eSIM käyttöönotto epäonnistuu järjestelmällisesti ilman ASPAn apua Applen laitteilla

  • 19 September 2022
  • 4 kommenttia
  • 128 katselukertaa

Millaiset kokemukset teillä on iLaitteiden ja eSIMin käytöstä?

 

Siirryin itse eSIMiin iPhone 11:n ja iPad mini 5:n kohdalla. Olen omistanut siitä eteenpäin molemmista tuotesarjoista useamman yksilön ja sama myös puolisolla. Meillä on joko järjettömän huono säkä tai sitten tässä tehdään jotain väärin, sillä en ole ikinä saanut ainoassakaan laitteessa eSIMiä menemään verkkoon ilman ASPAn apua.

 

Tiedän miten kortin lisääminen tehdään teknisesti, se on onnistunut 100% yrityksistä heittämällä. eSIM on laitteessa, se on avattu PIN-koodilla ja valmis käyttöön, mutta laite sanoo "No Service". Ensimmäisellä kerralla sain uuden puhelimen käteen töissä aamupostissa, yritin koko päivän tunnin välein bootata laitteen, ei mene verkkoon. Kotona testasin vielä kerran onnistumatta, otin ASPAan yhteyttä jossa sanottiin että käynnistä laite uusiksi, meni verkkoon saman tien.

 

Okei, eka kerta voin uskoa että jostain syystä tuo oli aktivoitunut myöhässä, mutta useita laitteita myöhemmin tämä alkaa tuntua epätodennäköiselle. Siirsin tänään eSIMin iPhone 14:ään, täsmälleen sama juttu. Kysyin huvikseni chatissa minua palvelleelta mitä tästä oli jäänyt tekemättä, hän sanoi vain että hänen ruudullaan oli ilmoitus asiakkaan laitteen uudelleenkäynnistämisestä. Luonnollisesti olin käynnistänyt puhelimen ennen yhteydenottoa, joten jäi taas raavituttamaan päätä.


4 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Elisan verkossa kaksi kertaa ja dna:n verkossa kerran eSIM:n käyttöönottaneena ei mitään ongelmaa ole ollut yhdelläkään kertaa. Myös Apple Watch on saanut liittymänsä ilman temppuiluja. 

Minulla on sama kokemus kilpailijoiden palveluista, on ollut useampi iPhone työpaikan puolesta ja kilpailijan eSIMillä, ei mitään ongelmaa.

 

Siksi mietinkin onko kyseessä lottovoittoluokan huono tuuri ajoituksen kanssa vai tarvitaanko tuohon joku lisävahvistus tms. jokaikinen kerta ASPAsta.

Löysin tähän ratkaisun ja päivitän tänne että mahdollisesti samassa tilanteessa olevat löytävät myös apua:

 

Sen vaiheen jälkeen jossa puhelimella scannataan QR-koodi, on vielä yksi askel jäljellä. Paikka on sama kuin mistä QR-koodi löytyi, mutta asiakas-chatin mukaan sivulla pitää käydä uudestaan aktivoimassa tuo juuri käyttöön otettu eSIM. Tämä aiheutti hämmennystä koska tätä vaihetta ei ollut muilla operaattoreilla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Telia Dot -sovelluksessa eSIMin aktivoiminen oli helppoa iPhone 12 Pro Max -puhelimeen eli ei tarvinnut Dot asiakaspalvelun apua ja ohjeet tulivat lisäksi sähköpostiin.

Vastaa