Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Numeroa1111
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Soitettaessa kuuluu tiedote: "Numeroa ei ole annettu oikein"

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei,

Onko muilla ongelmia Telian liittymän kanssa? Saan jatkuvasti seuraavia virheitä liittymäni osalta, kun minulle yritetään soittaa: "numeroa ei ole annettu oikein". Tämä on ilmeisesti jatkunut jo pidempää, mutta nyt vasta olen saanut soittajilta palautetta asian suhteen. 

 

Myös puheluiden soittamisen kanssa on ollut ongelmia. Soittaessani puhelut jäävät jumiin. Eivät yhdistä tai alkaa heti tyyttäämään varattua. 

 

Puhelin on sammutettu. Päivitetty. Resetoitu. Kokeiltu toista puhelinta. Ei ole soiton siirtoja tai mitään muutakaan vastaavaa. 

 

---


Muokkaus TeroRe 16.8.2021:

 

Jos törmäät vielä vastaaviin ongelmiin niin pyydämme, että olet yhteydessä suoraan yritysasiakaspalveluumme. Katso yhteystiedot sivuiltamme.

 

---


Muokkaus katjane 24.7.2021:

 

Muokattu otsikkoa

25 vastausta
lasselusse
Vakiokalustoa ☆
  • 60 custom-general.kudos
  • 178 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

just testailin asioita liittyen kesäkuussa tekemääni häiriöilmoitukseen jossa valitin että soitonsiirrot ja nvp ei toimi. otin chattiin yhteyttä joka ohjasi vikapuolelle ja siellä tehtiin jotain. soitonsiirrot lähti toimimaan mutta nvp ei ilmeisesti. sain tuon saman herjan kun siirto on siirretty vastaajaan.

 

soitonsiirrrot oma palvelussa ovat erilliset kuin laitteella tehdyt.

 

tällä hetkellä nvp ei toimi. tosin pitääkö vastaajan olla päällä, nyt tarkoitan puhnumerolla logatessa olevaa asetusta. muuten en vastaajaa tarvitse.

Numeroa1111
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Heips.

 

Minulla ei ole puhelimessa käytössä vastaajaa eikä soitonsiirtoa. Näitä ei ole myöskään Telia palvelussa. MInulla ei ole käytössä NVP:täkään. eikä ole koskaan ollut. Telia ei ole torstain jälkeen keksinyt mitään syytä asialle. Eikä ole koskaan ollut käytössä vastaajapalvelua.

lasselusse
Vakiokalustoa ☆
  • 60 custom-general.kudos
  • 178 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Numeroa1111  kirjoitti:

Heips.

 

Minulla ei ole puhelimessa käytössä vastaajaa eikä soitonsiirtoa. Näitä ei ole myöskään Telia palvelussa. MInulla ei ole käytössä NVP:täkään. eikä ole koskaan ollut. Telia ei ole torstain jälkeen keksinyt mitään syytä asialle. Eikä ole koskaan ollut käytössä vastaajapalvelua.


ilmeisesti on häiriöilmoituksen paikka.

 

sen huomasin että jos on vastaaja päällä mutta soiton siirrot pois kummastakin sekä oma palvelusta ja laitteesta valittuna niin joku vastaajaan siirto siellä vielä on. ns kolmas soitonsiirto.

Numeroa1111
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

häiriöilmoitus on tehty torstaina, kun ilmeni ongelman laajuus. Ilmeisesti kestänyt jo pidemmän aikaa.

 

Telia sanoi, että olisi tarkistanut nämä kaikki soitonsiirrot, mutta epäilen vahvasti, että toukokuussa 2021 tehty vastaajapalvelu muutos on aiheuttanut virhetilanteen, vaikka ei ole vastaajaa käytössä tai sitä ole ollutkaan. Jossain on jokin bitti vinossa heidän softassaan. 

 

irritus
Konkari
  • 574 custom-general.kudos
  • 1033 custom-general.replies
  • 85 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kaikissa Telian Mini, Prepaid, Sopiva, Säästöpaketti, Yhteys Puhelimeen ja Yhteys Rajaton liittymissä on kiinteät soitonsiirrot vastaajaan. Vastaajan asetuksista voi sitten valita, vastaako vastaaja puheluihin vai ei. Puhelut siirtyvät näillä liittymillä joka tapauksessa vastaajalaitteistoon, ellei puhelimen käyttäjä vastaa puheluun itse.

 

Jos haluaa liittymän, jossa ei ole soitonsiirtoja vastaajaan, on vaihdettava edellä luetelluista liittymistä Yhteys Mukaan tai Dot liittymään tai toiselle operaattorille.

 

Numeroa ei ole annettu oikein on niin epätavallisen kuuloinen viesti, että se hyvinkin voisi tulla vastaajasta. Ilmeisesti vastaajan asetusten kopiointi vanhasta vastaajasta uuteen 26.5.2021 on mennyt liittymäsi osalta pieleen.

 

Vastaajan pitäisi iskeä kuitenkin ainoastaan silloin, kun puhelin on pois päältä, kuuluvuusalueen ulkopuolella, varattu tai siihen ei vastata. Jos puhelin ei edes soi, kun sinulle soitetaan, sinulla on samanaikaisesti päällä useampia vikoja.

 

Mikäli puhelut eivät tule perille, kannattaa ensimmäisenä kokeilla kääntää puhelimen valikoista VoLTE- ja VoWiFi-puhelut pois päältä. Joissakin puhelimissa asetuksen nimi saattaa olla hyvinkin kummallinen, kuten edistyneet puhelut.

 

Jos sinulla on toinen toimiva puhelinnumero, vastaajan voi kiertää asettamalla kaikki mahdolliset ehdolliset soitonsiirrot toimivaan puhelinnumeroon. Näppäile numeronvalitsimeen

 

  • **61* toimiva puhelinnumero *11*30# [luuri auki]
  • **62* toimiva puhelinnumero *11# [luuri auki]
  • **67* toimiva puhelinnumero *11# [luuri auki]

**61 on viivesiirto, **62 on ei kuuluvuusalueella siirto, **67 on varattusiirto. 11 viittaa äänipuheluihin ja 30 on viiveen pituus sekunteina. 30 s on pisin sallittu aika.

 

Huomioi, että muihin kuin kotimaan normaaleihin lankaliittymiin sekä toisiin Telian matkapuhelinliittymiin siirtyneistä puheluista veloitetaan puhelumaksut aivan kuten olisit itse soittanut toimivaan puhelinnumeroon. Ulkomaanmatkoilla soitonsiirrot kannattaa ottaa pois päältä, sillä muutoin raikaa samanaikaisesti sekä vastaanottomaksu että puhelumaksu ulkomailta takaisin Suomeen.

 

Kaikki (omat) soitonsiirrot saa poistettua näppäilemällä numerovalitsimeen ##002# [luuri auki].

Numeroa1111
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Heips.

Käytössä on yritysliittymä, jossa ei ole koskaan otettu käyttöön vastaajaapalvelua. 

 

Minulla ei ole ollut käytössä wifi-puhelut eikä puhelut muilla laitteillakaan. Hiljennä tuntemattomat on pois jne. Ei käytössä soittoapuakaan.

 

Eilen oli tehnyt tuon ##002# luuri auki toiminnon, mutta silti sen jälkeen tekee ihan samaa virhettä. Tänään ei antanut soittaa, kun yritin soittaa Telialle. Alkoi heti vain tyytätä varattua.

Numeroa1111
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Eilen tein soitonsiirron toiseen toimivaan puhelimeen. Soittaessani omaan numeroon siitä sain vastauksen, anna vastaajaan PIN-koodi. 

Numeroa1111
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Nyt on Sim-kortti vaihdettu sekä multi-sim irtisanottu. Olen sitä mieltä, että virhe on Telian päässä.

Numeroa1111
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Vika on siinä, kuten muut epäilivät. Jossain on vastaajapalvelu päällä, vaikka sitä ei ole tilattu. Ei käytössä Telian palvelussa, ei liittymällä eikä puhelimessa. Tämä vikatilanne on alkanut 26.5.2021, kun ovat päivittäneet vastaajapalvelunsa. Ikävää, että näistä ei ilmoiteta asiakkaille, jotta osaisi edes epäillä tällaista vikatilannetta. Nyt sitten odotetaan Telian toimia. Toivottavasti selvittävät, kuinka montaa liittymää tämä vika on koskee ja ilmoittavat siitä asiakkaille.