut että ongelma esiintyisi.


Mikä laite on konffattu DHCP-palvelimeksi verkossasi?

Newer
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HenriLie 

 

"Ongelma ilmenee:

Telia x2 

Edgerouter x

Netgear xr500

asus rt-ac86u" 

Noilla eri reitittimillä ongelma ilmenee, toi zte:n mc7010 5g modeemi ei näytä oikein kättelevän oikein noiden laitteiden kanssa. En usko että yleisesti asetuksissa olisi mitään vikaa, koska ongelma esiintyy usealla eri laitteella ja lopputulos on sama.

Newer
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

 

@snow28 

Molemmat? eikö reittin anna vain LAN verkossa oleville laitteille ip ja se 5g modeemin reititimelle. En osaa muuten sanoa.

Newer
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@snow28 

 

Kokeilen jos otan DHCP serverin poispäältä 5g modeemista, modeemi on ollut siltaavassa tilassa että saa nähdä onko asialla vaikutusta.

Newer
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

 

 

@snow28 

 

Ei se näköjään auttanut että sen DHCP palvelimen otti pois päältä siitä 5g modeemista. Koska nyt kuin se leassi uusiutui niin koko netti katkesi 18 minuutiksi. Jonka aika DHCP vaihtui varmaan noin 10 kertaa. Tuntuu että olisi telian päässä jotain häikkää, koska se saa sen uuden dhcp:n/lease:n ja se toimii noin 40s sitten yhteys katkeaa. Tätä tapahtuu useampaan kertaan kunnes se yhtäkkiä lähtee toimimaan.

 

 

 

Ja nopeus ongelma jatkuu.

12523493887.png

 

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 149 custom-general.kudos
  • 858 custom-general.replies
  • 75 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Newer  kirjoitti:

Ei se näköjään auttanut että sen DHCP palvelimen otti pois päältä siitä 5g modeemista. Koska nyt kuin se leassi uusiutui niin koko netti katkesi 18 minuutiksi. Jonka aika DHCP vaihtui varmaan noin 10 kertaa. Tuntuu että olisi telian päässä jotain häikkää, koska se saa sen uuden dhcp:n/lease:n ja se toimii noin 40s sitten yhteys katkeaa. Tätä tapahtuu useampaan kertaan kunnes se yhtäkkiä lähtee toimimaan.


Koska ongelma alkaa sieltä 5G modeemilta asti, niin tästä olisi tärkeää ilmoittaa meidän asiakaspalveluun ja tutkia häiriönä. Kerro, että ongelma on rajattu 5G -yhteyden modeemiin ja ongelma toistuu toistuvasti. Tarkat kellonajat katkoksista on tärkeää tietoa myös, sekä kuinka kauan katkos milloinkin on kestänyt. Voit toki myös viitata tähä yhteisön keskusteluun, että täälläkin asiaa on selvitelty, mutta nyt tarvitaan asiakas- ja liittymätietoja asian selvittämiseksi.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.

Tämän osion uusimmat keskustelut