ARRIS VIP 4302 kirjautuminen ei onnistu

  • 30 August 2018
  • 1 kommentti
  • 24 katselukertaa

Olen vaihtanut liittymän ADSL:stä kuituun ja kun liitän boksin ethernetkaapelilla suoraan uuteen kuitireitittimeen laite ilmoittaa että käyttäjätunnus tai salasana on väärä.

Tilasin uudestaan käyttäjätiedot ja varmasti syöttänyt numerot oikein. Digiboksia on nyt moneen kertaan resetoitu ja palautettu tehdasasetuksiin tuloksetta. Kuitureitittimessä olen kokeillut molempia LAN portteja (Punainen/1 ja Keltainen/2). Soitin myös helppiin jossa ilmoitettiin että käyttäjätietojen pitäisi toimia. Kuuluukohan siinä käyttäjätunnuksen ja salasanan kirjaamissivuilla olla myös kaikki kirjaimet ja merkit näkyvillä kun käyttäjätunnuksessa ja salasanassa on ainoastaan numeroita?


1 kommentti

Kunniamerkki +14

@kiikai1@  kirjoitti:

Olen vaihtanut liittymän ADSL:stä kuituun ja kun liitän boksin ethernetkaapelilla suoraan uuteen kuitireitittimeen laite ilmoittaa että käyttäjätunnus tai salasana on väärä. 


Tilasin uudestaan käyttäjätiedot ja varmasti syöttänyt numerot oikein. Digiboksia on nyt moneen kertaan resetoitu ja palautettu tehdasasetuksiin tuloksetta. Kuitureitittimessä olen kokeillut molempia LAN portteja (Punainen/1 ja Keltainen/2). Soitin myös helppiin jossa ilmoitettiin että käyttäjätietojen pitäisi toimia. Kuuluukohan siinä käyttäjätunnuksen ja salasanan kirjaamissivuilla olla myös kaikki kirjaimet ja merkit näkyvillä kun käyttäjätunnuksessa ja salasanassa on ainoastaan numeroita?




Jos kirjautumis ruudulla on näkyvillä sekä kirjaimia että numeroita, Arris on ladannut aIPTV softan eli väärän jos sinulla on IPTV palvelu. Oikea softa (iptv) on ladattu kun pystyt syöttämään pelkkiä numeroita. Tunnukset eivät toimi ristiin, koska kyseessä on täysin eri palvelut.


 


Arris tulee kytkeä Telian palvelureitittimen lan portteihin 1-4, koska se tarvitsee sisäverkon ip:n nimenomaan tuolta Thomsonilta/Intenolta/Technicolorilta eikä toimi minkään muun laitteen kanssa. Kytke ko. palvelureittimen wan porttiin kuitu nousu.


 


Arris lataa tuon aIPTV softan siis aina jos se ei saa sisäverkon ip:tä Telian palvelureittimeltä vaan esimerkiksi julkisen ip:n Telian dhcp:ltä, tai sisäverkon vaikka omalta Asuksen/Zyxellin/MikroTikin routeriltasi. Aiemmin se tarjosi niitä erilaisia erroreita, kun tuota aIPTV pavelua ei Telialla vielä ollut.

Vastaa