Kirjoitettu
26-09-2017
12:46
Muokattu
27-02-2020
18:51
ReOlivia
Sivu on päivitetty ajantasalle 27.2.2020.
Tästä keskustelusta löydät yleisimmät Telia TV -palvelun virhekoodit, käytät sitten digiboxia, sovellusta tai tietokoneen selainta. Koodien yhteydestä löydät myös toimintaohjeet siitä, mitä tehdä ja kokeilla ongelman ilmetessä.
Yleisimmät virhekoodit ovat S-alkuisia koodeja väliltä 1 – 113. Näistä ensimmäiset virhekoodit 1-8 viittaavat tilapäiseen häiriöön, jotka korjaantuvat yleensä laitteen tai sovelluksen uudelleenkäynnistyksellä. Uudelleenkäynnistyksessä käynnistä digiboksi sekä muut verkkolaitteet käyttämällä virtajohtoa hetken irti (n. 10 sekuntia). Laitteen ja sovelluksen uudelleenkäynnistys on toki suotavaa muidenkin virheilmoitusten kohdalla ennen varsinaista vianselvitystä. Jos käytössäsi on useampia laitteita, niin häiriötä kannattaa koettaa toistaa myös toisessa laitteessa - tuleeko sama virheilmoitus, eri virheilmoitus tai ei virheilmoitusta lainkaan.
Yleisimpiä tunnettuja virheilmoituksia ovat:
Applen tuotteissa on käytössä iOS-järjestelmä, jossa on omia erityisiä virheilmoituksia ja näiden osalta yleisimpiä ovat:
Android-järjestelmää käyttävät yhä useammat valmistajat omissa tuotteissaan (Samsung, Sony, Huawei jne.) ja näissä on myös omia erityisiä virheilmoituksia, joista yleisimpiä ovat:
Ylläoleviin virheilmoituksiin auttaa sovelluksen poisto ja uuden sovellusversion asennus Google Play -kaupasta.
Selaimen kautta käytettäessä tuetut selaimia on useita. Tarkista koneesi mukaan Telia TV -sovelluksen laite- ja selainvaatimukset. Tarkista, että selain on päivitetty uusimpaan versioon ja tarvittaessa tyhjennä välimuisti.
Yleisimpiä virheilmoituksia selaimessa ovat:
Jos kuitenkin saat jonkun muun virheilmoituksen tai palvelu ei muuten vain toimi, tarkista onko palvelussa jotain yleistä häiriötä Telian häiriötiedotteista. Jos yleistä häiriötä ei ole, tee vielä allaolevan listan mukainen tarkistus niin pitkälle kuin tarve vaatii:
Telia TV digiboksin ongelmat voidaan jakaa karkeasti kahteen eri osaan. Joko TV-lähetykset eivät toimi lainkaan tai ohjelmakirjasto/tallenteet eivät toimi. Ensimmäisenä kannattaa lähteä rajaamaan ongelmaa tarkistamalla, että nettiyhteys on toiminnassa. Jos nettikään ei toimi, jatka ongelman selvittämistä asiakastuen nettiyhteydet sivulla.
Jos netti kuitenkin toimii, kannattaa seuraavaksi tarkistaa, että kytkentä palvelureitittimeltä on kunnossa digiboksille asti. Digiboksi ei saa olla kytkettynä palvelureitittimen punaiseen WAN-porttiin. Yleensä WAN-porttiin kytkettynä palvelu ei toimi lainkaan, tai vain osa palveluista toimii. Kun kytkennät on tarkistettu, on hyvä tarkistaa virheilmoitus palvelun käynnistyessä.
Yleisimmät virhekoodit käynnistyksen aikana ovat 7xx-alkuisia: Ongelma voi olla digiboksin ja modeemin välillä tai modeemin ja verkon välillä.
- Suositeltavia toimenpiteitä: Laitteiden uudelleenkäynnistys, laitteiden resetointi.
Yleisimmät virheilmoitukset:
Jos palvelu käynnistyy mutta tallenteissa on ongelmaa, ovat virhekoodit aina 5xx-alkuisia.
- Suositeltavia toimenpiteitä: Digiboksin uudelleenkäynnistys, modeemin ja digiboksin resetoiminen. Digiboksin resetointiohjeet löytyvät osoitteesta www.telia.fi/tv/ohjeet
Jos kuitenkin saat jonkun muun virheilmoituksen tai palvelu ei toimi, tarkista onko palvelussa jotain yleistä vikaa Telian vika- ja häiriötiedotteista:
Jos yleistä vikaa ei ole, tee vielä alla olevan listan mukainen tarkistus niin pitkälle kuin mahdollista.
Tero, Yhteisömanageri
Jos kommentti vastasi kysymykseesi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista
15-05-2018 19:53
Moi!
Oon tässä MM-kisoja seuratessa törmännyt tähän vikakoodiin jatkuvasti Cb14:50030, joka keskeyttää lähetykset.
Tänään yritin arkistosta katsella Suomi-USA peliä, mut tuo koodi teki sen erittäin ärsyttäväksi, keskeyttämällä katsomisen ainakin viisi kertaa. Keskeytyksen vuoksi, tallennus tuli aloittaa alusta...on jokseenkin ärsyttävää etsiä uudestaan kohta jossa oli.
Onko odotetavissa, että tämä tulee vaivaamaan ensi syksyn Liiga pelejäkin? Jos on niin olen hyvin nopeasti entinen tilaaja. 😞
23-08-2018 20:02
@JLyyra@ kirjoitti:Moi!
Oon tässä MM-kisoja seuratessa törmännyt tähän vikakoodiin jatkuvasti Cb14:50030, joka keskeyttää lähetykset.
Tänään yritin arkistosta katsella Suomi-USA peliä, mut tuo koodi teki sen erittäin ärsyttäväksi, keskeyttämällä katsomisen ainakin viisi kertaa. Keskeytyksen vuoksi, tallennus tuli aloittaa alusta...on jokseenkin ärsyttävää etsiä uudestaan kohta jossa oli.
Onko odotetavissa, että tämä tulee vaivaamaan ensi syksyn Liiga pelejäkin? Jos on niin olen hyvin nopeasti entinen tilaaja. 😞
Mulla on sama vikakoodi katsoessani Viasat Golfia. Mitä hyötyä tästä foorumista on, kun tähän kysymykseen ei ole saatu kolmessa kuukaudessa vastausta?
22-11-2018 12:45
Eikä toisessakaan kolmessa kuukaudessa...
22-11-2018 13:30
Morjesta, @EeroTapani ja Tervetuloa yhteisöön! Kyseinen koodi Cb14:50030 viittaa yleensä netin laatuun. Tähän voi vaikuttaa esimerkiksi langattoman verkon laatu missä laite on kiinni. Tähän yleensä auttaa kun resetoi reitittimen.
@Sarme Oletko kokenut tällaista nyt lähiaikoina? Suosittelen resetoimaan reitittimen, se yleensä auttaa näissä tilanteissa.
Täältä linkin takaa löytyy vielä erillisiä ohjeita. Mitä muutoksia esimerkiksi sinne reitittimen asetuksiin pystyy tekemään. Tuolta löytyvät meidän tarjoamat reitittimet. Nimen sekä mallin löytää reitittimestä, jonka jälkeen ohjeita voi katsella tuota kautta.
08-09-2019 19:17
Hei,
yritin katsoa tallennettua ohjelmaa padiltä. Tuli virheilmoitus Cn11:1404. Kokeilin seuraavana päivänä uudelleen, sama homma. Asensin Teli TV:n uudestaan, sama virheilmoitus. Padi on Huawei Mediapad T5. Aiemmin toiminut hyvin, nyt pari päivää ei.
08-09-2019 19:38
@outoa@ kirjoitti:Hei,
yritin katsoa tallennettua ohjelmaa padiltä. Tuli virheilmoitus Cn11:1404. Kokeilin seuraavana päivänä uudelleen, sama homma. Asensin Teli TV:n uudestaan, sama virheilmoitus. Padi on Huawei Mediapad T5. Aiemmin toiminut hyvin, nyt pari päivää ei.
Tallenteiden kanssa on ollut häiriötilannetta, ohessa enemmän aiheesta: Häiriötiedote Korjauksessa tämä on, uskoisin, että tämä tapaus liittyy tähän tilanteeseen.
06-03-2020 20:27
saan tällaisen virhekoodin usein mistäköhän tämä voi johtua : Da11:90001
07-03-2020 12:00
@vvillevv@ kirjoitti:saan tällaisen virhekoodin usein mistäköhän tämä voi johtua : Da11:90001
Morjesta @vvillevv ja Tervetuloa Yhteisöön!
Tuo virhekoodi viittaa selaimeen mitä käytät. Tätä on esiintynyt niissä tapauksissa, kun selaimen historiaa tyhjentää. Varsinkin jos tyhjentää evästeitä. Mikäli ne tv.telia.fi sivun evästeet jättää tyhjentämään et saa tällaista koodia.
Jos tätä ilmenee vielä niin otatko yhteyttä meihin päästään katsoa tilannetta tarkemmin.
07-04-2020
17:19
Muokattu
07-04-2020
17:47
@MikaelMu@ kirjoitti:
@vvillevv@ kirjoitti:saan tällaisen virhekoodin usein mistäköhän tämä voi johtua : Da11:90001
Morjesta @vvillevv ja Tervetuloa Yhteisöön!
Tuo virhekoodi viittaa selaimeen mitä käytät. Tätä on esiintynyt niissä tapauksissa, kun selaimen historiaa tyhjentää. Varsinkin jos tyhjentää evästeitä. Mikäli ne tv.telia.fi sivun evästeet jättää tyhjentämään et saa tällaista koodia.
Jos tätä ilmenee vielä niin otatko yhteyttä meihin päästään katsoa tilannetta tarkemmin.
Täällä sama juttu. Tosin evästeitä ja sivuhistoriaa ei ole tyhjennetty. Selain Crome Versio 80.0.3987.163. Ei myöskään toimi Microsoft Edge 44.18362.449.0. ie11 toimii mutta kuka sitä enään käyttää? Microsoftikin kehoittaa jo siitä luopumaan. Jatkuvaa virheilyä sen jälkeen kun luovuitte telia tv:n windows sovelluksesta.